İç Mekan Tasarımı

İç Mekan Tasarımı; Sanat ve estetiğin günlük hayata entegre edildiği formlardan biri olan insan yaşamının büyük bir kısmının gerçekleştiği mekanları; işlevsellik, estetik ve teknolojik özellikler açısından iyileştirmeyi amaçlayan bir alandır.

Hakkında

Yoğun rekabet ve sürekli değişen tüketici ihtiyaçları nedeniyle, iç mekan tasarımı alanında görev alacak bireylerin edineceği mesleki yeterlilikler büyük önem kazanmıştır. Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İç Mekan Tasarımı Programı; hızla değişen iç mekanların tasarım ihtiyaçlarına cevap verebilecek, uygulama öncesi gerekli teknikleri belirleyip malzeme seçimlerini yapabilecek, iç mekan tasarımı konusunda teorik, pratik bilgi ve beceriye sahip nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Programımızda, iç mekan tasarımı alanında akademik ve sektörel gelişmeler takip edilerek müfredat güncel tutulmaktadır. Öğrenciler hem teorik hem de uygulamalı eğitim aldıkları için eğitimlerinin ardından piyasaya kolayca uyum sağlayabilecek, zorunlu stajlarla da mezun olmadan önce iş hayatıyla tanışma şansına sahip olmaktadır. Yapı-inşaat-tasarım, mimarlık, iç tasarım ofisleri, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları ve dekorasyon firmaları mezun olan öğrencilerin istihdam edilebileceği alanlardan bazılarıdır. Bu bölümden mezun olan öğrencilere ‘İç Mekan Tasarımı Teknikeri’ unvanı verilecektir. Bu programdan dikey geçiş yapılabilecek lisans programları ise;  İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım gibi programlardır.

Yine bu program bağlamında; uygulama odaklı sahip olduğumuz birçok stüdyo ve atölyeile yaratıcı düşünce için işbirlikçi stratejiler sunulmaktadır.  Güzel sanatlar, felsefe, psikoloji, tasarım, teknoloji ve doğal bilim dallarının bir araya geldikleri seminer ve derslerledesteklenmektedir.

Deneyimli öğretim kadrosu ve geniş stüdyo, atölye ve laboratuvar olanakları sayesindeöğrenciler, yerel, ulusal ve uluslararası ölçekte elle tutulur bir fark yaratma şansını eldeedeceklerdir.

ARUCAD Girne Yerleşkesi öğrencilerin profesyonel sanatçılar olarak kariyerlerinibaşlatabilmeleri için gerekli olan güven, deneyim ve beceriler ile donatıldıkları, eleştirel, açık vearaştırmacı düşünmeye teşvik edildikleri yaratıcı bir ortamdır.

Plastik Sanatlar, sanata aracılık eden her türlü malzemenin kullanıldığı disiplinlerarasıuygulamaların yanı sıra, teorik bağlamlarla güncel sanatı içerisinde barındıran bir alanıtemsil etmektedir.

Öncelikle sanatın temel kavramlarıyla, uygulamalı ve teorik eğitim öğrencilere aktarılmakta veilerleyen yıllarda da temel eğitimin üzerine ileri düzeyde atölye ve kuramsal çalışmalareklenmektedir. Uygulamalı dersler arasında; resim, heykel, seramik, cam, baskı resim, bilgisayardestekli tasarım, temel atölye dersleri ve kâğıt atölyesi gibi dersler yer almaktadır. Teorik derslerise, sanat tarihinden sanat eserinin analizine kadar uzanan, aynı zamanda mitoloji, sanatantropolojisi ve felsefesi gibi alanları da içerisinde barındıran geniş bir alanı kapsamaktadır.

Program Türü

Önlisans

Eğitim Süresi

2 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Burçin Saltık

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Burçin Saltık

Bölüm Başkanı

Öğr. Gör. Korhan Akbaytogan

Öğr. Gör. Eda Bağcı Kervanlı

YIL 1
GÜZ
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
1 1 IMET 101 Tasarım Prensipleri ve Mekan AC 2 0 0 2 4  
2 1 IMET 103 Sanat Tarihi AC 2 0 0 2 2  
3 1 IMET 105 Teknik Resim ve Perspektif AC 2 2 0 3 5  
4 1 IMET 111 Stüdyo I AC 2 2 0 3 7  
5 1 IMET 121 Malzeme, Üretim ve Süreçleri AC 2 0 0 2 4  
6 1 AITT 201 Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi I UC 2 0 0 2 2  
7 1 TUDI 201 Türk Dili I UC 2 0 0 2 2  
8 1 INGL 101 Akademik İngilizce I UC 3 0 0 3 4  
Toplam Kredi   19 30  
BAHAR
9 2 IMET 106 Dijital Tasarım Araçları I AC 1 2 0 2 5  
10 2 IMET 112 Stüdyo II AC 2 2 0 3 7  
11 2 IMET 122 Skrüktür AC 2 2 0 3 4  
12 2 IMET 124 Röleve AC 1 2 0 2 3  
13 2 IMET 132 Matematik AC 1 2 0 2 3  
14 2 AITT 202 Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi II UC 2 0 0 2 2  
15 2 TUDI 202 Türk Dili II UC 2 0 0 2 2  
16 2 INGL 102 Akademik İngilizce II UC 3 0 0 3 4  
Toplam Kredi 19 30  
YIL 2
GÜZ
17 3 IMET 201 Tasarım Odaklı Düşünme AC 3 0 0 3 4  
18 3 IMET 203 Ergonomi ve İnsan Faktörü AC 3 0 0 3 5  
19 3 IMET 205 Dijital Tasarım Araçları II AC 2 2 0 3 5  
20 3 IMET 209 İç Mekan Tasarımı Konseptleri AC 2 0 0 2 4  
21 3 IMET 211 Tasarım Stüdyosu AC 2 2 0 3 8  
22 3 IMET 221 Sürdürülebilir Tasarım AC 2 0 0 2 4  
Toplam Kredi   16 30  
BAHAR
23 4 IMET 208 Üretim Yönetimi AC 3 0 0 3 4  
24 4 IMET 210 Form, Fonksiyon ve Enerji AC 3 0 0 3 5  
25 4 IMET 220 İşletme Yönetimi AC 3 0 0 3 4  
26 4 Alan Dışı Seçmeli Ders UE 3 5  
27 4 Bölüm Seçmeli Ders AE 3 5  
28 4 IMET 212 Bitirme Projesi AC 2 6 0 5 7  
Toplam Kredi   20 30  
 

                                                                              

BÖLÜM SEÇMELİ DERS LİSTESİ

Ders No Dönem Ders Kodu ve Dersi İsmi Kredi
T P L K AKTS
1 4 IMET 214 Stok Yönetimi 3 0 0 3 5
2 4 IMET  232 Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme 3 0 0 3 5
3 4 IMET  240 Marka Yönetimi 2 2 0 3 5
4 4 IMET  242 Marka Tasarımı 2 2 0 3 5
5 4 IMET  244 Mobilya Döşeme 2 2 0 3 5
6 4 IMET  246 Yüzey İşlemleri 2 2 0 3 5
7 4 IMET  248 Aydınlatma 2 2 0 3 5
8 4 IMET  252 Kalite Güvence Sistemleri 3 0 0 3 5
9 4 IMET  254 Kalite Kontrol 3 0 0 3 5
10 4 IMET  256 İş Sağlığı ve Güvenliği 3 0 0 3 5
11 4 IMET  260 Kurumsal Kimlik Yönetimi 2 2 0 3 5
12 4 IMET  272 Engelliler İçin Mekansal Çözümler 3 0 0 3 5

DERS TANIMLARI

IMET 101 – TASARIM PRENSİPLERİ VE MEKAN
Mevcut mekanların tanımlanması, tasarımın programlanması, tasarımla ilgili araştırma ve çalışma yöntemlerinin incelenmesi, tasarıma veri oluşturacak öğelerin araştırılması ve bu çalışmalar sonucunda elde edilecek verilerin mekan üzerinde irdelenerek tasarıma ilişkin temel değerlerin oluşturulmasıdır. Mekânın tanımı, mekân kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları, mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi, tasarım yasaları, mekân algısı: analiz: analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi gibi konuları içermektedir.

IMET 103 – SANAT TARİHİ
Bu ders; Tarih öncesi çağlarda sanat, Erken Hıristiyan ve Bizans Sanatı, Ortaçağ Avrupa sanatı (Roman ve Gotik), Rönesans sanatı, Barok ve Rokoko sanatları, Aydınlanma sonrası sanat akımları (Neo- Klasik- Romantizm), ders kapsamında yapılacak gezi, Aydınlanma sonrası sanat akımları (Realizm), Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (İzlenimcilik, Geç İzlenimcilik), Ondokuzuncu Yüzyılın ikinci yarısında Sanat (Sembolizm ve Art Nouveau), Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Yirminci Yüzyıl Sanatı (İkinci dünya savaşı sonrası sanat akımları), Ders kapsamında yapılacak gezi; konularını içermektedir. 

IMET 105 – TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF
Tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini ve tasarımcı/üretici/kullanıcı üçgeninde her bir ayak için anlatım yöntemi ile tasarımı, üretimi ve beğeni durumunu sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde anlatım ve uygulamalar. Perspektifin tanımı, kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm yöntemi, perspektifte ışık yansıma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

IMET 121 – MALZEME, ÜRETİM VE SÜREÇLERİ
Bu ders; Yapı-malzeme ilişkisi, yapıların sınıflandırılması, yapı malzemelerinin mekanik ve fiziksel özellikleri, metal ve alaşımlar, seramikler, polimerler ve kompozitler, beton: Agregalar ve Bağlacılar (Kireç-Alçı-Çimento), ahşap malzemeler ve ahşap birleştirme teknikleri, üretim yöntemleri ve üretim süreçleri konularını içermektedir.

 IMET 111 – STÜDYO I
İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. 

AITT 201 – ATATÜRK İLKELERİ VE INKILAP TARİHİ
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu öğrencilere anlatarak, devletin temellerini oluşturan Atatürk’ün temel ilkelerini benimsetmeyi amaçlar. Onun ilkelerinin uygulama alanına taşınmasının nedeni, sadece Türk Milletinin değil, tüm insanlığın her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu vaka çalışmaları ile açıklanmaktadır.

TUDI 201 – TÜRK DİLİ I
Dersin amacı, yükseköğretimde öğrenim gören her gence ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, Türkçeyi düşünce bağlantısı olarak yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak dil açısından doğru ve güzel kullanım becerisini kazandırmaktır. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmak ve anadil bilincine sahip gençler yetiştirmektir.

 INGL101 – AKADEMİK İNGİLİZCE I
Bu derse düzenli olarak katılan öğrenciler, hedef belirleme, organize etme, zaman yönetimi,  konsantre olma ve not alma, ancak yalnızca bunlarla sınırlı olmayan çeşitli akademik çalışma becerilerini öğrenme ve uygulama olanağına sahip olacaklardır. Öğrenciler günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli makaleler aracılığıyla. akademik düzeyde tartışmayı ve yanıt yazmayı öğreneceklerdir. Bu dersin sonunda her öğrenci bir okuma metninde bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, paragraf ve makale yazabilme, özetleyebilme, tartışma ve mektupları yanıtlama becerilerini geliştirecektir.

 IMET 106 – DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I
Bu ders; Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve Autocad’e giriş, temel Autocad komutları, geometrik çizim komutları, düzenleme işlemleri, ölçülendirme komutları, görünüş çizimleri, izometrik çizim, yazdırma komutları, Autocad’de ileri komutlar; konularını içermektedir.

IMET 112 – STÜDYO II
İç mekan tasarımı alanında faaliyet gösterecek adayların ileride beraber çalışacakları mimarlık, inşaat mühendisliği gibi disiplinlerle ortak dilde konuşabilme yetisinin kazandırılmasıdır. Bu amaçla, belirlenen proje üzerinde yeni bir kullanıcı profili üzerinden uygulamaya yönelik proje hazırlanmaktadır.

IMET 122 – SKRÜKTÜR
Dersin amacı, öğrenciye, soyut düşünebilme; bu bağlamda işlev, strüktür, malzeme, teknoloji ve biçim arasındaki ilişkilerin araştırılarak, geometrik kuram ve teknikler ile fiziksel belirleyicilerin ürün tasarımında kullanılması konularında gereken bilgilerin örneklerle verilmesi; temel ilkelerin aktarılması ve sonuçta öbütünü analiz edebilme ve sentezleyebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Strüktür ile ilgili temel kavramlar, dayanım, dayanıklılık, malzeme, teknoloji, biçim ve strüktür ilişkisi; ana hatları ile strüktürün tarihsel gelişimi, geleneksel ve çağdaş strüktürler; oyma, çatma,  iskelet, kabuk/yüzeysel, uzaysal-kafes, asma-germe, çadır, pnömatik ve karma sistemler işlenmektedir.

 IMET 124 – RÖLÖVE
Ders kapsamında rölövenin ne olduğu ve ne amaçla hazırlandığı tartışılacak, rölöve alma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak öğretilecek, restorasyon süreçlerinin işleyişi ve rölövenin bu süreçler içindeki yeri öğrenilecektir. Rölöve ve yapı araştırmalarına giriş niteliğinde teorik bilgi ve uygulamalı eğitim verilecektir.

IMET 132 – MATEMATİK
Bu ders; Sayılar, köklü ifadeler, üslü ifadeler, rasyonel sayılar, fonksiyonlar, mantık, sayı problemleri, modüler aritmetik, olasılık, üçgenler, çokgenler; konularını içermektedir.

AITT 201 – ATATÜRK İLKELERİ VE INKILAP TARİHİ II
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu öğrencilere anlatarak, devletin temellerini oluşturan Atatürk’ün temel ilkelerini benimsetmeyi amaçlar. Onun ilkelerinin uygulama alanına taşınmasının nedeni, sadece Türk Milletinin değil, tüm insanlığın her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu vaka çalışmaları ile açıklanmaktadır.

TUDI 201 – TÜRK DİLİ I
Dersin amacı, yükseköğretimde öğrenim gören her gence ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini kavratmak, Türkçeyi düşünce bağlantısı olarak yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak dil açısından doğru ve güzel kullanım becerisini kazandırmaktır. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmak ve ana dil bilincine sahip gençler yetiştirmektir.

INGL 102- AKADEMİK İNGİLİZCE II
Akademik İngilizce I dersinin devamıdır. Bu derse düzenli olarak katılan öğrenciler, hedef belirleme, organize etme, zaman yönetimi,  konsantre olma ve not alma, ancak yalnızca bunlarla sınırlı olmayan çeşitli akademik çalışma becerilerini öğrenme ve uygulama olanağına sahip olacaklardır. Öğrenciler günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli makaleler aracılığıyla, akademik düzeyde tartışmayı ve yanıt yazmayı öğreneceklerdir. Bu dersin sonunda her öğrenci bir okuma metninde bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etme, paragraf ve makale yazabilme, özetleyebilme, tartışma ve mektupları yanıtlama becerilerini geliştirecektir.

IMET 201 – TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME
Bu derste öğrenciler, endüstriyel üretimi ve iç tasarım öğeleri için üretim teknolojilerini inceler. Tasarımın detaylandırma yönlerinde dikkate alınması gereken çağdaş ileri teknolojiler, sürdürülebilirlik konuları ve çevresel faktörler üzerinde özel bir vurgu vardır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, iç mekan elemanlarının ve ürünlerin tasarımında ve belgelenmesinde doğru çizim kurallarını uygulamayı, iç mekan tasarım, imalat çizimleri ve üç boyutlu işleme (render) üretiminde Bilgisayar Destekli Çizim yazılımlarını kullanmayı, tasarım tekliflerinin geliştirilmesine uygun sürdürülebilir materyalleri ile imalat tekniklerini ve yaratıcı tasarım pratiğini teknik bilgi ve geleneklere özel odaklanma ile anlayacaklardır.

IMET 203 – ERGONOMİ VE İNSAN FAKTÖRÜ
Ergonomi biliminin tarihçesi, ergonominin tanımı, önemi, amaçları ,insan ve ihtiyaçları, insan boyutları, insan vücudundan hareket sisteminin alt yapısı, davranışların biyolojik temelleri, insanın çevresini tanıması, algılaması, antropometri, yaşama eylem alanlarında kritik ölçüler, konut mekanlarında önerilen kritik ölçüler, seçilmiş işletmelerde temel eylemler ve önerilen kritik ölçüler, fiziksel çevre koşullarının mekanlarda konfor açısından incelenmesidir. Ergonomik tasarım ilkeleri, sosyal çevre, insan ve psikolojik ortamın özellikleri, üretim ve hizmet sektöründe insan faktörleri ve iş verimliliği ve çalışma ortamındaki fiziksel koşulları ele almaktadır.

IMET 205 – DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI II
Bu ders; öğrencilere, dijital ortamda ayrıntılı teknik / imalat çizimlerini üretmelerini sağlamak ve bunların görüntülerini elde etmek için bir dizi üç boyutlu modelleme tekniğini öğrenmek ve kullanmak için Bilgisayar Destekli Tasarım becerileri ve bilgilerini geliştirme fırsatı sunar. Ders, kavramsal modelleme ve işleme ile başlayıp nihai imalat tanımı ve teknik çizimlere kadar endüstriyel tasarım için tipik üretim hattını açıklayacaktır.

IMET 209 – İÇ MEKAN TASARIM KONSEPTLERİ
Bu ders öğrencilerin hem yaratıcı fikirlerini organize edip sistematik bir süreçte sunmasını hem de yapılardaki mekân ve düzeni okuyup analiz etmesini hedeflemektedir. Öğrencilere küçük ölçekli projelerle iç mekân tasarımının temel tanımları, teknikleri, uygulama ve kuramı aktarılacaktır. İnsan ölçeği, iç mekân programı, hareket, dolaşım ve temel formların oluşturulması stüdyo tartışmaları ile irdelenecektir.

IMET 211 – TASARIM STÜDYOSU
İç mekan tasarımı alanında faaliyet gösterecek adayların ileride beraber çalışacakları mimarlık, inşaat mühendisliği gibi disiplinlerle ortak dilde konuşabilme yetisinin kazandırılmasıdır. Bu amaçla, belirlenen proje üzerinde yeni bir kullanıcı profili üzerinden uygulamaya yönelik proje hazırlanmaktadır.

IMET 221 – SÜRDÜREBİLİR TASARIM
Ders, ürün tasarımından kentsel tasarıma kadar değişen ölçeklerde sürdürülebilir tasarım ilkeleri konularında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Sürdürülebilir tasarımın, çevresel, teknik, sosyal ve ekonomik faktörleri irdelenmektedir. Sürdürülebilir tasarımla ilgili teknolojik gelişmeler ve yenilikçi sistemler tanıtılmaktadır.

IMET 208 – ÜRETİM YÖNETİMİ
Bu ders üretim yöntemleri, fabrikalarda tamir ve bakım planlaması, mamul tasarımı, fabrika düzenleme, makine ve sistem kapasitesi hesaplama,minimum maliyet maksimum üretim planları hazırlama iş akış diyagramları, proje işinin belirlenmesi ve üretime hazırlık işlemleri, süreç analizleri, işlem basamakları, parça analiz resimlerinin çizimi, malzeme ihtiyaç ve kesim listelerinin hazırlanması, şablon- makine kalıplarının hazırlanması, iş parçalarının üretimi, montaj işlemi, gibi konuları içerir.

IMET 210 – FORM, FONKSİYON VE ENERJİ
Bu ders biçim, işlev ve enerji arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, bir ürünün işlevinin, biçimine kıyasla büyük ölçüde ürünün ve içinde yer aldığı/ alacağı çevrenin doğasına bağlı olduğunu ve ayrıca biçimlerin bireysel hareketler ve/veya bu hareketler arasındaki enerjik değişimler olduğunu öğrenirler. Ders; öğrencilerin, bir tasarım ürününü bir sistem olarak anlamalarını ve bu sistemin hareket kalıplarını öğrenmelerini sağlar. Dersin sonunda öğrenciler bu hareket veya biçimlerin arkasındaki enerjiyi özgürce ifade edebilirler. Ders; fabrika ziyaretleri ile malzemelerin, ürünlerin ve üretim yöntemlerinin birbirleri ile olan endüstriyel ilişkilerinin araştırılmasıdır.

IMET 220 – İŞLETME YÖNETİMİ
Bu dersin amacı, işletme yönetiminin temel kavramlarını öğrenciye benimsetmektir. Dersin içeriğinde işletme yönetimi ve yöneticilere ilişkin kavramlar aktarılır. İşletme yönetiminin iç ve dış çevreyle ilişkisi ortaya konur. Yönetim süreci (planlama, karar verme, organizasyon, yöneltme ve kontrol) aktarılır.

 

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER

IMET 214 – STOK YÖNETİMİ
Bu dersin amacı; Envanter yönetimi ile ilgili temel konsept ve tekniklerin incelenmesi, envanterin şirketin tasarım, planlama, bütçe ve kontrol politikasına olan etkisinin örneklerle açıklanmasıdır. Stok analizine giriş, talep yönetimi, maliyet kavramları, stok değerleme, stok kar ilişkisi, faaliyet tabanlı kararlar, talep tahmini, güvenlik stoku hesaplanması, malzeme ihtiyaç planlaması, ana üretim planlaması, dağıtım yönetimi, dağıtım kaynakları planlaması, satın alma yönetimi ve stok giriş yönetim organizasyonu konularını içermektedir.

IMET 232 – YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNCE
Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma konularını içermektedir.

IMET 240 – MARKA YÖNETİMİ
Dersin amacı, bir kuruluşun görsel kimliği (örneğin, logo) ve imajı (müşterilerin marka çağrışımları) olarak marka anlayışını, müşteri yolculuğu boyunca “önemli anlar” boyunca bir deneyime dönüştürmek ve dolayısıyla, tüm organizasyondaki insanlar tarafından teslim edilir.

IMET 242 – MARKA TASARIMI
Dersinin ana amacı, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri tanıtmak, marka bileşenlerinin ve etkin marka yönetim sürecinin uygulamalı örneklerle anlaşılmasını sağlamak, değişen rekabet koşullarında marka kararlarının işletmenin pazarlama planları içerisindeki yerini ve önemini göstermek, marka yönetiminde karşılaşılabilecek problemleri irdeleyip tartışmak, öğrencilerin yönetim bakış açısını geliştirmek ve sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.

IMET 244 – MOBİLYA DÖŞEME
Mobilya döşemeciliğinin tanımı, mobilya döşemeciliğinde kullanılan araçlar, mobilya döşemeciliğinde kullanılan gereçler, döşeme çeşitleri, yaysız döşemeler, yaylı döşemeler, şilteli döşemeler, kapitone döşemeler, döşenmiş mobilyada ölçü alma konularını içermektedir.

IMET 246 – YÜZEY İŞLEMLERİ
Üst yüzey işlemlerinin tanımı ve amaçları, ağaç malzemenin, tutkal ve reçine lekelerinin üst yüzey işlemlerine etkisi, ağaç malzemenin üst yüzey işlemlerine hazırlanması, renk açma işlemleri, renklendirme işlemleri ve uygulaması, koruyucu katmanın tanımı ve önemi, film oluşumunun esasları, vernik sistemleri, kesikli ve sürekli üretimde cila atölyelerinin kuruluşu ve düzenlenmesi konularını içermektedir.

IMET 248 – AYDINLATMA
Bu ders, aydınlatmacılığın amacı ve türleri, fotometrik büyüklükler, fotometrik kanunlar, aydınlatmanın bileşenleri, ışık ve görme olayı, ışık kaynakları, aydınlatma hesabı konularını içermektedir.

IMET 252 – KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI
Bu ders, kalite yönetim sisteminin altyapısını oluşturmak, kalite standartlarını uygulamak, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak konularını içermektedir.

IMET 254 – KALİTE KONTROL
Ders toplam kalite kontrolün temel konuları olan kabul örneklemeleri, değişkenler ve özellikler için kontrol diyagramları, proses yetenek indeksi gibi konuları içermektedir. Ek olarak kalitenin işletme açısından ve toplum açısından önemini aktararak sorumluluk sahibi, etik değerlere sahip çıkan işletmeciler yetişmesi yönünde katkıda bulunmaktadır.

IMET 256 – İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Bu ders: İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramlar ve tarihsel gelişim kavramlarını; işyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını; risk, tehlike, birincil, ikincil, üçüncül koruma kavramlarını; fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal riskler; işyerlerindeki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve işyerindeki uygulamalar konularını içermektedir.

IMET 260 – KURUMSAL KİMLİK TASARIMI
Kurumsal kimlik bir firmanın ürün biçimlerindeki tüm görsel verilerini, amblemlerini, paketlemelerini, yapılarını, teşhir mekânlarını, reklamlarını ve şirket oluşumunu yönetmek için bir stratejik sistemdir.  Bu derste öğrenciler firmaya katkı sağlayacak ve iletişim giderlerini düşürecek olan ve sistematik bir süreç olan kurumsal kimlik tasarımının yöntemlerini ve önemini öğreneceklerdir.

IMET 272 – ENGELLİLER İÇİN MEKANSAL ÇÖZÜMLER
Dünya’da ve Türkiye’de engellilerin durumu ve konumu, engelliler için fonksiyonel tasarım fikirleri geliştirerek, günlük yaşamlarındaki ihtiyaçlarını daha kolay karşılayabilmeleri için engellerine yönelik özel mekânlar üretmek bu dersin temel konularını oluşturmaktadır.

İç Mekan Tasarımı Bölümü nedir?
İç Mekan Tasarımı Bölümü; Bir bina veya mekanın iç tasarımını planlamak, tasarlamak, uygulamasını yapmak ve yönetmekle ilgilenen bir bölümdür. Bu bölümde çalışan tasarımcılar, müşteri isteklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, mekanın iç tasarımını oluştururlar. 

Bölümünün amacı nedir?                                                                      
İç Mekan Tasarımı Bölümü’nün ana amacı; Mekanın işlevselliğini, estetiğini, konforunu ve güvenli kullanımını sağlamayı amaçlar. Tasarım evler, ofisler, restoranlar, mağazalar ve diğer ticari veya toplu yaşam alanları için yapılabilir.

Bu bölümde çalışan tasarımcılar, mekanın mobilyalarını, aydınlatmalarını ve diğer dekoratif unsurlarını düşünürler ve bunları uygun bir şekilde bir araya getirirler. 

Bölüm kaç yıllıktır?
İç Mekan Tasarımı Bölümü iki yıllık bir önlisans programıdır.

Eğitim dili nedir?
İç Mekan Tasarımı Bölümü’nün eğitim dili Türkçe’dir.

T.C. vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
İç Mekan Tasarımı Bölümü’ne T.C. vatandaşları YÖK’ten onay alındıktan sonra başvuru yapabileceklerdir. Onay süreci devam etmekte olduğundan şu anda bölüme TC vatandaşı kabul edilmemektedir.

 Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 873 85 85

K.K.T.C. vatandaşları ve K.K.T.C.’de ikamet eden T.C. vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
K.K.T.C. vatandaşları bu bölüme özel yetenek sınavı ve mülakat ile başvuru yapabilmektedir. Öğrenciler, online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümü ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD ailesine dahil olabilmektedir.

4 senelik lise eğitimlerini K.K.T.C. liselerinin birinde tamamlamış T.C. vatandaşları YÖK onayı alınıncaya kadar bu bölüme başvuru yapamamaktadır.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 873 85 85

K.K.T.C.’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler K.K.T.C.’de ikamet ediyorsa üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata ve özel yetenek sınavına girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online)– (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı?
Zorunlu staj bulunmaktadır. Bölüm öğrencileri 1. ve 2. sınıfın yaz döneminde her biri 30 gün olmak üzere toplam 60 gün staj yaparlar.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler sınıflarda,
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu atölyeler ve stüdyolarda,
  • Çizim içerikli dersler interdisipliner stüdyolarda,
  • Dijital içerikli dersler ise PC ve Mac laboratuvarlarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
İç Mekan Tasarımı Bölümü’nde uygulamalı dersler (ör. projeler, uygulamalar ve çizim dersleri); eğitim sisteminin temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle, eğitimin yaklaşık yüzde 70-80’ini uygulamalı dersler oluşturmaktadır.

Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesine yeni katılan ahşap atölyesine ek olarak, yaratıcı ve akademik çalışmaları desteklemek amacıyla geniş bir yelpazede stüdyo, atölye, laboratuvar ve sahne alanları sunmaktadır. Üniversitemizde animasyon, dijital prodüksiyon stüdyosu, film stüdyosu, fotoğraf stüdyosu, tasarım stüdyosu, ses stüdyosu, sanat stüdyosu, Green Box, performans stüdyosu, tekstil tasarımı stüdyosu gibi modern stüdyolar mevcuttur. Bunlara ek olarak baskı atölyesi, resim atölyesi, heykel atölyesi, seramik atölyesi, döküm atölyesi, cam üfleme, soğuk cam, ahşap işçiliği, marangozluk, sıcak cam, ve açık alevde şekillendirme gibi çeşitli atölyeler, öğrencilerin ve akademisyenlerin uygulamalı çalışmalarını desteklemektedir. Öğrencilerin dijital ve teknik becerilerini desteklemek amacı ile de Mac Lab, PC Lab, seramik labı ve fab laboratuvarları bulunmaktadır. Performans sahnesi ve konferans salonu ise etkinlikler, sunumlar ve gösterimler için kullanılmaktadır. Bu alanlar, öğrencilerin ve akademisyenlerin sanatsal ve teknik becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyan çok yönlü bir eğitim ortamı sağlamaktadır.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
İç Mekan Tasarımı Bölümü’nden mezun olanlar; iç mimarlık  ofislerinde, inşaat firmalarında, dekorasyon ve mobilya üretim firmalarda çalışabilirler. Ayrıca, kendi işlerini kurabilirler veya dikey geçiş ile lisans programlarına devam ederek akademik bir gelecek tercih edebilirler.

Neden ARUCAD’da okumalıyım?
ARUCAD İç Mekan Tasarımı Bölümü’nü diğer üniversitelerden ayıran en önemli özelliği eğitimde sanatsal, bilimsel ve modern teknolojileri kullanarak uygulamalı, bütüncül ve disiplinler arası bir yaklaşım izlemesidir. Ayrıca, güçlü akademik kadrosunun yanında, çalışma hayatında bulunan meslek profesyonelleri ile beraber çalışmakta ve bu beraberlik eğitim sistemine önemli katkılar sağlamaktadır.

  • Proje çantası (büyük boy 50×70)
  • T cetveli (100 cm veya 120 cm)
  • 30/60, 45 derecelik gönye takımı (büyük boy 30 cm)
  • Ayarlı pergel (büyütülebilir)
  • Sulu boya kalem seti ve fırçaları
  • Kurşun kalem seti  
  • Pistole seti
  • A3 ebatlı 1 adet 20’li sunum dosyası
  • A3 ebatlı 30 adet çizim kâğıdı
  • Kuru boya kalem seti
  • Metal cetvel 50’lik
  • Çelik uçlu falçata
  • Makas
  • Marker kalemler veya seti
  • A4 ebatlı 30 adet renkli kağıt
  • 5 adet 35×50 fon kâğıdı
  • Eskis defteri (miminum A4 boyutunda)
  • Bant
  • Yumuşak silgi ve kalemtraş
  • Çizim için tuval