İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Prof. Dr. Nezahat Doğan
Dekan
Dekan'ın Mesajı
ARUCAD İletişim Fakültesi olarak, iletişim disiplininin giderek karmaşıklaşan ve dönüşen doğasını kavrayarak, öğrencilerimizi bu değişime liderlik edebilecek bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz. Teknolojinin ve dijitalleşmenin insan yaşamını dönüştürdüğü çağımızda, iletişim yalnızca bilgi aktarımının ötesine geçerek kimlik, toplum ve kültür inşasında merkezi bir rol oynamaktadır.
Fakültemiz, teori ile pratiği dengeli bir şekilde harmanlayan, sanattan ve disiplinler arası yaklaşımlardan beslenen bir eğitim anlayışını benimsemektedir. Öğrencilerimize, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmenin yanı sıra etik sorumluluklar ve sosyal duyarlılıklar kazandırmayı amaçlıyoruz. Sürdürülebilirlik ve eşitlik ilkelerimiz, yalnızca fakültemizin değil, küresel akademik ve mesleki dünyada da temel bir gereklilik haline gelmiştir.
ARUCAD İletişim Fakültesi olarak, öğrencilerimizi toplumlar arası etkileşimi güçlendiren ve küresel ölçekte fark yaratabilecek projeler üretmeye teşvik ediyoruz. Eğitim anlayışımız, yaratıcı problem çözme, analitik düşünme ve etkili iletişim becerilerini ön planda tutarak, bireylerin yalnızca mesleklerinde değil, toplumsal hayatta da güçlü birer aktör olmalarını hedeflemektedir. Disiplinler arası yaklaşımımız sayesinde, öğrencilerimize değişen dünyayı anlamak ve bu değişime yön verecek yenilikçi fikirler geliştirmek için gerekli donanımı sağlamayı amaçlıyoruz.
Fakültemiz, kültürel farklılıkların bir zenginlik olduğuna inanır ve bu perspektifle öğrencilerimizi global bir bakış açısıyla yetiştirir. Yenilikçi projeler ve yaratıcı fikirlerle dünyaya iz bırakmaya hazır olun.
ARUCAD İletişim Fakültesi, bireysel farklılıkları destekleyen, iş birliği ve çeşitliliği teşvik eden bir akademik atmosfer sunar. Sizleri, geleceğin iletişim dünyasını şekillendiren birer öncü olmaya davet ediyoruz.
Hakkında
ARUCAD İletişim Fakültesi yaratıcılığa, etiğe, yeniliğe, iş birliğine, sürdürülebilirliğe, eşitliğe ve farklılıklara değer veren, sosyal sorumluluk bilincini geliştirmeyi amaçlayan bir anlayışla kurulmuştur. İletişim alanına özgü bilgi, mesleki beceriler ve yetkinliklerle donatmayı hedeflediğimiz öğrencilerimizi merkeze alan bir anlayışa sahibiz.
İletişim Fakültesi’nde hem teorik hem de pratik dersleri içeren, bunları birbiriyle ilişkilendirerek öğrencileri eğiten ve sanat ile beslenen disiplinlerarası bir ders programı uygulanmaktadır. Temel amaçlarımızdan biri hem öğrencilerimizin hem de akademisyenlerimizin sahip oldukları potansiyelin tamamını ortaya çıkarmalarına yardımcı olmaktır. Tüm bölümlerin akademik programları, öğrencilerin küreselleşmiş ve dijitalleşmiş dünyayı anlamalarına, buna uyum sağlarken eleştirel düşünmeyi benimsemelerine, yerel ve uluslararası yasal düzenlemeleri içselleştirirken, etik çerçevede hareket etmelerine, yenilikçi ve yaratıcı fikirlere değer vermelerine ve bu yaratıcı fikirleri uygulamaya dönüştürmelerine, ekip çalışmasını benimsemeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

ARUCAD İletişim Fakültesi’nin temel misyonu, ulusal ve uluslararası düzeyde akademik, sanat ve tasarım faaliyetlerine katılabilen; yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket eden; insanlık kültürel mirasına ve değerlerine saygılı; yaşadığı kente, ülkeye ve dünyaya karşı sorumluluk sahibi; küresel çevre sorunlarına duyarlı; özgüveni yüksek; alan bilgisine ve çağın teknolojik yeniliklerine hakim; analitik ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip; yaratıcı ve üretken bireyler yetiştirmektir.
İletişim Fakültesi, yaratıcılığı, etiği, yeniliği, iş birliğini, sürdürülebilirliği, eşitliği ve farklılıklara saygıyı ön planda tutan bir anlayışla kurulmuştur. Merkezine iletişim alanına özgü bilgi, mesleki beceri ve yetkinliklerle donatmayı amaçladığı öğrencileri alarak, onlara yaratıcı bir eğitim ortamı sunmaktadır. Fakültemizde, hem teorik hem de pratik dersleri içeren ve sanatla beslenen disiplinlerarası bir eğitim programı uygulanmaktadır.
Fakülte olarak temel amaçlarımızdan biri, hem öğrencilerimizin hem de akademisyenlerimizin sahip oldukları potansiyeli maksimum düzeyde ortaya çıkarmalarına yardımcı olmaktır. Tüm bölümlerdeki akademik programlar, öğrencilerin küreselleşen ve dijitalleşen dünyayı anlamalarına, eleştirel düşünceyi benimsemelerine, yenilikçi ve yaratıcı fikirlerin değerini kavramalarına ve bu fikirleri uygulamaya dönüştürmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır.
Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniveristesi İletişim Fakültesi ÇAP Programı | |
Anadal Programı | İkinci Anadal Lisans Programı |
Görsel İletişim Tasarım | İletişim Fakültesi |
Yeni Medya ve İletişim | |
Dijital Oyun Tasarımı | |
Sanat Fakültesi | |
Plastik Sanatlar | |
Film Tasarımı ve Yönetimi | |
Yeni Medya ve İletişim | İletişim Fakültesi |
Görsel İletişim Tasarımı | |
Dijital Oyun Tasarımı | |
Sanat Fakültesi | |
Plastik Sanatlar | |
Film Tasarımı ve Yönetimi |
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü | |||||
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı | |||||
Yandal Müfredatı | |||||
Güz Yarıyılı Dersleri | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | K | AKTS |
VCDE111 | Temel Tasarım | 2 | 2 | 3 | 6 |
VCDE201 | Görüntü, Ses, Hareket | 2 | 2 | 3 | 6 |
VCDE211 | Vektörel Çizim | 2 | 2 | 3 | 5 |
VCDE203 | Görsel Dil ve Kültür | 3 | 0 | 3 | 5 |
VCDE301 | İllüstrasyon | 2 | 2 | 3 | 5 |
VCDE303 | Temel Grafik Tasarım | 2 | 2 | 3 | 5 |
Toplam | 18 | 32 | |||
Bahar Yarıyılı Dersleri | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | K | AKTS |
VCDE112 | İnsan Odaklı Tasarım | 2 | 2 | 3 | 7 |
VCDE132 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü | 2 | 2 | 3 | 6 |
VCDE212 | Tipografi ve Sayfa Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 6 |
ANIM212 | 3B Modelleme | 2 | 2 | 3 | 5 |
VCDE302 | Portfolyo Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 5 |
Toplam | 15 | 29 |
Yandal sertifikası alabilmek için alınması gereken asgari 33 yerel kredi, 61 AKTS’dir.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Yandal kontenjanı: 5
Yeni Medya ve İletişim Bölümü | |||||
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı | |||||
Yandal Müfredatı | |||||
Güz Yarıyılı Dersleri | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | K | AKTS |
YMED105 | Dijital Tasarım Konseptleri | 2 | 2 | 3 | 5 |
YMED203 | Dijital Medya Pazarlama | 2 | 2 | 3 | 5 |
YMED205 | Yayıncılık | 2 | 2 | 3 | 6 |
YMED201 | Oyun Tasarımı Konseptleri | 2 | 2 | 3 | 5 |
YMED301 | Yazım Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 5 |
GİTA307 | İnfografik Tasarım | 2 | 2 | 3 | 5 |
Toplam | 18 | 31 | |||
Bahar Yarıyılı Dersleri | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | K | AKTS |
YMED102 | Web Teknolojileri | 2 | 2 | 3 | 5 |
GİTA132 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü | 2 | 2 | 3 | 6 |
YMED202 | Podcasting ve Blogging | 3 | 0 | 3 | 6 |
YMED204 | Etkileşim Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 5 |
YMED304 | Dijital Medya Portfolyo | 2 | 2 | 3 | 5 |
YMED402 | Yeni Nesil Medya | 3 | 0 | 3 | 5 |
Toplam | 18 | 32 |
Yandal sertifikası alabilmek için alınması gereken asgari 36 yerel kredi, 63 AKTS’dir.
Yeni Medya ve İletişim Bölümü Yandal kontenjanı: 5
Lisans Programları İletişim Alanı Kazanımları
- İletişim alanı ve programlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikiminesahip olma; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisinesahip olma,
- Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme veuygulama becerisine sahip olma.
- Alanında ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma
- Çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olma.
- Alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararıkamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarınaduyarlı olma.
- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma (Staj).
- Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olma.
- Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı (üniversite seçmeli) dersi başarıylatamamlamış olma.
- İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olma.
- En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine(Türkçe Eğitim Programında Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde, İngilizceEğitim Programında Avrupa Dil Portfolyosu B2 ve üzeri Genel Düzeyinde) sahipolma.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin birşekilde kullanabilme becerisine sahip olma