İNGİLİZCE HAZIRLIK
OKULU
Program Türü
İngilizce Hazırlık Okulu Sertifikası
Eğitim Süresi
1-4 Dönem
Hazırlık Okulu Müdürü
Öğr. Gör. İnanç Uçaröz

Öğr. Gör. İnanç Uçaröz
İngilizce Hazırlık Okulu Direktörü
Değerli İngilizce Hazırlık Okulu Öğrencileri,
Öncelikle, başarılı seçiminizden dolayı sizleri kutlamak istiyorum. Sizlerin de çok iyi bildiğiniz gibi, ARUCAD, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde, İngilizce dilinde eğitim veren ilk ve tek Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım üniversitesidir. Bu bağlamda, üniversitemiz sizlere yalnızca, üniversite düzeyinde bir sanat diploması edinme şansı değil, aynı zamanda İngilizce dil yeterliklerinizi de geliştirerek akademik çalışmalarınızda ve gelecekteki kariyerlerinizde başarılı olmanız için büyük bir olanak sağlamaktadır. Sizlerin de bildiğiniz gibi, sanat ve uluslararası iletişim dili olan İngilizce arasında çift yönlü bir ilişki vardır. Sanat özünde evrensel ve uluslararasıdır, ve İngilizce dili uluslararası iletişimin dilidir. Sanat çalışmaları, öğrencilerimizin yabancı dil öğrenme motivasyonları artırır ve İngilizceyi öğrenmelerini kolaylaştırır, çünkü uluslararası bir dil bilmek, öğrencilerimizin sanat çalışmaları hakkında daha fazla bilgiye erişmelerine yardımcı olur. İngilizce öğrenme ve bu dilde eğitim, öğrencilerimizin kendi alanlarında ve gelecekteki kariyerlerinde daha iyi başarılar elde etmelerine yardımcı olacaktır.
ARUCAD kurumunda yürüteceğiniz yüksek öğreniminizin ayrılmaz bir parçası olan İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil programının temel amacı, akademik ortamda eğitimlerinizi başarılı bir şekilde yürütüp, bu ortamın bir parçası olabilmeniz için ihtiyaç duyduğunuz, İngilizce dil bilgi ve becerileri kazanmanıza yardımcı olmaktır. Bunun yanında, sizlerin gelecekteki mesleklerinizde ihtiyaç duyacağınız kritik düşünme, yaratıcılık, problem çözme, işbirlikçi ve ortak çalışma gibi 21. Yüzyıl becerilerinizi geliştirmeniz için gerekli ortam ve eğitim çalışmalarını sağlamaktır.
İngilizce Hazırlık Okulu olarak, İngilizce öğretim ve öğrenim süreçlerimizin her adımında İngilizce öğretiminde etkin ve tanınan güncel uluslararası standartları referans alarak yüksek kaliteli dil eğitimi vermeye çalışıyoruz. Bu amaçla, tüm İngilizce öğretim ve öğrenim programları Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi’ne göre düzenlenmiştir. Örneğin, İngilizce dil yeterlilik seviyeleri A1, A2, B1 ve B2 CEFR Düzeyleri doğrultusunda belirlenmiştir.Bunun yanında, tüm İngilizce kursları en son eğitim teknolojileri ve etkili yabancı dil öğretimi ve öğrenme yöntem ve teknikleri ile, neredeyse tamamı anadili İngilizce olan, nitelikli İngilizce eğitmenleri tarafından yürütülmektedir.
Değerli öğrencilerimiz, başarıya ulaşmak için öğrenim sürecinizin sorumluluğunu bir birey olarak en başta sizlerin üstlenmeniz gerektiğini hatırlatmak isterim. Bunun için derslere düzenli olarak katılmanız, sistemli çalışmanız, İngilizce konuşup ve pratik yapmak için her fırsatı değerlendirmeniz ve ileri teknoloji ve internetten yararlanarak İngilizce öğreniminizi sınıfın ötesine taşımanız önermekteyim. İngilizce öğreniminizi geliştirmek için lütfen öğretmenlerinizden destek almaktan çekinmeyiniz. ARUCAD İngilizce Hazırlık Okulunda edineceğiniz İngilizce dil kazanımları, hem Fakültede ve hem de gelecekteki kariyerinizde başarıya ulaşmanızda sizlere büyük destek sağlayacaktır. Son olarak, İngilizce Hazırlık Okulu’nun sizlere sunduğu İngilizce öğrenme fırsatlarından bir bütün olarak yararlanmak için lütfen azami çabayı gösteriniz.
İngilizce öğrenme yolculuğunuzda ve akademik çalışmalarınızda başarılar dilerim.
En içten saygı ve sevgilerimle,
Tarihçe
Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi (ARUCAD), Kuzey Kıbrıs’ın Girne antik liman kentinin merkezinde 2017 yılında kurulmuş, kar amacı gütmeyen özel bir yüksek öğretim kurumudur. Sanat, Tasarım ve İletişim alanlarında eğitim vermekte olan ARUCAD 2018-2019 Akademik Yılında eğitime başlamıştır. Eğitime başladığı ilk gün itibariyle ARUCAD, kalite standartlarını sürekli gelişimine büyük önem vermekte ve öğrencilerinin küresel Sanat, Tasarım ve İletişim ağının bir parçası olmalarına yardımcı olmak için uluslararası akreditasyon kuruluşlarına yeni üyelikler almayı hedeflemektedir.
İngilizce Hazırlık Okulu 2018 yılında ARUCAD ile eşzamanlı olarak kurulmuş ve İngilizce dil eğitim ve öğretimine başlamıştır. İngilizce Hazırlık Okulu’nun öğrenci sayısı , üç yıllık süre boyunca her akademik yıl artış göstermiş olup, içinde bulunduğumuz akademik dönemde kayıtlı mevcut 100’den fazla öğrenciye İngilizce dil eğitimi verilmektedir. ARUCAD kurmunun vizyonu doğrultusunda, İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerimizin akademik, mesleki ve sosyal yaşamlarında başarılı olmalarına yardımcı olacak, onları ihtiyaç duydukları İngilizce dil yeterlikleri ile donatacak, uluslararası yabancı dil öğretim standardları doğrultusunda yüksek kaliteli bir İngilizce eğitimi sağlayabilmek için sürekli gelişmeyi hedeflemektedir. İngilizce Hazırlık Okulu, ARUCAD’ın en önemli birimlerinden biri olup, öğrencilerin kendi kültürlerini samimi bir akademik ortamda paylaşabilecekleri, küresel arenaya başarılı bir şekilde kolaylıkla entegre olmalarına yardımcı olacak ve ayrıca çok kültürlü bir anlayış geliştirebilecekleri çoklu bir kültürel öğrenme ortamına sahiptir.

Bu çevrenin bir parçası olmanın tek koşulu ise öğrenme tutkusuyla yaratıcı düşünme ve üretme becerilerinizi geliştirmektir.
Sanat Fakültesi’nin vizyonu disiplinlerarasılık kavramını önceleyen özgür sanat eğitimine dayanmaktadır. Vizyonumuzun bir parçası olarak bölümlerimizdeki öğretim programları çok-disiplinli bir bakış açısı ile hazırlanmıştır. Fakültemiz, yenilikçi öğretim programları ile günümüz sanat ortamının yeni savlarının ele alınması ve kavranması için teori, araştırma ve uygulamanın bileşkesinden oluşan bir köprü oluşturmayı hedeflemektedir. Disiplinlerarası çeşitlilik, sivil katılım ve kültürel alışverişe verdiğimiz önemin tüm öğrencilerimize günümüz sanat ortamına adapte olabilmeleri için gerekli becerileri kazanma şansı vereceğine de yürekten inanmaktayız.

Genel Bakış
Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi, İngilizce eğitim veren bir üniversitedir ve İngilizce Hazırlık Okulu, ARUCAD bünyesinde Rektörlüğe bağlı bir birimdir. ARUCAD’a kayıt yapan yeni öğrencilerin seçtikleri bölümlerde akademik eğitimlerine doğrudan başlayabilmeleri için lisans öğrencileri CEFR B1 ve yüksek lisans ve doktora öğrencileri ise CEFR B2 seviyesinde İngilizce dil yeterliklerine sahip olmaları gerekmektedir..
İngilizce Hazırlık Okulu, seçtikleri alanlarda akademik eğitimlerini başarıyla sürdürebilmeleri için gerekli İngilizce dil yeterliklerine sahip olmayan yeni kayıtlı ARUCAD öğrencilerine İngilizce dil eğitimi vermek amacıyla kurulmuştur. Bu bağlamda, İngilizce Hazırlık Okulu, ARUCAD öğrencilerinin seçtikleri fakültelerde akademik eğitim ve çalışmalarında başarılı olabilmeleri için ihtiyaç duydukları İngilizce dil bilgi ve becerileri geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla dört farklı İngilizce yeterlik seviyesinde İngilizce dil kursları sunmaktadır. Her dönem Prep A1, Prep A2, Prep B1 ve Prep B2 seviyelerinde İngilizce dil kursları yürütülmektedir. Bir dönemde tamamlanabilen Prep A1+ Prep A2 seviyesi dışında kalan Prep B1 ve Prep B2 seviyeleri en az bir dönemde tamamlanabilmektedir. Lisans öğrencileri CEFR B1İngilizce yeterlik seviyesi, yüksek lisans ve doktora ise CEFR B2 İngilizce yeterlik seviyesi ile İngilizce Hazırlık Okulu eğitimlerini tamamlamaktadırlar. İngilizce Hazırlık Okulu standart eğitim süresi en az bir dönem ve en fazla 2 yıldır.
Misyonumuz
ARUCAD İngilizce Hazırlık Okulu’nun misyonu, farklı kültürel ve dil geçmişlere sahip ARUCAD öğrencilerinin İngilizce dilinde yeterlilik kazanmalarına ve farklı disiplinlerde akademik çalışmalarında aşağıdaki temel ilkelere bağlı kalarak başarılı olmalarına yardımcı olmaktır:
- Uluslararası yabancı dil öğretim standartlarında yüksek kaliteli İngilizce eğitimi vermek
- İşbirliği ve takım çalışması ilkesine bağlı ve destekleyici bir ortamın sağlanması
- Öğrencinin bağımsız öğrenme becerilerinin teşvik edilmesi
- Profesyönel gelişim
- Saygı
- Etik davranış ve dürüstlük
Öğrenim Hedeflerimiz
İngilizce Hazırlık Okulu, misyonunu aşağıdaki hedefler doğrultusunda gerçekleştirmeye çalışır:
- ARUCAD öğrencilerinin İngilizce dil yeterlilik düzeylerini Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Referansı (CEFR) standardları doğrultusunda sürekli geliştirmeleri için desteklemek,
- Öğrencilerin İngilizce dil öğrenim ve akademik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla İngilizce dil eğitiminde etkin pedagojik yöntem ve teknikleri öğretimlerinde kullanmak,
- İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil eğitmenlerinin sürekli mesleki gelişimlerini teşvik edip, gelişimlerine olanak sağlamak,
- İngilizce dersleri güncel etkin eğitim teknolojileri ile yürüterek, öğrencilerin İngilizce dil gelişimlerine yardımcı olmak,
- Etik davranış ve dürüstlük, işbirliği, ekip çalışması ve dil, din, ırk ve kültürel çeşitliliğe saygı gibi temel değerleri teşvik etmek.
Vizyonumuz
Uluslararası standartlar çerçevesinde, yüksek kaliteli bir İngilizce eğitim için sürekli gelişimi sağlayarak İngilizce dil eğitiminde mükemmele ulaşmak ve aynı zamanda yerel ve dünya çapında saygın ve tanınan bir kurum olarak gelişim sağlamaktır.
Değerler, Hedefler ve Öğrenim Çıktıları
Değerler
İngilizce Hazırlık Okulu’nun temel değerleri aşağıdaki gibidir:
- Şeffaflık
- Güven
- Eşitlik ve çeşitliliğe saygı
- Profesyonelliğe bağlılık
- Etik değerlere saygı
- Takım çalışması, işbirliği ve karşılıklı anlayış
- Profesyönel gelişim fırsatları
- Yaratıcılık
Genel Hedefler
- Öğrencilerimizin İngilizce dil bilgi, beceri ve yeterliklerini akademik, mesleki ve sosyal alanlarda başarılı kılacak düzeye getirmek temel amacımızdır.
- Öğrencilerimizi küresel ortamda başarıya hazırlamak misyonumuzdur. Amacımız, dil öğretim ve öğreniminde çok dillilik ve çok kültürlülüğün avantajlarından yararlanıp, teşvik etmektir.
Genel Hedefler Bağlamında Öğrenim Çıktıları
- Sınıfta köklü ve güncel dil öğretim yaklaşımlarını uygulamak,izlemek ve değerlendirmek.
- En son teknolojiyi ve öz değerlendirmeyi kullanarak öğrencilerin öğrenimlerine aktif olarak katılmalarını sağlamak.
- Hem sınıf içerisinde, hem de sınıf dışında öğrencinin öğrenme süreçlerine katılımını artırmak.
- Kurs içeriğini ve kurs sunumunun tüm öğrencilerin öğrenme stillerine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre tasarlamak.
- Öğrencilerin seviyelerine ve ihtiyaçlarına uygun seviyede dil öğretimi yapmak.
Eğitim ve Öğretim Saatleri
ALTE (Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Kurumu) tarafından önerilen farklı İngilizce yeterlilik seviyelerine ulaşmak için gerekli toplam İngilizce dil eğitim ve öğretim saat sayısı ve İngilizce Hazırlık Okulunda her seviye için uygulanan toplam İngilizce öğretim ve öğrenim saatleri aşağıdaki gibidir:
Tablo 1: Toplam İngilizce eğitim ve öğretim saatleri
Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Kurumu(ALTE) tarafından belirlenen değişik İngilizce yeterlik seviyelerine (CEFR) ulaşmak için gerekli toplam eğitim ve öğretim saati sayısı | İngilizce Hazırlık Okulu tarafından her İngilizce yeterlik seviyesi için öngörülen ve uygulanan toplam ders saati sayısı
| |
A1+A2 | Yaklaşık 270-300 saat | 370 saat |
A2 | Yaklaşık 180-200 saat | 370 saat |
B1 | Yaklaşık 350-400 saat | 370 saat |
B2 | Yaklaşık 500-600 saat | Yaklaşık 370 sınıf eğitim ve öğretim saati ve 130 saat ekstra proje çalışma, bireysel çalışma ve çevrimiçi öğrenme süresi. |
Her sınıf mevcudu yaklaşık olarak toplam yirmi beş/otuz öğrencidir ve öğrencilerin İngilizce öğrenimi ve bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmek için derslerde aktif olarak gelişmiş, güncel teknoloji kullanılmaktadır.
İngilizce Hazırlık Okulunda mevcut tüm İngilizce yeterlilik seviyelerinde, her ders süresinin 50 dakika olduğu, haftada en az 24 saat İngilizce eğitimi sunulmaktadır. Öğrencilerin her dönemde toplam İngilizce derslerinin % 70’ine katılımları zorunludur. Devam şartını sağlayamayan öğrenciler, Final ve İngilizce Yeterlik Sınavına girme haklarını kaybederler ve eğitimlerini bulundukları seviyelerde tekrar ederler.
Mevcut şartlar ve pandemi göz önünde bulundurularak İngilizce dil kursları yüz yüze, çevrimiçi veya Hibrid olarak yürütülebilir. Şartlar gerektirdiğinde çevrimiçi İngilizce dil kursları, Microsoft Teams çevrimiçi öğretim ve öğrenim platformu aracılığıyla yürütülebilmektedir. Microsoft Teams Öğrenci Kullanım Kılavuzuna İngilizce Hazırlık Okulu web adresinden ulaşılabilir.
İngilizce Hazırlık Okulu öğrencileri, farklı dil seviyelerinde öğrenimlerini başarıyla tamamladıkları zaman aşağıda belirtilen öğrenim kazanımlarını elde edeceklerdir.
Muafiyet Kriterleri
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde bir Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Yüksek Öğrenim kurumu olan Arucad eğitim dili İngilizce’dir. ARUCAD öğrencilerinin Fakülte düzeyindeki eğitimlerini başarıyla yürütebilmeleri için, yeterli düzeyde İngilizce yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir. Öğrencilerimizin seçtikleri bölümlerde dersleri anlayıp, katılabilmeleri ve başarıyla tamamlayabilmeleri için lisans öğrencilerinin CEFR B1 ve yüksek lisans/doktora öğrencilerinin ise CEFR B2 seviyesinde İngilizce yeterlik seviyelerine sahip olmaları gerekmektedir. İngilizce yeterlik seviyelerini belgeleyen (Tablo A) herhangi bir İngilizce dil sertifikasına sahip olmayan yeni kayıtlı ARUCAD öğrencileri, İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce Seviye Tespit Sınavı’na (ELPE) girmekle yükümlüdürler. ARUCAD ELPE sınavının temel amacı yeni kayıt yaptıran ARUCAD öğrencilerinin İngilizce dil yeterlilik seviyelerini ölçüp, öğrencileri uygun İngilizce kurs seviyelerine yerleştirmektir. ARUCAD İngilizce Seviye Tespit Sınavı’ndan başarılı olan veya Tablo A da belirtilen uluslararası İngilizce dil sınavlarının birinden belirtilen seviyede bir sınav puanı alıp bunu geçerli bir belge ile onaylayan öğrenciler İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil programından muaf olup doğrudan seçtikleri bölümlere kayıt yaptırabilirler. İngilizce Seviye Tespit Sınavı’nda geçerli bir not elde edemeyen öğrenciler aldıkları notlara göre uygun İngilizce kurslarına yerleştirilirler..
Tablo 1: ARUCAD İngilizce Hazırlık Okulu Muafiyet Kriterleri
Sınavın Adı | Lisans Eğitimi için CEFR B1 seviyesinde gereken minimum puan | Yükseklisans Eğitimi için CEFR B2 seviyesinde gereken minimum puan | Sınav Sonuçları geçerlilik süresi |
ELPE ( ARUCAD İngilizce Seviye Tespit Sınavı) | 60/100 | 80/100 | N/A |
KPDS /ÜDS / YDS / YÖKDİL (Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı, Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı ve Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı /Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil Sınavı ) | 50 | 70 | 5 Yıl |
IELTS (International English Language Testing System) | En az 5.0 | En az 6.0 | 2 Yıl |
TOEFL IBT (Internet-based Test of English as a Foreign Language) | En az 60 | En az 70 | 2 Yıl |
TOEFL CBT (Computer-based Test of English as a Foreign Language) | En az 170 | En az 197 | 2 Yıl |
TOEFL PBT (Paper-based Test of English as a Foreign Language) | En az 497 | En az 530 | 2 Yıl |
English Language GCE/IGCSE (General Certificate of Education/ International General Certificate of Secondary Education) | En az C | En az B | Süresiz Geçerli |
FCE (First Certificate in English) | En az C | En az B | Süresiz Geçerli |
CPE/CAE (Certificate of Proficiency in English/ Certificate of Proficiency in English) | En az C | En az B | Süresiz Geçerli |
SAT (The SAT Reasoning Test) | Okuma ve Yazma Bölümü: En az 420 | Okuma ve Yazma Bölümü: En az 440 | 5 Yıl |
PTE (Pearson Test of English) | En az 45 | En az 71 | 2 Yıl |
English Language WAEC/WASSCE (West African Examinations Council) | En az C6 | En az C5 | 10 Yıl |
- ARUCAD Seviye Tespit Sınavının temel amacı, yeni kabul edilen ARUCAD öğrencilerinin İngilizce dil yeterlik seviyelerini belirlemek ve onları İngilizce Hazırlık Okulu’nda uygun yeterlik seviyelerine yerleştirmektir.
- ARUCAD İngilizce Seviye Tespit Sınavı her akademik yılda iki kez yapılır. ARUCAD eğitim kurumuna yeni kayıt yaptıran öğrenciler, Güz ve Bahar Yarıyılı başında İngilizce Seviye Tespit Sınavına girmeye hak kazanırlar. Her öğrenci sadece bir kez sınava girebilir.
- ARUCAD İngilizce Seviye Tespit Sınavından gerekli notu alan öğrenciler ile geçerli İngilizce dil sertifikasına sahip öğrenciler (bkz. Tablo 1) İngilizce Hazırlık Okulu programından muaf tutulurlar ve Fakülteye doğrudan kabul edilirler.
- İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil eğitimini başka bir üniversitede başarıyla tamamladıklarını (lisans için B1, yükseklisans için B2) belgeleyebilen yeni kayıtlı öğrenciler, İngilizce Hazırlık Okulu eğitiminden muaf tutulurlar.
- Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri, İngilizce dil şartı ve İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil programından muafiyet ile ilgili “ARUCAD Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği”nin 3. Maddesindeki hükümlere tabidirler.
- İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil eğitiminden muaf olabilmek için geçerli uluslararsı bir İngilizce dil sertifikasına sahip olan veya İngilizce Seviye Tespit Sınavı’ndan geçer not alan yeni kayıtlı öğrenciler, kendi yazılı istek ve onayları ile İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce dil programında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek için eğitimlerine devam edebilirler. Bu öğrenciler Prep B1 veya Prep B2 İngilizce dil kurslarına yerleştirilirler.
- İngilizce Hazırlık Okulu öğrencileri Tablo 2’de belirtildiği gibi İngilizce Hazırlık Okulu, İngilizce Seviye Tespit Sınavı’ndan aldıkları notlara göre Prep A1, Prep A2 (temel kullanıcı) ve Prep B1 ve Prep B2 (bağımsız kullanıcı) düzeylerinde İngilizce kurslarına yerleştirilirler. Bir yarıyılda tamamlanabilen Prep A1+A2 seviyesi dışında, her İngilizce yeterlik seviyesi bir yarıyılda tamamlanır. Gerekli durumlarda, her yarıyılda tüm İngilizce yeterlik seviyelerinde İngilizce dil eğitimi verilir. Öğrenci, yazılı ve/veya sözlü İngilizce Seviye Tespit Sınavında gösterdiği performansa göre belirlenen programı takip etmekle yükümlüdür.
Prep A1+A2 Seviyesi | Prep A2 | Prep B1(Lisans Öğrencileri) | B2 (Yükseklisans/Doktora Öğrencileri) | Fakülte |
0-20 | 21-40 | 41-59 | 60-79 | 60+ (Lisans Öğrencileri 80+ (Yükseklisans/Doktora Öğrencileri) |
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğretim ve öğretim süreçlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. İngilizce Hazırlık Okulunda uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri, öncelikle öğrencilerin öğrenimlerini desteklemeyi (öğrenme için ölçme) ve öğrencilerin öğrenim düzeylerini ölçmeyi (öğrenimin ölçülmesi) hedeflemektedir. Bu iki farklı türde ölçme ve değerlendirme teknikleri, yani biçimlendirici ve özetleyici değerlendirme, İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerine İngilizce öğrenme yolculuklarında ve tabii ki akademik çalışmalarında başarılı olmaları için eşit fırsatlar sunmayı amaçlamaktadır. Örneğin, İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin dönem boyunca İngilizce dil öğrenimlerini daha da geliştirmelerine desteklemek amacıyle ara sınavlar, kısa dönem içi başarı sınavları, kompozisyon yazma, projeler vb. gibi bir dizi dönem içi ölçme değerlendirme teknikleri ile kazanımları ölçülüp değerlendirilmekte, ve aynı zamanda da Final sınavı ve İngilizce yeterlik sınavları gibi bir dizi yarıyıl sonunda uygulanan sınavlar ile de öğrencilerin Fakültedeki eğitimlerine başlamayabilmeleri için gerekli İngilizce dil yeterliğini geliştirip geliştirmediklerini ölçülmektedir. Her zaman vurgulamakta olduğumuz gibi, İngilizce Hazırlık Okulu olarak öncelikle öğrencilerimizin akademik, profesyonel ve sosyal ortamlarda, etkin iletişim kurmalarına yardımcı olacak, hem sözlü ve hemde yazılı olarak etkin iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi hedeflemekteyiz. Bu hedef doğrultusunda, öğrencilerimize İngilizce dil eğitiminde hem öğretim ve hemde ölçme ve değerlendirme çalışmalarında, dinleme, okuma, yazma ve konuşma, olmak üzere dört temel dil becerisini eşit olarak öğretmeye ve değerlendirmeye büyük önem vermekteyiz. Örnek verecek olursak, tüm sınavlarımız öğrencilerimizin dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini eşit ağırlıklarla ölçecek şekilde hazırlanır ve uygulanır. Her dil seviyesinde öğrenim gören öğrencilerimizin İngilizce dilinde kazanımlarını üç farklı sınav yöntemi,“Portfolyo değerlendirme (% 30)”, “Yarıyıl Sınavı (% 30)” ve “Final Sınavı (% 40)” ile ölçülür. B1/B2 eğitimlerini tamamlayan Prep B1/B2 öğrencilerine Prep B1/B2 eğitimlerinin sonunda İngilizce Yeterlik Sınavı uygulanır. Portfolyo değerlendirmesi İngilizce Hazırlık Okulu öğrencilerinin yarıyıl içerisinde tamamladıkları ödevleri içerir. Örneğin kompozisyon yazma, projeler, kısa başarı sınavları, kitap özeti, öğrencilerin derslere devam ve katılımları, Fakülteler tarafından düzenlenen atölye çalışmaları, çevrimiçi ödevler vb. Öğrenciler 7-8 haftalık eğitimden sonra ara sınavlarına ve 16 haftalık eğitimden sonra final sınavlarına girerler. Sınav günlerinde ders işlenmez. Yazılı İngilizce dil sınavlarına verilen süre genellikle 90 ile 120 dakika arasındadır. Sınavların yeri, saati ve içeriği öğrencilere duyuru panolarında ve Microsoft Teams’de önceden duyurulur. Aşağıda yeralan Tablo 1, 2, 3 ve 4’te İngilizce Hazırlık Okulu ölçme ve değerlendirme süreçleri, içerikleri ve ağırlıkları ile ilgili olarak ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.
- Sınavlarla ilgili daha detaylı bilgi için İngilizce Hazırlık Okulu Öğrenci El Kitabı ve İngilizce Hazırlık Okulu Kuruluş, İşleyiş Ve Çalışma Esasları Tüzüğü’ndeki başarı ile ilgili 12. Maddeye bakınız (hyperlinkler verilecek)
Tablo 1: Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları, Prep A1 ve Prep A2
Metod | İçerik | Ağırlık |
Vize Sınavları | Genel olarak sınav 4 bölüme ayrılmıştır: dinleme, okuma, dil kullanımı, yazma ve konuşma. | %30 |
Final Sınavları | Genel olarak sınav 4 bölüme ayrılmıştır: dinleme, okuma, dil kullanımı, yazma ve konuşma. | %40 |
Portfolyo | Portfolyo, devam ve katılım, çevrimiçi etkinlikler (%5), başarı testleri (quizler) (%10), projeler (kompozisyon yazma ve sunum) (%10), kitap özeti ve sunumu (%5) ve öz değerlendirme sorularından oluşur. | %30 |
Toplam | %100 |
Tablo 2: Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları, Prep B1 ve Prep B2
Metod | İçerik | Ağırlık |
Vize Sınavları | Genel olarak sınav 4 bölüme ayrılmıştır: dinleme, okuma, dil kullanımı, yazma ve konuşma. | %30 |
Final Sınavları | Genel olarak sınav 4 bölüme ayrılmıştır: dinleme, okuma, dil kullanımı, yazma ve konuşma. | %40 |
Portfolyo | Portfolyo, devam ve katılım ve çevrimiçi etkinlikler (% 5) başarı testleri (quizler) (% 8), bir araştırma raporu/film özeti ve değerlendirme (% 5), farklı türde iki kompozisyon (% 12), veöz değerlendirme sorularından oluşur. | %30 |
Toplam | %100 |
İngilizce Yeterlilik Sınavı
- Lisans öğrencileri için en az 60/100 puan
- Yüksek Lisans/Doktora öğrencileri için en az 80/100 puan.
YETERLİK SINAVI CEFR B1/B2 | ||
Dinleme | 20 puan | Dinleme becerisini değerlendirmek için standart dinleme metinleri |
Okuma | 20 puan | Öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini değerlendirmek için standartlaştırılmış okuma metinleri |
Yazma | 20 puan | Yazma becerilerini değerlendirmek için kompozisyon yazma |
Konuşma | 20 puan | Değişik ortamlarda (ör. akademik, sosyal) sözlü iletişime girme becerilerini ölçmek için konuşma aktiviteleri |
Dil Kullanımı | 20 puan | Kelime, Dilbilgisi ve işlevsel dil becerilerideğerlendirilir |
ARUCAD kurumunun eğitim dili İngilizcedir. Bu bağlamda, İngilizce Hazırlık Okulunun temel hedefi, kuruma yeni kabul edilen ARUCAD öğrencilerine, seçtikleri alanlarda akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde yürütebilmeleri için gerekli olan CEFR B1/CEFR B2 İngilizce dil yeterlilik seviyeleri geliştirmelerine yardımcı olmaktır ve bu yönde yoğun İngilizce eğitim programları sunmaktadır. ARUCAD kurumu öğrencilerinin etkin sözlü ve yazılı iletişim becerileri gelişimlerine büyük önem vermektedir ve İngilizce Hazırlık Okulu bu hedefe dört temel dil becerilerinin öğretim ve öğrenimine aynı derecede önem veren ve vurgulayan, ve aynı zamanda öğrencilerin aktif ve bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir İngilizce dil öğrenim ve öğretim programı aracılığıyla ulaşmaya çalışmaktadır. Bu amaçla İngilizce Hazırlık Okulu, Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (CEFR) ile uyumlu, yüksek kaliteli bir İngilizce dil programı sunmaktadır. İngilizce dil yeterlilik seviyeleri, müfredat, dönemlik ders izlenceleri, ölçme ve değerlendirme, ve ders materyalleri dahil olmak üzere tüm eğitim süreçleri ve materyalleri güvenilir uluslararası dil öğretim standardları olan temelde Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi (CEFR) ve Pearson’ın Küresel İngilizce Ölçeği ile uyumlu olarak düzenlenmiştir. Belirtilen uluslararası yabancı dil öğretim kriterleri güvenilir, doğru ve kabul gören ve etkin İngilizce öğretim ve öğrenimini destekleyen uluslararası dil öğretim ve öğrenim kriterleridir.
İngilizce Hazırlık Okulu’nda sunulan yoğun İngilizce dil kursları, lisans öğrencilerinin İngilizce dilinde CEFR B1 düzeyinde ve lisansüstü/doktora öğrencilerinin ise CEFR B2 düzeyinde İngilizce dil yeterliliği geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır. Bu bağlamda İngilizce Hazırlık Okulu, her dönem, ihtiyaç doğrultusunda Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi
(CEFR) temel alınarak Prep A1, Prep A2, Prep B1 ve Prep B2 olmak üzere dört seviyede yoğun İngilizce dil eğitimi sunmaktadır.
Yeni kayıtlı ARUCAD öğrencileri, İngilizce öğrenme deneyimlerine Prep A1 seviyesinde başlayabilir ve Prep B1 veya Prep B2 seviyesinde tamamlayabilirler. Birleştirilmiş kur olarak bir dönemde tamamlanabilen Prep A1+ Prep A2 seviyesi hariç, her seviyede dil kursları (Prep B1 ve Prep B2) bir yarıyılda tamamlanabilir. Öğrencilerin motivasyonu, kurslara devamı ve katılımları, İngilizce öğrenme nedenleri veya amaçları, bireysel çalışmalara harcanan zaman gibi birçok etkenin öğrencilerin İngilizce öğrenimi ve başarıları üzerinde etkisi olduğu unutulmamalıdır. Ayrıca, farklı öğrencilerin farklı seviyelerde İngilizce dil yeterliliklerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları toplam süre, büyük ölçüde öğrencinin yaşı ve motivasyonu, İngilizce dil öğrenim geçmişi ve İngilizce lisanına sınıf dışında maruz kalma derecesi gibi bir dizi farklı etkenlere de bağlıdır. Dil öğrenimini sarp bir dağa tırmanma deneyimi olarak değerlendirebiliriz: yükseldikçe tırmanış zorlaşır: Şöyle ki, her seviye aynı sürede aşılamaz. Örneğin CEFR B1’den CEFR B2 seviyesine ulaşmak, CEFR A1’den CEFR A2 seviyesine ulaşmaktan daha uzun sürer.
Soyut ve somut konular içeren metinlerin içeriğini ana hatlarıyla kavrayabilir; kendi uzmanlık alanındaki tartışmaları da anlayabilir.
Kendini o denli akıcı ve anında ifade edebilir ki, anadilli konuşurlarıyla az çaba göstererek anlaşabilmesi mümkündür.
Kendini geniş bir konu alanında belirgin ve ayrıntılı bir şekilde ifade edebilir, güncel bir konuda görüşünü belirtebilir ve çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yönlerine değinebilir
Anlaşılır ve ölçünlü bir dille konuşulduğunda, iş, okul, boş zaman etkinlikleri vb. gibi bilinen konular söz konusu olduğunda, konuşmanın ana hatlarını anlayabilir.
Öğrenmekte olduğu dilin konuşulduğu ülkeye yaptığı yolculuklarda karşılaştığı çoğu zorlukların üstesinden gelebilir.
Bilinen konularda ve ilgi duyduğu alanlarda kendini basit ve bağlantılı olarak ifade edebilir.
Deneyim ve olaylar hakkında bilgi verebilir; hayal, beklenti, amaç ve hedeflerini anlatabilir, tasarı ve görüşlerinin kısa gerekçelerini gösterir ya da bunlara açıklamalar getirebilir.
İlgi alanıyla ilgili cümleleri ve sıkça kullanılan anlatımları (örneğin, kişi ve aileyle ilgili bilgileri, alışveriş, iş, yakın çevre) anlayabilir.
Bilinen alışılmış konularda, doğrudan doğruya bilgi alışverişi söz konusu olduğunda, alışılagelmiş, basit durumlarda kendini ifade edebilir.
Geçmişi, eğitimi, çevresi ve doğrudan gereksinimleriyle bağlantılı şeyleri basit dilsel araçlar yardımıyla anlatabilir.
Somut ihtiyaçların karşılanmasını amaçlayan, bilinen günlük ifadeleri ve oldukça basit cümleleri anlayıp kullanabilir.
Kendini tanıtabilir, başkalarını tanıştırabilir. Başkalarına, kendileri hakkında (örneğin, nerede oturdukları, kimleri tanıdıkları ve nelere sahip oldukları) sorular yöneltebilir ve sorulan benzeri soruları yanıtlayabilir.
Karşısındaki kişiler yavaş ve anlaşılır bir biçimde konuşuyorlar ve de yardımcı oluyorlarsa, onlarla basit yollardan anlaşabilir.

Öğr. Gör. İnanç Uçaröz
İngilizce Hazırlık Okulu Direktörü

Öğr. Gör. Ferdiye Anıldı

Öğr. Gör. Özge Dağ

Öğr. Gör. Esat Tarkan Ulusol

Öğr. Gör. Arif Celal Sözer

Öğr. Gör. Ülkü Sim

Öğr. Gör. Benjamin Bailie
