Plastik Sanatlar Bölümü 4. sınıf öğrencisi Mehveş Beyidoğlu’nun ‘Sculpting the Periphery’ adlı eseri, Goethe-Enstitüsü Kıbrıs tarafından Joseph Beuys’un 100. yaşı anısına düzenlenen Beuys100 isimli sanat etkinliklerinin sergisinde yer buldu.
Yüzyılın en etkili sanatçılarından biri olarak kabul edilen heykeltıraş ve enstalasyon sanatçısı Joseph Beuys’ün 100. yaş günü vesilesiyle, Beuys’ün çalışmalarından ve sosyal projelerinden esinlenerek, 19-29 Nisan tarihleri arasında Kıbrıslı sanatçılara yönelik bir atölye çalışması düzenlendi.
Beuys’ün sosyal heykel kavramı üzerine başlatılan atölye çalışmaları sonucunda ortaya çıkan, aralarında ARUCAD’ın Plastik Sanatlar Bölümü öğrencisi Mehveş Beyidoğlu’nun ‘Sculpting the Periphery’ adlı eserinin de bulunduğu Kıbrıslı 11 sanatçının ürettiği eserler, ‘Beuys100’ adlı sergiyle Goethe Enstitüsü Kıbrıs’ta ziyarete açıldı.
Heykel, ses, fotoğraf, gravür, enstalasyon gibi farklı disiplinlerden yararlanarak, öze odaklı sanat eserleri ortaya çıkarma sürecini izleyen sanatçılar, Beuys’ün 1970’lerde geliştirdiği sosyal heykel mantığına örnekler vermeyi hedeflemişlerdir.
Joseph Beuys’ün 100. doğum günü vesilesiyle, küratörlüğünü Marina Christodoulidou’nun yaptığı sanat etkinlikleri, sanatçıyı ve eserlerini tanıtma amaçlı 12 Ekim ve 18 Ekim’de düzenlenecek film geceleriyle devam edecek. Yine aynı etkinlikler dizisi çerçevesinde, 7 Ekim 2021 günü Joseph Beuys’ün arkadaşı Rhea Thönges-Stringaris ile Beuys‘le olan dostluğu ve işbirliği konusunda çevrimiçi bir söyleşi de gerçekleştirecek.
Beyidoğlu, ‘Sculpting the Periphery’ adlı eserini şöyle tanımlıyor: “Pasajlar gayret gerektirir. Bölünmüş şehirden karşı tarafa geçerken sabırlı olmanız gerekir. Beklenmedik durumlara ve kurallara hazırlıklı olmanız. Ayrıca resimlere, sembollere, sloganlara ve çitlere gözünüzü yummanız gerekiyor. Yeşil hat. Ara Bölge. Geçiş noktaları. Hayalet şehir. Tüm bu pasajlar günlük yaşamda bizleri mücadeleye sürüklüyor.”
Beuys100 Sergisi, 23 Ekim’e kadar Goethe Enstitüsü Kıbrıs’da ziyarete açık olacak.