Seramik

Seramik Bölümü, seramik ve cam malzemenin çok yönlülüğünü ve sınırlarını derinlemesine kavrayarak, modern seramik teknolojisini kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de vurgulayan bir eğitim anlayışına sahiptir.

Hakkında

Bölümümüz, sanatı bir ifade biçimi olarak ele alır ve öğrencilerine sanatsal düşünme yetisi kazandırmayı hedefler. Bölümün misyonu, öğrencilere seramik olgusunun doğası, teknolojisi ve olası her türlü biçimlendirme yöntemleri ile tanıştırarak, geleneksel üretim teknikleriyle çağdaş sanat üretimini birleştiren çok yönlü bir eğitim sunmaktır. Bu sayede öğrenciler, hem geçmişin zengin teknik mirasını hem de günümüzün yenilikçi sanat anlayışlarını keşfederek, özgün ve yaratıcı eserler ortaya koyma yeteneği kazanırlar.

Bölümün müfredatında yer alan çok sayıda uygulama tabanlı stüdyo ve atölye çalışması, öğrencilerin yaratıcı düşünme süreçlerini geliştirmelerine olanak sağlar. Atölyelerde yapılan çalışmalar, öğrencilerin malzeme ile ilgili derinlemesine bilgi edinmelerini, farklı teknikleri uygulamalarını ve sanatsal ifadelerini özgürce keşfetmelerini sağlar. Öğrenciler, seramik ve cam malzemenin kimyasını anlamak ve geleneksel teknikleri doğru bir şekilde uygulamak konusunda da güçlü bir altyapıya sahip olurlar.

Seramik Bölümü ayrıca, öğrencilerine sunduğu seçmeli derslerle sanatın bütünselliğini kucaklayan bir eğitim anlayışını benimser. Öğrenciler, diğer sanat disiplinleri ile yakın temasta bulunarak, disiplinler arası bir perspektif kazanır. Bu süreç, onların yalnızca seramik sanatında değil, aynı zamanda sanatın farklı alanlarında da bilgi ve beceri kazanmalarını sağlar. Sanat tarihi, sanat kuramı ve estetik gibi alanlarda verilen dersler, öğrencilerin sanatsal üretimlerini kültürel ve teorik bağlamda da şekillendirmelerini sağlayacak güçlü bir donanım sunar.

Bölümümüz, sanatın çeşitli disiplinleriyle etkileşim içinde, yaratıcı düşünme ve özgün eserler üretme sürecini teşvik eder. Öğrenciler, sadece seramik sanatında değil, aynı zamanda çağdaş sanat anlayışına dair geniş bir bilgi yelpazesiyle kendilerini geliştirir. Bu sayede, sanatsal ifadelerini zenginleştirir, yenilikçi projeler üretir ve kendi sanatsal kimliklerini oluştururlar.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Elçin Şener

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Elçin Şener

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Emre Çelikkol

Yrd. Doç. Dr. N. Gülgün Elitez

Yrd. Doç. Dr. Mümine Özdemirağ Yağlı

BİRİNCİ YARIYIL
Ders Kodu Dersin Adı T U L Y A
CERG 101 Temel Sanat I 3 6 0 6 7
CERG 103 Seramik Şekillendirme Yöntemleri I 2 2 0 3 5
CERG 105 Cam Tekniklerine Giriş I 2 2 0 3 5
ARTS 101 Sanat Tarihi I 3 0 0 3 5
CERG 107 Seramik ve Cam Teknolojisi I 2 0 0 2 4
SOFL 101 Akademik İngilizce I 2 2 0 3 4
   TOPLAM       20 30
İKİNCİ YARIYIL
Ders Kodu Dersin Adı T U L Y A
CERG 102 Temel Sanat II 3 6 0 6 7
CERG 104 Seramik Şekillendirme Yöntemleri II 2 2 0 3 5
CERG 106 Cam Tekniklerine Giriş II 2 2 0 3 5
ARTS 102 Sanat Tarihi II 3 0 0 3 5
CERG 108 Seramik ve Cam Teknolojisi II 2 0 0 2 4
CERG 102 Akademik İngilizce II 2 2 0 3 4
      TOPLAM       20 30
    ÜÇÜNCÜ YARIYIL 6 zorunlu + 1 seçmeli T U L Y A
 
CERG 201 Mesleki Temel Eğitim 1 2 0 2 5
CERG 203 Çamur Torna 1 4 0 3 5
CERG 205 Alçı Şekillendirme ve Kalıp I 2 4 0 4 6
CERG 207 Teknik Resim ve Perspektif 2 2 0 3 5
TUDI 201 Türk Dili I 2 0 0 0 2
AITT 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 2 0 0 0 2
Bölüm Seçmeli I 3 5
                                                                TOPLAM       15 30
    DÖRDÜNCÜ YARIYIL 5 zorunlu + 1 seçmeli + 1 staj T U L Y A
 
PLAS 172 Modelaj 2 2 0 3 5
CERG 210 Staj 0 0 0 0 3
CERG 206 Alçı Şekillendirme ve Kalıp II 2 4 0 4 6
CERG 208 Teknik Dekor Uygulamaları 2 6 0 5 7
TUDI 202 Türk Dili II 2 0 0 0 2
AITT 202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 0 0 0 2
Bölüm Seçmeli II 3 5
                                                                         TOPLAM       15 30
    BEŞİNCİ YARIYIL 4 zorunlu + 2 seçmeli T U L Y A
CERG 301 Seramik Tasarım I 1 4 0 3 5
CERG 303 Soğuk Cam Şekillendirme Tek. I 0 4 0 2 5
CERG 305 Seramik Sanatı Tarihi 2 0 0 2 5
CERG 307 Cam Kalıp Teknikleri I 0 4 0 2 5
Bölüm Seçmeli III 3 5
Fakülte Seçmeli I 3 5
                                                                 TOPLAM       15 30
    ALTINCI YARIYIL 4 zorunlu + 2 seçmeli T U L Y A
CERG 302 Seramik Tasarım II 1 4 0 3 5
CERG 304 Soğuk Cam Şekillendirme Tek. II 0 4 0 2 5
CERG 306 Cam Sanatı Tarihi 2 0 0 2 5
CERG 308 Cam Kalıp Teknikleri II 0 4 0 2 5
Bölüm Seçmeli IV 3 5
Fakülte Seçmeli II 3 5
                                                                         TOPLAM       15 30
YEDİNCİ YARIYIL 2 zorunlu + 3 seçmeli T U L Y A
CERG 401 Uygulamalı Proje 0 6 0 3 10
CERG 403 Bilgisayar Destekli Tasarım 1 4 0 3 5
    Bölüm Seçmeli V       3 5
Fakülte Seçmeli III 3 5
Üniversite Seçmeli I 3 5
                                                                 TOPLAM                                            15 30
SEKİZİNCİ YARIYIL 2 zorunlu + 3 seçmeli T U L Y A
CERG 402 Uygulamalı Bitirme Projesi 0 6 0 3 10
CERG 404 Portfolyo 1 4 0 3 5
    Bölüm Seçmeli VI       3 5
Fakülte Seçmeli IV 3 5
Üniversite Seçmeli II 3 5
                                                                         TOPLAM       15 30
ARTS 121       Temel Sanat Eğitimi I (3,6) 6
Bu dersin sonunda öğrenci; Plastik sanatların temeli olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. Doğal bir nesne üzerinde ışık ve gölgeyi kullanır. Cansız objeler kullanarak çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar. Doğal ve yapay dokuları araştırır. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. Denge ve ritim kavramını çizim ve üçboyutlu uygulayarak geliştirir. Perspektif kavram ve kurallarını çizim ve üç boyut üzerinde yorumlar. Zıtlık Kavramını kullanır ve yorumlar. Plastik sanatların malzeme tekniklerini siyah- beyaz ve üç boyutla uygulayabilecektir. Kara kalem, fon kartonu ve çeşitli çizim araçlarını kullanır. üç boyutlu teknikle kolaj çalışmaları yapar. Doğana yararlanarak kendi kişisel yorumlarıyla özgün çalışmalar yapabilecektir. Doğal ve yapay nesneleri tanımlar. Doğal olanı bozup yeniden kurgulayarak tasarlar. Doğal ve yapay nesneler arasında yeni yorumlar geliştirir.
 
CERG 103      Seramik Şekillendirme Yöntemleri I (2,2) 3
Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır. Bu biçimlerin oluşturulma sürecinde öğrenci; seramik sanatı hakkında genel bilgi edinirken, seramik formların şekillendirilmesinde kullanılan çamurun şekillendirme için yoğrularak hazırlanması, çimdik yöntemi ile şekillendirme, sucuk yöntemi ile şekillendirme ve plaka yöntemi ile şekillendirme gibi teknikleri öğrenecektir. Ayrıca öğrenilen biçimlendirme tekniklerinin yüzeysel uygulamalarını da Temek Sanat Eğitimi dersi kapsamında öğrendiği ilkeler ile tamamlayacaktır.
 
CERG 105      Cam Tekniklerine Giriş I (2,2) 3
Öğrenci ders sürecinde çok yönlü bir cam füzyon çalışması gerçekleştirecektir. Bu süreçte; cam kesimi pratiğini attıracaktır. Cam füzyon çalışmasında nelere dikkat edilmesi gerektiğinin ayırdına varacaktır. Cam boyama tekniği ve dikkat edilmesi gereken noktalarını öğrenecektir. Füzyonda dikkat edilmesi gereken ısı diyagamlarını öğrenecek ve uygulayacaktır. Dersin sonunda; bir cam sanatçısını konu edinen bir sunum hazırlamış ve sunmuş olacaktır. Bu kapsamda; seçilen sanatçının sanatsal yaklaşımını ve üslubunu aktaracak kadar incelemiş ve tanımış ve ortak bir fayda sağlayan bir bilgi paylaşım ortamı yaratılmış olacaktır.
 
CERG 107      Seramik ve Cam Teknolojisi I (2,0) 2
Bu dersin sonunda öğrenci; seramik ve camın temel özelliklerini, hammaddelerini öğrenir. Bu hammaddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenir. Maddenin tanımını, özelliklerini ve sınıflandırmasını tanır. Silikat esaslı camların yapısı ve kimyasal bileşimi hakkında temel bilgileri edinebilecektir. Seramik ve camı tanımlar. Amorf katıyı betimler. Diğer artistik malzemelerle karşılaştırma yapabilmek için öğrendiği tanımlamaları kullanır. Üretim süreci parametrelerini değerlendirir. Son ürünü açıklar. Cam Harmanı hazırlamayı teorik olarak ve pratik olarak öğrenir kimyasal bileşim-süreç parametreleri-karakterizasyon ilişkilerinin son ürünün belirlenmesindeki etkilerini idrak edebilecektir. Seramik çamuru hazırlamayı öğrenir. Kimyasal bileşimin etkilerini açıklar. Süreç parametrelerini gösterir. karakterizasyonu tanımlar. Üçü arasındaki bağlantıyı kurar. Malzeme olarak camı tanımlar ve cam mikro yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
 
ARTS 101       Sanat Tarihi I (3,0) 3
Sanat Tarihi I dersiyle öğrenciye sanatla ilgili genel kültür bilgisinin aktarılması hedeflenir. İlkel dönemlerden medeniyetlerin kurulması dönemlerine kadar, oradan da orta çağa kadar olan dönemleri kapsayan bu derste öğrenciler sanatın gelişim süreçlerini ve medeniyetleri temsil eden kültürel niteliklere göre nasıl değişim gösterdiğini öğrenir. Öğrenciler aynı zamanda sanatın geçmişini bilmenin sanat ve tasarım alanında ne kadar önemli olduğunu da kavrar.
 
SOFL 101       Akademik İngilizce I (2,2) 3
Bu derse düzenli olarak devam eden öğrenciler amaç belirleme, organizasyon, zaman kullanımı, konsantre olma ve not almanın da dahil olduğu, ama bunlarla sınırlı olmayan birçok çalışma becerisini uygulama fırsatı bulacaklardır. Öğrencilere günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli yazılar verilecek ve öğrenciler akademik seviyede tartışma yapmayı ve cevap yazıları yazmayı öğreneceklerdir. Derslerin sonunda her öğrenci bir okuma parçasındaki bilinmeyen kelimelerin anlamını çıkarabilecek, paragraf ve makale yazabilecek, özet çıkarabilecek, tartışma yapabilecek ve cevap yazıları yazabiliyor olacaktır.

ARTS 122       Temel Sanat Eğitimi II (4,4) 6
Bu derste öğrencilere renk ışık ve kompozisyon bilgileri vererek çizimle ifade yeteneklerini geliştirmek ve strüktürel yapının oluşturulmasına dair bilgiler verilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenci; renk, rengin tanımı, görsel anlatım ögesi olarak renk ve kontrastları, renk psikolojisi, tamamlayıcı (komplementer) renkler, kalite ve miktar kontrastı, rengin tekrarına dayalı renk-perspektifi, form ilişkisi, sanatta strüktür (yapay-doğal), form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman ve görsel anlatımda derinlik etkilerini öğrenmiş olacaktır.

CERG 104      Seramik Şekillendirme Yöntemleri II (2,2) 3
Birinci dönem temel seramik şekillendirme yöntemlerin öğrenmiş olan öğrenciden bu ders kapsamında; şekillendirme yöntemlerinden biri olan çamur tornada şekillendirme, çamuru merkezleme, açma, yükseltme gibi teknik ayrıntıları, basit silindirler yaparak kavrayabilmesi, bu yöntemle basit kullanılabilir objeler yapabilmesi, tamamlanmış bir formun rötuşunu yapabilmesi, forma kulp, ağız vs. gibi unsurları ilave edebilmesi, tamamlanan formu bir bütün olarak görmeyi, ergonomiyi ve temel tasarım ilkelerini kavrayabilmesi ve son olarak formu kurallarına göre kurutabilmesi, pişirebilmesi, sırlayabilmesi beklenmektedir.

CERG 106      Cam Tekniklerine Giriş II (2,2) 3
Öğrenci bu ders kapsamında, kalıpta full füzyon ve yarı füzyon tekniğini öğrenir. Bu bağlamda alçı hakkında ön bilgi edinerek kalıp hazırlamayı öğrenir. Ayrıca; alçı plaka yüzeyine yönelik iki boyutlu tasarım yapıp uygulamaya koyabilecektir. Cam boyaları ve renkler hakkında ön bilgiler edinerek uygulama yöntemlerini öğrenir. İlk çalışmalarını tamamlayan öğrenci ders sürecinde, bu çalışmaların parlatma ve tamamlanma tekniklerine dair bilgileri de edinmiş olacaktır.

CERG 108      Seramik ve Cam Teknolojisi II (2,0) 2
Bu derste öğrenciler; seramik hammaddeleri kimyasal ve rasyonel bileşimlerinin hesaplanması, seramik çamurlarının hazırlanması, çamurlara uygulanan testler, şekillendirme yöntemleri konusunda bilgi edinecek ve bu konularda uygulama yapacaklardır. Ayrıca ders sonunda öğrenci; silikat esaslı camların şekillendirme açısından hangi temel özelliklerin bilinmesi gerektiğini kavrayacaktır. Viskoziteyi tanımlar. Çalışma aralığını betimler. Isısal genleşme katsayısının önemini anlar. Nihai camdan beklenen belli başlı fiziksel özellikler hakkında bilgi sahibi olacaktır. Cam bileşiminin fiziksel özellikler açısından ne kadar önemli olduğunu idrak eder. Isı kapasitesi ve özgül ısıyı tanır. Isıl iletkenliği değerlendirir. Camın elektriksel özelliklerini bilecektir. Camın mekanik özelliklerini kavrayacaktır. Hook Yasası ve Elastik Modülün etkilerini açıklar. Camın dayanıklılığı ve sertliğinin önemini bilir. Mekanik özelliklerin ölçüm yöntemlerini tanımlar. Camlarda yorulma ve kırılganlıkla ilgili parametrelerin etkisini kavrar. Camın kimyasal dayanım özelliklerini bilir. Cam dekorasyon teknikleri hakkında özgüven sağlar.

ARTS 102       Sanat Tarihi (3,0) 3
Sanat Tarihi II dersiyle öğrenciye sanatla ilgili genel kültür bilgisinin aktarılması hedeflenir. Erken Rönesans’tan Yüksek Rönesans’a kadar, oradan da modern sanata kadar olan dönemleri kapsayan bu derste öğrenciler sanatın gelişim süreçlerini ve medeniyetleri temsil eden kültürel niteliklere göre nasıl değişim gösterdiğini öğrenir. Öğrenciler aynı zamanda sanatın geçmişini bilmenin sanat ve tasarım alanında ne kadar önemli olduğunu da kavrar.

SOFL 102       Akademik İngilizce II (2,2) 3
Akademik İngilizce I dersinin devamıdır. Bu derse düzenli olarak devam eden öğrenciler amaç belirleme, organizasyon, zaman kullanımı, konsantre olma ve not almanın da dahil olduğu, ama bunlarla sınırlı olmayan birçok çalışma beceresini uygulama fırsatı bulacaklardır. Öğrencilere günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli yazılar verilecek ve öğrenciler akademik seviyede tartışma yapmayı ve cevap yazıları yazmayı öğreneceklerdir. Derslerin sonunda her öğrenci bir okuma parçasındaki bilinmeyen kelimeler anlamını çıkarabilecek ve paragraf ve makale yazabilecektir.

CERG 201      Mesleki Temel Eğitim (1,2) 2
Bu dersin sonunda öğrenci; yüzeyi ve biçimi tanımlayarak kompozisyon kurmayı deneyimleyecek ve bu sayede yüzey-biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Ayrıca herhangi bir malzeme kullanarak; görsel dil içinde ritmi kullanmayı, düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanarak tekrara dayalı kompozisyonlar geliştirmeyi, ışık-gölge, zıtlık-denge gibi kavramları bu kompozisyonlara entegre edebilmeyi öğrenmiş olacaktır.

CERG 203      Çamur Torna (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; çamurun yapısı ve özellikleri hakkında bilgi edinerek tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayacaktır. ÇAmuru çekebilmek için silindirik formlar ile başlanan bu ders süreci, öğrencinin küre formları ve çanak formlarına geçmesinin ardından serbest tasarım formlarını deneyimlemesine olanak tanıyacaktır. Ayrıca form üzerine kulpi kapak, emzik ve ayak gibi sonradan eklenen parçaların üretim sürecini öğrenerek serbst tasarımlarda kullanabilir hale gelecektir.

 

CERG 205     Alçı Şekillendirme ve Kalıp I (2,4) 4
Bu derste öğrenci; alçıyı ve alçı şekillendirme malzemelerini kullanmayı, hazırlamayı ve elle şekillendirmeyi öğrenir. Bu süreçte; alçı şekillendirme için gerekli olan malzemeleri tanır, yine elle şekillendirerek tek ve iki parçalı kalıp ve alçı model yapımını deneyimler. Bu deneyimlerini tasarladığı formun alçı model ve kalıbını alarak pekiştirecek olan öğrenci, alçı kalıp ile üretme ve çoğaltma yöntemlerini uygulayarak ve bu süreçte meydana gelebilecek hataları deneyimleyerek çözüm üretmeyi öğrenecektir.

CERG 207      Teknik Resim ve Perspektif (2,2) 3
Bu derste öğrenci; temel çizim kurallarını ve standartlarını, gerekli araç-gereç ve aletleri tanır. Basit teknik çizim alıştırmalarıyla çizgi çeşitlerini öğrenir, çizim aletlerini kullanarak geometrik şekiller çizer, cisimlerin farklı konumlardaki duruşunu iz düşüm metotlarına göre resim kâğıdına çizer, ölçek, ölçek çeşitleri ve ölçülendirme tekniklerini teknik çizimlerine uyarlar. Ayrıca; basit cisimlerin üç boyutlu görünüşlerini çizebilecek, tek görünüşle, çift görünüşle ve üç görünüşle ifade edilen cisimlerin teknik çizimini yapabilecek ve bir cismin kaç görünüşle teknik çiziminin yapılacağını yorumlayabilecek bilgiye sahip olur. Temel perspektif çizim tekniklerini kullanarak, basit cisimlerin üç boyutlu izometrik, dimetrik, trimetrik perspektif görünüşlerini çizmeyi de öğrenmiş olacaktır.

TUDI 201       Türk Dili I (2,0) 0
Dersin amacı yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmeyi dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.

AIIT 201         Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2,0) 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmeyi amaç edinir. O’nun ilkelerinin uygulama alanına aktarılmasına neden bugün yalnız Türk Ulusu’nun değil, tüm insanlığın her zamankinden daha çok gereksinim duyduğu örnek olaylarla açıklanır.

PLAS 172        Modelaj (0,6) 3
Modelaj dersinde öğrenci kille üretilen formlar üzerinden dokunma ve şekil verme becerileri geliştirilir. Nesne ve figür çalışmaları doğrultusunda üç boyutlu algı nosyonunu pekiştirmeye yardımcı olan modelaj, özellikle heykel, seramik ve kille (stop motion) animasyon yapanlar için gerekli bir deneyimdir.

CERG 210      Staj (0,0) 0
ARUCAD Seramik ve/veya Cam atölyelerinde staj yapılır ve öğrenim sürecine katkı koyacak şekilde deneyim elde edilir. Akademik ortamda elde edilen bilgi ve deneyim reel mesleki ortamda pekiştirilir.

CERG 206      Alçı Şekillendirme ve Kalıp II (2,4) 4
Alçı model ve kalıp deneyimi olan öğrenci bu derste;  endüstriyel seramik ürün hakkında genel ve tasarımı ergonomisi verilerini toplayarak endüstriyel seramik ürün-seramik ürün tekniğini ilişkisini kavrayabilecektir. Kendi tasarladığı ürünü kâğıda aktararak ve teknik çizimlerini üreterek, form- fonksiyon ilişkisi, kuruma-pişme küçülme hesapları ve ürünün görselleştirilme sürecinin ardından seramik üretim tekniklerine uygun bir alçı model ve kalıp üretim sürecini öğrenecektir.

CERG 208     Teknik Dekor Uygulamaları (2,6) 5
Bu derste öğrenci, sır altı dekor çalışmalarının araştırmasını yaparak teknik detayları öğrenir ve fırça, sünger, mühür, maskeleme ve puar gibi temel dekorlama yöntemlerini deneyimler. Basit el dekorlarının ardından daha girift yapıya sahip; kazıma, kakma, alçak rölyef vb. dekor tekniklerini öğrenci kendi tasarladığı yüzeyleri baz alarak uygulayacak ve uygun sırlama ve/veya uygun pişirim teknikleriyle çalışmasını tamamlayacaktır.

TUDI 202      Türk Dili II (2,0) 0
Dersin amacı yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.

AIIT 202        Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2,0) 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmeyi amaç edinir. O’nun ilkelerinin uygulama alanına aktarılmasına neden bugün yalnız Türk Ulusu’nun değil, tüm insanlığın her zamankinden daha çok gereksinim duyduğu örnek olaylarla açıklanır.

CERG 301      Seramik Tasarım I (1,4) 3
Bu derste öğrenci seramik şekillendirme yöntemlerinin tümünü kullanmakta özgürdür.  Tasarladığı formları uygularken kullandığı teknik ve üretim süreci ‘serbest şekillendirme’ ve ‘mekanik şekillendirme’ olmak üzere iki başlıktan birinde incelenir ve değerlendirilir. Ayrıca deneysel pişim ve deneysel şekillendirme yöntemleri de bu dersin konusunu oluşturur. Öğrencinin bu ders kapsamında kullandığı üretim sürecine bağlı olarak, dersin devam niteliğinde olan CERG 302 kodlu ‘Seramik Tasarım II’ dersinde, kullanmadığı diğer üretim şekillendirme sürecini kullanması gerekmektedir.

CERG 303      Soğuk Cam Şekillendirme Teknikleri I (0,4) 2
Bu ders kapsamında öğrenci; doğal bir objeden tasarımda yararlanmayı kavrar, doğal bir obje üzerindeki doku çalışmasını analiz eder, doğal objenin dokusunu iki boyutlu yüzeyde rölyefik olarak kullanmasını öğrenir. Tasarım aşamasının ardından öğrenci; cam bir blok oluşturmak için kilden model yapımını öğrenir, çamur model üzerinde doku çalışmasını uygular, çamur modelin refrakter ve metal konstürüksiyon kalıbının alınmasını öğrenir, fırında uygun bir diyagramla camın akışını izler, kademeli olarak cam ilavesinin yapılmasını sağlar. Isıl işlemleri tamamlanmış olan tasarımın, soğuk işleme teknikleri ile nasıl nihayete erdirileceğini deneyimler.

CERG 305      Seramik Sanatı Tarihi (2,0) 2
Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, insanın seramik çamurunu şekillendirmeye başlamasından itibaren 20. yüzyılın başına kadar, kendi coğrafyamızda ve dünya genelinde seramik üretiminin geçirdiği değişim, gelişme ve yaratılan üsluplar üzerinden seramik sanatı tarihi hakkında bilgilendirmeyi amaçlar.  Ders kapsamında; öğrencinin aktif olarak; kendi araştırdığı ve sunduğu sunumlar ve konu ile ilgili yapılan tartışmalarla dersin pekiştirilmesi amaçlamaktadır.

CERG 307      Cam Kalıp Teknikleri I (0,4) 2
Bu ders kapsamında öğrenci; alçı şekillendirme atölyesi, aletleri ve makinaları tanıyacak, yapılacak cam objenin tasarım ve eskiz aşaması tamamlayacak ve onaylanan eskize göre, çamurdan modelleme, modelin cam döküme uyarlanması aşamalarından geçecektir. Ön kalıbın hazırlanması ve bu kalıba alçı model döküm yapılmasının ardından, alçı model rötuşlanarak silikon kalıba hazır hale gelecektir. Silikon kalıplama ve silikon kalıba mum döküm yapılarak cam kalıbı için nihai model elde eden öğrenci, refrakter kalıp hazırlayarak gerekli detaylandırmaları yapacak ve kalıp içine konulacak cam miktarının hesaplanmasını öğrenecektir. Pişirim işleminin ardından cam formun rötuşlanması ile proje tamamlanmış olacaktır.

CERG 302     Seramik Tasarım II (1,4) 3
Bu derste öğrenci seramik şekillendirme yöntemlerinin tümünü kullanmakta özgürdür.  Tasarladığı formları uygularken kullandığı teknik ve üretim süreci ‘serbest şekillendirme’ ve ‘mekanik şekillendirme’ olmak üzere iki başlıkta incelenir ve değerlendirilir. Ayrıca deneysel pişim ve deneysel şekillendirme yöntemleri de bu dersin konusunu oluşturur. Öğrencinin bu ders kapsamında kullandığı üretim süreci; CERG 301 kodlu ‘Seramik Tasarım I’ dersinde kullandığı diğer üretim şekillendirme sürecinden farklı olması gerekmektedir.

CERG 304     Soğuk Cam Şekillendirme Teknikleri II (0,4) 2
Bu derste öğrenci; soğuk cam işlemede blok cam yapımını öğrenir, fırında cam dökümü yapar, fırın diyagramını öğrenir, fırında çok katlı füzyon yapım tekniğini uygular ve öğrenir, farklı cam bloklarını yapıştırma tekniğini öğrenir, cam bloğun kesme, rodajlama ve parlatma tekniklerini uygulamalı öğrenir, soğuk camda ışığın sergileme formatında kullanımını sağlamayı deneyimler.

CERG 306      Cam Sanatı Tarihi (2,0) 2
Bu ders; camın malzeme olarak bulunuşundan ve bir sanat malzemesi olarak kullanımından hareketle tarihsel süreçte geçirmiş olduğu değişimleri kavratmayı ve günümüz cam sanatının eğitim ile olan ilişkisini irdelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda; genel cam sanatını tanımlar, cam sanatı tarihini dönemlerine göre açıklar, cam sanatında kullanan malzeme-tekniği gruplandırarak aktarır, cam sanatı yapım ve süsleme tekniklerini açıklar ve bu teknikleri dönemlerine göre tartışır. Cam sanatı ürünlerinin kullanım yerleri ve şekillerini tanımlar, liturjik (ibadete yönelik) eserlerin kullanımını teknik, üslup ve ikonografik olarak açıklar, günlük kullanıma yönelik eserleri tanıtır. Cam sanatının temel özelliklerinin aktarıldığı bu derste, tarihi süreç Mezopotamya, Mısır, Helenistik, Roma ve Bizans dönemi cam eser örnekleri ve İslami dönem, Ortaçağ Avrupa, Osmanlı dönemi örnekleri ile birlikte tartışılmaktadır.

CERG 308     Cam Kalıp Teknikleri II (0,4) 2
CERG 307 Cam Kalıp Teknikleri I dersinin devam niteliğinde olan bu ders kapsamında öğrenci; önceki derste öğrendiği tüm teknik süreci pekiştirmiş olacaktır. Ders ilerleme sürecindeki tek fark; öğrencinin seçilen model eskizinin daha karmaşık ve detaylı bir yapıya sahip olması gerekliliğidir.

CERG 401      Uygulamalı Proje (0,6) 3
Bu derste öğrenci seçtiği malzemeyi baz alarak; baştan sona bir sanat projesinin aşamalarını ve yöntemlerini öğrenecektir. Bu kapsamda öğrenci; proje konu önerilerini belirler ve seçilen konuyla ilgili eskizler üretir, tasarımını üç boyutlu çizim ile görselleştirir, tasarımın üretim raporunu hazırlar ve projeyle ilgili yaptığı geçmişte yapılan çalışmalara yönelik bilgileri de içeren araştırma raporunu da bu rapora ekler. Öğrenci hazırladığı rapora istinaden; üretim sürecinin tüm teknik detaylar ve estetik yaklaşım detayları ile tamamladığı projesini jüri önünde sunacaktır.

CERG 403     Bilgisayar Destekli Tasarım (1,4) 3
Bu ders kapsamında öğrenci, dördündü yıl ikinci dönemde alacağı CERG 404 kodlu Portfolyo dersi için, toplamış olduğu kendi çalışma fotoğraflarını dijital ortamda sunuma hazırlamayı, sayfa düzeni ve sayfa tasarımı yapmayı öğrenecektir.

CERG 402      Uygulamalı Bitirme Projesi (0,6) 3
Bu ders kapsamında öğrenci, seçtiği malzemeyi baz alarak önerdiği sanat projesinin aşamalarını ve yöntemlerini öğrenecektir. Ders sürecinde öğrenci; ilk olarak onaylanan tasarımlarını üç boyutlu çizim ile gösteren bir dosyayı ve proje alt metnini içeren bir araştırma raporunu sunacaktır. Sunum sonrasında uygun üretim yöntemleri ile tamamladığı projeyi ve raporunu jüri önünde sunan öğrenci, tüm Bitirme Projesi raporunu ve sekiz dönemli çalışmalarından oluşan portfolyosunun bir örneğini jüriye teslim edecektir.

CERG 404      Portfolyo (0,4) 3
Bu ders kapsamında öğrenci, sekiz dönemlik çalışmalarından oluşan portfolyosunu sunulabilir hale getirmek için, portfolyonun alt yapısını tanıyacak, yapmış olduğu çalışmaları düzenleyerek fotoğraf çekimlerini yapacak, bu fotoğrafları dijital ortamda kurgulayarak hazır hale getirecektir. Hazırlık aşamasının ardından; kullanılabilir kişisel logosunu tasarlayacak, sayfa boyutlandırması ve düzenini oluşturarak portfolyosunu kişiselleştirecektir. Dijital ortamda hazır hale gelen portfolyonun nihayete ulaşması için malzeme ve cilt seçimi yaptıktan sonra incelenebilir/okunabilir halde jüriye teslim edecektir.

CERG 221      Sır Hazırlama ve Sırlama Yöntemleri (1,4) 3
Bu derste öğrenci; sır malzemesini tanıyarak uygulamalı olarak sır hazırlama ve farkı sırlama tekniklerini uygulayabilmeyi öğrenir. Bu süreçte, oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptayabilecek, sır bünyesinde kullanılan hammaddelerin özelliklerini tanıyacak, hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlayacak, farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirebilecektir. Ayrıca; belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplamayı, farklı sır kompozisyonları deneyimlemeyi, araştırmasını yaptığı sır bünyesini tasarladığı seramik yüzeylerde pek çok yöntem ile uygulayabilmeyi ve yaptığı araştırmayı değerlendirerek raporlamayı öğrenecektir.

CERG 223     Seramik ve Cam Fırınları (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; fırın tiplerini sıralayabilecek, fırın özelliklerini tanımlayabilecek, fırınlar arasında karşılaştırma yapabilecektir ve fırın malzemelerini belirleyebilecektir. Ayrıca; fırınlarda enerji etkinliklerini tanımlayabilecek, pişirim için gerekli olan süreci belirleyerek uygun diyagram yazılımı yapabilir hale gelecektir.

CERG 224      Açık Alevde Şekillendirme Yöntemleri (1,4) 3
Öğrenci dersin sonunda; açık alevde doğru cam çubuk cam kaynağı yapmayı öğrenmiş olacak ve borosilikat borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturabilecektir. Mekik şeklini tam küre, silindir ve koni haline dönüştürebilecek ve yaptığı çalışmaların iç gerilimini tavlama yöntemi ile giderebilecektir.

CERG 226      Seramik Restorasyon (1,4) 3
Bu derste öğrencinin seramik tasarımı eğitimi süresince edindiği donanım doğrultusunda arkeolojik seramik malzemenin Konservasyonu ve Restorasyonu konusunda temel teorik ve uygulamalı bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenir. Dersin sonunda öğrenciden; Seramik Restorasyonu ve Konservasyonu konusunda kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilmesi, gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilmesi ve uygulayabilmesi, uygulama sürecinde zamanı doğru kullanabilme ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi, yapılan işe hakim olabilme, mesleki disiplin, sorumluluk ve etik bilincine sahip olabilme beklenmektedir.

CERG 331      Sıcak Cam Uygulamaları (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; sıcak cam şekillendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur, sıcak cam şekillendirme teknikleri hakkında sahip olduğu bilgiyi yorumlayabilir, edindiği bilgiler ve becerilerden yola çıkarak, sıcak cam şekillendirme yöntemlerine uygun tasarım yapabilir ve yaptığı tasarımı uygulayabilir. Sıcak cam şekillendirme tekniklerini bir arada kullanarak üretim yapabildiği gibi, sıcak cam tekniklerini diğer cam teknikleriyle birleştirerek de üretim yapabilir.

CERG 332     Seramik ve Cam Yüzeylerde Fotografik Uygulamalar (1,4) 3
Bu ders fotoğraf makinesi ile elde edilen, işlevselliğin dışında sanatsal görüntülerin, alışılmış olan kâğıt/karton yüzeylere uygulaması yerine üç boyutlu ve iki boyutlu seramik ve cam yüzeylerde kullanılmasını içerir. Öğrenci bu derste önce gözlemleyecek, tanıyacak, sorguladıktan sonra da bir sonuca vararak oluşturacağı görüntüyü seramik ve cam yüzeylere aktaracaktır. Görme, algılama ve anlamlandırma ile kullanacağı iki veya üç boyutlu yüzeylerde sanatsal ifadede yeni olanaklar keşfedecektir.

CERG 333      Alçı Torna (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; seramik ve cam şekillendirmede yardımcı malzemelerden biri olan alçı ile torna ve şablonla şekillendirme yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp alma yöntemlerinin uygulamalı ve teorik olarak öğrenmiş olacaktır. Ders sürecinde öğrencinin; alçı model şekillendirme ve kalıp hazırlama yöntemlerini öğrenerek bunlar aracılığıyla seramik ve/ veya cam objeler oluşturması, alçı malzemeye, şekillendirmeye ve kalıplamaya ilişkin teorik ve terminolojik bilgileri öğrenebilmesi, verilen projelere uygun özgün tasarımlar yaratabilmesi ve proje tasarımından üretime geçiş yöntemlerini öğrenebilmesi amaçlanmıştır.

CERG 334     Vitray (1,4) 3
Bu derste öğrenci; tarihi süreç içinde yapılmış vitray örnekleri ile ilgili bilgi edinebilecek ve mozaik vitray, kurşunlu vitray, alçılı vitray ve tiffany tekniklerinin detaylarını öğrenecektir. Ders süresince öğrenci; fırın boyaları (transparan, mat, opak vb.) hakkında, uygulama ve araştırmalarına dayanarak fırında boyama vitray tekniklerini ayrıntılarını öğrenir ve kendi önereceği bir mekan için boyama ve diğer vitray tekniklerini kullanarak tasarımlar gerçekleştirebilecektir. Çalışmaları sonucunda; kullanacağı vitray tekniğini/tekniklerini benimser, vitray tekniklerinde kullanılan asitle yedirme, kumlama, taşlama, boyama işlemlerini farklı örnek çalışmalarla uygular.

CERG 336     Çağdaş Seramik Sanatı Tarihi (3,0) 3
Bu ders öğrencilerin, dünyada çağdaş seramiğin gelişimi, öncü olmuş seramik sanatçıları ve günümüzde sanatıyla öne çıkmış seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlar. Aynı zamanda, öğrencileri alanları ile ilgili araştırma yapma, araştırmalarını izleyicilere sunma yetkinliğini ve alanına dair güncel gelişmelerini takip etme bilincini kazandırmayı amaçlar. Dersin sonunda öğrenciden; dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması, alanında öncü olmuş yabancı seramik sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması, örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi, çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir. Ayrıca; alanına ait bir konuda araştırma yapabilme ve araştırmalarını hazırladığı bir sunumla izleyici ile paylaşabilme, çıkabilecek soruları cevaplayabilme yetkinliğine sahip olabilmesi de beklentiler arasındadır.

CERG 335     Seramik Heykel (1,4) 3
Bu derste, soyut, figüratif ve anlatımsal ifadenin form, uzay ve estetik ilişkiler üçgeninde irdelenmesi ve çağdaş anlatımla yorumlanması hedeflenmektedir. Farklı kil bünyelerinin, farklı pişirim teknikleri ve sır uygulamaları ile özgün tasarımlar haline gelmesi amaçlanmaktadır.

CERG 441      İleri Dekor Teknikleri (1,4) 3
Bu derste öğrencinin seramik tasarımında pişirim öncesi veya sonrası sırlı yada sırsız olarak seramik yüzeylerde kullanılan baskı dekor teknikleri (direkt, endirekt serigrafi vb.) konusunda teorik ve uygulamalı olarak bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenir. Bu kazanımlar doğrultusunda endüstriyel veya sanatsal tasarım projelerle desteklenmesi amaçlanır. Ders sürecinde; öğrencinin seramik dekor teknikleri konusunda edindiği formasyon doğrultusunda, farklı dekor tekniklerini anlatım dili olarak kullandığı projeler oluşturması hedeflenir.

CERG 442      İleri Sıcak Cam Uygulamaları (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; sıcak cam şekillendirme yöntemleri hakkında daha detaylı bilgi sahibi olur ve ‘Graal, Incalmo, Inlay, Millefiori’ gibi yöntemleri deneyimleyerek öğrenir. Ders sürecinde kendi tasarımlarını bu tekniklerden uygun olanı kullanarak tamamlar.

CERG 443      Antik Cam Uygulama Teknikleri (1,4) 3
Bu ders öğrenciler, camın bulunuşundan bu yana gelişen cam tekniklerinin, en yalın ve ilkel hallerini önce tanıyacak sonrasında uygulamalar yardımıyla deneyimleyecektir. Dersin amacı teknolojik gelişmeler sayesinde üretim süreci kolaylaşan ve gelişen tekniklerin ortaya çıkış ve uygulanış biçimlerini öğrenerek, üretim sürecinin mantığını anlaması ve daha sonraki uygulamalarında daha bilinçli adımlar atmasını sağlamaktır.

CERG 444      Alternatif Pişirim Teknikleri (1,4) 3
Seramik yapımının en önemli süreçlerinden olan pişirim, farklı malzeme ve uygulamalarla seramiğin yüzeyinde kalıcı izler bırakmanın son basamağıdır. Kimi zaman tesadüflere bağlı olarak gelişen bu uygulamaların öğrenileceği derste Raku, Naked Raku, Obvara, Sagar gibi yöntemler öğrenciler tarafından deneyimlenecektir.

ARTS 303       Güncel Sanat (3,0) 3
Bu derste öğrencilere 1960 sonrası çağdaş sanat akımları, yurtiçi ve yurtdışındaki güncel sanatçılar, eserler ve konseptler ile ilgili bilgi verilerek öğrencilerin çağdaş sanata yön veren sanatçılar ve sanat eserlerini tanımaları, dünyada ve Türkiye’de güncel sanatçıların ürettikleri konseptler hakkında düşünme ve yorumlama becerilerinin gelişmesi sağlanacaktır.

PHVD 310      Fotoğrafta Işık ve Renk (1,4) 3
Rönesans resminden başlayarak fotoğrafın icadına kadar ışığın ve rengin görsel temsildeki öneminin vurgulandığı bu derste, rengin ve ışığın nasıl bir dil niteliği taşıdığı incelenecek, örneklemeler üzerinden yapılan derslerden sonra uygulamaya geçilecek bu derste, renk kullanımı açısından post prodüksiyon da kullanılacaktır. 

CERG 332      Seramik ve Cam Yüzeylerde Fotografik Uygulamalar (1,4) 3
Bu ders fotoğraf makinesi ile elde edilen, işlevselliğin dışında sanatsal görüntülerin, alışılmış olan kâğıt/karton yüzeylere uygulaması yerine üç boyutlu ve iki boyutlu seramik ve cam yüzeylerde kullanılmasını içerir. Öğrenci bu derste önce gözlemleyecek, tanıyacak, sorguladıktan sonra da bir sonuca vararak oluşturacağı görüntüyü seramik ve cam yüzeylere aktaracaktır. Görme, algılama ve anlamlandırma ile kullanacağı iki veya üç boyutlu yüzeylerde sanatsal ifadede yeni olanaklar keşfedecektir.

CERG 335     Seramik Heykel (1,4) 3
Bu derste, soyut, figüratif ve anlatımsal ifadenin form, uzay ve estetik ilişkiler üçgeninde irdelenmesi ve çağdaş anlatımla yorumlanması hedeflenmektedir. Farklı kil bünyelerinin, farklı pişirim teknikleri ve sır uygulamaları ile özgün tasarımlar haline gelmesi amaçlanmaktadır.

ARTS 360       Sanat ve Mekân (3,0) 3
Sanat yapmak her zaman mekân yaratmakla ilgilidir. Mekân sözcüğü mimariden ödünç alınmış olsa da sanat yapmayı tarif eden bir şeydir. Ve bu ister istemez toplumların kültürel yaşantılarının yansıması biçiminde tezahür eder. Bu bağlamda ders süresince; sanat mekân ilişkisi örnekle tartışılacaktır.

ARTS 380      Tematik Okumalar (3,0) 3
Bu ders, öğrencileri bireysel uygulamalarına yakından alakalı olan konular ve temalar üzerine daha uzmanlaşmış araştırmalar yapmaya ve onları kritik düşünce geliştirmeye teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler belirli tarihi anları, coğrafi bölgeleri ve / veya sanatsal ortamları inceleyeceklerdir. Ders, davet edilen sanatçılar, küratörler ve ziyaretçi akademisyenler tarafından konuşmalar içerecektir.

ARTS 404       Mitoloji (3,0) 3
Mitoloji dersi içeriği itibarıyla sanatçıların esin kaynağı olabilecek bir içeriğe sahiptir. Değişik coğrafya ve kültürlerin mitolojilerini öğrenmek öğrencilerin yaratıcı kapasitelerini verimli kılacaktır. Mitoloji evrensel kültürün bir parçasıdır. Bu dersin amacı insan fantezisinin, dinden sanata insan yaşamındaki yerini irdelemek ve öğrencileri bu alanda bilgili kılmaktır.

PLAS 421        Sanatçılar için Anatomi (0,6) 3
Bu derste insan bedeninin kas ve kemik yapısını tanımak temel hedeftir. Ayrıca insan anatomisinin orantısal yapısını tüm organlarıyla tanımak ve yapılacak olan desen çalışmalarıyla da bu bilgiyi uygulamada pekiştirmektir. Kas ve kemik yapısını tanıdıktan sonra detaylar üzerine desen çalışmaları yapılarak bedenin bütününe geçilir. Akademik bir düzeye hitap eden bu çalışma alanı özellikle ressam ve heykel adayları için gereklidir.

PLAS 451        Sanat Yönetmenliği ve Küratörlük (3,0) 3
Her sanatçı adayının tanışması gereken çalışma alanlarından biri de sanat yönetimi ve küratörlüktür. Bu alanda bilgi edinmek ve beceri geliştirmek sanatçının sanatı tüketen kitlelerle daha doğru iletişim kurma yönündeki eksikliğini tamamlar. Bu dersin amacı öğrenciyi bu alanda hazırlamaktır.

PHVD 471      Fotokitap Tasarımı (1,4) 3
Fotokitap tasarım dersinde öğrenciler kendi çektikleri fotoğraflardan yola çıkarak, farklı kitap tasarım teknikleri ile fotoğraf kitap maketleri yapacaklar. Fotoğraf seçimi, dizilimi ile bir öykü, bir anlatı oluşturma konusunda çalışacaklar. Ders Sonunda fotoğrafların öykü oluşturmadaki gücü, çeşitli ciltleme teknikleri, tipografi ve grafiksel anlatım yöntemlerini öğrenmiş olacaklar.

PLAS 472       Asemblaj (0,6) 3
Değişik materyallerden asamble edilen oylumlu, hacimli olan bu çalışmalar duvar üzerine asılacak şekilde ya da kendi üzerinde duracak şekilde yapılır. Ancak kullanılan malzeme atık ve hazır malzemelerdir. Başka amaçlarla yapılan ve başka işlevleri olan nesne ve parçalarını eklemleyerek yapılan bu sanat türü, atıl nesnelere estetik bir dil kazandırmayı hedefler.

CERG 331      Sıcak Cam Uygulamaları (1,4) 3
Bu dersin sonunda öğrenci; sıcak cam şekillendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur, sıcak cam şekillendirme teknikleri hakkında sahip olduğu bilgiyi yorumlayabilir, edindiği bilgiler ve becerilerden yola çıkarak, sıcak cam şekillendirme yöntemlerine uygun tasarım yapabilir ve yaptığı tasarımı uygulayabilir. Sıcak cam şekillendirme tekniklerini bir arada kullanarak üretim yapabildiği gibi, sıcak cam tekniklerini diğer cam teknikleriyle birleştirerek de üretim yapabilir.

CERG 334     Vitray (1,4) 3
Bu derste öğrenci; tarihi süreç içinde yapılmış vitray örnekleri ile ilgili bilgi edinebilecek ve mozaik vitray, kurşunlu vitray, alçılı vitray ve tiffany tekniklerinin detaylarını öğrenecektir. Ders süresince öğrenci; fırın boyaları (transparan, mat, opak vb.) hakkında, uygulama ve araştırmalarına dayanarak fırında boyama vitray tekniklerini ayrıntılarını öğrenir ve kendi önereceği bir mekan için boyama ve diğer vitray tekniklerini kullanarak tasarımlar gerçekleştirebilecektir. Çalışmaları sonucunda; kullanacağı vitray tekniğini/tekniklerini benimser, vitray tekniklerinde kullanılan asitle yedirme, kumlama, taşlama, boyama işlemlerini farklı örnek çalışmalarla uygular.

Seramik Bölümü nedir?

Seramik, plastik sanatlar disiplininde, el sanatlarında, geleneksel sanatlarda, dekoratif sanatlarda, yüksek teknolojilerde, uzay teknolojisinde ve endüstride karşılık bulabilen bir malzemedir. Seramik bünye üzerine uygulanan sır ise bir çeşit cam malzemesidir. İki zıt özellikli malzemenin beraber uygulanabilmesi için kapsamlı bir alt yapı bilgisi gerekmektedir. Seramik malzemesi şekillendirme süreci ve seramik teknolojisi dersleri ikinci malzeme olarak camın da eğitime katılmasına olanak sunmaktadır. Bu beraberlikten yola çıkarak Seramik Bölümümüz kapsamlı bir cam eğitimi sürecini de seramik eğitimi kapsamında buluşturmaktadır.

Seramik malzeme olarak dekor yani iki boyutlu resim ve biçim yani üç boyutlu heykel bilgisi gerektirdiğinden verilen eğitim sonucunda bireylerde iki boyut ile üç boyut arasındaki ilişkiyi en yüksek düzeyde algılayabilme becerilerini geliştirmek üzerine kurgulanmış bir disiplindir. Seramik Bölümü eğitimi, kişinin resim ve heykel sanatı alanında araştırma, inceleme ve uygulama yöntemleri konusunda algı ve bilgisini ve malzeme konusunda da geliştirerek yetişmesini sağlar. Bu sayede Seramik Bölümünde eğitim alan bir kişi; tasarımcılık, sanatçı kimlik, yaratıcılık gerektiren her alanda etkin ve yetkin olarak başarı ile çalışabilmektedir. Seramik Bölümünde, malzeme bilgisi ile beraber; malzeme biçim ilişkisi, sorunları estetik kaygı, tasarım yapmak kadar tasarımın gerçekleştirilmesinin de tasarlanmasının gerekliliği en iyi şekilde algılatmak ve çözümler geliştirmeye yönelik bir eğitim vermek esastır.

Seramik Bölümü çok yönlü bir eğitim anlayışını benimser o nedenle de bölümden mezun olan birey seramik, cam ve benzeri farklı malzemeler kullanarak iç ve dış mekanda karşılaşacağı her problemi tasarlayarak çözebilir. Seramik Bölümü, geleneksel şekillendirme teknikleri ile çağdaş sanat üretimini birleştiren, uzmanlaşmayı hedef alan bir eğitim sağlamaktadır.

Bölümün amacı nedir?

Seramik Bölümü öncelikle seramik ve cam malzemesi konusunda etkin ve yetkin, yeri geldiğinde farklı malzemelerle de çalışabilme yetisine sahip, geniş bir yelpazede iş olanağı bulabilecek donanımda bireyler yetiştirir. Sanatsal alanlarda, tasarım konularında ve endüstriyel alanlarda çalışma bilgi ve becerisine sahip kişiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Seramik ve cam sanatçı ve tasarımcılarının, çağdaş seramik ve cam uygulama süreçleri ile teknoloji ve estetik bilgileri sağlam bir temel üzerine oturmalıdır. Bu nedenle de Seramik Bölümü çok ciddi bir seramik ve cam teknolojisi, bir çeşit cam olan sır ve seramik ilişkisini çok iyi anlamış ve malzeme bilgisi yönünden güçlü olmayı sağlayan eğitim alt yapısının yanı sıra öğrencilerin tarih, sanat tarihi ve kültür gibi alanlarda da donanımlı olmalarını amaçlar.

Bölüm kaç yıllıktır?

Seramik Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

Eğitim Dili nedir?

Seramik Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.

TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

Seramik Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. TYT (Temel Yeterlilik Testi) puanı hesaplanan her öğrenci yetenek sınavına girmeye hak kazanır. Adaylar, çevrimiçi (online) ortamda gerçekleştirilen yetenek sınavı sonrasında belirlenen burs oranı ile Üniversitemize kayıt olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı?

2. sınıfta dönem stajı bulunmaktadır.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim yoğun olarak nerelerde olacak?

Atölye mevcudiyetleri, makina, ekipman ve techizatlar, malzeme temini ve benzeri konularda Üniversitenin alt yapısı yeterlidir.

Dersler yoğunlukla Atölyeler Binasındaki Seramik Atölyesinde olacaktır. Teorik derslerin bir bölümü ise Ana Kampüsümüzdeki dersliklerde verilmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?

Bölümün müfredatında yer alan çok sayıda uygulama tabanlı stüdyo ve atölye çalışmasıyla yaratıcı düşünebilmeye olanak sağlanırken, malzeme kimyası ve geleneksel teknikleri uygulama konusunda da öğrencilere gerekli beceriler kazandırılmaktadır. Eğitim sürecinin yarısından fazlası uygulamalı olarak yürütülmektedir.

Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?

Seramik Bölümünde seramik ile ilgili her türlü atölye, makina, ekipman ve malzeme bulunmaktadır. Benzer eğitim verilen pek çok üniversiteden daha fazla fırın, makina techizatın yanı sıra eski okulların aksine daha yenilikçi bir anlayış sürdürülmektedir.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?

Seramik Bölümünden mezun olan öğrenciler; alanlarında araştırmacı olabildikleri gibi, seramik ve cam atölyelerinde, fabrikalarında veya farklı (kuyumculuk, mobilya tasarımı, dekorasyon gibi) sektörlerdeki tasarım atölyelerinde tasarımcı, modelci vb. olarak çalışabilir, ya da yüksek öğretim kurumlarında akademik kariyer yaparak kendi alanlarında yeni sanatçı ve tasarımcıların yetişmesine katkı sağlayabilirler.

Neden ARUCAD’da okumalıyım?

Bölümümüzün misyonu öğrencileri seramik ve cam olgusunun doğası, teknolojisi ve mevcut her türlü biçimlendirme yöntemleri ile tanıştırarak, geleneksel üretim teknikleri ile çağdaş sanat üretimini birleştiren çok yönlü bir eğitim verebilmektir. Bölümümüz ayrıca, öğrencilerine önermiş olduğu seçmeli dersler ile sanatın bütünselliğini kucaklayan, öğrencilerini diğer sanat disiplinleri ile yakın temasta tutan, sanat tarihi ve kuramı bağlamında da gerekli donanımı aktarmayı hedefleyen bir bölümdür. Seramik ve cam malzemenin çok yönlülüğünü ve sınırlarını kavrayarak, modern seramik teknolojisini kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de vurgulayan bir eğitim anlayışından temellenir.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:
En az 8 parçalık pottery tools (modelaj seti) Deniz Kırtasiye’den de temin edilebilir.
Silikon uçlu modelaj kalem seti
Silikon sistre takımı
1 adet küçük veya orta boy kulplu alet çantası
1 adet eskiz defteri (minimum A4 boyutunda)
Kurşun kalemler (2H-HB-B-2B-4B) veya seti
Silgi, Kalemtraş, Falçata. Tükenmez kalem, cımbız
12’lik kuru boya kalem seti
Marker kalemler
İyi kalite mürekkep ve fırçası
35×50 cm ebatlarında duralit
Proje Tüpü (75 cm)
Önlük
Toz maskesi ve pudralı doktor eldiveni (en az 5 çift)
Cetvel (minimum 20cm), Plastik Pergel takımı, 1 adet orta boy makas
Suluboya seti ((St. Petersburg Sonnet Sulu Boya seti önerilir
Suluboya Fırçaları (4 adet farklı boylarda )
Silikon tabancası ve uçları