Dijital Oyun Tasarımı

Dijital oyun sektörü, küresel ölçekte hızla büyüyen ve yalnızca yazılım geliştirme değil, aynı zamanda görsel ve işitsel içerik üretimiyle de dikkat çeken bir alandır.

Hakkında

Yaratıcı tasarım ve teknolojiyi birleştirerek bireylerin eğlenme, öğrenme ve iletişim kurma biçimlerini değiştiren bu sektör, toplumsal ve kültürel etkileşimlere yeni bir boyut kazandırmaktadır. Dünya genelindeki genç ve dinamik nüfus, oyun sektörüne olan yüksek talebi ve büyüyen üretim kapasitesini desteklerken, dijital oyun tasarımcılarına olan ihtiyacı da artırmaktadır. Bu durum, dijital oyun sektörünü yalnızca bir eğlence alanı değil, aynı zamanda ekonomik büyümenin ve kültürel üretimin önemli bir parçası haline getirmektedir.

ARUCAD, Dijital Oyun Tasarımı Programı ile dijital yerlilik olarak adlandırılan, dijital teknolojilere doğmuş yeni nesli odağına alarak, onları dijital dünyanın gerekliliklerine hazırlamayı amaçlamaktadır. Program, yalnızca oyun üretim tekniklerini değil, aynı zamanda oyunların toplumsal, kültürel ve sanatsal boyutlarına da odaklanmaktadır. İletişim bilimi, sanat ve tasarım disiplinlerini harmanlayan bu yaklaşım, yaratıcı bireyler yetiştirme misyonunu desteklemektedir.

Programda, öğrenciler 3D modelleme, animasyon, hikâye yazımı ve oyun motorları kullanımı gibi alanlarda uygulamalı eğitim alır. VR/AR cihazları, motion capture sistemleri ve 3D yazıcılarla donatılmış laboratuvarlar, öğrencilere ileri düzey teknolojilerle çalışma fırsatı sunar. Ayrıca, ulusal ve uluslararası oyun firmalarıyla iş birlikleri ve staj programları, öğrencilere sektörde değerli deneyimler kazandırmaktadır.

ARUCAD Dijital Oyun Tasarımı Programı, öğrencilerini dijital oyun sektöründe liderlik edebilecek donanıma sahip bireyler olarak yetiştirmektedir. Program, teknik bilgi, yaratıcı beceri ve yenilikçi düşünceyle geleceğin oyun tasarımcılarına dijital dünyada fark yaratma fırsatı sunar.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger

Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Victor Grout

Yrd. Doç. Dr. Burak Bardak

GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
11COMM101İletişimin TemelleriFC30035 
21COMM107Çizim IFC22035 
31GAME103Ayrık MatematikAC30035 
41GAME105Oyun Tarihi ve AnalizleriAC30035 
51GAME107Oyun Tasarımı & Tasarım İlkeleriAC22036 
61SOFL101Akademik İngilizce  IUC30034 
Toplam Kredi16401830 
BAHAR
72COMM106İletişim SosyolojisiFC30035 
82COMM122Dijital Hikâye AnlatımıFC22036 
92GAME1042B Karakter TasarımıAC22035 
102GAME106Evren Oluşturma & Medeniyetlerin TarihiAC30035 
112VCDE132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüFC22035 
122SOFL102Akademik İngilizce IIUC30034 
Toplam Kredi15601830 
 
GÜZ
133COMM201İletişim KuramlarıFC30035 
143GAME2172B Oyun AnimasyonuAC22036 
153VCDE201Görüntü, Ses & HareketFC22035 
163VCDE211Vektörel ÇizimFC22035 
173TUDI/TURK201Türk Dili  IUC20022 
183AIIT/ HIST201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi  IUC20022 
193 Alan Seçmeli IAE30035 
Toplam Kredi16601930 
BAHAR
204COMM206İletişim Hukuku ve EtikFC30035 
214GAME202Dijital Oyunlar için Konsept SanatıAC22035 
224GAME218Oyun Programcılığının TemelleriAC22036 
234GAME222Oyunlar için Arayüz TasarımıAC22035 
244TUDI/TURK202Türk Dili IIUC20022 
254AIIT/ HIST202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi  IIUC20022 
264 Alan Seçmeli IIAE30035 
Toplam Kredi16601930 
 
GÜZ
275GAME3013B Modelleme, Tekstür & Aydınlatma IAC22

 

0

35 
285GAME303Oyun Kodlama IAC22035GAME218
295GAME305Proje ve Portfolyo I: Oyun TasarımıAC22035 
305GAME3213B Karakter Modelleme & TasarımAC22035 
315 Alan Seçmeli IIIAE30035 
325 Fakülte Seçmeli IFE30035 
Toplam Kredi14801830 
BAHAR
336COMM302Yaratıcı ve Kritik DüşünmeFC30035 
346GAME3023B Modelleme, Tekstür & Aydınlatma IIAC22035GAME301
356GAME304Oyun Kodlama IIAC22035GAME303
366GAME306Project and Portfolyo II: Oyun TasarımıAC22035 
376 Alan Seçmeli IVAE22035 
386 Fakülte Seçmeli IIFE22035 
Toplam Kredi131001830 
GÜZ
397GAME402Oyun Tasarımında PsikolojiAC30035 
407GAME403Bitirme Projesine HazırlıkAC22035 
417GAME411InternshipAC30005 
427 Alan Seçmeli VAE22035 
437 Fakülte Seçmeli IIIFE22035 
447 Üniversite Seçmeli IUE22035 
Toplam Kredi14801530 
BAHAR
458GAME404Bitirme ProjesiAC040210GAME403
468GAME414Çevre & Bölüm TasarımıAC22035GAME301
478 Alan Seçmeli VIAE22035 
488 Fakülte Seçmeli IVFE22035 
498 Üniversite Seçmeli IIUE22035 
Toplam Kredi81201430 
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders KoduDers AdıTULKAKTS
GAME207Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı22035
GAME208Oyunlar için Ses Prodüksiyonu22035
GAME211Veri Yapıları ve Algoritmalar30035
GAME213Oyun Sektöründe Yapay Zeka30035
GAME214Yaratıcı Reklam Tasarımı22035
GAME215Oyuncak Tasarımı22035
GAME216Veritabanı Sistemleri22035
GAME219Spekülatif Tasarım ve Sanat22035
GAME309Oyun Optimizasyon Teknikleri22035
GAME313Mobil Uygulama Tasarımı22035
GAME315Yardımcı Teknolojiler30035
GAME316Bilgisayar Ağları22035
GAME318Teknoloji Etiği30035
GAME317Dijital Etkileşimli Hikaye Anlatımı22035
GAME319Oyunlar ve Web Teknolojileri22035
GAME320Python Kodlamaya Giriş22035
GAME409Mimari Öğeler ve Bölüm Tasarımı22035
GAME410Oyun Motorunda Görsel Efektler22035
GAME412Oyunda Veri Odaklı Tasarım22035
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders KoduDers AdıTPLKAKTS
VCDE206Transmedia Hikaye Anlatımı22035
VCDE218Veri Madenciliği22035
VCDE219Arduino ve Mekatroniğe Giriş22035
VCDE224 Gelecek ve Gelişen Teknolojiler30035
VCDE301 Illustration22035
VCDE305Konvsiyonel Baskı Teknikleri I22035
VCDE312Web Tasarımı22035
VCDE315Stop Motion’a Giriş22035
VCDE405Mobil Uygulama Tasarımı22035
VCDE411Yardımcı Teknolojiler30035
DIME301 Yazım Teknikleri30035
DIME402Yeni Nesil Medya30035
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Teo Uyg Lab Krd AKTS
ARCH320 Işık ve Gölge ile Tasarım 2 2 0 3 5
ARHA409 Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji 2 2 0 3 5
ARHA101 Sanat Tarihine Giriş 3 0 0 3 5
ARHA107 Antik Ortadoğu 3 0 0 3 5
ARHA109 Antik Mısır 3 0 0 3 5
ARHA110 Antik Yunan 3 0 0 3 5
ARHA401 Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi 3 0 0 3 5
ARHA406 Güncel Mimarlık ve Sanat 3 0 0 3 5
ARTS202 Temel Sanat Kavramları 3 0 0 3 5
ARTS205 Mitoloji 3 0 0 3 5
ARTS303 Güncel Sanat 3 0 0 3 5
ARTS360 Sanat ve Mekan 3 0 0 3 5
CDNC220 Beden Zindeliği 2 2 0 3 5
FIDE201 Film Türleri 3 0 0 3 5
FIDE215 Post Prodüksiyon Stüdyosu 2 2 0 3 5
FMPA221 20. Yüzyılın İkonları ve Tarzları 3 0 0 3 5
FMPA222 Performans Sanatının Kültürü 3 0 0 3 5
FMPA324 Elektronik Çağda Müzik 3 0 0 3 5
FMPA325 Dünya Müziği ve Kültürleri 3 0 0 3 5
FMPA326 Müzikal Sinema 3 0 0 3 5
FMPA423 Yaratıcı Uygulama ve Dans 2 2 0 3 5
INAD310 Çağdaş Tasarım Yaklaşımları 3 0 0 3 5
INDD310 Tasarım Tarihi 3 0 0 3 5
INDD317 Mobilya ve Tasarım 2 2 0 3 5
INDD430 20.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri 3 0 0 3 5
PHVD102 Fotoğrafta Güncel Konular 3 0 0 3 5
PHVD216 Deneysel Fotoğraf 1 4 0 3 5
UNIV401 Sürdürülebilirlik 3 0 0 3 5
YIL 1
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
11GAME101Oyun Tasarımına GirişAC22038 
21GAME103Ayrık MatematikAC30035 
31GAME105Oyun Tarihi ve AnalizleriAC30035 
41COMM101İletişimin TemelleriFC30035 
51PLAS111Çizim IAC22033 
61SOFL101Akademik İnglizce IUC30034 
Toplam Kredi16401830 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
72GAME102İşaret, Temsiler ve SembollerAC30035 
82GAME1042B Karakter TasarımıAC22034 
92COMM102İletişim TarihiFC30035 
102VCDE132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüAC22036 
112FIDE212Storyboard TeknikleriAC22036 
122SOFL102Akademik İngilize IIUC30034 
Toplam Kredi15601830 
YIL 2
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
133GAME201Oyun Tasarımında Öykü YapısıAC22035 
143GAME203Oyun Programcılığına GirişAC22036 
153COMM201İletişim KuramlarıFC30035 
163VCDE211Vectörel ÇizimAC22035VCDE132
173TUDI/TURK201Türk Dili IUC20022 
183AIIT/HIST201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022 
193Alan Seçmeli IAE   35 
Toplam Kredi   1930 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
204GAME202Dijital Oyunlar için Konsept SanatıAC22035 
214GAME2042B Oyun AnimasyonuAC22036 
224GAME2063B Karater ModellemeAC22035 
234COMM202İletişim SosyolojisiFC30035 
244TUDI/TURK202Türk Dili IIUC20022 
254AIIT/HIST202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022 
264Alan Seçmeli IIAE   35 
Toplam Kredi   1930 
YIL 3
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
275GAME3013B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma-IAC14035 
285GAME303Oyun Kodlama IAC22035 
295GAME305Project and Portfolio I: Oyun TasarımıAC22035 
305GAME307Görsel ve Ses ile KompozisyonAC22035 
315Alan Seçmeli IIIAE35 
325Fakülte Seçmeli IFE35 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
336GAME3023B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma–IIAC14035GAME301
346GAME304Oyun Kodlama IIAC22035GAME303
356GAME306Proje ve Portfolio II: Oyun TasarımıAC22035 
366GAME308Oyun Motorlarıyla Arayüz TasarımıAC14035 
376Alan Seçmeli IVAE35 
396Fakülte Seçmeli IIFE35 
Toplam Kredi   1830 
YIL 4
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
407GAME401Proje ve Portfolio III: Oyun TasarımıAC22037 
417GAME403Bitirme Projesine HazırlıkAC22038 
427Alan Seçmeli VAE35 
437Fakülte Seçmeli IIIFE35 
447Üniversite Seçmeli IUE35 
Toplam Kredi   1530 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn Koşul
TPLKAKTS
458GAME402Oyun Tasarımında PsikolojiAC30035 
468GAME404Bitirme ProjesiAC040210GAME403
478Alan Seçmeli VIAE35 
488Fakülte Seçmeli IVFE35 
498Üniversite Seçmeli IIUE35 
Toplam Kredi   1430 
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı T U L K AKTS
GAME207 Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME208 Oyunlar için Ses Prodüksiyonu 2 2 0 3 5
GAME211 Veri Yapıları ve Algoritmalar 3 0 0 3 5
GAME213 Oyun Sektöründe Yapay Zeka 3 0 0 3 5
GAME214 Yaratıcı Reklam Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME215 Oyuncak Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME216 Veritabanı Sistemleri 2 2 0 3 5
GAME219 Spekülatif Tasarım ve Sanat 2 2 0 3 5
GAME309 Oyun Optimizasyon Teknikleri 2 2 0 3 5
GAME313 Mobil Uygulama Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME315 Yardımcı Teknolojiler 3 0 0 3 5
GAME316 Bilgisayar Ağları 2 2 0 3 5
GAME318 Teknoloji Etiği 3 0 0 3 5
GAME317 Dijital Etkileşimli Hikaye Anlatımı 2 2 0 3 5
GAME319 Oyunlar ve Web Teknolojileri 2 2 0 3 5
GAME320 Python Kodlamaya Giriş 2 2 0 3 5
GAME409 Mimari Öğeler ve Bölüm Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME410 Oyun Motorunda Görsel Efektler 2 2 0 3 5
GAME412 Oyunda Veri Odaklı Tasarım 2 2 0 3 5
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı T P L K AKTS
VCDE206 Transmedia Hikaye Anlatımı 2 2 0 3 5
VCDE218 Veri Madenciliği 2 2 0 3 5
VCDE219 Arduino ve Mekatroniğe Giriş 2 2 0 3 5
VCDE224  Gelecek ve Gelişen Teknolojiler 3 0 0 3 5
VCDE301  Illustration 2 2 0 3 5
VCDE305 Konvsiyonel Baskı Teknikleri I 2 2 0 3 5
VCDE312 Web Tasarımı 2 2 0 3 5
VCDE315 Stop Motion’a Giriş 2 2 0 3 5
VCDE405 Mobil Uygulama Tasarımı 2 2 0 3 5
VCDE411 Yardımcı Teknolojiler 3 0 0 3 5
DIME301  Yazım Teknikleri 3 0 0 3 5
DIME402 Yeni Nesil Medya 3 0 0 3 5
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Teo Uyg Lab Krd AKTS
ARCH320 Işık ve Gölge ile Tasarım 2 2 0 3 5
ARHA409 Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji 2 2 0 3 5
ARHA101 Sanat Tarihine Giriş 3 0 0 3 5
ARHA107 Antik Ortadoğu 3 0 0 3 5
ARHA109 Antik Mısır 3 0 0 3 5
ARHA110 Antik Yunan 3 0 0 3 5
ARHA401 Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi 3 0 0 3 5
ARHA406 Güncel Mimarlık ve Sanat 3 0 0 3 5
ARTS202 Temel Sanat Kavramları 3 0 0 3 5
ARTS205 Mitoloji 3 0 0 3 5
ARTS303 Güncel Sanat 3 0 0 3 5
ARTS360 Sanat ve Mekan 3 0 0 3 5
CDNC220 Beden Zindeliği 2 2 0 3 5
FIDE201 Film Türleri 3 0 0 3 5
FIDE215 Post Prodüksiyon Stüdyosu 2 2 0 3 5
FMPA221 20. Yüzyılın İkonları ve Tarzları 3 0 0 3 5
FMPA222 Performans Sanatının Kültürü 3 0 0 3 5
FMPA324 Elektronik Çağda Müzik 3 0 0 3 5
FMPA325 Dünya Müziği ve Kültürleri 3 0 0 3 5
FMPA326 Müzikal Sinema 3 0 0 3 5
FMPA423 Yaratıcı Uygulama ve Dans 2 2 0 3 5
INAD310 Çağdaş Tasarım Yaklaşımları 3 0 0 3 5
INDD310 Tasarım Tarihi 3 0 0 3 5
INDD317 Mobilya ve Tasarım 2 2 0 3 5
INDD430 20.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri 3 0 0 3 5
PHVD102 Fotoğrafta Güncel Konular 3 0 0 3 5
PHVD216 Deneysel Fotoğraf 1 4 0 3 5
UNIV401 Sürdürülebilirlik 3 0 0 3 5

Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, öğrencilere oyun tasarımı ve yaratma konusunda teorik ve pratik bilgiler sunar. Eğitim ile öğrenciler, oyun tasarımı ve günümüzün önde gelen oyun stüdyolarında uygulanabilen üretim süreci hakkında bir bakış açısı kazanırken, bağımsız bir geliştirme projesinde bağımsız olarak çalışabilirler.

Bölümün amacı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, oyun tasarımı endüstrisinde tartışabilmek ve iş üretebilmek için gerekli olan temel bilgileri öğretir. Öğrenciler aldıkları eğitim boyunca tasarım öğelerine yalnızca görsel açıdan değil, mekanik, tarihsel ve kodlama bazında da odaklanırlar. Bu da öğrenciyi eğitim alırken tercihlerine bağlı olarak farklı alanlarda çalışabilmesi için zenginleştirir.

Bölüm kaç yıllıktır?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

Eğitim dili nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.

TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Dijital Oyun Tasarımı YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da kalkan Dijital Oyun Tasarımı Bölümünü AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

 Zorunlu stajı var mı? 
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünde zorunlu staj bulunmamaktadır.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler dersliklerde,
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında,
  • Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde,
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
  • Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı bir eğitim sistemine sahiptir.

Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2),  Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünden mezun olan öğrenciler oyun tasarımı, oyun programlama, deneyim tasarımı, oyunlaştırma, oyun üretimi, oyun yazarlığı pozisyonları ve ilgili sektör ve firmalarda görev alabilirler. Ayrıca eğitim, medya, reklam, pazarlama, yazılım gibi sektörlerde de çalışabilirler.

Dijital Oyun Tasarımı öğrencileri aşağıdaki becerileri kazanırlar; 

– Karakter ve bölüm tasarımı

– Tasarım kurallarını bilmek ve oyun mekaniklerini uygulayabilme

– Görsel, işitsel, dokunsal ve metinsel unsurları oyun deneyimine aktarabilme

– Oyun tasarımı için 2B ve 3B programlarla çalışabilme, doğru modelleme yapabilme

– Oyunu, kullanıcı kitlesi doğrultusunda mobil, konsol, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik platformlarında çalışabilme

Neden ARUCAD’da okumalıyım?
Öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirebilecekleri canlı, öğrenme ortamında ARUCAD, kişinin gerçek çağrısını keşfetmesi için canlı bir ortam sunar. ARUCAD bünyesinde eğitim ve öğretim hayatına devam eden öğrenciler, alanında yetkin ve deneyimli akademik kadro tarafından sürekli kendilerini keşfetmek için teşvik edilmektedirler. ARUCAD’ın eğitim felsefesi yaratırken öğrenmeye odaklanır, bu nedenle burada okuyan öğrencilerin öğrenirken eserler üretmeleri beklenir.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

  • Adobe Creative Suite
  • Unity 3D
  • Blender
  • En az 16 GB RAM’a sahip, en az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC veya üstü
  • Çizim tableti: Wacom veya benzeri