Arkeoloji
Arkeoloji Bölümü, arkeoloji, sanat tarihi, görsel kültür, kültürel miras yönetimi ve müzecilik konularında yenilikçi teorik ve metodolojik uygulamalarla şekillenen bir eğitim anlayışı sunmayı hedeflemektedir.
Hakkında
Bölümümüz, öğrencilerine tarihsel ve kültürel değerleri anlamada güçlü bir temel verirken, aynı zamanda bu bilgiyi pratikte uygulayabilecekleri beceriler kazandırır. Çok disiplinli bir yaklaşım ile, başta sanat ve mimarlık tarihi olmak üzere dijital arkeoloji, kültürel ve fiziksel antropoloji, tarih, filoloji, jeoloji, kimya ve diğer doğa bilimleri gibi çeşitli disiplinlerden faydalanılarak arkeoloji ve sanat tarihi derinlemesine incelenmektedir.
Bölümümüz, arkeolojiye olan ilgiyi, sadece bir tarihsel geçmişi anlamak değil, aynı zamanda bu mirası koruyarak geleceğe aktarmada toplumların kültürel kimliklerini şekillendiren bir süreç olarak ele almaktadır. Arkeoloji, birçok kişi için büyüleyici ve keşif dolu bir alan olmasına rağmen, coğrafyamızda bu alanda eğitim almış profesyonel sayısının oldukça az olması, bölümümüzün bu alanda önemli bir boşluğu doldurma sorumluluğunu üstlenmesine olanak sağlamaktadır. Arkeoloji Bölümü, bu alanda eğitim alarak toplumlara kültürel miraslarını koruma ve geliştirme noktasında katkı sağlayacak profesyoneller yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde arkeoloji ve sanat tarihi okumak, tarihin farklı dönemlerine ait kültürel mirası derinlemesine keşfetmek için olağanüstü bir fırsat sunmaktadır. Bölümümüz, Kıbrıs Adası’nın tarihsel zenginliğinden hareketle, farklı coğrafya ve tarih dilimi ağırlıklı ders programı ve zengin kütüphanesi ile öğrencilere geniş bir perspektif sunmaktadır. Ayrıca, eski eserler ve ören yerlerinin orijinal ortamlarında yapılan saha çalışmalarının öğrencilerimize sunduğu uygulamalı eğitim imkanı ile, teorik bilgilerin pratikle bütünleşmesi noktasında heyecan verici deneyimler kazandırır. Bu amaçla, bölüm öğrencilere akademisyenler tarafından yürütülen projelere katılma fırsatı yaratmaktadır; Kıbrıs’ın Karpaz yarımadasında Prehistorya’dan Geç Antik Çağ’a kadar buluntu ve bulguların izlenmesi, belgelenmesi ve analiz edilmesini amaçlayan “Aphendrika” projesi gibi.
Bu, öğrencilere sadece akademik bir bilgi birikimi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda arkeolojik araştırmalar ve kazılar yapabilme yetkinliği de kazandırır. Arkeoloji Bölümü’nün sunduğu eğitim, bölgenin kültürel mirasının korunmasında, analiz edilmesinde ve gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir rol oynamaktadır.
Program, arkeoloji alanının yanı sıra müze, miras yönetimi ve koruma alanlarında kariyer yapma fırsatı sunmakta olup, ayrıca sanat tarihiyle ilgili çeşitli alanlarda, kültür-sanat birimleri olan şirketlerde ve yayıncılık faaliyetleri yürüten kurumlarda da kariyer yapma imkânı sağlamaktadır. Lisansüstü eğitime devam eden öğrenciler akademisyen olarak kariyer yapabilirler.
Program Türü
Lisans
Eğitim Süresi
4 Yıl
Bölüm Başkanı
Yrd. Doç. Dr. Merve Senem Arkan
- info@arucad.edu.tr
- +90 (392) 650 65 55
- ARUCAD Merkez Kampüs
Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Merve Senem Arkan
Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Marko Kiessel

Prof. Dr. Latife Summerer

Yrd. Doç. Dr. Tülin Kaya
| YIL 1 | |||||||||||
| GÜZ | |||||||||||
| Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön koşul | |||||
| T | P | L | K | AKTS | |||||||
| 1 | 1 | ARHA 101 | Sanat Tarihine Giriş | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 2 | 1 | ARHA 103 | Arkeolojiye Giriş | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | ||
| 3 | 1 | ARHA 105 | Kıbrıs ve Anadolu Arkeolojisi I | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 4 | 1 | ARHA 107 | Antik Ortadoğu | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 5 | 1 | ARHA 109 | Antik Mısır | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 6 | 1 | SOFL101 | Akademik İngilizce I | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| Toplam Kredi | 18 | 30 | |||||||||
| BAHAR | |||||||||||
| 7 | 2 | ARHA 102 | Arkeolojide Yöntem ve Teoriler | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | ARHA 103 | |
| 8 | 2 | ARHA 104 | Kıbrıs ve Anadolu Arkeolojisi II | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 9 | 2 | ARHA 106 | Ege | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 10 | 2 | ARHA 110 | Antik Yunan | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 11 | 2 | SOFL102 | Akademik İngilizce II | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 12 | 2 | ARHA 112 | Yaz Stajı I | AC | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | ||
| Toplam Kredi | 15 | 30 | |||||||||
| YIL 2 | |||||||||||
| GÜZ | |||||||||||
| 13 | 3 | ARHA 201 | Kıbrıs ve Anadolu Arkeolojisi III | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 14 | 3 | ARTS 201 | Sanatta Araştırma Yöntemleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
| 15 | 3 | ARHA 203 | Antik Roma | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 16 | 3 | ARHA 205 | Geç Antik ve Bizans Uygarlığı, Mimarlığı ve Sanatı | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 17 | 3 | ARHA 207 | İslam Medeniyetlerinin Mimarisi ve Sanatı | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 18 | 3 | ARHA 209 | Erken ve Yüksek Ortaçağ Mimarisi ve Sanatı | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 19 | 3 | AIIT/HIST 201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
| 20 | 3 | TUDI/TURK201 | Türk Dili I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
| Total Credits | 22 | 30 | |||||||||
| BAHAR | |||||||||||
| 21 | 4 | ARHA 202 | İtalya’da Erken Rönesans | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 22 | 4 | ARHA 204 | İtalya’da Yüksek Rönesans ve Maniyerizm | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 23 | 4 | ARHA 206 | Barok’tan Neoklasisizme | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 24 | 4 | ARHA 208 | Romantizmden Post-Modernizme | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
| 25 | 4 | ARHA 210 | Yaz Stajı II | AC | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | ||
| 26 | 4 | AIIT/HIST 202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
| 27 | 4 | TUDI/TURK202 | Türk Dili II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
| 28 | 4 | FE | Fakülte Seçmeli I | FE | 3 | 5 | |||||
| Toplam Kredi | 19 | 30 | |||||||||
| YIL 3 | ||||||||||
| GÜZ | ||||||||||
| 29 | 5 | ARHA 301 | 19. Yüzyıldan 1960’lara Modern Mimari ve Sanat | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
| 30 | 5 | ARHA 303 | Müzeler ve Sanat I | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
| 31 | 5 | FE | Fakülte Seçmeli II | FE | 3 | 5 | ||||
| 32 | 5 | FE | Fakülte Seçmeli III | FE | 3 | 5 | ||||
| 33 | 5 | AE | Alan Seçmeli I | AE | 3 | 5 | ||||
| 34 | 5 | AE | Alan Seçmeli II | AE | 3 | 5 | ||||
| Toplam Kredi | 18 | 30 | ||||||||
| BAHAR | ||||||||||
| 35 | 6 | ARHA 306 | Sergi Tasarımı | AC | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
| 36 | 6 | ARHA 302 | Müzeler ve Sanat II | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
| 37 | 6 | INDD 308 | Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Stüdyosu | AC | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
| 38 | 6 | UE | Üniversite Seçmeli I | UE | 3 | 5 | ||||
| 39 | 6 | AE | Alan Seçmeli III | AE | 3 | 5 | ||||
| 40 | 6 | AE | Alan Seçmeli IV | AE | 3 | 5 | ||||
| 41 | 6 | ARHA 304 | Yaz Stajı III | AC | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
| Toplam Kredi | 16 | 30 | ||||||||
| YIL 4 | ||||||||||
| GÜZ | ||||||||||
| 42 | 7 | ARHA 401 | Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
| 43 | 7 | ARHA 403 | Teknik Çizim | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
| 44 | 7 | ARHA 405 | İleri Dokümantasyon Teknikleri | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
| 45 | 7 | ARHA 407 | Sanat Küratörlüğü | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
| 46 | 7 | AE | Alan Seçmeli V | AE | 3 | 5 | ||||
| 47 | 7 | FE | Fakülte Seçmeli IV | FE | 3 | 5 | ||||
| Toplam Kredi | 18 | 30 | ||||||||
| BAHAR | ||||||||||
| 48 | 8 | ARHA 402 | Bitirme Projesi Tezi | AC | 2 | 8 | 0 | 6 | 10 | |
| 49 | 8 | ARHA 404 | Kültürel Miras Yönetimi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
| 50 | 8 | ARHA 406 | Güncel Mimarlık ve Sanat | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
| 51 | 8 | FE | Fakülte Seçmeli V | FE | 3 | 5 | ||||
| 52 | 8 | UE | Üniversite Seçmeli II | UE | 3 | 5 | ||||
| Toplam Kredi | ||||||||||
BİRİNCİ YIL
İKİNCİ YIL
Barok ve müteakip gelişmelerin temelinde yatan eşi görülmemiş başarılar döneminde İtalya’da resim, heykel ve mimari. Leonardo, Raphael, Michelangelo ve büyük Venedikliler özel ilgi görüyor.
ÜÇÜNCÜ YIL
DÖRDÜNCÜ YIL
ALAN SEÇMELİLER
Arkeoloji Bölümü nedir
Arkeoloji, sanat ve görsel kültür tarihi, kültürel miras yönetimi ve müze çalışmaları gibi birçok disiplini bünyesinde barındıran bir bölümdür. Bölüm; Akdeniz, Yakın doğu, Avrupa ve Afrika gibi bölgelerdeki kültürün evrimini inceleyen dersler sunmaktadır.
Bölümün amacı nedir
Bölümün amacı öğrencilere çok yönlü düşünmeyi ve bilimsel araştırma yapmayı öğretmektir. Sanat, mimarlık, arkeoloji ve müzecilik konularında tematik ve teorik araştırmalar yaparken öğrencilerimize değişen dünyamızın zorluklarıyla yüzleşmek ve bir fark yaratmak için sahip olmaları gereken eleştirel düşünmeyi öğretiyoruz.
Bölüm kaç yıllıktır?
Arkeoloji Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.
Eğitim dili nedir?
Arkeoloji Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.
TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Arkeoloji, 2022-2023 Akademik Yılında YÖK denkliği almayı planlamaktadır. Bu doğrultuda aday öğrenciler YÖK Atlas üzerinden tercih verebilecektir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Çevrimiçi (online) başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat gün ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.
Zorunlu stajı var mı?
Arkeoloji Bölümünün zorunlu staj programı bulunmaktadır.
Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?
Arkeoloji Bölümümüz için Üniversitemizde yeterli alt yapı bulunmaktadır.
Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:
- Teorik dersler sınıflarda yapılırken, uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC laboratuvarlarında yapılmaktadır,
- Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da, mimari içerikli derslerin bir kısmı Tasarım Stüdyolarında işlenmektedir.
Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Arkeoloji Bölümü ders içeriklerinin çoğunluğunun teori olması nedeni ile büyük bir kısmı teori üzerinden ilerlerken kalanı sahada uygulamalı olarak işlenmektedir.
Yeterli Stüdyo, atölye ve laboratuvar var mı?
Arkeoloji laboratuvarı kurulumu ile ilgili ön çalışmalar devam etmektedir.
Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Bölüm mezunları hem akademik hem de uygulamalı olarak arkeoloji alanında çalışabilirler. Bölüm arkeoloji alanın yanı sıra öğrencilere müzeler, miras yönetimi ve koruma alanlarında da kariyer sahibi olma imkânı sağlamakta ayrıca kültür ve sanat birimleri olan şirketler ve yayıncılık faaliyetleri yürüten kurumlarda, sanat eleştirmenliği ve sanat tarihi ile ilgili çeşitli alanlarda da kariyer yapabileceklerdir.
Neden ARUCAD’da okumalıyım?
Arkeoloji Bölümü öğrencilerine tarihi açıdan çok zengin, asırlarca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış Kıbrıs Adasında eğitim alma ve deneyim kazanma imkânı sağlamaktadır. Modern sanat tarihine yön vermiş dünyaca ünlü Fransız heykeltıraş Auguste Rodin’in 27 parçalık orijinal eserlerinden oluşan özel bir koleksiyonu da bünyesinde barındıran ARUCAD Kampüsü, Kıbrıs’ın tarih kokan bölgesi Eski Türk Mahallesi’nde konumlanmıştır. Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümünün yanı sıra ARUCAD sanat alanında farklı dallarda eğitim sunmaktadır. Öğrenciler kendilerini farklı alanlarda geliştirebilir ve iş olanaklarını artırabilirler.
Özet:
“Aphendrika” alanı, Kıbrıs’ın Karpaz yarımadasının kuzeydoğu kıyısındaki alüvyonlu ovada, antik Karpazya’nın birkaç kilometre doğusunda yer almaktadır (Res. 1). Aphendrika ve yakın çevresi nispeten az sayıda çalışma ve yüzey araştırmasıyla incelenmiştir. Alanın, Diodoros Siculus ve Nonnos tarafından bahsedilen Helenistik Urania ile özdeşleştirilmesi, D. G. Hogarth’a dayanmaktadır. Bölgedeki tek düzgün kazı, liman kalıntılarının bulunduğu doğal koyun yanındaki batı platosunun güneyinde, çoğunlukla Klasik-Hellenistik döneme ait birkaç kıyı mezarına odaklanan E. Dray ve J. du Plat Taylor tarafından yürütülmüştür. Urania’nın konumu, örneğin E. Öztepe tarafından bu limana yakın olarak varsayılmaktadır, ancak henüz kesin bir kanıt bulunmamaktadır. Kıyıdan yaklaşık 700 metre açıkta, bir “akropol”ün birkaç kaya oyma kalıntısının bulunduğu bir sırtın eteğinde, üç harap Erken-Orta Bizans dönemi kilisesi yer almaktadır. Panagia Chrysiotissa ve Asomatos kiliseleri kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. 6. yüzyıla tarihlenen bu kiliseler, muhtemelen 7. yüzyıl ortalarındaki Arap akınlarından kısa bir süre sonra, 8. yüzyılın başlarında beşik tonozlarla yeniden inşa edilmiştir. Urania’nın, yaklaşık bir buçuk kilometre doğuda, Exarkhos Körfezi yakınlarında, Arkaik ve Helenistik dönemlere ait mezar kalıntılarının bulunduğu bir bölgede bulunduğu A. Ulbrich’in haritalamasıyla öne sürülmektedir. Exarkhos Körfezi’nden G. Hill bahsetmiş ve antik bir limanın varlığını öne sürmüştür; bu, inşa edilmiş liman yapılarına dair herhangi bir iz bulunmadığından, muhtemelen bir demirleme yeri anlamına gelmektedir.
Amaçlar:
Genellikle yeterince araştırılmamış olan Aphendrika bölgesine yeni bakış açıları kazandırmak.
Özellikle, Prehistorya’dan Geç Antik Çağ’a kadar olan bulguları ve buluntuları izlemek, belgelemek ve analiz etmek: insan faaliyeti kalıntılarının invaziv olmayan yer ve hava araştırmalarıyla belgelenmesi; küçük buluntuların/eserlerin kurtarılması; yerleşim kalıntılarının/izlerinin konumunun/dağılımının haritalanması, yerleşim kalıntılarının kronolojisi/sürekliliği hakkında bilgi edinilmesi; kırsal ekonomi ve (yurtdışı) ticaret bağlantıları.
Buluntular/Buluntular:
Kaya mezarları, liman tesisleri, taş ocakları, petrol presi ağırlıkları, terk edilmiş geleneksel, mevsimlik tarım yerleşimleri, kireçtaşı/pişmiş toprak heykeller, taş aletler, çanak çömlek parçaları.
Yöntemler:
Yer/hava araştırması; liman alanının haritalanması/haritalanması (GPRS kullanan bir araştırmacı tarafından gerçekleştirilir); Yer üstü özelliklerinin grafik, fotoğraf ve hava fotoğrafçılığı ile potansiyel yeraltı özelliklerini kaydetmek için hava fotoğrafçılığı/uzaktan algılama (DJI Phantom 3 Advanced; pilot: M. Kiessel); büyük ölçekli bir 3B tarayıcı kullanılarak belgeleme (veriler bozulmuş olsa da, cihaz muhtemelen hasar görmüştür); alanın yükseklik ölçümü; küçük buluntuların grafik ve fotoğrafik belgelenmesi. Küçük buluntuların ve peyzaj hava görüntülerinin fotogrametrisi devam ediyor (ARUCAD doktora öğrencisi ve adli arkeolog Elif Nazlı Tangül tarafından yürütülmüştür); tarihi haritaların değerlendirilmesi; tipoloji, form, malzeme, yapım teknikleri ve evrelerinin ve küçük buluntuların karşılaştırmalı analizi.
İzinler:
Eski Eserler ve Müzesi Dairesi (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti).
Finansman:
Kendi finansmanı; 2016 yılında TÜBİTAK fonu başvurusu başarısız oldu; 2025 TÜBİTAK başvurusu beklemede.
Üyeler:
Yıllar içinde mimarlık bölümünden değişen akademik gönüllüler, yayınlarla desteklenmiştir.
Yayınlar
1) Kiessel, M., Saymanlier, A.M., Taluğ, M., Karpaz Yarımadası’ndaki Aphendrika’daki Erken Bizans Limanı ve Kıbrıs’ın kuzeydoğu kıyısındaki denizcilik faaliyetleri, Olba 32, 2024, 1, 143-171. (A&HCI)
2) Kiessel, M., Kıbrıs’ta Yeni Bir Arkaik Kutsal Alan mı? Karpaz Yarımadası’ndaki Aphendrika Heykel Buluntuları Üzerine, L. Summerer, M. Kiessel, H. Kaba (editörler), Bölünmüş Kıbrıs’ta Kültürel Mirasın Kaydedilmesi, Korunması ve İncelenmesine Yönelik Yeni Yaklaşımlar: Sorunlar ve Fırsatlar, Arucad Yayınları: İstanbul, 2023.
3) Kiessel, M., Saymanlier, A.M., Mesda, Y., Kırsal Yerel Mimari ve Antik Yerleşimler: Kıbrıs’ın Karpaz Yarımadası’ndaki Aphendrika Örneği, A.B. Gültekin (editörler), ISBS2019 BİLDİRİLERİ. 4. ULUSLARARASI SÜRDÜRÜLEBİLİR YAPILAR SEMPOZYUMU (18-20 Temmuz 2019 Dallas, ABD), InTechOpen: Londra, 2019, 369-383. (ISBN 978-1-78985-190-8)
4) Kiessel, M., Kıbrıs’ın Karpaz Yarımadası’ndaki avlu ve cephe mezarları? Aphendrika yakınlarındaki “Spilious” alanındaki oda mezarlar hakkında açıklamalar, ADALYA 20, 2017, 135-156. (ISSN: 1301-2746) (A&HCI)
Konferans Sunumları
Kiessel, M., “Kıbrıs, Karpaz yarımadasındaki Aphendrika’da kıyı kaya mezarlığı”, II. Uluslararası Kültürel Mirası Kuruma ve Araştırma Semposyumu, 7-9 Nisan 2025, Acapulco Otel, Girne, KKTC
Kiessel, M., Tangül, E.N., “Kıbrıs’ta Yeni Bir Neolitik Yerleşim? Karpaz Yarımadası’nın Kuzeydoğu Kıyısındaki Aphendrika’daki Son Keşifler”, 4-8 Kasım 2024 tarihlerinde Şanlıurfa, Türkiye’de düzenlenen Dünya Neolitik Kongresi’nin “P – Son Bulgular, Son Kurtarmalar” oturumunda 7 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirildi.
Kiessel, M., “Kıbrıs, Karpaz Yarımadası, Aphendrika’daki Kıyı Kaya Oda Mezarları”, 7 Ekim 2024’te NECROPOLEIS ARAŞTIRMA AĞI VII. YILLIK TOPLANTISI’nda “Kırsal ve Uzak Alanlarda Cenaze Uygulamaları” oturumunda, 7-9 Ekim 2024 tarihlerinde İstanbul, Türkiye’de düzenlenen ANAMED Oditoryumu’nda.
Kiessel, M., Saymanlier, A.M., Mesda, Y., “Kırsal Mimari ve Antik Yerleşimler: Kıbrıs’ın Karpaz Yarımadası’nın kuzey kıyısındaki Aphendrika Örneği”, 4-7 Nisan 2019 tarihleri arasında Berlin Teknik Üniversitesi’nde düzenlenen “Kırsal Mimari – Antik ve Tarihi Topluluklarda Bir Yaşam Çerçevesi” Uluslararası Konferansı’nda (özet ve poster sunumu)


