MDNS 103 Hareket (2-2) 3
Bu ders, hareketin temellerini ve insan vücudunun kas-iskelet yapısı ile ilgili anatomik bilgileri ve nefesin dinamik doğasını hem oyunculuk hem de çağdaş dans bölümü öğrencilerine aktarmak için tasarlanmıştır. Amaç, öğrencilerin öz-fiziksel varlık bilinciyle beden ve zihin birliğine ulaşmalarına rehberlik etmektir. Öğrenciler, vücutlarının kas-eklem-iskelet sistemini anlama ve harmonik nefes alma konusunda belirli bir bilinç kazanırlar. Çok sayıda nefes egzersizi ve Alexander, Feldenkrais, Pilates ve Yoga gibi bilinen tekniklerin uygulamaları ile ders süresince öğrenciler, fiziksel varlıklarıyla derinden bağlantı kurma yeteneklerini zenginleştirirler.
OYNC 101 Oyunculuğa Giriş (2-2) 3
Oyunculuk eğitiminin başında, öğrenciler çeşitli yöntemler yoluyla, kendi öznel oyunculuk potansiyellerini keşfetmeli ve anlamalıdır. Bu ders, onlara; oyunculuk için gerekli olan beden ve zihin kurulumunu sağlamak, nefesi yardımcı bir araç olarak kullanmak, ses ve beden hareketlerini yönetebilmek, kendilerini çevreleyen boşluğu ya da mekanı algılayarak diğer bedenler ya da nesnelerle ilişkiye girmek, karakteri ve bağlantılı durumları irdeleyebilmek, seyircinin önünde rahatlık ve güven duygusu tesisi edebilmek gibi oyunculuğun temel becerilerini elde etmelerine yardımcı olmayı hedefler. Bunlara ek olarak, bu ders, öğrencilere oyuncu olmakla ilgili sebeplerini ve içsel motivasyonlarını bulabilmek için de rehberlik eder. Müfredatımız içinde hareket, doğaçlama ve ses-konuşmaya dair ayrı dersler bulunduğu için bu ders sadece oyunculuk becerilerine odaklanmak için planlanmıştır.
OYNC 103 Ses ve Konuşma (1-2) 2
Ses ve konuşma oyunculuk için belki de en önemli araçlardır. Sesi şekillendirme, nefesi kontrol ederek ve doğru telaffuz ile karakterleştirme becerileri; öğrencilerimizin yaşam boyu berrak/anlaşılır, güvenli ve etkili olmalarını sağlar. Kişisel alışkanlıklarımız ve sinirlerimiz, bizim günlük nefes ve konuşma örüntülerimizi şekillendirir ve etkiler. Bu derste öğrenciler, nefes, ses ve telaffuzu verimli şekilde kullanmayı ve yönetmeyi öğrenirler. Zaman içinde ve sık sık alıştırma yaparak gerekli ve sağlıklı bir beden duruşuna ve boyun, dil, dudak ve çene kaslarına sahip olarak, ahenkle konuşmayı ve sesleriyle seçili karakteri yaratmayı başarırlar. Dersin içeriğinde; beden, nefes, ses, konuşma, telaffuz ve diksiyon alıştırmalarının bileşimleri bulunur. Öğrenciler öncelikle bedenlerinde ve konuşma organlarındaki fiziksel gerilimleri fark edip belirlemeyi sonra da sözel dışavurumlarını kısıtlayan korku ve endişelerini iyileştirmeyi öğrenirler. Ardından, ses ve konuşma aygıtlarını, kelimelerin anlamlarını iletmeye yeterli seviyede kullanmak üzerinde çalışırlar. Bu ders ile kazanacakları; serbest, akıcı, berrak ve kolaylıkla iletişim kurabilme becerileriyle oyunculuk sanatının “ifade”ye dair gereklerini karşılamaya hazır hale gelirler.
MSSF 101 Doğaçlama: Hareket, Drama, ve Ses (2-2) 3
Fakülte kodlu bu ortak ders, çağdaş dans bölümü, oyunculuk bölümü ve ses sanatları tasarımı bölümü öğrencilerini, yaratıcı düşünme ve beden-zihin farkındalığının en önemli araçlarından biri olan doğaçlamanın örtüsü altında toplamayı amaçlamaktadır.Bu ders içinde, tüm öğrenciler birbirlerinin uygulama alanlarını daha iyi ve daha yakından anlayabilmek ve birbirleriyle empati kurabilmek için doğaçlamanın temel konuları olan müzik-insan sesi, beden-hareket ile konuşma-drama alanlarının tümü ile ilgilenir. Doğaçlama yardımıyla gerekli yaratma ve kompozisyon kavramlarını düşünme ve inceleme alıştırması yaparlar. Bununla birlikte mekan, varlık, zaman, olay gibi soyut kavramları da kavrarlar. Ayrıca yaratıcı müzik ve performans projeleri için birbirleriyle çalışmak ve işbirliği yapmak anlamında gelecek okul yıllarına hazırlanırlar.
MSSF 103 Müzik Tarihi (4-0) 4
Bu dersimiz de fakülte kodlu ortak derstir. Öncelikle, öğrencilere batı ve doğu müziğinin tarihsel köşe taşlarını aktarmayı hedefler. Böylece öğrencilerin müzik kavramının gelişimini resmedebilmelerini ve belirli devir ve kültürleri ayırt edebilmelerine yardım etmeyi amaçlar. Müzik Tarihi dersi, zaman boyu müzik yaratımının kültürel ve sosyolojik taraflarının altını çizerek, bunların çağdaş müzik ve ses sanatları üzerindeki etkilerini araştırır. Bu ders aynı zamanda her bir öğrencinin bağlı olduğu sahayı anlayabilmesinin de önemli bir parçasıdır.
MSSF 105 Düşünce Kültürü (2-0) 2
Felsefeyle bağlantılı bir ders olan Düşünce Kültürü dersi, özellikle genç sanatçılara dünya tarihindeki önemli düşünürler ve onların temel fikirleri hakkında bilgi vermek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenci, son derece etkili isimlerle ve onların bakış açılarıyla tanışır ve onların alıntılanan eserlerini okuyarak ve tartışarak felsefe tarihinin temel kavramlarını öğrenir. Bu dersin amacı, öğrencilere, tarih boyunca düşünce uygulamaları veya belirli felsefi meselelerin, sanatsal yaratımlarla nasıl etkileşim halinde olduğuna dair bilinç kazandırmaktır.
INGL101 Akademik İngilizce I (3-0) 4
Bu derse düzenli olarak katılan öğrenciler, hedef belirleme, organize etme, zaman yönetimi, konsantre olma ve not alma, ancak yalnızca bunlarla sınırlı olmayan çeşitli akademik çalışma becerilerini öğrenme ve uygulama olanağına sahip olacaklardır. Öğrenciler günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli makaleler aracılığıyla. akademik düzeyde tartışmayı ve yanıt yazmayı öğreneceklerdir. Bu dersin sonunda her öğrenci bir okuma metninde bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, paragraf ve makale yazabilme, özetleyebilme, tartışma ve mektupları yanıtlama becerilerini geliştirecektir.