Plastik Sanatlar

Plastik Sanatlar Bölümü, sanatı ve sanatçıyı daha geniş bir perspektiften ele alarak, öğrencilerine çağdaş sanat anlayışı ile geleneksel sanat disiplinlerini birleştiren derinlemesine bir eğitim sunmayı amaçlamaktadır.

Hakkında

Plastik Sanatlar, sanata aracılık eden her türlü malzemenin kullanıldığı disiplinler arası uygulamaların yanı sıra, teorik bağlamlarla güncel sanatı içerisinde barındıran bir alanı temsil etmektedir. Bölümümüz; öğrencilerine hem teorik hem de uygulamalı bilgi ve beceriler kazandırarak, sanatı anlamak, yaratıcı süreçlere hakim olmak ve sanatsal ifade biçimlerini geliştirmek için gerekli altyapıyı sunar.

Sanatın temel kavramlarıyla başlanan eğitim süreci, öğrencilere sanatı hem teorik hem de pratik bir bakış açısıyla kavrayabilme yeteneği kazandırmayı hedefler. Bu eğitim sürecinde, öğrenciler ilk yıllarda sanatın temel prensipleri, ve malzeme kullanımını öğrenirken, yaratıcı ifade biçimlerine dair güçlü bir altyapı oluştururlar. İlerleyen yıllarda ise, bu temel eğitimin üzerine ileri düzey atölye çalışmaları ve kuramsal dersler eklenir. Uygulamalı dersler, öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirebileceği geniş bir yelpazeyi kapsar; resim, heykel, seramik, cam, baskı resim, bilgisayar destekli tasarım gibi dersler aracılığıyla yaratıcı süreçlerini farklı disiplinlerle harmanlayarak keşfederler. Teorik dersler ise, öğrencilerin sanata dair derinlemesine bir anlayış geliştirmelerini sağlamayı amaçlar. Bu dersler, sanat tarihi ve sanat eserlerinin analizinden mitolojiye, sanat antropolojisi ve felsefesi gibi alanlara kadar geniş bir kuramsal alanı kapsar. Böylece öğrenciler, sanatı sadece bir yaratıcı ifade biçimi olarak değil, aynı zamanda kültürel ve felsefi bağlamlarıyla da sorgulayıp anlamlandırarak çağdaş sanatın evrimini daha iyi kavrayabilecek donanıma sahip olurlar.

 Bölüm öğrencilerimiz yaratıcı potansiyellerini geliştirmeleri için geniş ve modern donanımlara sahip atölyelerde çalışma fırsatına sahiptirler. Her bir atölye, öğrencilere profesyonel düzeyde çalışma alanı sunarak, özgün eserler yaratmalarını sağlayacak araçlar ve malzemelerle donatılmıştır. Bu olanaklar sayesinde öğrenciler, geleneksel sanat tekniklerinden dijital tasarıma kadar pek çok alanda yetkinlik kazanabilir, farklı malzeme ve teknikleri birleştirerek kişisel ve çağdaş sanat anlayışlarını ortaya koyabilirler. Öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökebileceği bu atölyeler, aynı zamanda yaratıcı süreçlerinde onlara rehberlik eden deneyimli akademik kadro tarafından yönlendirilir.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Raif Dimililer

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Raif Dimililer

Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Turan Aksoy

Yrd. Doç. Dr. Derya Ulubatlı

Dr. Pervin Kurçeren

I. Yarıyıl
Ders KoduDers AdıTUKAKTS
ARTS 101Sanat Tarihi I3035
ARTS 121Temel Sanat I44610
PLAS 111Desen I2233
PLAS 101Plastik Sanatlara Giriş3034
SOFL 101Akademik İngilizce I3034
AIIT 201/Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2022
HIST 201
TUDI 201/Türk Dili I2022
TURK 201
Toplam Kredi2230
 
II. Yarıyıl
Ders KoduDers AdıTUKAKTS
ARTS 102Sanat Tarihi II (Ön koşul ARTS 101)3035
ARTS 122Temel Sanat II (Ön koşul ARTS 101)44610
PLAS 112Desen II2233
PLAS 172Modelaj2234
SOFL 102Akademik İngilizce II3034
AIIT 202/Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2022
HIST 202
TUDI 202/Türk Dili II2022
TURK 202
Toplam Kredi2230
III. Dönem
Ders KoduDers adıTUKAKTS
ARTS 201Sanatta Araştırma Yöntemleri3035
PLAS 211Resim Atölyesi2235
PLAS 213Serbest Desen2236
PLAS 221Seramik Atölyesi2235
ARTS 205Mitoloji3035
 Bölüm Seçmeli I  35
Toplam Kredi1830
 
IV. Dönem
Ders KoduDers adıTUKAKTS
ARTS 202Temel Sanat Kavramları3035
PLAS 272Heykel I2235
PLAS 212Sanat Atölyesi I44610
PLAS 264Cam Atölyesi0635
ARTS 208Sanat Antropolojisi3035
Toplam Kredi1830
V. Yarıyıl
Ders KoduDers adıTUKAKTS
ARTS 301Sanat Eleştirisi I3035
PLAS 311Sanat Atölyesi II44610
PLAS 371 Heykel II2235
ARTS 305Sanat Felsefesi3035
PLAS 331Özgün Baskı I0635
Toplam Kredi1830
 
VI. Yarıyıl
Ders KoduDers adıTUKAKTS
ARTS 302Sanat Eleştirisi II3035
PLAS 302Disiplinlerarası Sanat Teorisi3034
PLAS 312Sanat Atölyesi III44610
PLAS 314Disiplinlerarası Sanat Projesi2236
PLAS 332Özgün Baskı II0635
Toplam Kredi1830
VII. Yarıyıl
Ders Kodu Ders adı T U K AKTS
PLAS 411 Portfolyo Tasarımı 2 2 3 5
PLAS 431 Sunum Teknikleri 2 2 3 10
Bölüm Seçmeli II 3 5
Fakülte Seçmeli I 3 5
Üniversite Seçmeli I 3 5
Toplam Kredi 15 30
VIII. Yarıyıl
Ders Kodu Ders adı T U K AKTS
PLAS 492 Bitirme Projesi 2 8 6 15
Bölüm Seçmeli III 3 5
Fakülte Seçmeli II 3 5
Üniversite Seçmeli II 3 5
Toplam Kredi 15 30
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders adı T U K AKTS
ARTS 206 Mimaride Sanat 3 0 3 5
ARTS 261 Mimaride Cam 3 0 3 5
PLAS 271 Modüler Seramik 0 6 3 5
PLAS 274 Yontu Atölyesi 0 6 3 5
PLAS 281 Kağıt Atölyesi 2 2 3 5
PLAS 377 Seramik Heykel 0 6 3 5
PLAS 382 Maske 0 6 3 5
PLAS 451 Sanat Yönetmenliği ve Kuratörlük 3 0 3 5
PLAS 461 Sıcak Cam Atölyesi 0 6 3 5
PLAS 464 Vitray Atölyesi 0 6 3 5
PLAS 472 Asemblaj 0 6 3 5
   FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders adı T U K AKTS
ARTS 303 Güncel Sanat 3 0 3 5
PHVD 310 Fotoğrafta Işık ve Renk 1 4 3 5
PHVD 332 Doğa Fotoğrafı 1 4 3 5
CERG 332 Seramik ve Cam Yüzeylerde Fotografik Uygulamalar 1 4 3 5
PHVD 334 Video Yapım 1 4 3 5
ARTS 360 Sanat ve Mekan 3 0 3 5
ARTS 380 Tematik Okumalar 3 0 3 5
PLAS 451 Sanat Yönetimi ve Küratörlük 3 0 3 5
PHVD 473 Fotokitap Tasarımı 1 4 3 5
ARTS 205 Mitoloji 3 0 3 5
ARTS 463 Mekan ve Perspektif 0 6 3 5
PLAS 472 Asamblaj 0 6 3 5
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı  T U K AKTS
ARTS 202 Temel Sanat Kavramları 3 0 3 5
ARTS 206 Mimaride Sanat 3 0 3 5
FIDE 201 Film Türleri 3 0 3 5
FIDE 215 Post Prodüksiyon Stüdyo 2 2 3 5
VCDE 204 Tanıtım ve Promosyon Stratejileri 3 0 3 5
VCDE 207 Kişilerarası İlişkiler ve İletişim 3 0 3 5
PHVD 216 Deneysel Fotoğraf 1 4 3 5
ARTS 261 Mimaride Cam 3 0 3 5
COMM 302 Yaratıcı ve Sorgulayıcı Düşünme 3 0 3 5
VCDE 301 İlüstrasyon 2 2 3 5
DIME 302 Yaratıcı Veri Görselleştirme 2 2 3 5
VCDE 307 Infografik Tasarım 2 2 3 5
ARCH 320 Işık ve Gölge ile Tasarım 2 2 3 5
INDD 321 Organizma I 2 2 3 5
COMM 308 Yaratıcı Yazarlık 2 2 3 5
INAD 324 Film ve Mekan 2 2 3 5
INAD 326 Teknoloji I 2 2 3 5
PHVD 332 Doğa Fotoğrafı 1 4 3 5
ARCH 332 Yer Mekân Şiirselliği 2 2 3 5
COMM 312 Medya Hukuku ve Etik 3 0 3 5
ARCH 350 Antik ve Erken Orta Çağ’da Kent 2 2 3 5
ARTS 360 Sanat ve Mekân 3 0 3 5
ARCH 361 Teknoloji Aralığında 2 2 3 5
PLAS 382 Maske 0 6 3 5
ARTS 380 Tematik Okumalar 3 0 3 5
ARTS 205 Mitoloji 3 0 3 5
INDD 421 Işık 2 2 3 5
PLAS 451 Sanat Yönetimi ve Küratörlük 3 0 3 5
ARTS 463 Mekân ve Perspektif 0 6 3 5

ARTS 101       Sanat Tarihi I (3,0) 3
Sanat Tarihi I dersiyle öğrenciye sanatla ilgili genel kültür bilgisinin aktarılması hedeflenir. İlkel dönemlerden medeniyetlerin kurulması dönemlerine kadar, oradan da orta çağa kadar olan dönemleri kapsayan bu derste öğrenciler sanatın gelişim süreçlerini ve medeniyetleri temsil eden kültürel niteliklere göre nasıl değişim gösterdiğini öğrenir. Öğrenciler aynı zamanda sanatın geçmişini bilmenin sanat ve tasarım alanında ne kadar önemli olduğunu da kavrar.

ARTS 121       Temel Sanat Eğitimi I (3,6) 6
Bu dersin sonunda öğrenci; Plastik sanatların temeli olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. Doğal bir nesne üzerinde ışık ve gölgeyi kullanır. Cansız objeler kullanarak çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar. Doğal ve yapay dokuları araştırır. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir. Denge ve ritim kavramını çizim ve üçboyutlu uygulayarak geliştirir. Perspektif kavram ve kurallarını çizim ve üç boyut üzerinde yorumlar. Zıtlık Kavramını kullanır ve yorumlar. Plastik sanatların malzeme tekniklerini siyah- beyaz ve üç boyutla uygulayabilecektir. Kara kalem, fon kartonu ve çeşitli çizim araçlarını kullanır. üç boyutlu teknikle kolaj çalışmaları yapar. Doğana yararlanarak kendi kişisel yorumlarıyla özgün çalışmalar yapabilecektir. Doğal ve yapay nesneleri tanımlar. Doğal olanı bozup yeniden kurgulayarak tasarlar. Doğal ve yapay nesneler arasında yeni yorumlar geliştirir.

 PLAS 101        Plastik Sanatlara Giriş (3,0) 3
Dersin amacı bölüme başlayan öğrencileri öğrenim görecekleri alanla ilgili kavram ve kuramlarla, araç ve gereçlerle tanıştırmak ve üretim biçimleri konusunda aydınlatmak. Sanatın kültürel, antropolojik yönleriyle anlaşılmasını sağlamayı hedefleyen, insanoğlunun sanatla olan ontolojik ilişkisini kavramaya yönelik bir derstir.

PLAS 111        Desen I (2,2) 3
Tüm sanatçı ve tasarımcıların çizerek düşünme becerilerinin gelişmiş olması kaçınılmazdır. Biçimi doğru orantılar üzerinden algılamak ve temsil edebilmek için gelişmiş bir desen tekniğine ihtiyaç vardır. Desen Teknikleri I kapsamında yapılacak olan dersler temel ve organik formlar üzerine yapılan eksersizlerden oluşur. Dersin amacı gelişmiş bir desen tekniğiyle tasarımın temsil ve sunum aşamalarını oluşturma becerisini geliştirmektir.

SOFL 101       Akademik İngilizce I (2,2) 3
Bu derse düzenli olarak devam eden öğrenciler amaç belirleme, organizasyon, zaman kullanımı, konsantre olma ve not almanın da dahil olduğu, ama bunlarla sınırlı olmayan birçok çalışma becerisini uygulama fırsatı bulacaklardır. Öğrencilere günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli yazılar verilecek ve öğrenciler akademik seviyede tartışma yapmayı ve cevap yazıları yazmayı öğreneceklerdir. Derslerin sonunda her öğrenci bir okuma parçasındaki bilinmeyen kelimelerin anlamını çıkarabilecek, paragraf ve makale yazabilecek, özet çıkarabilecek, tartışma yapabilecek ve cevap yazıları yazabiliyor olacaktır.

ARTS 102       Sanat Tarihi (3,0) 3
Sanat Tarihi II dersiyle öğrenciye sanatla ilgili genel kültür bilgisinin aktarılması hedeflenir. Erken Rönesans’tan Yüksek Rönesans’a kadar, oradan da modern sanata kadar olan dönemleri kapsayan bu derste öğrenciler sanatın gelişim süreçlerini ve medeniyetleri temsil eden kültürel niteliklere göre nasıl değişim gösterdiğini öğrenir. Öğrenciler aynı zamanda sanatın geçmişini bilmenin sanat ve tasarım alanında ne kadar önemli olduğunu da kavrar.

 ARTS 122       Temel Sanat Eğitimi II (4,4) 6
Bu derste öğrencilere renk ışık ve kompozisyon bilgileri vererek çizimle ifade yeteneklerini geliştirmek ve strüktürel yapının oluşturulmasına dair bilgiler verilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenci; renk, rengin tanımı, görsel anlatım ögesi olarak renk ve kontrastları, renk psikolojisi, tamamlayıcı (komplementer) renkler, kalite ve miktar kontrastı, rengin tekrarına dayalı renk-perspektifi, form ilişkisi, sanatta strüktür (yapay-doğal), form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman ve görsel anlatımda derinlik etkilerini öğrenmiş olacaktır.

 PLAS 111        Desen II (2,2) 3
Tüm sanatçıların ve tasarımcıların çizerek düşünme becerilerinin gelişmiş olması kaçınılmazdır. Biçimi doğru orantılar üzerinden algılamak ve temsil edebilmek için gelişmiş bir desen tekniğine ihtiyaç vardır. Desen Teknikleri II kapsamında yapılacak olan dersler yaratıcı ve tematik kompozisyonlar üzerine yapılan eksersizlerden oluşur. Dersin amacı gelişmiş bir desen tekniğiyle tasarımın temsil ve sunum aşamalarını oluşturma becerisini geliştirmektir.

 PLAS 172       Modelaj (2,2) 3
Modelaj dersinde öğrenci kille üretilen formlar üzerinden dokunma ve şekil verme becerileri geliştirilir. Nesne ve figür çalışmaları doğrultusunda üç boyutlu algı nosyonunu pekiştirmeye yardımcı olan modelaj, özellikle heykel, seramik ve kille (stop motion) animasyon yapanlar için gerekli bir deneyimdir.

 SOFL 102       Akademik İngilizce II (2,2) 3
Akademik İngilizce I dersinin devamıdır. Bu derse düzenli olarak devam eden öğrenciler amaç belirleme, organizasyon, zaman kullanımı, konsantre olma ve not almanın da dahil olduğu, ama bunlarla sınırlı olmayan birçok çalışma beceresini uygulama fırsatı bulacaklardır. Öğrencilere günümüz İngilizcesi ile yazılmış önemli yazılar verilecek ve öğrenciler akademik seviyede tartışma yapmayı ve cevap yazıları yazmayı öğreneceklerdir. Derslerin sonunda her öğrenci bir okuma parçasındaki bilinmeyen kelimeler anlamını çıkarabilecek ve paragraf ve makale yazabilecektir.

ARTS 201       Sanatta Araştırma Yöntemleri (3,0) 3
Sanat alanında okuma inceleme ve makale yazma konusunda öğrenciyi yetiştirir. Karşılaştırma yapma, okumalardan elde edilenle bir senteze varma gibi çalışmaları temel kuram bilgisiyle pekiştirir.

 ARTS 203      Sanat Antropolojisi (3,0) 3
İnsanların tarih boyunca sanat üzerinden ürettikleri antropolojik değerlere tanı koymaya yarayan bu ders sanatın ritüel ve inanç yönüyle de ilgilenir. Bu dersin amacı sanatın ve özellikle de modern sanatın hangi kaynaklardan beslenerek yaratıcılığın dinamiğini yakaladığını anlamaya çalışmaktır. Ritüel nesneler, giysiler, tılsım ve büyü gibi kavramların sanata imgesel ve form düzeyinde nasıl katkı sağladığı anlatılır.

PLAS 211        Sanat Atölyesi I (4,4) 6

AIIT 201         Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2,0) 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmeyi amaç edinir. O’nun ilkelerinin uygulama alanına aktarılmasına neden bugün yalnız Türk Ulusu’nun değil, tüm insanlığın her zamankinden daha çok gereksinim duyduğu örnek olaylarla açıklanır.

TUDI 201       Türk Dili I (2,0) 0
Dersin amacı yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmeyi dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.

ARTS 202      Temel Sanat Kavramları (3,0) 3
Sanat tarihinin akışı içinde değil de, karşılaştırmalı olarak temel sanat kavramlarını ve akımları konu alan bu dersin amacı tarzlara tanı koyabilme becerilerini geliştirmek ve eleştiri yapabilmenin alt yapısını hazırlamaktır. Kavramların hangi düşünce yapılarını temsil ettiğini ve nasıl kullanıldığını öğrenmek öğrencinin entelektüel kazanımlarından olacaktır.

 ARTS 204      Esteteik/Sanat Felsefesi (3,0) 3
Estetik / Sanat Felsefesi sanatçı adayı olacak olan öğrencilerin entelektüel deneyim kazanması gereken önemli bir derstir. Yunan estetiğinden başlayarak günümüze kadar gelen sanat düşüncesinin felsefi seyrine imkan tanıyacak olan bu dersin amacı, üretim halindeki sanatçının felsefeden yoksun olmasının imkansız olduğunu öğrenciye kanıksatmaktır. Kronolojik sıraya göre değinmeler halinde dönemlerin değişik düşünürlerinin sanat felsefesi irdelenecek.

 PLAS 212        Sanat Atölyesi II (4,4) 6

 AIIT 202        Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II (2,0) 0
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi; öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda nasıl kurulduğunu anlatarak, devletin temelini oluşturan Atatürk İlkeleri’ni benimsetmeyi amaç edinir. O’nun ilkelerinin uygulama alanına aktarılmasına neden bugün yalnız Türk Ulusu’nun değil, tüm insanlığın her zamankinden daha çok gereksinim duyduğu örnek olaylarla açıklanır.

TUDI 202      Türk Dili II (2,0) 0
Dersin amacı yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmektir. Bir diğer hedef ise öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.

ARTS 301       Sanat Eleştirisi I (3,0) 3
Bu derste analiz ve eleştiri dilinin nasıl oluşturulduğu yapıt okumaları üzerinden öğrenciye öğretilecek. Yapıtlar sanatçının entelektüel arka planı ve dönemin tarihsel değerleri üzerinden değerlendirilirken sanat felsefesi ve ifade eğilimleri arasındaki bağ irdelenecektir. Bu derste öğrenci sanat eleştirisi yapma becerilerini geliştirecek.

 PLAS 311        Sanat Atölyesi III (4,4) 6

PLAS 371        Heykel I (2,2) 3
Heykel sanatının tüm süreçleri ve plastik mantalitesi üzerine kurgulanan bu ilk derste minimal boyutlarda modelleme ve ölçülendirme teknikleri öğretilecek. Özellikle figür temelinde yapılacak olan çalışmalar modellemeden döküm aşamasına kadar taşınıp sonuçlandırılacak.

PLAS 302       Disiplinlerarası Sanat (3,0) 3
Bilim ve sanat disiplinleri alanlarında gerçeklik, mekan anlayışı, medyum ve araştırma yöntemleri aracılığıyla gelişen bağları, yeni ilişkiler kurma, işbirliği yapma ve üretim biçimi olarak yöntemleştirmeyi ve öğrencilerin bunları kullanmasını sağlamayı amaçlar

 ARTS 302       Sanat Eleştirisi II (3,0) 3
Bu derste analiz ve eleştiri dilinin nasıl oluşturulduğu yapıt okumaları üzerinden öğrenciye öğretilecek. Yapıtlar sanatçının entelektüel arka planı ve dönemin tarihsel değerleri üzerinden değerlendirilirken sanat felsefesi ve ifade eğilimleri arasındaki bağ irdelenecektir. Bu derste öğrenci sanat eleştirisi yapma becerilerini geliştirecek.

PLAS 372       Heykel II (2,2) 3
Heykel çalışmalarına modellemeyle devam edilecek ancak bu defa reel boyutlar gözetilecek. Birebir yapıt üretiminin gözetileceği bu derste soyut çalışmalar da değerlendirilecek. Döküme yönelik çalışmaların yanında yontu yöntemiyle yapılacak olan heykel çalışmalarına da yer verilecek. Bu aşamada eğer öğrenci bitirme projesini heykel üzerinden yapacaksa bu bir ön çalışma sayılabilir.  

PLAS 411        Sanat Atölyesi IV (2,8) 6

PLAS 451       Sanat Yönetmenliği ve Küratörlük (3,0) 3
Her sanatçı adayının tanışması gereken çalışma alanlarından biri de sanat yönetimi ve küratörlüktür. Bu alanda bilgi edinmek ve beceri geliştirmek sanatçının sanatı tüketen kitlelerle daha doğru iletişim kurma yönündeki eksikliğini tamamlar. Bu dersin amacı öğrenciyi bu alanda hazırlamaktır.

 

PLAS 492       Bitirme Projesi (2,8) 6
Öğrencinin kendi seçeceği bir proje bu dersin hocası tarafından takip edilir ve yapılan kritiklerle bir yön verilir. Projelerin mahiyetine göre bu derste yön verici seminer ve bilgilendirici sunumlar da yapılır. Öğrencinin tamamladığı proje bölümün kuracağı bir jüri tarafından değerlendirilir. Bu aşamada öğrencinin tüm bilgi ve deneyimini projesinde yansıtacak şekilde çalışabilmesi temel hedeftir.

 

ARTS 206       Mimaride Sanat (3,0) 3
Mimari ve sanat ilişkisini tarihsel ve güncel açıdan incelemeyi, anlamayı ve gerçek bir mekanın biçimsel ve toplumsal bağlamlarıyla ilişkilendirerek alan özellikli (site specific) projeler üretilmeyi amaçlayan bir derstir. Öğrencilerin kamusal alan, özel alan gibi tartışmaları anlaması ve bu yolla toplumsal, kültürel tartışmalarla sanat arasında daha rahat ilişkiler kurmasına yardımcı olur.

ARTS 261       Mimaride Cam (3,0) 3


PLAS 271       Modüler Seramik (0,6) 3
Modüler Seramik, ilk çağlardan beri mimari yapıların önemli bir parçası olmuştur. Mimarlıkta iç ve dış mekanlarda görsel heyecanı artıran sanatsal eserler olarak tanımlanabilen bu ders, öğrenciye mekân-tasarım ilişkisinin nasıl kurulacağını, tasarladığı formun nasıl üretileceğini ve mekana uygun şekilde nasıl monte edileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır.

PLAS 274       Yontu Atölyesi (0,6) 3
Bu derste öğrenciler yontu malzeme ve tekniklerini öğrenip heykel alanında uygulama yapacaklar. Amaç, plastik sanatlarda edinilen teorik ve pratik bilginin bir başka malzemede uygulanmasıdır.

PLAS 330       Özgün Baskı I (0,6) 3
Özgün baskı dersinde öğrenciler geleneksel olarak baskı tekniklerini öğrenir. Bu derste öncelikle gravür tekniklerini öğretmektir hedef. Öğrenci çinko, bakır, ahşap ve linolyum üzerine kazılarak yapılan baskı tekniklerini öğrenir. Öğrenci atölyede malzeme ve üretim deneyimini geliştirerek özgün baskı alanında iyi derecede üretim yapacak düzeye erişir.

PLAS 331        Özgün Baskı II (0,6) 3
Bu dersin amacı litografi ve serigrafi tekniklerinin araç ve gereçlerini tanıtarak uygulama yapmaktır. Dersin pratik yönü halledildikten sonra öğrencinin estetik arayışlarına göre projeler yapılarak üretimin gerçekleşmesi sağlanacaktır.

PLAS 377       Seramik Heykel (0,6) 3
Bu ders, öğrencilerin kazandığı şekillendirme ve tasarım konusunda bilgi ve becerisini kullanarak, her yıl belirlenen bir tema doğrultusunda, ileri düzeyde sanat kültürü ve estetiğe sahip, özgün tasarım ve sanat objesi üretebilme yetkinliğini gösterebilmesini amaçlar.

PLAS 382       Maske (0,6) 3
Amaç mimetik anlatımın aracı olan yüzde fizyonomik çalışmalar yapmaktır. Bu derste dünyadaki farklı maske gelenekleri incelenerek örnekler üzerinde çalışma yapılır ve farklı tarzlarla ifade çeşitlemeleri yapılır. Her türlü malzeme kullanımının serbest olduğu derste üç boyutlu yüzeyler üzerinde renk kullanımı ile ilgili deneysel çalışmalar yapılır.

ARTS 402      Çağdaş Sanat Okumaları (3,0) 3
Bu dersin amacı güncel sanat ortamında olup bitenleri tartışmak ve yorumlamaktır. Bu derste görsel sanatların yeni boyutu, dünya da  günümüz sanat eğilimleri, güncel sanatta gerçekleşen sanat etkinlikleri çerçevesinde tartışılacaktır.

ARTS 463       Mekan ve Perspektif (0,6) 3
Rönesans’tan günümüze perspektif bilgisinin resimde kullanılma şeklini irdeleyen bu dersin amacı resimdeki mekan temsilinin doğru algılanması ve uygulamada yansıtılmasıdır. Çizgi perspektifi ton perspektifi ve derinlikle orantılı formlar arası hiyerarşinin doğru algılanması çalışmasını içerir.

ARTS 303       Güncel Sanat (3,0) 3
Bu derste öğrencilere 1960 sonrası çağdaş sanat akımları, yurtiçi ve yurtdışındaki güncel sanatçılar, eserler ve konseptler ile ilgili bilgi verilerek öğrencilerin çağdaş sanata yön veren sanatçılar ve sanat eserlerini tanımaları, dünyada ve Türkiye’de güncel sanatçıların ürettikleri konseptler hakkında düşünme ve yorumlama becerilerinin gelişmesi sağlanacaktır.

PHVD 310      Fotoğrafta Işık ve Renk (1,4) 3
Rönesans resminden başlayarak fotoğrafın icadına kadar ışığın ve rengin görsel temsildeki öneminin vurgulandığı bu derste, rengin ve ışığın nasıl bir dil niteliği taşıdığı incelenecek, örneklemeler üzerinden yapılan derslerden sonra uygulamaya geçilecek bu derste, renk kullanımı açısından post prodüksiyon da kullanılacaktır

ARTS 360       Sanat ve Mekân (3,0) 3
Sanat yapmak her zaman mekân yaratmakla ilgilidir. Mekân sözcüğü mimariden ödünç alınmış olsa da sanat yapmayı tarif eden bir şeydir. Ve bu ister istemez toplumların kültürel yaşantılarının yansıması biçiminde tezahür eder. Bu bağlamda ders süresince; sanat mekân ilişkisi örnekle tartışılacaktır.

ARTS 380      Tematik Okumalar (3,0) 3
Bu ders, öğrencileri bireysel uygulamalarına yakından alakalı olan konular ve temalar üzerine daha uzmanlaşmış araştırmalar yapmaya ve onları kritik düşünce geliştirmeye teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler belirli tarihi anları, coğrafi bölgeleri ve / veya sanatsal ortamları inceleyeceklerdir. Ders, davet edilen sanatçılar, küratörler ve ziyaretçi akademisyenler tarafından konuşmalar içerecektir.

ARTS 404       Mitoloji (3,0) 3
Mitoloji dersi içeriği itibarıyla sanatçıların esin kaynağı olabilecek bir içeriğe sahiptir. Değişik coğrafya ve kültürlerin mitolojilerini öğrenmek öğrencilerin yaratıcı kapasitelerini verimli kılacaktır. Mitoloji evrensel kültürün bir parçasıdır. Bu dersin amacı insan fantezisinin, dinden sanata insan yaşamındaki yerini irdelemek ve öğrencileri bu alanda bilgili kılmaktır.

PLAS 421        Sanatçılar için Anatomi (0,6) 3
Bu derste insan bedeninin kas ve kemik yapısını tanımak temel hedeftir. Ayrıca insan anatomisinin orantısal yapısını tüm organlarıyla tanımak ve yapılacak olan desen çalışmalarıyla da bu bilgiyi uygulamada pekiştirmektir. Kas ve kemik yapısını tanıdıktan sonra detaylar üzerine desen çalışmaları yapılarak bedenin bütününe geçilir. Akademik bir düzeye hitap eden bu çalışma alanı özellikle ressam ve heykel adayları için gereklidir.

PLAS 451        Sanat Yönetmenliği ve Küratörlük (3,0) 3
Her sanatçı adayının tanışması gereken çalışma alanlarından biri de sanat yönetimi ve küratörlüktür. Bu alanda bilgi edinmek ve beceri geliştirmek sanatçının sanatı tüketen kitlelerle daha doğru iletişim kurma yönündeki eksikliğini tamamlar. Bu dersin amacı öğrenciyi bu alanda hazırlamaktır.

PHVD 471      Fotokitap Tasarımı (1,4) 3
Fotokitap tasarım dersinde öğrenciler kendi çektikleri fotoğraflardan yola çıkarak, farklı kitap tasarım teknikleri ile fotoğraf kitap maketleri yapacaklar. Fotoğraf seçimi, dizilimi ile bir öykü, bir anlatı oluşturma konusunda çalışacaklar. Ders Sonunda fotoğrafların öykü oluşturmadaki gücü, çeşitli ciltleme teknikleri, tipografi ve grafiksel anlatım yöntemlerini öğrenmiş olacaklar.

PLAS 472       Asemblaj (0,6) 3
Değişik materyallerden asamble edilen oylumlu, hacimli olan bu çalışmalar duvar üzerine asılacak şekilde ya da kendi üzerinde duracak şekilde yapılır. Ancak kullanılan malzeme atık ve hazır malzemelerdir. Başka amaçlarla yapılan ve başka işlevleri olan nesne ve parçalarını eklemleyerek yapılan bu sanat türü, atıl nesnelere estetik bir dil kazandırmayı hedefler.

 

PLAS 382       Maske (0,6) 3
Amaç mimetik anlatımın aracı olan yüzde fizyonomik çalışmalar yapmaktır. Bu derste dünyadaki farklı maske gelenekleri incelenerek örnekler üzerinde çalışma yapılır ve farklı tarzlarla ifade çeşitlemeleri yapılır. Her türlü malzeme kullanımının serbest olduğu derste üç boyutlu yüzeyler üzerinde renk kullanımı ile ilgili deneysel çalışmalar yapılır.

PLAS 451        Sanat Yönetmenliği ve Küratörlük (3,0) 3
Her sanatçı adayının tanışması gereken çalışma alanlarından biri de sanat yönetimi ve küratörlüktür. Bu alanda bilgi edinmek ve beceri geliştirmek sanatçının sanatı tüketen kitlelerle daha doğru iletişim kurma yönündeki eksikliğini tamamlar. Bu dersin amacı öğrenciyi bu alanda hazırlamaktır.

Plastik Sanatlar Bölümü nedir?

Plastik Sanatlar, sanata aracılık eden her türlü malzemenin kullanıldığı disiplinler arası uygulamaların yanı sıra, teorik bağlamlarla güncel sanatı içerisinde barındıran bir alanı temsil etmektedir. Öncelikle sanatın temel kavramlarıyla, uygulamalı ve teorik eğitim öğrencilere aktarılmakta ve ilerleyen yıllarda da temel eğitimin üzerine ileri düzeyde atölye ve kurumsal çalışmalar eklenmektedir. Uygulamalı dersler arasında başlıca; resim, heykel, seramik, cam, baskı resim, bilgisayar destekli tasarım, temel atölye dersleri ve kağıt atölyesi gibi dersler yer almaktadır. Teorik dersler ise, sanat tarihinden sanat eserinin analizine kadar uzanan, aynı zamanda mitoloji, sanat antropolojisi ve felsefesi gibi alanları da içerisinde barındıran geniş bir alanı kapsamaktadır.

Bölümün amacı nedir?   

Oldukça donanımlı atölye ortamları ve alanında yetkin akademisyenlerle sürdürülen dört yıllık program sonrasında mezunların, sanat dünyasına kendine güvenen tam donanımlı bireyler olarak adım atması ve ülkelerindeki sanat ve kültürel aktiviteleri bir adım öteye taşımalarıdır.

Bu bölüm kaç yıllıktır?  

Plastik Sanatlar Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

Eğitim dili nedir?

Plastik Sanatlar Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.

TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

Plastik Sanatlar Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. TYT (Temel Yeterlilik Testi) puanı hesaplanan her öğrenci yetenek sınavına girmeye hak kazanır. Çevrimiçi (online) ortamda gerçekleştirilen yetenek sınavı sonrasında belirlenen burs oranı ile Üniversitemize kayıt olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı?

Plastik Sanatlar Bölümünün zorunlu stajı bulunmamaktadır.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?

ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile Bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler sınıflarda
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu Tasarım Stüdyosu’nda
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da
  • Dijital içerikli dersler ise PC ve MAC Laboratuvarlarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?

Plastik Sanatlar Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı eğitimi bünyesinde barındırmaktadır.

Yeterli atölye, stüdyo, ve laboratuvar var mı?   

Bölümümüzün kullanımına açık her türlü atölye, stüdyo ve laboratuvar bulunmaktadır. Bunlar arasında tam donanımlı Seramik Atölyesi (içerisinde yer alan sırlama odası, kimya laboratuvarları, fırınların yer aldığı ayrı bölme, alçı kalıp kurutma fırını bölmesi), Heykel Atölyesi (ahşap, metal ve taş işleme alanları ile çamurdan modelleme alanları), Desen-Çizim Stüdyoları, Yağlıboya & Akrilik stüdyosu, Cam Atölyesi (bünyesinde cam üfleme, döküm, şekillendirme, füzyon, fiksaj, boyama fırını vb. donanımlara sahip atölye), Temel Sanat ve Tasarım Atölyeleri, Dikiş Atölyesi, Özgün Baskı atölyesi (linolyum, gravür, ağaç baskı, serigrafi ve daha pek çok baskı tekniklerinin uygulanabileceği bir stüdyo), dijital sanat derslerinin uygulanmakta olduğu MAC ve PC Laboratuvarları, tam teşekküllü Fotoğraf ve Film Stüdyoları ve Animasyon Stüdyosu bulunmaktadır.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?

Plastik Sanatlar Bölümü mezunları 4 yıllık eğitim süreçleri boyunca teorik dersler yanısıra birbirinden farklı malzemeleri deneyimleme fırsatına sahip olduklarından mezun olduklarında akademik kariyer yapmanın yanısıra, yeni eserler üretmek amacıyla birçok alanda çalışabilmektedir. Bunlar arasında genel olarak, heykel atölyeleri; seramik ve cam atölyeleri, mobilya tasarım ve imalatı şirketleri, tasarım atölyeleri ve resim, sanat atölyeleri gibi yerlerde çalışabilmektedir. Plastik Sanatlar Bölümü mezun öğrenciler aynı zamanda pedagojik formasyon aldıklarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda da resim/sanat öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Aynı zamanda Plastik Sanatlar Bölümünden mezun olarak öğrenciler dilerlerse kendi atölyelerini açıp kendi müşteri potansiyelini oluşturabilmektedir.

Neden ARUCAD’da okumalıyım?

Ada standartlarında değil dünya standartlarında bir okul olduğu için ARUCAD tercih edilmelidir. Bölümümüz, alanında yetkin personeli ve donanımıyla yurtdışında bulunan prestijli okulların standartlarında bulunmaktadır. Bu savımızın en büyük kanıtı da Manchester Metropolitan Üniversitesi (MET) ile Plastik Sanatlar Bölümü arasında bulunan anlaşmadır. Bu anlaşmaya göre 3. sınıfa kadar MET ve Plastik Sanatlar Bölümü’nde yer almakta olan derslerin senkron içeriklerle yürütülmesi ve ARUCAD Plastik Sanatlar öğrencilerinin dördüncü sınıflarını MET’de okuyarak hem  İngiltere’den hem de ARUCAD’dan alacakları çift diplomayla mezun olma imkanının bulunmasıdır.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

Cam Dersleri

  • 50×50 cm 3 veya 4 mm kalınlığında pencere camı
  • 35×50 cm ebatlarında kesilmiş koyu renk ince halıfleks
  • Plastic koruyucu gözlük
  • Koruyucu eldiven (ince veya orta kalınlıkta)

Heykel ve Çizim Dersleri

  • Metal (oyma ve şekillendirme) modelaj aletleri
  • Silikon tabancası ve uçları
  • 1 adet küçük veya orta boy kulplu alet çantası
  • Eskiz defteri (minimum A4 boyutunda)
  • Kurşun kalemler (2H-HB-B-2B-4B) veya seti
  • Silgi, Kalemtraş, Falçata.
  • Makas, Metal Pergel, Cetvel
  • Suluboya seti: (St. Petersburg Sonnet Sulu Boya seti önerilir)
  • Suluboya Fırçaları (4 adet farklı boyda)
  • Kuru boya kalem seti
  • Marker kalemler veya seti
  • İyi kalite mürekkep ve fırçası
  • Toz maskeleri
  • Proje çantası (35×50 min) veya Proje Tüpü (75 cm)
  • Önlük
  • Teknik Çizim Eldiveni
  • 35×50 cm ebatlarında duralit
  • Filtreli toz koruma yarım yüz maskesi
  • Gürültü önleyici kulaklık
  • Ahşap oyma seti uçları
  • Ahşap oyma için ıskarpela
  • Metal kaynak için koruyucu gözlük
  • Metal kaynak için eldiven

Seramik Dersleri

  • En az 8 parçalık modelaj seti – (Kırtasiyeden)
  • Silikon uçlu modelaj kalem seti
  • Silikon sistire takımı
  • 1 adet eskiz defteri (minimum A4 boyutunda)
  • Kurşun kalem-2B, Silgi, Kalemtıraş, Tükenmez kalem
  • Suluboya Fırçası (1,3,5 kalınlıklarında)
  • Önlük
  • Toz maskesi ve pudralı doktor eldiveni (en az 5 çift)

Resim Dersleri

  • Eskiz Defteri (minimum A4 boyutunda)
  • Kurşun kalemler (2H-HB-B-2B-4B) veya seti
  • Kuru boya kalem seti
  • Çeşitli boylarda desen kağıtları