Screen Shot 2021-09-21 at 10.28.16

The Arkın Rodin Collection Gallery

 

Auguste Rodin Avrupa sanatının köklü heykel geleneğini 19. yüzyılın Romantizminden 20. yüzyıla ve modern çağın büyük sanat serüvenine taşıyan isimdir. Rodin’in 27 parça eserinden oluşan müthiş bir koleksiyon, Girne’nin merkezindeki The Clock Tower’da yer alan The Arkın Rodin Collection Galleri’de ziyarete açıldı.

“Eve, Model with a Square Base”

Auguste Rodin

Eve, Rodin’in en tanınmış ve en ünlü heykellerinden biridir. Rodin gerçek insan boyutlarında olan bu eser üzerinde 1881 yılında çalışmaya başladı. Sonradan, figürün pelvisini her gün yeniden işlemek zorunda kaldığını ve ancak aradan bir süre geçtikten sonra modelin aslında hamile olduğunu fark ettiğini söylemiştir. Heykeltıraşa göre model uzun saatler boyunca stüdyoda poz vermekten aşırı yorgun düşünce, Rodin de bu haliyle tamamlanmamış olduğunu düşündüğü eseri üzerinde çalışmaktan vaz geçer.

Burada, Şeytan tarafından ayartıldıktan sonra, vücudunu korumak için içeriye doğru kapanan, işlediği günahın ve çıplaklığının ayrımında olan Eve figürünü görüyoruz. Bu çalışma, Eve’i masum güzelliği içerisinde bir figür olarak ve itibarını yitirmeden (cennetten düşmeden/kovulmadan) önceki haliyle temsil etmeye meyilli dönemin diğer tasvirleri ile çelişiyordu.

1881 yılında gerçek insan boyutlarındaki modelden vaz geçtikten sonra Rodin heykelin daha küçük bir versiyonu üzerinde çalışmaya başladı. Hem yuvarlak hem de kare bir taban ile biçimlendirdiği bu versiyon, gerçek insan boyutunda olan heykelden saçları ile ellerin ve ayakların duruşları açısından farklılıklar gösteriyordu. Küçültülmüş bu heykelin kilden yapılma bir modeli, 1883 yılında önce Paris’te, ardından da Londra’da sergilendi. İş inanılmaz derecede iyi karşılandı, bunun üzerine Rodin de yontmak amacıyla bir dizi mermer sipariş etti. Bu mermerler, Eve’in arkasına kayalık bir yapı eklenmesi de dahil olmak üzere, ufak tefek farklılıklar gösteriyordu.

Modeline karşı duyduğu coşkuyla Rodin 1899 yılında, orijinal gerçek insan boyutlarındaki alçıya geri döndü ve onu herhangi bir değişiklik yapmadan Belçika ve Hollanda da sergiledi. Bu alçının gerçek insan boyutlarındaki bronz bir dökümü de aynı yıl içerisinde Paris Salonu’nda sergilendi. 1901-1906 yılları arasında heykeltıraş, Antoine Bourdelle’i -sonradan Carl Jacobsen tarafından satın alınan- Eve’in devasa taş bir versiyonunu yontmakla görevlendirdi.

 

RSVP 0392 650 11 11

Akademisyen Giriş Öğrenci Giriş