RIVERS IN THE OCEAN başlığı, küresel sorunlar ile yerellikler arasındaki karşıtlık ve ayrılmaz bağlantıya oyunbazca göndermede bulunarak, su akıntılarının ontolojik ve metafiziksel yönlerini, insanların çağdaş yaşamla başa çıkma konusundaki yeteneklerini ve yetersizliklerini ele almada bir başlangıç noktası olarak konu ediyor. Burada öne çıkan eserlerin, insan deneyimlerinin temelini oluşturan, yönlendiren ve bazen de yok eden fiziksel/psikolojik, doğal/sentetik ve sistemik yapılarla ilgili olduğunu gözlemleriz.
Sergiler, sanatçıların ortak çalışmaları ve Amor Fati [birinin kaderini sevme] deyimi üzerine bireysel düşünceleriyle temellendirilmiştir. Friedrich Nietzsche tarafından tartışılan Amor Fati, kişinin kendi kaderiyle yüzleşme eylemidir. Alev Adil ve Aslı Bolayır, bu kavramla daha geniş anlamda ilgilenerek, ‘kaderimizi kabul etme’ eylemini alternatif alanlar ve kimliklerin ortaya çıktığı durum ve deneyimlere değinerek, insanların doğaya karşı yönünü şaşırmış yakınlığını ve yaşamdaki doğal hareketleri, akımları ve değişimleri, kader etrafındaki anlatılarla ilişkilendirir.