Oyunculuk
Oyunculuk Bölümü’nün amacı; sinema, video, tiyatro, performans, dijital tiyatro, reklam filmi, müzik videosu gibi yapıtlar içinde, yaratıcı ya da uygulamacı olarak katkı sağlayan, çağdaş oyunculuk ve metin yorumlama becerilerine sahip, güncel toplumsal gündeme duyarlı ve özgün nitelikte sanatçılar yetiştirmektir.
Hakkında
Eğitim programımız, teori ve pratiği dengeli bir dağılımla uygularken disiplinlerarası yaklaşımla öğrencileri üniversitemizin diğer öğrencileri ile ortak çalışmalarda buluşturarak, birlikte yapıtlar üretmelerini sağlar.
Bölümümüz öğrencileri klasik metin çalışmalarından çağdaş oyunculuk uygulamalarına, temel beden ve vokal tekniklerini öğrenmekten kendi özgün dramatik anlatılarını kurgulayıp sahnelemeye uzanan geniş bir yelpazedeki derslerin yanı sıra, fakültemizdeki diğer bölüm öğrencileriyle ortak ders alır, birlikte projeler üretir ve seçmeli derslerde üniversitemizin diğer fakültelerinde farklı sanat alanlarında okuyan öğrencilerle birlikte çalışırlar. Öğrencilerimiz, her dönem sonunda ilgili diğer bölümlerle ortak, yaratıcı çalışmalarını seyirci ile buluşturabilecekleri etkinliklerde görev alırlar.
Akademik eğitimlerini tamamlamak üzere, yaşadıkları sosyal çevre ve yerel kültür ile karşılıklı gelişmek için, halka açık dersler ve atölyelerde sorumluluk alarak, öğretirken öğrenmeyi deneyimlerler.
Program Türü
Lisans
Eğitim Süresi
4 Yıl
Bölüm Başkanı
Yrd. Doç. Dr. Güneş Kozal
- info@arucad.edu.tr
- +90 (392) 650 65 55
- ARUCAD Merkez Kampüs
Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Güneş Kozal
Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Kerem Karaboğa

Yrd. Doç. Dr. Nazlıhan Yenişehirlioğlu

Yrd. Doç. Dr. Özgün Can Karaburun
BİRİNCİ DÖNEM | T | P | L | C | E | İKİNCİ DÖNEM | T | P | L | C | E | ||||
MDNS | 103 | Hareket | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | MDNS | 104 | Dans Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 101 | Oyunculuğa Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | OYNC | 102 | Oyunculuk Becerileri (OYNC 101ön koşullu) | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
OYNC | 103 | Ses ve Konuşma | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | OYNC | 104 | Sözel İfade | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
MSSF | 101 | Doğaçlama: Hareket, Drama ve Ses | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | MSSF | 102 | Kendini Keşif: Hareket, Drama ve Ses | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
MSSF | 103 | Müzik Tarihi | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | MSSF | 104 | Sahne Sanatları Tarihi | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 |
MSSF | 105 | Düşünce Kültürü | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | MSSF | 106 | Düşünce Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
INGL | 101 | Akademik İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | INGL | 102 | Academik İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
TOPLAM | 20 | 30 | TOPLAM | 20 | 30 |
ÜÇÜNCÜ DÖNEM | T | P | L | C | E | DÖRDÜNCÜ DÖNEM | T | P | L | C | E | ||||
MDNS | 203 | Hareket- Bırakış (Release) Tekniği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | MDNS | 204 | Hareket-Bırakış ve Akış Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 201 | Oyunculuk Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | OYNC | 202 | Oyunculuğu Deneyimleme | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 203 | Klasik Tiyatro | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 | OYNC | 204 | Modern Tiyatro | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 |
MSSF | 201 | Metin Yorumlama- Edebiyat | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | MSSF | 202 | Metin Yorumlama- Müzik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
AITT | 201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | AITT
| 202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
TUDI | 201 | Türk Dili I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | TUDI
| 202 | Türk Dili II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
OYNC | Bölüm Seçmeli I | 3 | 5 | OYNC | Bölüm Seçmeli II | 3 | 5 | ||||||||
TOPLAM | 20 | 30 | TOPLAM | 20 | 30 |
BEŞİNCİ DÖNEM | T | P | L | C | E | ALTINCI DÖNEM | T | P | L | C | E | ||||
OYNC | 301 | Çağdaş Oyunculuk-Karakter | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 | OYNC | 302 | Çağdaş Oyunculuk-Sahne | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 |
OYNC | 303 | Dramatik Anlatı Yaratımı | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 | OYNC | 304 | Sahne Uygulaması | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 |
OYNC | 305 | Deneyimlerin Paylaşımı-Tiyatro | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | OYNC | 306 | Deneyimlerin Paylaşımı- Sahneleme | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
MSSF | 301 | Metin Yorumlama – Film ve Drama | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | MSSF | 302 | Metin Yorumlama-Dans ve & Performans Sanatları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
OYNC | Bölüm Seçmeli III | 3 | 5 | OYNC | Bölüm Seçmeli IV | 3 | 5 | ||||||||
Fakülte Seçmeli I | 3 | 5 | Fakülte Seçmeli II | 3 | 5 | ||||||||||
TOPLAM | 20 | 30 | TOPLAM | 20 | 30 |
YEDİNCİ DÖNEM | T | P | L | C | E | SEKİZİNCİ DÖNEM | T | P | L | C | E | ||||
OYNC | 401 | Ortak Proje | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | OYNC | 402 | Mezuniyet Projesi ve Portfolyo | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
OYNC | 403 | Deneyimlerin Paylaşımı -Film | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | OYNC | 404 | Deneyimlerin Paylaşımı-Drama (Tiyatro-TV-Film) Endüstrisi | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
OYNC | 405 | Büyük Sahne Projesi-Oyunculuk I | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 | OYNC | 406 | Büyük Sahne Projesi- Oyunculuk II (Önkoşullu OYNC 405) | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 |
OYNC | Bölüm Seçmeli V | 3 | 5 | OYNC | Bölüm Seçmeli VI | 3 | 5 | ||||||||
MSSF | Fakülte Seçmeli III | 3 | 5 | MSSF | Fakülte Seçmeli IV | 3 | 5 | ||||||||
Üniversite Seçmeli I | 3 | 5 | Üniversite Seçmeli II | 3 | 5 | ||||||||||
TOPLAM | 19 | 30 | TOPLAM | 19 | 30 |
Bölüm Seçmeli Dersleri
T | P | L | C | E | |||
OYNC | 220 | Anlatım Becerileri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 221 | Türk Tiyatrosu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 222 | 20. Yüz yıl Tiyatro Repertuvarı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 223 | Seslendirme | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 320 | Buluş Tiyatrosu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 321 | Dijital Tiyatro | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 322 | Dramaturji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 323 | Toplumsal Paylaşım I | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 420 | Performatif Oyunculuk | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 421 | Belgesel Tiyatro | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
OYNC | 422 | Toplumsal Paylaşım II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Fakülte Seçmeli Dersleri
T | P | L | C | E | |||
MSSF | 220 | Sahne Sanatları için Tasarım (Üniversite Seçmeli) | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 221 | 20. Yüzyılın İkon ve Stilleri (Üniversite Seçmeli) | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 222 | Performans Sanatı Kültürü (Üniversite Seçmeli) | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 223 | Şiir (Üniversite Seçmeli) | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 320 | Bir Performansı Tanıtma ve Pazarlama (Üniversite Seçmeli) | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 321 | Pop-Kültür (Üniversite Seçmeli) | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 322 | Performans Sanatı Uygulamaları (Üniversite Seçmeli) | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 323 | Geleneksel Kısa Sokak Etkinlikleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 420 | Mekana Özel Dans/Tiyatro/Müzik/Sanat (Üniversite Seçmeli) | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 421 | Video Sanatı Yaratmak (Üniversite Seçmeli) | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
MSSF | 422 | Geleneksel Kısa/Sokak Etkinlikleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
BİRİNCİ YIL/BİRİNCİ DÖNEM
MDNS 103 Hareket (2-2) 3
Bu ders, hareketin temellerini ve insan vücudunun kas-iskelet yapısı ile ilgili anatomik bilgileri ve nefesin dinamik doğasını hem oyunculuk hem de çağdaş dans bölümü öğrencilerine aktarmak için tasarlanmıştır. Amaç, öğrencilerin öz-fiziksel varlık bilinciyle beden ve zihin birliğine ulaşmalarına rehberlik etmektir. Öğrenciler, vücutlarının kas-eklem-iskelet sistemini anlama ve harmonik nefes alma konusunda belirli bir bilinç kazanırlar. Çok sayıda nefes egzersizi ve Alexander, Feldenkrais, Pilates ve Yoga gibi bilinen tekniklerin uygulamaları ile ders süresince öğrenciler, fiziksel varlıklarıyla derinden bağlantı kurma yeteneklerini zenginleştirirler.
OYNC 101 Oyunculuğa Giriş (2-2) 3
Oyunculuk eğitiminin başında, öğrenciler çeşitli yöntemler yoluyla, kendi öznel oyunculuk potansiyellerini keşfetmeli ve anlamalıdır. Bu ders, onlara; oyunculuk için gerekli olan beden ve zihin kurulumunu sağlamak, nefesi yardımcı bir araç olarak kullanmak, ses ve beden hareketlerini yönetebilmek, kendilerini çevreleyen boşluğu ya da mekanı algılayarak diğer bedenler ya da nesnelerle ilişkiye girmek, karakteri ve bağlantılı durumları irdeleyebilmek, seyircinin önünde rahatlık ve güven duygusu tesisi edebilmek gibi oyunculuğun temel becerilerini elde etmelerine yardımcı olmayı hedefler. Bunlara ek olarak, bu ders, öğrencilere oyuncu olmakla ilgili sebeplerini ve içsel motivasyonlarını bulabilmek için de rehberlik eder. Müfredatımız içinde hareket, doğaçlama ve ses-konuşmaya dair ayrı dersler bulunduğu için bu ders sadece oyunculuk becerilerine odaklanmak için planlanmıştır.
OYNC 103 Ses ve Konuşma (1-2) 2
Ses ve konuşma oyunculuk için belki de en önemli araçlardır. Sesi şekillendirme, nefesi kontrol ederek ve doğru telaffuz ile karakterleştirme becerileri; öğrencilerimizin yaşam boyu berrak/anlaşılır, güvenli ve etkili olmalarını sağlar. Kişisel alışkanlıklarımız ve sinirlerimiz, bizim günlük nefes ve konuşma örüntülerimizi şekillendirir ve etkiler. Bu derste öğrenciler, nefes, ses ve telaffuzu verimli şekilde kullanmayı ve yönetmeyi öğrenirler. Zaman içinde ve sık sık alıştırma yaparak gerekli ve sağlıklı bir beden duruşuna ve boyun, dil, dudak ve çene kaslarına sahip olarak, ahenkle konuşmayı ve sesleriyle seçili karakteri yaratmayı başarırlar. Dersin içeriğinde; beden, nefes, ses, konuşma, telaffuz ve diksiyon alıştırmalarının bileşimleri bulunur. Öğrenciler öncelikle bedenlerinde ve konuşma organlarındaki fiziksel gerilimleri fark edip belirlemeyi sonra da sözel dışavurumlarını kısıtlayan korku ve endişelerini iyileştirmeyi öğrenirler. Ardından, ses ve konuşma aygıtlarını, kelimelerin anlamlarını iletmeye yeterli seviyede kullanmak üzerinde çalışırlar. Bu ders ile kazanacakları; serbest, akıcı, berrak ve kolaylıkla iletişim kurabilme becerileriyle oyunculuk sanatının “ifade”ye dair gereklerini karşılamaya hazır hale gelirler.
MSSF 101 Doğaçlama: Hareket, Drama, ve Ses (2-2) 3
Fakülte kodlu bu ortak ders, çağdaş dans bölümü, oyunculuk bölümü ve ses sanatları tasarımı bölümü öğrencilerini, yaratıcı düşünme ve beden-zihin farkındalığının en önemli araçlarından biri olan doğaçlamanın örtüsü altında toplamayı amaçlamaktadır.Bu ders içinde, tüm öğrenciler birbirlerinin uygulama alanlarını daha iyi ve daha yakından anlayabilmek ve birbirleriyle empati kurabilmek için doğaçlamanın temel konuları olan müzik-insan sesi, beden-hareket ile konuşma-drama alanlarının tümü ile ilgilenir. Doğaçlama yardımıyla gerekli yaratma ve kompozisyon kavramlarını düşünme ve inceleme alıştırması yaparlar. Bununla birlikte mekan, varlık, zaman, olay gibi soyut kavramları da kavrarlar. Ayrıca yaratıcı müzik ve performans projeleri için birbirleriyle çalışmak ve işbirliği yapmak anlamında gelecek okul yıllarına hazırlanırlar.
MSSF 103 Müzik Tarihi (4-0) 4
Bu dersimiz de fakülte kodlu ortak derstir. Öncelikle, öğrencilere batı ve doğu müziğinin tarihsel köşe taşlarını aktarmayı hedefler. Böylece öğrencilerin müzik kavramının gelişimini resmedebilmelerini ve belirli devir ve kültürleri ayırt edebilmelerine yardım etmeyi amaçlar. Müzik Tarihi dersi, zaman boyu müzik yaratımının kültürel ve sosyolojik taraflarının altını çizerek, bunların çağdaş müzik ve ses sanatları üzerindeki etkilerini araştırır. Bu ders aynı zamanda her bir öğrencinin bağlı olduğu sahayı anlayabilmesinin de önemli bir parçasıdır.
MSSF 105 Düşünce Kültürü (2-0) 2
Felsefeyle bağlantılı bir ders olan Düşünce Kültürü dersi, özellikle genç sanatçılara dünya tarihindeki önemli düşünürler ve onların temel fikirleri hakkında bilgi vermek amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenci, son derece etkili isimlerle ve onların bakış açılarıyla tanışır ve onların alıntılanan eserlerini okuyarak ve tartışarak felsefe tarihinin temel kavramlarını öğrenir. Bu dersin amacı, öğrencilere, tarih boyunca düşünce uygulamaları veya belirli felsefi meselelerin, sanatsal yaratımlarla nasıl etkileşim halinde olduğuna dair bilinç kazandırmaktır.
INGL101 Akademik İngilizce I (3-0) 4
Bu derse düzenli olarak katılan öğrenciler, hedef belirleme, organize etme, zaman yönetimi, konsantre olma ve not alma, ancak yalnızca bunlarla sınırlı olmayan çeşitli akademik çalışma becerilerini öğrenme ve uygulama olanağına sahip olacaklardır. Öğrenciler günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli makaleler aracılığıyla. akademik düzeyde tartışmayı ve yanıt yazmayı öğreneceklerdir. Bu dersin sonunda her öğrenci bir okuma metninde bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, paragraf ve makale yazabilme, özetleyebilme, tartışma ve mektupları yanıtlama becerilerini geliştirecektir.
BİRİNCİ YIL/İKİNCİ DÖNEM
MDSD 104 Ders Uygulamaları (2-2) 3
Bu derste öğrenciler caz, müzikal, hip-hop, rock’n roll, twist, blues, reggae gibi birçok farklı dans türlerine ait hareket serilerini deneyerek, ritim duygularını ve beden salınımlarını/dalgalanmalarını geliştirirler. Çeşitli dans türleri içinde kendi hareket dizilerini ve örüntülerini oluşturarak kendi özgün dans ediş biçimlerini keşfetmeleri için cesaretlendirilirler. Dönem sonunda, hem oyuncu hem de dansçı olarak kendilerine olan güvenlerini ve sahne varlıklarının niteliğini yükseltirler.
OYNC 102 Oyunculuk Becerileri (2-2) 3 (Ön koşul OYNC 101)
Oyunculuğa Giriş dersinin devamı niteliğindeki bu ders, öğrencilerin oyunculuk becerilerini ve oynamaya /rol yapmaya dair bilincini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler temel becerilerini geliştirmek için, hayal güçlerini ve hayata dair vizyonlarını beslemek üzere çeşitli gündelik hal ve durumları doğaçlar ve karakterleri ve sahneleri prova ederler. İletişim kurmayı, metni veya mizanseni ezberlemeyi, enerji ve gerilimi kontrol etmeyi, ortaklarına yanıt/karşılık vermeyi, işbirliği yapmayı, doğaçlama veya tasarlamayı, bunlarla birlikte; kişilik ve kimlik, dayanıklılık veya sahne varlığı, özgüven inşa etmeyi, bir konuya bireysel yaratıcılıklarıyla yaklaşmayı öğrenirler. Oyuncu olma yolunda öğrenciler, rol oynamaya hazır olmak için birçok farklı beceriyi aynı anda koordine etmeyi deneyimlemiş olurlar.
OYNC 104 Sözel İfade (1-2) 2
Kelimelerin telaffuzu ve kelimeler aracılığıyla anlamın aktarılması, oyunculuğun temel araçlarıdır. Bu derste amaç, öğrencinin bir karakteri seslendirme ve vokal enstrümanlarını çalma becerilerini geliştirmek ve konuşmanın yaratıcı gücü ile özgüven kazandırmaktır. Ders; beden, nefes, ses, konuşma, artikülasyon ve diksiyon egzersizlerinin birleşimini ve yanı sıra metin yorumlamayı içerir. Öğrenciler ses ve konuşmayı ifade araçları olarak kavrar. Becerilerini nitelikli “sözlü anlatım” düzeyine çıkarırlar. Sözlü ifade, fikirleri veya görüşleri kelimelerle biçimlemek anlamına gelir. Bununla birlikte, oyunculukta genellikle bir karakteri canlandırmak ve hikayeyi anlatmak için yazılı bir metin vardır. Bu derste, karakter veya duygu durumlarını ifade etmek veya durumları anlatmak için kelimelerin anlamlarını ve seslerini bulmayı amaçlıyoruz. Yazılı metin kelimelerle sınırlı olmayıp bu kelimelerle vizyon ve ima, fikir ve görüşleri tetikler. Bu nedenle, bu derste öğrenciler sözlü anlatım dünyasında bir yolculuğa çıkarlar, ikameleri araştırırlar, mesajları ve muhatapları kavrarlar. Seçilmiş drama ve edebiyat metinlerini ses ve konuşma yoluyla sözlü anlatım olarak yorumlamak için çalışırlar.
MSSF 102 Kendini Keşfet: Hareket, Drama ve Ses (2-2) 3
MSSF 101’in devamı olan fakülte kodlu ortak dersimizde, üç bölümün öğrencileri bir arada doğaçlama tekniklerini kullanarak, kendilerini keşfetmek niyetiyle mekan ve zamanı paylaşırlar. Doğaçlama aynı zamanda kişilik geliştirme ve bireysel gelişim yöntemlerinden biridir. Genç yetişkinler ve geleceğin sanatçıları olarak öğrencilerimizin sanat konusundaki tutkularını, hayatın anlamı konusundaki meraklarını uyandırmak ve toplumları üzerindeki olası etkileriyle uğraşmak öncelikli meselerdir. Bu ders onları kendi benliklerini keşfetmeye ve zihinlerinde içsel keşifler yaparak varlıklarını inşa etmeye yönlendirir.
MSSF 104 Sahne Sanatları Tarihi (4-0) 4
Bu ders, bir diğer fakülte kodlu ortak derstir. Tüm bölümlerin öğrencilerine batı ve doğu sahne sanatlarının (tiyatro ve dans) genel tarihsel köşetaşlarını aktarmayı amaçlayan ders, öğrencilerin sahne sanatları kavramının gelişimini hayal etmelerine ve belirli dönemleri ve kültürleri birbirinden ayırt etmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Tiyatro ve dans tarihi, zaman içinde sahne yaratımlarının kültürel ve sosyolojik yönlerini açıklığa kavuşturur ve bunların çağdaş dans ve tiyatro uygulamaları üzerindeki etkilerini inceler. Bu ders aynı zamanda her öğrencinin ilgili alanını anlaması sürecinin de da bir parçasıdır.
MSSF 106 Düşünce Uygulamaları (2-0) 2
Bu ders, Düşünce Kültürü dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilerin etkin düşünmelerini sağlamak üzere, zihinlerini tetiklemek için tasarlanmıştır. Ders süresince hayata dair merak ettikleri temel meselelerle ilgili sorular sorar ve cevaplar ararlar. Ayrıca bu ders öğrencilerin kültürel bakış açılarının geliştirilmesi yönünde zihinlerini aydınlatmayı ve düşüncelerini netleştirmeyi de amaçlar. Onları var oluş nedenlerini sorgulamaya, yaşama amaçlarını ve sanat üretimleriyle neleri ifade etmek istediklerini araştırmaya teşvik eder. Bunlara ek olarak, öğrenciler sanatsal bir yaratım veya edimde bulunmak üzere, düşünmenin ve fikir üretme kavramlarını da biriktirmiş olurlar.
INGL 102 Akademik İngilizce II (3-0) 4
Akademik İngilizce I dersinin devamıdır.Bu derse düzenli olarak katılan öğrenciler, hedef belirleme, organize etme, zaman yönetimi, konsantre olma ve not alma, ancak yalnızca bunlarla sınırlı olmayan çeşitli akademik çalışma becerilerini öğrenme ve uygulama olanağına sahip olacaklardır. Öğrenciler günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli makaleler aracılığıyla. akademik düzeyde tartışmayı ve yanıt yazmayı öğreneceklerdir. Bu dersin sonunda her öğrenci bir okuma metninde bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, paragraf ve makale yazabilme, özetleyebilme, tartışma ve mektupları yanıtlama becerilerini geliştirecektir.
İKİNCİ YIL/ ÜÇÜNCÜ DÖNEM
MDNS 203 Hareket- Bırakış (Release) Tekniği (2-2) 3
Bu ders hem Modern Dans ve Oyunculuk bölümü öğrencilerinin, “Bırakış Tekniği(Release Technique)” egzersizleri ile hareket becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu teknik, hareketleri tatmin edici bir şekilde gerçekleştirmek üzere, nefes alma, kas gevşetme, anatomik farkındalık ile yerçekimi ve devirnirlik ilkelerinin kullanımına odaklanır. Bu ders, öğrencileri dans ve hareket ederken hızlı ve akıcı dinamik kaliteye yönlendirir ve yerçekimini ve akışla birlikte devinme hissini deneyimlemelerine rehberlik eder.
OYNC 201 Oyunculuk Teknikleri (2-2) 3
Bu derste öğrencilere, en çok kullanılan ve gelişmiş oyunculuk yöntemleri olan Stanislavski Yöntemi, Klasik Oyunculuk Tekniği, Lee Strasberg’in Yöntem Oyunculuk Tekniği, Stella Adler’in Oyunculuk Tekniği, Meisner Tekniği, Chekhov Tekniği, Pratik Estetik Oyunculuk Tekniği, Uta Hagen Tekniği, Viola Spolin Tekniği tanıtılır. Öğrenciler, her bir tekniğin temel yöntem ve yaklaşımları hakkında bilgilendirilir ve faydalarını ve farklılıklarını anlamak için bunları deneyimler. Dönem sonuna doğru öğrencilerden kendilerine en uygun yöntemi seçmeleri ve bir karakter oyununa uygulamaları beklenir.
OYNC 203 Klasik Tiyatro (2-4) 4
Bu ders, öğrencilere “sahne bulunuşu”nun gerekli niteliklerini kazandırmayı amaçlar. Klasik tiyatro metinlerine kronolojik olarak (Aristoteles’ten Arthur Miller’a kadar) yoğunlaşarak, öğrenciler yazılı metinleri okur, analiz eder, tartışır ve bunları role ve sahneye aktarır. Bu alıştırmalar sırasında replik ve mizansen (sahneye yerleştirmeyi) ezberlemeyi, diyalogları oynarken karşılıklı ya da mukabeleli olmayı, karaktere jest, duruş ve ses-konuşma kalitesi eklemeyi, sahnenin özünü yansıtmayı öğrenirler. Dersin bir diğer amacı da, öğrencilerin tiyatro edebiyatında klasiğin ne anlama geldiğini ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
MSSF 201 Metin Yorumlama-Edebiyat (3-0) 3
Fakülte kodlu bu ortak ders felsefe ile ilgili derslerin devamıdır. Ancak, bu ders, belirli edebi metinlerden yazma, dans etme, filme alma veya müzik biçiminde anlam çıkarmaya veya yorumlamaya odaklanır. Dersin ilk döneminde öğrenciler, batı ve doğu edebiyatının belirli örneklerinden alıntıları okur ve tartışır. Eserleri bir bütün olarak okumak tercih edilir ancak eleştirel okuma ve anlamının incelenmesi alıntılar üzerinde olacaktır. Dersin amacı, öğrencilerin yazılı bir metin üzerindeki duyarlılıklarını ve yorumlama kapasitelerini geliştirmektir.
AITT 201 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu öğrencilere anlatarak, devletin temellerini oluşturan Atatürk’ün temel ilkelerini benimsetmeyi amaçlar. Onun ilkelerinin uygulama alanına taşınmasının nedeni, sadece Türk Milletinin değil, tüm insanlığın her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu vaka çalışmaları ile açıklanmaktadır.
TUDI 201 Turk Dili I (2-0)2
Dersin amacı, yükseköğretimde öğrenim gören her gence ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, Türkçeyi düşünce bağlantısı olarak yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak dil açısından doğru ve güzel kullanım becerisini kazandırmaktır. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmak ve anadil bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
İKİNCİ YIL/ DÖRDÜNCÜ DÖNEM
MDNS 204 Hareket-Bırakış ve Akış Teknikleri (Ön Koşul. MDSD 203)
Devam niteliğindki bu derste, öğrencinin serbest bırakma tekniğindeki becerilerini daha ileri seviyeye taşıması hedeflenir. Derslerde, devinirlik (momentum) ve yerçekimi kuvvetini kullanma becerilerini daha incelikli hale getirmek üzere “bırakış tekniği”nin daha ileri hareket dizileri veya örüntüleri uygulanır. Öğrenciler hareket halindeyken akış ve sonsuzluk fikrini keşfederken, bir yandan da hızı denetlemeyi ve hareketleri eklemlemeyi başarmaya çalışırlar. Bu ders aynı zamanda, katılımcılar arasında belirli bir enerji akışını birleştirir ve etkileşim kurar, böylelikle öğrenciler her dersin çeşitlenen hareket dinamiklerine dair daha uyanık ve duyarlı olurlar.
OYNC 202 Oyunculuğu Deneyimleme (2-2) 3- (Ön koşul OYNC 201)
Oyunculuk Teknikleri’nin devamı olan bu derste, öğrenciler oyunculuk becerilerini önceki dönemde öğrendikleri belirli yöntemlerle geliştirirler. Bu kez öğrendiklerini tiyatro metinlerine uygular, ardından deneyimlerini sınıf arkadaşları ve öğretim görevlisi ile tartışarak kazanımlarını değerlendirirler. Dönem boyunca, niyetlenilen; öğrencilerin sahnede bir yaşam durumunu canlandırmanın yanı sıra, bir karaktere yaratıcı yaklaşım ve rol oynama becerilerini geliştirmeleridir. Öğrenciler bir tiyatro metnini aktör/aktris olarak yorumlama aşamasına geçmiş olurlar.
OYNC 204 Modern Tiyatro (2-4) 4
Bu ders, kostüm, makyaj, dekor, set, ışıklandırma, müzik ve dans gibi ilgili tüm unsurlarla birlikte dramatik bir metin sahnelemeyi ele alır. İçerik, 20.ve 21. yüzyıla ait önemli tiyatro metinlerine odaklandığından, öğrencilerin “modernlik” ve “çağdaşlık” kavramlarını bu metinler üzerinden ele almaları ve kavramaları amaçlanır. Dönem boyunca öğrenciler çeşitli oyun yazarlarının üslup ve ilgi alanlarını inceler ve bunları kişisel kaygı ya da meseleleriyle birleştirip, oyunculuk yoluyla aktarmaya çalışırlar. Dersin bir diğer amacı da, öğrencileri doğal ve izleyiciler tarafından erişilebilir olmaya teşvik etmektir.
MSSF 202 Metin Yorumlama-Müzik (3-0) 3
Metin Yorumlama dersinin bu döneminde, ana alan müziktir. Öğrenciler, batı klasiklerinden çağdaş dijital bestelere kadar önemli müzik yaratımlarını dinler, ardından bağlamlarını ve anlamlarını anlamaya çalışırlar. Müzik parçalarının anlatı kodlarını anlamaları veya okumaları için onlara yol gösteren tartışmalar dersin içeriğinin bir parçasıdır. Müzik, tiyatro, dans ya da edebiyat; yaratıcı bir metnin anlamı ile uğraşmak, öğrenciyi sanatsal bir eser yaratırken “anlam” hakkında kaygılı olmaya ya da bu olguyu önemsemeye yöneltir.
AITT/ HIST 202 Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II (2-0)2
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu öğrencilere anlatarak, devletin temellerini oluşturan Atatürk’ün temel ilkelerini benimsetmeyi amaçlar. Onun ilkelerinin uygulama alanına taşınmasının nedeni, sadece Türk Milletinin değil, tüm insanlığın her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu vaka çalışmaları ile açıklanmaktadır.
TUDI/ TURK 202 Turk Dili II (2-0)2
Dersin amacı, yükseköğretimde öğrenim gören her gence ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, Türkçeyi düşünce bağlantısı olarak yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak dil açısından doğru ve güzel kullanım becerisini kazandırmaktır. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmak ve anadil bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
ÜÇÜNCÜ YIL/BEŞİNCİ DÖNEM
OYNC 301 Çağdaş Oyunculuk-Karakter (2-4) 4
Bu ders, çağdaş tiyatro oyunlarından alıntılanan monologlar ve düetler üzerinden öğrencilerin oyunculuk bilgilerini karakter yaratmaya yönlendirmeyi amaçlar. Öğrenciler, kendi zamanlarının karakterleriyle ve onlarla ortak meseleleriyle karşılaşırlar. Ders, çağımızın anlatılarının kavranmasını ve yaşayan kişilikleri doğal ve samimi bir oyunculuk tarzıyla canlandırılmasını amaçlar. Bu nedenle öğrenciler, yaşama dair anlayışlarını sorgulamayı, yek diğerlerinin vasıtasıyla deneyimlememiş olurlar. İkili oyunlarda ayrıca iki beden ve iki ayrı kişilik arasındaki ilişkiyle de uğraşırlar.
OYNC 303 Daramatik Anlatı Yaratımı (2-4) 4
Bu derste öğrenciler, yaşam deneyimlerini veya gözlemlerini dramatize etme, yaşanmış olayları veya hikayeleri anlatarak, yazarak ve oynayarak temsili (theatrical) anlatılara dönüştürme çalışması yaparlar. Öğrenciler hikayeler biriktirmeyi, hikaye anlatmanın inceliklerini ve dramatik bir çalışma/parça yaratmak için alıştırma yapmayı öğrenirler. Bir drama parçasını yapılandırmak üzerinde çalışmak, onlara yaratım ve canlandırma sürecini eşzamanlı olarak deneyimletir. Bu ders kapsamında öğrenci aynı zamanda sınıf arkadaşlarıyla yaratıcılık, karar alma ve ortaklık konularında işbirliği kurmayı da tecrübe eder.
OYNC 305 Deneyimlerin Paylaşımı – Tiyatro (2-2) 3
Bu ders, öğrencilerin profesyonel tiyatro ve sinema oyuncuları ile buluşarak onları yakından tanımaları ve bu alandaki kişisel deneyimlerinden bilgi çıkarmalarını amaçlamaktadır. Oyunculuk ile uğraşan konuk öğretmenler ve oyuncular fakültemize atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerler için davet edilir. Öğrenciler, onlarla iletişim kurma, onlardan öğrenme ve oyunculuk sanatına olan benzersiz yaklaşımlarını anlama fırsatına sahip olurlar. Konuk sanatçılar da, bilgi ve uzmanlıklarını gelecek nesillerle paylaşma şansı bulurlar. Bu karşılaşmada katılımcılar karşılıklı olarak birbirlerini besler ve birbirlerinin sanat yaşamlarında önemli etkiler bırakırlar.
MSSF 301 Metin Yorumlama-Film ve Drama (3-0) 3
Felsefe ile ilgili derslerin devamı olarak, bu derste çalışılacak ve yorumlanacak metinler bu kez film ve drama örnekleri içinden seçilir. Dönem boyunca öğrenciler, “auteur (tarzı olan)” yönetmenlerin sinema eserlerini ve tiyatro metinlerinden yaptıkları sinema uyarlamalarını ya da önemli tiyatro yönetmenlerinin eserlerini eleştirel bir gözle izlerler. Bu “metinlerin” ilgili konuları nasıl ele alıp aktardığını araştırmaya ve “auteur” in görüşlerini tartışmaya çalışırlar. Öğrenciler aynı zamanda “auteur” kavramını öğrenir ve bir sanatçı olarak dünyaya bireysel, özgün bir açıdan bakmanın değerini anlarlar. Son olarak, dramatik ifade/dışavurum ve anlatım durumunda “anlamlı” olmayı ve bunun nasıl mümkün olacağını tartışırlar.
ÜÇÜNCÜ YIL/ALTINCI DÖNEM
OYNC 302 Çağdaş Oyunculuk-Sahne (2-4) 4
Bu derste öğrenciler, bir tiyatro oyununun bütünlüklü bir sahnesini gruplar halinde oluşturmayı ve tiyatro metni aracılığıyla bir olay veya durumla başa çıkmak için oyunculuk becerilerini artırmayı öğrenirler. Çağdaş tiyatro oyunlarından alıntılanmış sahneler üzerinde çalışırlar. Öğrenciler çağımızın anlatılarını kavrayarak, günlük yaşamı ya da gerçek yaşam olaylarını ve durumlarını gerçekçi ve doğal bir oyunculuk tarzıyla ifade etmekle uğraşır. Buluş Tekniği ve performatif oyunculuk yöntemleri, bir sahneyi meydana getirmenin hem yaratıcı hem de inşa edici araçları olarak öğrencilere aktarılır. Dönem boyunca, öğrenciler bir sahneye aktör ve aktrist olarak katılımı deneyimlerken, o sahnenin özünü oyunculuk yoluyla seyirciye aktarma becerisini geliştirirler.
OYNC 304 Sahne Uygulaması (2-4) 4
Bu ders bir tiyatro oyununu tüm yönleriyle sahneleme sürecini içerir: oyunculuk, dekor-kostüm-aksesuarve sahnelerin tasarlanması ve izleyiciye sunma gibi. Bu nedenle, öğrenciler sadece oyunculukla değil, aynı zamanda sahnelemenin diğer bileşenlerini organize etme ve gerçekleştirme ile de ilgilenirler. Dersin öğretim elemanı, bir oyun metninin seçiminden oyunun afişinin tasarımına kadar tüm bir tiyatro etkinliğinin gerekli ön hazırlıkları ve provaları için öğrencileri yönlendirir.
OYNC 306 Deneyimlerin Paylaşımı-Sahneleme (2-2) 3
Bu ders, öğrencileri yönetmen, oyun yazarı, dramaturg, senograf, tasarımcı, besteci, yönetici gibi tiyatro yapıcıları ya da yaratıcılarıyla yakından buluşturmayı amaçlar. Öğrenciler konuk paylaşımcıların bu alandaki kişisel deneyimlerinden bilgi toplarlar. Tiyatronun konuk yaratıcıları atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerler için fakültemize davet edilir. Öğrenciler, onlarla iletişim kurma, onlardan öğrenme ve her bir yaratıcının bir tiyatro yapıtı oluşturmakla ilgili özgün yaklaşımlarını anlama fırsatına sahip olurlar. Tüm bu profesyoneller, konuk sanatçılar da bilgi ve birikimlerini gelecek nesillerle paylaşma fırsatına bulabilir. Bu karşılaşmada katılımcılar karşılıklı olarak birbirlerini besler ve birbirlerinin sanat yaşamlarında önemli etkiler bırakırlar.
MSSF 302 Metin Yorumlama-Dans & Performans Sanatları (3-0) 3
Felsefe ile ilgili derslerin devamı olarak, bu derste çalışılacak ve yorumlanacak metinler bu kez dans ve performans sanatı içinden seçilir. Dönem boyunca öğrenci, çağdaş dans videolarını ve tanınmış toplulukların ve sanatçıların kayıtlı performans sanatı (canlı sanat) eserlerini izler. “Metinler” olarak bir performansın ilgili konuları aktarma yollarını araştırmaya ve yaratıcı katılımcıların ilgili görüşlerini tartışmaya çalışırlar. Öğrenciler, aynı zamanda, lider veya icracı olarak yaratıcı sürecin bir parçası olmayı dneyimler ve sanatsal işbirliğinin doğasını ve çağdaş uygulamaların disiplinlerarası ortamını anlamış olurlar. Son olarak, bu tür yaratımların toplum üzerindeki etkilerini, sanatın politik ve etik sorumluluklarıyla tartışabilirler.
DÖRDÜNCÜ YIL/YEDİNCİ DÖNEM
OYNC 401 Ortak Proje (2-2) 3
Bu derste öğrenciler, bir tiyatro projesi sürecinde diğer yaratıcı disiplinlerdeki öğrencilerle işbirliği yapma becerilerini geliştirirler. Fakülte veya üniversitenin diğer bölümlerinden bir öğrenci ile eşleştirilirler ve projelerini ortak sanatçı olarak tasarlarlar. Konularının bağlamı ve bunu bir sanat eserine nasıl yansıtacakları konusunda birlikte çalışmalıdırlar. Öğrenciler final sunumuna kadar birlikte çalışır ve ortak olarak değerlendirilirler. Bu dersin yararları, sanat uygulamalarının son yöntem ve biçimlerini, özellikle de zamanımızın yaratıcılığa en yaygın yaklaşımı olan işbirliğini deneyimlemektir.
OYNC 403 Deneyimlerin Paylaşımı -Film (2-2) 3
Devam niteliğindeki bu derste, zamanımızın sanatı olan sinemanın yaratıcı paydaşları olan; yönetmen, tasarımcı, kurgucu, senarist gibi film yapım uzmanlarıyla öğrencileri buluşturmak amaçlanmaktadır. Dersin hedefi, öğrencilerin kameraların arkasındaki profesyonellerin meseleleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerimizin oyuncu/aktris-aktör olarak kamera önünde olduğu kadar kamera arkasında olmanın nasıl bir deneyim olduğunu bilmelerinin önemine inanıyoruz. Bu ders ile farklılıkları ilk elden öğrenir ve konukların alandaki kişisel deneyimlerinden bilgi toplamış olurlar. Bu ders kapsamında sinemanın konuk sanatçıları, bilgi ve birikimlerini gelecek nesillerle paylaşabilmeleri için fakültemize atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerler için davet edilir. Bu karşılaşmada katılımcılar karşılıklı olarak birbirlerini besler ve birbirlerinin sanat yaşamlarında önemli etkiler bırakırlar.
OYNC 405 Büyük Sahne Projesi-Oyunculuk I (2-4) 4
Bu ders, fakültenin tüm öğrencileri ile ortak yapılan bölüm kodlu ders olarak düzenlenmiştir. Eğitim yaklaşımımızın bir parçası olarak öğrencilerimizin performans kalitesi ve yaratıcı katılımcılığı ile sahne deneyimlerinin yoğunluğunu çok önemsenmekteyiz. Bu anlayışın bir parçası olarak, mezuniyet yılında fakültemiz ve öğrencilerimiz tarafından tam uzunlukta, disiplinler arası nitelik taşıyan, büyük ve tüm öğrencilerin yer aldığı, bir sahne projesi tasarlanacak ve üretilecektir. Her bölümün öğrencileri, kendi öğretim üyesinin liderliğinde grup veya topluluk olarak çalışır ve aynı zamanda bütün prodüksiyonun o yıl için sanat yönetmeni olarak seçilmiş öğretim üyesi tarafından da yönetilirler. Dönem boyunca öğrenciler, yaratıcı çalışmalarını çerçevelemek ve tamamlanmış bir üretime doğru üretimlerini geliştirmek için öğretim görevlileri tarafından yönlendirilir. Bu ders, dördüncü sınıf öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin örgütsel işbirliği ve sanatsal işbirliği içinde yer aldığı bir büyük ve geniş katılımlı sahne prodüksiyonu yaratmanın ilk aşamasıdır. Bu nedenle dersin hedefi, yarıyıl sonuna kadar prodüksiyonun taslak halini tamamlamaktır. Öğrenciler, hem devam eden performans süreçleri hem de üretim için yaratıcı sanatçılar olarak katkıları ve güvenilirlikleri ile dönem boyunca öğretim üyeleri tarafından değerlendirilecektir.
DÖRDÜNCÜ YIL/SEKİZİNCİ DÖNEM
OYNC 402 Mezuniyet Projesi ve Portfolyo (2-2) 3
Bu dersin amacı, öğrencilere, tanıtım ve halka sunum aşamaları dahil olmak üzere, “fikir”den gösterime varmak üzere, kendilerine ait bir sanat projesi oluşturma yaratma vermektir. Öğretim görevlileri, öğrencilere en başından sahneleme esnasına kadar tüm süreçte rehberlik ederler. Öğrencilerden süreç boyunca bir yaratım günlüğü tutmaları beklenir. Dijital medya ve basılı malzemeler yoluyla kendilerini bir sanatçı olarak nasıl tanıtacaklarını, seçmelere nasıl başvuracaklarını ve o esnada nasıl davranacaklarını öğrenirler. Bunlara ek olarak derste oluştudukları prjelerini en az 4 kez canlı olarak icra eder ve dijital versiyonunu sosyal medyada yayınlayabilirler.
OYNC 404 Deneyimlerin Paylaşımı -Drama (Tiyatro-TV-Film) Endüstrisi (2-2) 3
Devam eden bir ders olarak öğrencilerin; uluslararası küratörlük, sanat yönetimi, pazarlama yöntemleri, sağlık uygulamaları, film ve video reklamları, müzik videoları, konser performansları vb. açısından ‘drama (oyunculuk) endüstrisinin’ doğası hakkında bilgilenmesini amaçlar. Konuk sanatçılar, yaratıcılar, yapımcılar , tanıtımcılar, sanat yönetmenleri, pazar planlamacıları, stratejistler vb. fakültemize atölye çalışmaları, konferanslar ve seminerler için davet edilir. Öğrenciler, onlarla iletişim kurma, onlardan öğrenme ve her bir yaratıcının bir tiyatro yapıtı oluşturmakla ilgili özgün yaklaşımlarını anlama fırsatına sahip olurlar. Tüm bu profesyoneller, konuk sanatçılar da bilgi ve birikimlerini gelecek nesillerle paylaşma fırsatına bulabilir. Bu karşılaşmada katılımcılar karşılıklı olarak birbirlerini besler ve birbirlerinin sanat yaşamlarında önemli etkiler bırakırlar.
OYNC 406 Büyük Sahne Projesi- Oyunculuk II (2-4) 4 (Ön koşul OYNC 405)
Bu ders, halka sunmak üzere tasarlanan tam boy toplu (ensemble) sahne projesinin ikinci aşamasıdır ve fakültenin tüm öğrencileri ile ortak yapılan bölüm kodlu ders olarak düzenlenmiştir. Her bölümün öğrencileri, kendi öğretim üyesinin liderliğinde grup veya topluluk olarak çalışır ve aynı zamanda bütün prodüksiyonun o yıl için sanat yönetmeni olarak seçilmiş öğretim üyesi tarafından da yönetilirler. Bu ders, fakültemizin parçası olan herkesin- öğretim üyeleri, öğrenciler, teknisyenşer, tasarımcılar ve diğer çalışanlar) çabalarını ve sanatsal katkılarını tek bir büyük sahne prodüksiyonu yaratmak için biraraya getirmeyi ve işletmeyi amaçlar. Dersin bahar döneminde yani ikinci aşamada hedef, önceki yarıyılda oluşturulan taslağa gerekli kalite ve hassasiyetin eklenmesi ve sahneleme aşamasına varmaktır. Bununla birlikte, sahne prodüksiyonunun müzik ve ses, kostüm, senografi, ışıklandırma gibi tüm görsel bileşenleri de tasarlanacak ve prodüksiyona uygulanacaktır. Bu prodüksiyon, tam donanımlı ve nitelikli bir sahne çalışması ve fakültenin tüm bireylerinin performansı olarak, fakültemizi ve üniversitemizi tanıtma, sahne sanatlarını yaygınlaştırma hedeflerine hizmet eder. Bu ders sayesinde öğrenciler, uzun soluklu bir prodüksiyonun parçası olmayı deneyimler ve geleceğin yaratıcı sanatçıları olarak mesleki bilgi edinme şansını elde eder. Ayrıca bahar döneminde öğrencilerimiz bu ürünü sahnede sergiler ve üniversitemiz ve ülkemiz adına yerel ve global organizasyonlara katılırlar.
BÖLÜM SEÇMELİLER
FAKÜLTE SEÇMELİLER
Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:
Erkek Öğrenciler İçin;
- Nemlendirici
- Kendi teniyle uyumlu Fondoten (mümkünse Kryolan)
- Kapatıcı (Kryolan)
- Siyah, Beyaz, Kahverengi Kajal Göz Kalemi.
- Kendi Teniyle Uyumlu Allık.
- Allık Fırçası
- Kaş boyama fırçası
- Fondoten Fırçası veya Süngeri
- Makyaj temizleme Losyonu veya Makyaj temizleme mendili.
- Makyaj temizleme pamuğu
- Makyaj Çantası
Kadın Öğrenciler İçin;
- Nemlendirici
- Kendi Teniyle Uyumlu Fondoten (mümkünse Kryolan)
- Kapatıcı (Kryolan Ivory)
- Göz Altı Kapatıcısı (Concealer)
- Siyah, Beyaz, Kahverengi Kajal Göz Kalemi.
- Kendi Teniyle Uyumlu Allık.
- Kırmızı, Pembe, Bordo, Turuncu gibi farklı renklerden oluşan Ruj Paleti.
- Farklı renklerden oluşan Göz Farı Paleti.
- Allık Fırçası
- Far Fırçası
- Fondoten Fırçası veya Süngeri
- Dudak Fırçası
- Kaş Boyama Fırçası
- Makyaj Temizleme Losyonu veya Makyaj Temizleme Mendili.
- Makyaj Temizleme Pamuğu
- Makyaj Çantası