Dijital Oyun Tasarımı

Dijital oyun sektörü, küresel ölçekte hızla büyüyen ve yalnızca yazılım geliştirme değil, aynı zamanda görsel ve işitsel içerik üretimiyle de dikkat çeken bir alandır.

Hakkında

Yaratıcı tasarım ve teknolojiyi birleştirerek bireylerin eğlenme, öğrenme ve iletişim kurma biçimlerini değiştiren bu sektör, toplumsal ve kültürel etkileşimlere yeni bir boyut kazandırmaktadır. Dünya genelindeki genç ve dinamik nüfus, oyun sektörüne olan yüksek talebi ve büyüyen üretim kapasitesini desteklerken, dijital oyun tasarımcılarına olan ihtiyacı da artırmaktadır. Bu durum, dijital oyun sektörünü yalnızca bir eğlence alanı değil, aynı zamanda ekonomik büyümenin ve kültürel üretimin önemli bir parçası haline getirmektedir.

ARUCAD, Dijital Oyun Tasarımı Programı ile dijital yerlilik olarak adlandırılan, dijital teknolojilere doğmuş yeni nesli odağına alarak, onları dijital dünyanın gerekliliklerine hazırlamayı amaçlamaktadır. Program, yalnızca oyun üretim tekniklerini değil, aynı zamanda oyunların toplumsal, kültürel ve sanatsal boyutlarına da odaklanmaktadır. İletişim bilimi, sanat ve tasarım disiplinlerini harmanlayan bu yaklaşım, yaratıcı bireyler yetiştirme misyonunu desteklemektedir.

Programda, öğrenciler 3D modelleme, animasyon, hikâye yazımı ve oyun motorları kullanımı gibi alanlarda uygulamalı eğitim alır. VR/AR cihazları, motion capture sistemleri ve 3D yazıcılarla donatılmış laboratuvarlar, öğrencilere ileri düzey teknolojilerle çalışma fırsatı sunar. Ayrıca, ulusal ve uluslararası oyun firmalarıyla iş birlikleri ve staj programları, öğrencilere sektörde değerli deneyimler kazandırmaktadır.

ARUCAD Dijital Oyun Tasarımı Programı, öğrencilerini dijital oyun sektöründe liderlik edebilecek donanıma sahip bireyler olarak yetiştirmektedir. Program, teknik bilgi, yaratıcı beceri ve yenilikçi düşünceyle geleceğin oyun tasarımcılarına dijital dünyada fark yaratma fırsatı sunar.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Yunus Luckinger

Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Victor Grout

Prof. Dr. Murat Yakın

Yrd. Doç. Dr. Burak Bardak

Öğr. Gör. Masoud Moradi

YIL 1
GÜZ
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
1 1 GAME101 Oyun Tasarımına Giriş AC 2 2 0 3 8  
2 1 GAME103 Ayrık Matematik AC 3 0 0 3 5  
3 1 GAME105 Oyun Tarihi ve Analizleri AC 3 0 0 3 5  
4 1 COMM101 İletişimin Temelleri FC 3 0 0 3 5  
5 1 PLAS111 Çizim I AC 2 2 0 3 3  
6 1 SOFL101 Akademik İnglizce I UC 3 0 0 3 4  
Toplam Kredi 16 4 0 18 30  
BAHAR
7 2 GAME102 İşaret, Temsiler ve Semboller AC 3 0 0 3 5  
8 2 GAME104 2B Karakter Tasarımı AC 2 2 0 3 4  
9 2 COMM102 İletişim Tarihi FC 3 0 0 3 5  
10 2 VCDE132 Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü AC 2 2 0 3 6  
11 2 FIDE212 Storyboard Teknikleri AC 2 2 0 3 6  
12 2 SOFL102 Akademik İngilize II UC 3 0 0 3 4  
Toplam Kredi 15 6 0 18 30  
YIL 2
GÜZ
133GAME201Oyun Tasarımında Öykü YapısıAC22035 
143GAME203Oyun Programcılığına GirişAC22036 
153COMM201İletişim KuramlarıFC30035 
163VCDE211Vektörel ÇizimAC22035VCDE132
173TUDI/TURK 201Türk Dili IUC20022 
183AIIT/HIST 201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022 
193Alan Seçmeli IAE   35 
Toplam Kredi   1930 
BAHAR
204GAME202Dijital Oyunlar için Konsept SanatıAC22035 
214GAME2042B Oyun AnimasyonuAC22036 
224GAME2063B Karater ModellemeAC22035 
234COMM202İletişim SosyolojisiFC30035 
244TUDI/TURK202Türk Dili IIUC20022 
254AIIT/HIST202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022 
264Alan Seçmeli IIAE   35 
Toplam Kredi   1930 
YIL 3
GÜZ
275GAME3013B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma-IAC14035 
285GAME303Oyun Kodlama IAC22035 
295GAME305Project and Portfolio I: Oyun TasarımıAC22035 
305GAME307Görsel ve Ses ile KompozisyonAC22035 
315Alan Seçmeli IIIAE35 
325Fakülte Seçmeli IFE35 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
336GAME3023B Modelleme, Tekstür ve Aydınlatma–IIAC14035GAME301
346GAME304Oyun Kodlama IIAC22035GAME303
356GAME306Proje ve Portfolio II: Oyun TasarımıAC22035 
366GAME308Oyun Motorlarıyla Arayüz TasarımıAC14035 
376Alan Seçmeli IVAE35 
396Fakülte Seçmeli IIFE35 
Toplam Kredi   1830 
YIL 4
GÜZ
407GAME401Proje ve Portfolio III: Oyun TasarımıAC22037 
417GAME403Bitirme Projesine HazırlıkAC22038 
427Alan Seçmeli VAE35 
437Fakülte Seçmeli IIIFE35 
447Üniversite Seçmeli IUE35 
Toplam Kredi   1530 
BAHAR
458GAME402Oyun Tasarımında PsikolojiAC30035 
468GAME404Bitirme ProjesiAC040210GAME403
478Alan Seçmeli VIAE35 
488Fakülte Seçmeli IVFE35 
498Üniversite Seçmeli IIUE35 
Toplam Kredi   1430 
1. COMM 101 – İLETİŞİMİN TEMELLERİ
Bu ders öğrencilere iletişim kuramlarını ve iletişimin öğelerini, biçimlerini ve biçimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere iletişim alanını ve iletişimin temel kavramlarını tanıtmaktır. Ders, iletişimin temellerinden başlar; dil, söylem ve temsil problemlerini içerir.
 
2. GAME 101 – OYUN TASARIMINA GİRİŞ
Bu ders, oyun fikirlerini ayrık, işlevsel ve mantıksal sistemlere ayırarak oyun tasarımcılarının aktif rolünü incelemektedir. Oyuncu hedefleri, seçimleri ve oyun kuralları gibi herhangi bir oyunun tüm özelliklerinden tasarımcılar sorumlu olduğundan, öğrenciler bu öğelerin nasıl etkileşime girdiğini anlamak için farklı oyun tasarımlarını gözlemleyeyip analiz edilecektedir.
 
3. GAME 103 – AYRIK MATEMATİK
Öğrenciler önermeli ve sembolik mantığı, kümeleri ve ilişkileri, dizileri, işlevleri, algoritmaları, matrisleri, sayı teorisini, kombinatorikleri ve oyundaki olasılığı keşfederler.
 
4. GAME 105 – OYUN TARİHİ VE ANALİZİ
Ders, oyun analizi yoluyla video oyunlarının tarihi ile ilgilenir. Modüler olarak tasarlanan ders, 60’lı yıllardan başlayarak 7 nesil video oyunları ve konsolları tarihsel bir bakış açısıyla ele alarak günümüze taşımaktadır. Ders tartışmaları, video oyunlarıyla (hem eğlence hem de sanat biçimi olarak) ilgili olarak pazar, gençlik kültürü, toplumsal cinsiyet ve benzeri sosyolojik olgulara göndermeler içermektedir. Derste yer alan oyunları okuyarak ve gözlemleyerek/oynayarak tartışmalar ile zenginleştirilmiş bir yapıyla işlenmektedir. Oyun türleri (MMO, FPS, TPS, platform, RPG, RTS, macera, yapboz vb.) ve televizyon ve el konsolları da ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Öğrenciler oyunun tüm alanını ve tarihini daha iyi anlamalarını sağlamaktadır.
 
5. PLAS 111 – ÇİZİM I
Bu dersin sonunda; Öğrenci, sanatsal çalışma oluşturma sürecinde etkili gözlem, analiz, problem tanımlama, tespit ve çözme becerilerine sahip olabilir.
 
6. COMM 102 – İLETİŞİM TARİHİ
Bu ders öğrencilere iletişim çalışmalarının tarihini ve iletişimin öğelerini, modlarını ve biçimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere iletişimin temel kavramlarından iletişim alanını tanıtmaktır. Ders, iletişimin tarihinden başlar; dil, söylem ve temsil problemlerini içerir.
 
7. GAME 102 – İŞARET, TEMSİLER VE SEMBOLLER   
Bu ders İşaret, Semboller ve Temsil’in teorik kısmına odaklanır. Göstergebilimin temellerini öğretmek ve öğrenciyi daha iyi bir anlayışla, nasıl ve neyin işe yarayabileceğini ve bir anlam yaratabileceğini öğreterek, gelecekteki projelerine hazırlamak. İşarete ve esas olarak işaret’te anlam yaratmaya, sembollere ve temsillere odaklanır.
 
8. GAME 104 – 2B KARAKTER TASARIMI
Bu ders, hikayelerde kullanılacak ilginç kişiliklere ve şekillere sahip bir 2 boyutlu karakter yaratabilmek için gerekli tüm temel bilgileri anlatır. Ders ayrıca bir karakter geliştirmek için çizim tekniklerinin yanı sıra anlatım teorilerini de içerir.
 
9. VCDE 132 – BILGISAYAR GRAFIKLERI VE GÖRÜNTÜSÜ
Bu dersin amacı öğrencilere piksel tabanlı görüntü işleme tekniklerini öğretmektir. Görüntü işleme yazılımları ile başlangıç seviyesinde eğitim verilmektedir. Ders süresince öğrenciler her türlü piksel tabanlı görselleri işlemeyi ve kavramsal kolaj çalışmaları tasarlamayı öğrenir. Dersler Mac Lab’de Adobe Photoshop kullanılarak yürütülür.
 
10. FIDE 212 – STORYBOARDING TEKNİKLERİ
Bu ders, storyboard oluşturmanın tüm ayrıntılarını kapsar. Öğrenciler hem teorik hem de pratik tüm kuralları ve teknikleri öğrenirler ve ayrıyeten geleneksel çizim ve dijital araçlarla hikayeleri sinematik forma dönüştürme süreci öğretilmektedir.
 
11. COMM 201 – İLETİŞİM KURAMLARI
Bu ders öğrencilere iletişim çalışmalarının tarihini ve iletişimin öğelerini, modlarını ve biçimlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere iletişimin temel kavramlarından iletişim alanını tanıtmaktır. Ders, iletişimin tarihinden başlar; dil, söylem ve temsil problemlerini içerir.
 
12. GAME 201 – OYUN TASARIMINDA ÖYKÜ YAPISI
Bu derste öğrenciler, farklı video oyunu türlerinde hikaye anlatımı mekanizması ve unsurları hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler ayrıca oyun fikirlerinde kullanmak için geleneksel anlatı hikaye anlatımını (3 perdelik hikaye yapısı) öğrenmektedir.
 
13. GAME 203 – OYUN PROGRAMCILIĞINA GİRİŞ
Bu ders, veri kullanımının yanı sıra depolama, çalıştırma ve kontrol akışının temellerini kapsar. Problem çözmeye ve öğrencileri çeşitli programlama ve komut dosyası dillerindeki sorunları çözmek için bu derste öğretilen kavramları uygulamaya ve tercüme etmeye teşvik etmeye odaklanılır.
 
14. GAME 205 – PİKSEL SANATI VE ANİMASYON 
Bu ders, piksel sanatı teknolojileri için mevcut tüm araçlara ve yazılımlara bir giriş niteliğindedir. Ders ayrıca oyun tasarım platformlarında kullanılmak üzere piksel sanatının animasyona nasıl dönüştürüleceğini de kapsamaktadır.
 
15. GAME 207 – GELENEKSEL MASAÜSTÜ OYUN TASARIMI
Bu ders, masaüstü oyunlara odaklanır ve bu tür oyunların özelliklerini tartışmaktadır. Öğrenciler masaüstü ve dijital oyunların farkını öğrenir ve masaüstü oyun geliştirmek üzere bilgi sahibi olmaktadır.
 
16. VCDE 211 – VEKTÖREL ÇİZİM
Bu ders öğrencilere Vektörel çizim tekniklerini tanıtır. Kurs, vektör şekilleri oluşturmak için çeşitli araçlar kullanarak temel geometrik formlar çizme eğitimi ile başlar. Kurs boyunca öğrenciler daha karmaşık şekiller oluşturmayı öğrendikçe, ya yeniden çizmeleri ya da aşağıdaki gibi özgün grafik tasarım öğeleri oluşturmaları istenecektir; desenler, ikonlar, semboller, amblemler, logolar, perspektif çizimler ve hatta vektör karakter tasarımları. Son teknoloji vektör illüstrasyonları oluşturmak bu dersin temel amacıdır.
 
17. COMM 202 – İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ
Bu ders günümüz toplumunda kitle iletişim araçlarını sosyolojik bir şekilde anlamayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilere 20. yüzyılın başlarından günümüze kadar çeşitli sosyolojik iletişim teorileri hakkında bir temel sağlamaktadır.
 
18. GAME 202 – DİJİTAL OYUNLAR İÇİN KONSEPT SANATI
Bu ders öğrencilere oyun sanatı teknikleri ve önemi hakkında ayrıntılı bilgi ve açıklamalar sunar. Anlatım için görsel bir temsilin nasıl oluşturulacağı, bir oyun için nasıl bir görünüm oluşturulacağı hakkında gerekli bilgileri öğrencilere kapsamlı bir şekilde anlatılır.
 
19. GAME 204 – 2B OYUN ANİMASYONU
Sprite ve kare kare animasyon gibi kavramların tanıtılması. Bu ders, ilgili yazılımları tanıtarak ve çeşitli canlandırma tekniklerinden geçerek, animasyonun 12 ilkesi üzerinden bir uygulama olacaktır. Sprite ve kare kare animasyon gibi bir giriş konsepti ile öğrenciler, animasyonlarını Unity’de kullanmayı ve oyun ortamlarına hazır hale getirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
 
20. GAME 206 – 3B KARAKTER TASARIMI
Bu ders, Zbrush kullanarak dijital heykel, üç boyutlu organik şekiller oluşturmayı amaçlamaktadır. Organik bir nesnenin gerçek ve sanal ortamdaki 3 boyutlu yönlerini anlayarak öğrenciler, çokgen ve ağ modellerinin nasıl yapıldığını öğretmektedir.
 
21. GAME 208 – OYUNLAR İÇİN SES ÜRETİMİ
Bu ders, deneysel tekniklerin yanı sıra seslerin karıştırılması da dahil olmak üzere geleneksel teknikleri kullanarak ses oluşturma sürecine odaklanır. Öğrenci, ses üretmeyi öğrenirken ve oyunlar için kendi seslerini oluştururken bunları karıştırma hakkında da bilgi edinmektedir.
 
22. GAME 212 – MAT BOYAMAYA GİRİŞ
Öğrencilere, oyunlar ve sinema için bir ortam olarak kullanılan dijital mat boyamanın temel ilke ve teknikleri tanıtılır. Öğrenciler doğal bir çevrenin detaylarını öğrenirken aynı zamanda anlayacak ve onu çalışmalarına dahil edebilme yeteğini sahip olurlar.
 
23. GAME 301 – 3B MODELLEME, TEKSTÜR VE AYDINLATMA – I
Bu, üç boyutlu (3D) modelleme yazılımının hem teorik hem de teknik derslerini veren bir stüdyo kursudur. Şekiller, farklı çokgenler, ışıklar, renkler ve doku/tekstür oluşturma gibi tüm temel konuları kapsayacaktır. 3B nesneler ve yapılar oluşturmaya derinlemesine bir giriş olarak. Bilgisayar ortamında 3B objenin modellenmesi ve tekstüre edilmesinin öğretilmesi. Öğrenci, 3B nesneler için doku modellemeyi ve oluşturmayı ve ayrıca 3B Yazılımlarda modelleme yapmayı öğrenmektedir.
 
24. GAME 303 – OYUN KODLAMA I (ÖN KOŞUL GAME203) 
Bu derste öğrenciler, kod kullanarak temel bir oyun programlamanın nasıl oluşturulacağını öğreneceklerdir. Bu kurs sayesinde öğrenciler oyun dilinde prosedürel mantık, doğrusal düşünme ve veriye dayalı davranış konularında deneyim kazanacaklar.
 
25. GAME 305 – PROJE VE PORTFOLIO I: OYUN TASARIMI
Bu derste öğrenciler, daha önce aldıkları derslerin kombinasyonu ile bir Dijital Oyun oluşturacaklardır. Ana odak, animasyon ve programlamada öğrenilen teknikleri kullanan 2B bir oyun oluşturmak olacaktır. Bu ders, sistemlerin birbiriyle nasıl senkronize çalıştığına dair bir anlayış oluşturur ve öğrencinin portfolyosunun gelişimini sağlamaktadır.
 
26. GAME 307 – GÖRSEL VE SES İLE KOMPOZİSYON
Bu ders, öğrencilere sinema ve zamana dayalı medya dünyasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Hareketli resimler ve videolar artık reklamlardan kamu hizmetlerine ve etkileyicilere kadar tüm sosyal medyayı ve interneti domine ediyor. Görme, ses ve hareket, öğrencilere görsel iletişimde etkili bir araç olarak gelecekteki kariyerlerinde kullanmak üzere ses çekmeyi, düzenlemeyi, kaydetmeyi ve tasarlamayı ve teknik video ve hareketli grafikleri yayınlamayı öğrenir.
 
27. GAME 309 – OYUN OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ
Bu ders öğrencilere kodlamadan render ve kapamaya kadar her türlü tekniği anlatarak optimizasyonun önemini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, donanım ve yazılımın birlikte nasıl çalıştığını ve oyunlarda daha iyi performans için farklı çözümlerin nasıl kullanılacağını daha iyi anlayamalarını sağlamaktadır.
 
28. GAME 311 – 3B ANİMASYON
Bu derste öğrenciler, zamanlamanın temel anlayışının yanı sıra animasyon ilkelerini öğreneceklerdir. Ayrıca farklı nesneleri canlandırmayı ve 3B Modelleme yazılımlarında temel key yapımı ve karakter kemiklendirmesini öğretilmektedir.
 
29. GAME 302 – 3B MODELLEME, TEKSTÜR VE AYDINLATMA – II (ÖN KOŞUL GAME 301) 
Bu ders 3B Modelleme, Tekstüre ve Aydınlatma I dersinin devamı niteliğindedir. Öğrencileri, farklı modelleme tekniklerini uygulayarak ve ayrıca 3B kamera ve render motorlarına odaklanarak 3B yazılımların kullanması konusunda ileri seviyeye devam edilmektedir.
 
30. GAME 304 – OYUN KODLAMA II (ÖN KOŞUL GAME 303)
Bu derste öğrenciler, çok oyunculu oyun sistemi oluşturmak için Ağ Oluşturma ve prosedür talimatlarına ve belirli oyun motorlarının kullanımına bakacaklardır. Bu çalışma sayesinde öğrenciler, Ağ Oluşturma ve zaman gecikmelerini çözme konusunda deneyim kazandırmaktır.
 
31. GAME 306 – PROJE VE PORTFOLIO II: OYUN TASARIMI 
Bu derste öğrenciler daha önce almış oldukları derslerin birleşiminden bir Dijital Oyun oluşturacaklardır. Ana odak, bir ekip halinde çalışmanın ilerlemesi ve animasyon ve programlamada öğrenilen teknikleri kullanan 2D oyunlar oluşturmayı yönetmektir. Bu kurs, sistemlerin birbiriyle nasıl senkronize çalıştığına dair bir anlayış oluşturur ve öğrencinin portfolyonun gelişimini ilerletmektedir.
 
32. GAME 308 – OYUN MOTORLARIYLA ARAYÜZÜ TASARIMI
Bu ders, oyunlarda Kullanıcı arayüzlerinin ve Kullanıcı deneyimlerinin geliştirilmesine odaklanır, teorik olanı pragmatik çözümlerle öğretir. Öğrenciler, Arayüz tasarımının ortak eğilimlerini ve tekniklerini anlayabilecek ve bunları, kullanıcının farklı girdi ortamlarıyla arayüzlerde nasıl gezindiğine dair net bir anlayışla gelecekteki projelerine uygulayabilme yeteneğini geliştirmektir.
 
33. GAME 312 – TEKSTÜR YARATIMI
Bu ders öğrencilere endüstri standardı araçlarla koordineli geleneksel sanat becerilerini kullanarak özellikle video oyunları için doku ve malzeme oluşturma tekniklerini öğretmektedir.
 
34. GAME 314 – OYUN ÇEVRE VE BÖLÜM TASARIMI
Bu ders, dijital oyunlar için Sanal ortamların oluşturulmasına odaklanmaktadır. Oyuncuların unsurlarını ve kullanıcı davranışlarını öğretmek ve oyuna uygun ortamın oluşturulmasına odaklanmaktadır. Öğrenciler, Oyun seviyelerinin nasıl çalıştığını ve oyuncularla nasıl tepki verdiğini öğrenerek ve anlayarak detaylı seviye tasarımları oluşturabimektir.
 
35. GAME 401 – PROJE VE PORTFOLIO III: OYUN TASARIMI 
Bu derste öğrenciler, önceki derslerden edindikleri bilgileri kullanacak ve bu bulguları, ses seviyesi ve sistem tasarımını yansıtan etkileşimli özgün bir tasarım oluşturmak için bütünleştirmektedir.
 
36. GAME 403 – BİTİRME PROJESİNE HAZIRLIK
Bu ders, bitirme projesinin eksiksiz bir dokümantasyonunu ve zaman çizelgesini hazırlamaya odaklanan bir bitirme projesi için bir hazırlık dersidir. Öğrenciye proje olarak uygun bir dijital oyun yaratma ve Bitirme projesinin temelini oluşturma konusunda rehberlik etmeye odaklanır.
 
37. GAME 405 – SANAL GERÇEKLİK VE OYUN
Bu ders, sanal gerçeklik teknolojilerine yönelik oyundaki yaklaşımları öğretmeye odaklanır. Amaç, öğrencinin sanal gerçeklik oyun pazarına girmesi için temel oluşturmaktır. Bu ders, sanal ve artırılmış gerçekliği karşılaştırmayı içerir ve bu alanda proje oluşturmak için temel yazılım bilgilerini öğretir. Öğrenci, sanal gerçeklik teknolojilerine uygun projelerin nasıl oluşturulacağını öğretmektir.
 
38.GAME 407 – MİMARİ ÖZELLİKLER VE GERÇEKLİK ALGISI
Bu ders, öğrencilere mimari planların nasıl okunacağını ve mimari özelliklerin sanal ortamda nasıl çalıştığını ve bu özelliğin işin sürükleyiciliğini ve gerçekçiliğini nasıl artırdığını öğretmeye odaklanır. Öğrenci, Kat planlarından 3B yapı modelleri oluşturabilecek ve bunları kendi projelerinde nasıl kullanacakları konusunda daha derin bir anlayışa sahip olmalarını sağlamaktadır.
 
39. GAME 402 – OYUN TASARIMINDA PSİKOLOJİ
Bu ders psikoloji ve dijital oyunların teorik yönüne odaklanır. Farklı dijital oyun fenomenlerini öğretmektedir. Bu ders öğrencilere, oynamanın neden ve neyin nasıl olduğunu öğreterek İnsanlar ayrıyetten insanları nasıl etkilediğini öğretmektedir.
 
40. GAME 404 – BİTİRME PROJESİ
Bu ders, Bitirme projesine ve öğrencinin teknik ve yeteneklerinin değerlendirilmesine odaklanır. Öğrenciler hazırlık dersinde başladıkları projeyi inceler ve geliştirirler.Ders sonucunda öğrenciler rafine edilmiş ve yayınlanabilir dijital oyunlarını teslim etmek zorundadırlar.
 
41. GAME 406 – TASARIMCILARA YÖNELİK SCRİPT YAZIMI
Bu ders, algoritmalar, nesneler ve sınıflar ve test etme ve hata ayıklama gibi bilgisayar bilimlerindeki daha ara konulara odaklanır.
 
42. GAME 408 – OYUN ÜRETİMİ VE PROTOTİPLEME
Bu ders, bir Oyun projesinin Fiziksel prototipleme ve oyun projesi yönetimine odaklanmaktadır. Storyboarding, proje kesiti, Görsel planlama vb. kavramları geliştirerek, öğrencilerin bir projenin iş akışını anlamalarına ve bir üretim hattındaki her bir Öğe ile ilgili belgeler hazırlamalarına hazırlık ve bilgi öğretir.
43. COMM 103 – MEDYA OKUR YAZARLIĞI 
Ders kapsamında, Medya okuryazarlığı, dünyada medya okuryazarlığı ve Kıbrıs’ta medya okuryazarlığı incelenecektir. “Medya okuryazarlığı Neden Gereklidir?” sorularına yanıt aranacaktır. Derste, kitle iletişim araçları ve sunulan içeriklerin hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkisini irdelemektedir.
 
44. DIME 203 – DİJİTAL MEDYA PAZARLAMA 
Dijital Medya pazarlaması dersinin amacı, öğrencilere yeni medya kanalları aracılığıyla pazarlamada yeni yaklaşımlar sağlamaktır. Öğrenciler, dijital pazarlamanın iş avantajları ve pazarlama başarısı için önemi hakkında bilgi sahibi olacak; başarılı bir dijital medya pazarlama planları geliştirmek ve yürütmek.
 
45. DIME 206 – SOSYAL MEDYA İÇERİK YÖNETİMİ 
Bu kurs, hemen hemen her endüstride dünya çapında işlerin nasıl yapıldığını anlamanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır ve sosyal medyanın yükselişi ve tüketiciler ve markalar arasında önemli ölçüde artan bilgi yayma hızı gibi çeşitli temel bağlamsal faktörlerdeki değişiklikler nedeniyle değişmiştir (ve değişmemiştir). Temel amaç, dijital ortamda gerçekte neler olup bittiğine dair net bir bakış açısı elde etmektir, böylece tüketicilere, yöneticilere ve diğer kurumsal paydaşlara gerçek değerini takdir etmeye başlayabilirsiniz. İş hedeflerine ulaşmak için sosyal medyada ve tüketiciden tüketiciye sosyal etkileşimlerde bulunan fırsatlardan yararlanan pazarlama stratejileri geliştirmek için gerekli olan ilgili bilgi, bakış açıları ve pratik becerileri size sağlayacaktır.
 
46. ANIM 252 – TEK RESİM ANİMASYON
Bu ders, tek resim animasyonunu için bir giriş niteliğindedir. Öğrenciler, temel adımlarından ileri seviyesine kadar olan tüm süreci deneyimleyecek, konuyu meslek olarak devam ettirmek için bilmeleri gereken her şey bu derste işlenmektedir.
 
47. COMM 308 – YARATICI YAZARLIK
Yaratıcı Yazarlık, birçok farklı edebi yazı türünü keşfeden bir sınıf etkinliği dersidir. Öğrencilerin her gün yazmaları ve her hafta yazma ödevleri üzerinde çalışmaları gerekiyordu. Öğrenciler tanınmış, takdir edilen yazarlardan seçmeleri okuyacak ve onların tarzlarını ve belirli türlerini takip edecekler. Öğrencilerin karakterleri ve ayarları yazacak ve oluşturacak kadar yaratıcı olmaları gerekiyordu. Ayrıca, öğrenciler analiz yazıları, öznel anlatılar, yaratıcı kurgu, kısa öyküler ve şiir gibi çok sayıda stilde yazmayı öğreneceklerdir. Projelerin, diğer birçok edebi türe uygulanabilecek belirli yazma teknikleri ile daha fazla pratik düzenlemesi bekleniyor.
 
48. COMM 314 – YARATICI ENDÜSTRİLER
Bu dersin amacı, öğrencilere bilginin nasıl üretildiği ve dağıtıldığı konusunda ayrıntılı bir anlayış kazandırmak ve öğrencilerin gelecekte çalışabilecekleri medya endüstrilerinin gerçekliğini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders insanın bilgiyi nasıl yarattığı ve dönüştürdüğü üzerine bir çalışmadır.
 
49. COMM 312 – MEDYA HUKUKU VE ETİĞİ
Medya Hukuku ve Etiği, İletişim Fakültesi öğrencileri için özgürlük, demokrasi, hakikat, tarafsızlık, dürüstlük ve mahremiyet gibi etik kavramları anlamayı amaçlayan bir ana derstir. Ders, bilgi kalitesinin korunmasına yardımcı olmak için etik konuları hem felsefi hem de pratik yollarla inceler. Ayrıca, kurs öğrencilere medya endüstrisi ve telekomünikasyon endüstrisinin yasal düzenlemesi, bilgi teknolojisi, yayıncılık, reklamcılık, eğlence endüstrisi, sansür ve internet ve diğerlerinin yanı sıra çevrimiçi hizmetler ile ilgili medya içeriği ile ilgili temel yasal kavramları tanıtır.
 
50. ADVE 302 – İKNA BECERİLERİ VE ALGI  
Bu ders, advertorial sunumların ikna ve etkililiği ile ilgilidir. Dersin amacı, ikna tekniklerini algısal psikoloji açısından incelemektir. Öğrencilerden farklı hedef kitlelerle etkili iletişim çözümleri ve ikna edici sunumlar oluşturmaları beklenir. Sunum planlaması, sunum teknikleri, hedef kitlede rezonans yaratma, empati, beden dili, sahne korkusunu yenme gibi konular da derslerde işlenmekte.

Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, öğrencilere oyun tasarımı ve yaratma konusunda teorik ve pratik bilgiler sunar. Eğitim ile öğrenciler, oyun tasarımı ve günümüzün önde gelen oyun stüdyolarında uygulanabilen üretim süreci hakkında bir bakış açısı kazanırken, bağımsız bir geliştirme projesinde bağımsız olarak çalışabilirler.

Bölümün amacı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, oyun tasarımı endüstrisinde tartışabilmek ve iş üretebilmek için gerekli olan temel bilgileri öğretir. Öğrenciler aldıkları eğitim boyunca tasarım öğelerine yalnızca görsel açıdan değil, mekanik, tarihsel ve kodlama bazında da odaklanırlar. Bu da öğrenciyi eğitim alırken tercihlerine bağlı olarak farklı alanlarda çalışabilmesi için zenginleştirir.

Bölüm kaç yıllıktır?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

Eğitim dili nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.

TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Dijital Oyun Tasarımı YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da kalkan Dijital Oyun Tasarımı Bölümünü AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

 Zorunlu stajı var mı? 
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünde zorunlu staj bulunmamaktadır.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim hangi ortamlarda işlenecek?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler dersliklerde,
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında,
  • Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde,
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
  • Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı bir eğitim sistemine sahiptir.

Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2),  Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünden mezun olan öğrenciler oyun tasarımı, oyun programlama, deneyim tasarımı, oyunlaştırma, oyun üretimi, oyun yazarlığı pozisyonları ve ilgili sektör ve firmalarda görev alabilirler. Ayrıca eğitim, medya, reklam, pazarlama, yazılım gibi sektörlerde de çalışabilirler.

Dijital Oyun Tasarımı öğrencileri aşağıdaki becerileri kazanırlar; 

– Karakter ve bölüm tasarımı

– Tasarım kurallarını bilmek ve oyun mekaniklerini uygulayabilme

– Görsel, işitsel, dokunsal ve metinsel unsurları oyun deneyimine aktarabilme

– Oyun tasarımı için 2B ve 3B programlarla çalışabilme, doğru modelleme yapabilme

– Oyunu, kullanıcı kitlesi doğrultusunda mobil, konsol, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik platformlarında çalışabilme

Neden ARUCAD’da okumalıyım?
Öğrencilerin sanatsal becerilerini geliştirebilecekleri canlı, öğrenme ortamında ARUCAD, kişinin gerçek çağrısını keşfetmesi için canlı bir ortam sunar. ARUCAD bünyesinde eğitim ve öğretim hayatına devam eden öğrenciler, alanında yetkin ve deneyimli akademik kadro tarafından sürekli kendilerini keşfetmek için teşvik edilmektedirler. ARUCAD’ın eğitim felsefesi yaratırken öğrenmeye odaklanır, bu nedenle burada okuyan öğrencilerin öğrenirken eserler üretmeleri beklenir.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

  • Adobe Creative Suite
  • Unity 3D
  • Blender
  • En az 16 GB RAM’a sahip, en az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC veya üstü
  • Çizim tableti: Wacom veya benzeri