Dijital Oyun Tasarımı
Dijital oyun sektörü, küresel ölçekte hızla büyüyen ve yalnızca yazılım geliştirme değil, aynı zamanda görsel ve işitsel içerik üretimiyle de dikkat çeken bir alandır.
Hakkında
Yaratıcı tasarım ve teknolojiyi birleştirerek bireylerin eğlenme, öğrenme ve iletişim kurma biçimlerini değiştiren bu sektör, toplumsal ve kültürel etkileşimlere yeni bir boyut kazandırmaktadır. Dünya genelindeki genç ve dinamik nüfus, oyun sektörüne olan yüksek talebi ve büyüyen üretim kapasitesini desteklerken, dijital oyun tasarımcılarına olan ihtiyacı da artırmaktadır. Bu durum, dijital oyun sektörünü yalnızca bir eğlence alanı değil, aynı zamanda ekonomik büyümenin ve kültürel üretimin önemli bir parçası haline getirmektedir.
ARUCAD, Dijital Oyun Tasarımı Programı ile dijital yerlilik olarak adlandırılan, dijital teknolojilere doğmuş yeni nesli odağına alarak, onları dijital dünyanın gerekliliklerine hazırlamayı amaçlamaktadır. Program, yalnızca oyun üretim tekniklerini değil, aynı zamanda oyunların toplumsal, kültürel ve sanatsal boyutlarına da odaklanmaktadır. İletişim bilimi, sanat ve tasarım disiplinlerini harmanlayan bu yaklaşım, yaratıcı bireyler yetiştirme misyonunu desteklemektedir.
Programda, öğrenciler 3D modelleme, animasyon, hikâye yazımı ve oyun motorları kullanımı gibi alanlarda uygulamalı eğitim alır. VR/AR cihazları, motion capture sistemleri ve 3D yazıcılarla donatılmış laboratuvarlar, öğrencilere ileri düzey teknolojilerle çalışma fırsatı sunar. Ayrıca, ulusal ve uluslararası oyun firmalarıyla iş birlikleri ve staj programları, öğrencilere sektörde değerli deneyimler kazandırmaktadır.
ARUCAD Dijital Oyun Tasarımı Programı, öğrencilerini dijital oyun sektöründe liderlik edebilecek donanıma sahip bireyler olarak yetiştirmektedir. Program, teknik bilgi, yaratıcı beceri ve yenilikçi düşünceyle geleceğin oyun tasarımcılarına dijital dünyada fark yaratma fırsatı sunar.
Program Türü
Lisans
Eğitim Süresi
4 Yıl
Bölüm Başkanı
Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger
- info@arucad.edu.tr
- +90 (392) 650 65 55
- ARUCAD Merkez Kampüs
Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger
Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Victor Grout

Prof. Dr. Murat Yakın

Yrd. Doç. Dr. Burak Bardak

Öğr. Gör. Masoud Moradi
YIL 1 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
1 | 1 | GAME101 | Oyun Tasarımına Giriş | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 8 | ||
2 | 1 | GAME103 | Ayrık Matematik | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
3 | 1 | GAME105 | Oyun Tarihi ve Analizleri | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
4 | 1 | COMM101 | İletişimin Temelleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
5 | 1 | PLAS111 | Çizim I | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | ||
6 | 1 | SOFL101 | Akademik İnglizce I | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam Kredi | 16 | 4 | 0 | 18 | 30 | ||||||
BAHAR | |||||||||||
7 | 2 | GAME102 | İşaret, Temsiler ve Semboller | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
8 | 2 | GAME104 | 2B Karakter Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | ||
9 | 2 | COMM102 | İletişim Tarihi | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
10 | 2 | VCDE132 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
11 | 2 | FIDE212 | Storyboard Teknikleri | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
12 | 2 | SOFL102 | Akademik İngilize II | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam Kredi | 15 | 6 | 0 | 18 | 30 |
YIL 2 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
13 | 3 | GAME201 | Oyun Tasarımında Öykü Yapısı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
14 | 3 | GAME203 | Oyun Programcılığına Giriş | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
15 | 3 | COMM201 | İletişim Kuramları | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
16 | 3 | VCDE211 | Vektörel Çizim | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | VCDE132 | |
17 | 3 | TUDI/TURK 201 | Türk Dili I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
18 | 3 | AIIT/HIST 201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
19 | 3 | – | Alan Seçmeli I | AE | 3 | 5 | |||||
Toplam Kredi | 19 | 30 | |||||||||
BAHAR | |||||||||||
20 | 4 | GAME202 | Dijital Oyunlar için Konsept Sanatı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
21 | 4 | GAME204 | 2B Oyun Animasyonu | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
22 | 4 | GAME206 | 3B Karater Modelleme | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
23 | 4 | COMM202 | İletişim Sosyolojisi | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
24 | 4 | TUDI/TURK202 | Türk Dili II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
25 | 4 | AIIT/HIST202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
26 | 4 | – | Alan Seçmeli II | AE | 3 | 5 | |||||
Toplam Kredi | 19 | 30 |
YIL 3 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
27 | 5 | GAME301 | 3B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma-I | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
28 | 5 | GAME303 | Oyun Kodlama I | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
29 | 5 | GAME305 | Project and Portfolio I: Oyun Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
30 | 5 | GAME307 | Görsel ve Ses ile Kompozisyon | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
31 | 5 | – | Alan Seçmeli III | AE | – | – | – | 3 | 5 | |
32 | 5 | – | Fakülte Seçmeli I | FE | – | – | – | 3 | 5 | |
Toplam Kredi | 18 | 30 | ||||||||
BAHAR | ||||||||||
33 | 6 | GAME302 | 3B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma–II | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | GAME301 |
34 | 6 | GAME304 | Oyun Kodlama II | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | GAME303 |
35 | 6 | GAME306 | Proje ve Portfolio II: Oyun Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
36 | 6 | GAME308 | Oyun Motorlarıyla Arayüz Tasarımı | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 | |
37 | 6 | – | Alan Seçmeli IV | AE | – | – | – | 3 | 5 | |
39 | 6 | – | Fakülte Seçmeli II | FE | – | – | – | 3 | 5 | |
Toplam Kredi | 18 | 30 |
YIL 4 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
40 | 7 | GAME401 | Proje ve Portfolio III: Oyun Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
41 | 7 | GAME403 | Bitirme Projesine Hazırlık | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 8 | |
42 | 7 | – | Alan Seçmeli V | AE | – | – | – | 3 | 5 | |
43 | 7 | – | Fakülte Seçmeli III | FE | – | – | – | 3 | 5 | |
44 | 7 | – | Üniversite Seçmeli I | UE | – | – | – | 3 | 5 | |
Toplam Kredi | 15 | 30 | ||||||||
BAHAR | ||||||||||
45 | 8 | GAME402 | Oyun Tasarımında Psikoloji | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
46 | 8 | GAME404 | Bitirme Projesi | AC | 0 | 4 | 0 | 2 | 10 | GAME403 |
47 | 8 | – | Alan Seçmeli VI | AE | – | – | – | 3 | 5 | |
48 | 8 | – | Fakülte Seçmeli IV | FE | – | – | – | 3 | 5 | |
49 | 8 | – | Üniversite Seçmeli II | UE | – | – | – | 3 | 5 | |
Toplam Kredi | 14 | 30 |
DERS TANIMLARI
FAKÜLTE SEÇMELİLER
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, öğrencilere oyun tasarımı ve yaratma konusunda teorik ve pratik bilgiler sunar. Eğitim ile öğrenciler, oyun tasarımı ve günümüzün önde gelen oyun stüdyolarında uygulanabilen üretim süreci hakkında bir bakış açısı kazanırken, bağımsız bir geliştirme projesinde bağımsız olarak çalışabilirler.
Bölümün amacı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, oyun tasarımı endüstrisinde tartışabilmek ve iş üretebilmek için gerekli olan temel bilgileri öğretir. Öğrenciler aldıkları eğitim boyunca tasarım öğelerine yalnızca görsel açıdan değil, mekanik, tarihsel ve kodlama bazında da odaklanırlar. Bu da öğrenciyi eğitim alırken tercihlerine bağlı olarak farklı alanlarda çalışabilmesi için zenginleştirir.
Bölüm kaç yıllıktır?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.
Eğitim dili nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.
TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Dijital Oyun Tasarımı YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da kalkan Dijital Oyun Tasarımı Bölümünü AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.
Zorunlu stajı var mı?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünde zorunlu staj bulunmamaktadır.
Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.
Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:
- Teorik dersler dersliklerde,
- Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında,
- Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde,
- Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
- Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.
Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı bir eğitim sistemine sahiptir.
Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2), Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.
Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünden mezun olan öğrenciler oyun tasarımı, oyun programlama, deneyim tasarımı, oyunlaştırma, oyun üretimi, oyun yazarlığı pozisyonları ve ilgili sektör ve firmalarda görev alabilirler. Ayrıca eğitim, medya, reklam, pazarlama, yazılım gibi sektörlerde de çalışabilirler.
Dijital Oyun Tasarımı öğrencileri aşağıdaki becerileri kazanırlar;
– Karakter ve bölüm tasarımı
– Tasarım kurallarını bilmek ve oyun mekaniklerini uygulayabilme
– Görsel, işitsel, dokunsal ve metinsel unsurları oyun deneyimine aktarabilme
– Oyun tasarımı için 2B ve 3B programlarla çalışabilme, doğru modelleme yapabilme
– Oyunu, kullanıcı kitlesi doğrultusunda mobil, konsol, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik platformlarında çalışabilme
Neden ARUCAD’da okumalıyım?
Öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirebilecekleri canlı, öğrenme ortamında ARUCAD, kişinin gerçek çağrısını keşfetmesi için canlı bir ortam sunar. ARUCAD bünyesinde eğitim ve öğretim hayatına devam eden öğrenciler, alanında yetkin ve deneyimli akademik kadro tarafından sürekli kendilerini keşfetmek için teşvik edilmektedirler. ARUCAD’ın eğitim felsefesi yaratırken öğrenmeye odaklanır, bu nedenle burada okuyan öğrencilerin öğrenirken eserler üretmeleri beklenir.
Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:
- Adobe Creative Suite
- Unity 3D
- Blender
- En az 16 GB RAM’a sahip, en az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC veya üstü
- Çizim tableti: Wacom veya benzeri