Görsel İletişim Tasarımı
Görsel İletişim Tasarımı programımız, öğrencilerin görsel iletişim tasarımının işlevlerini, olanaklarını ve rolünü derinlemesine anlamalarını sağlayarak, onları bu alanda yaratıcı ve yenilikçi bireyler olarak yetiştirmeyi hedefler.
Hakkında
Teorik ve uygulamalı bir eğitim yaklaşımıyla yapılandırılan program, öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirirken, eleştirel ve kavramsal düşünme yeteneklerini güçlendirmeye odaklanır.
Program, öğrencilerin fikirlerini dijital ve basılı dergiler, kitaplar, illüstrasyon, markalaşma ve görsel kimlik, tabela, mobil uygulamalar, animasyon, web siteleri, fotoğraf ve film gibi çeşitli mecralarda ifade edebilme yetkinliği kazanmalarını sağlar. Bu ortamlar, sosyal, kültürel ve ticari bağlamlarla ilişkilendirilerek tasarım süreçlerine dahil edilir. Bu sayede öğrenciler, bireysel ve ekip çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilecek çok yönlü bir eğitim alır.
Görsel İletişim Tasarımı programı, geleneksel ve dijital tekniklerde uzmanlaşma fırsatı sunar. Modern stüdyo, laboratuvar ve atölye olanaklarıyla desteklenen eğitim sürecinde öğrenciler, yaratıcı fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için gerekli teknik bilgi ve becerilere sahip olur. Ayrıca tarihsel ve güncel sanat ile tasarım akımları, göstergebilim, sosyoloji ve kültürel çalışmalar gibi teorik konular, öğrencilerin kavramsal düşünme becerilerini güçlendirmelerine katkı sağlar.
Program, grafik tasarım, dijital sanatlar, medya ve iletişim teknolojileri gibi alanları bir araya getiren disiplinlerarası bir yapıya sahiptir. Bu yaklaşım, öğrencilerin farklı disiplinlerin yaratıcı potansiyellerinden faydalanarak, çözüm odaklı bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur.
Program, öğrencilerin endüstriyel tasarım projelerinde aktif yer almasını destekler. Yerel ve uluslararası staj ve proje imkanları, öğrencilerin profesyonel ağlarını genişletmelerine olanak tanır. Mezunlar; reklam ajansları, medya şirketleri, dijital tasarım stüdyoları ve animasyon sektöründe kariyer fırsatlarına sahip olabilir. Akademik kariyer yapmak isteyenler ise ileri eğitim programlarına devam ederek tasarım bilgisini yeni nesillere aktarabilir.
Program Türü
Lisans
Eğitim Süresi
4 Yıl
Bölüm Başkanı
Yrd. Doç. Dr. Hakan Karahasan
- info@arucad.edu.tr
- +90 (392) 650 65 55
- ARUCAD Merkez Kampüs
Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Hakan Karahasan
Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Nezahat Doğan

Prof. Dr. Panteha Farmanesh

Öğr. Gör. Korhan Akbaytogan

Öğr. Gör. Emad Abouata Amlashi

Öğr. Gör. Can Friedrich Luckinger
YIL 1 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
1 | 1 | COMM101 | İletişimin Temelleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
2 | 1 | COMM105 | Temel Fotoğrafçılık I | FC | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
3 | 1 | COMM107 | Desen I | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
4 | 1 | VCDE103 | Görsel İletişim Tasarımı Tarihi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
5 | 1 | VCDE111 | Temel Tasarım | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
6 | 1 | SOFL101 | Akademik İngilizce I | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam Kredi | 14 | 8 | 0 | 18 | 30 | |||||
BAHAR | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
7 | 2 | COMM106 | İletişim Sosyolojisi | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
8 | 2 | COMM108 | Desen II | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | COMM107 |
9 | 2 | COMM122 | Dijital Hikâye Anlatımı | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
10 | 2 | VCDE112 | İnsan Odaklı Tasarım | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
11 | 2 | VCDE132 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
12 | 2 | SOFL102 | Akademik İngilizce II | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam Kredi | 14 | 8 | 0 | 18 | 30 |
YIL 2 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
13 | 3 | COMM201 | İletişim Kuramları | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
14 | 3 | VCDE201 | Görüntü, Ses, Hareket | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
15 | 3 | VCDE203 | Görsel Dil ve Kültür | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
16 | 3 | VCDE211 | Vektörel Çizim | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
17 | 3 | TUDI/TURK201 | Türk Dili I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
18 | 3 | AIIT/ HIST201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
19 | 3 | Alan Seçmeli I | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 17 | 4 | 0 | 19 | 30 | |||||
BAHAR | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
20 | 4 | COMM206 | İletişim Hukuku ve Etik | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
21 | 4 | COMM208 | Yenilikçi Uygulamalar | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
22 | 4 | VCDE202 | Tasarım Teorisi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
23 | 4 | VCDE212 | Tipografi ve Sayfa Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
24 | 4 | TUDI/TURK202 | Türk Dili II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
25 | 4 | AIIT/ HIST202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
26 | 4 | Alan Seçmeli II | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 18 | 2 | 0 | 19 | 30 |
YIL 3 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
27 | 5 | COMM301 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
28 | 5 | VCDE301 | İllüstrasyon | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
29 | 5 | VCDE303 | Temel Grafik Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
30 | 5 | VCDE309 | Görüntü Tasarımı ve Görsel Efekt | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
31 | 5 | Alan Seçmeli III | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
32 | 5 | Fakülte Seçmeli I | FE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 12 | 6 | 0 | 18 | 30 | |||||
BAHAR | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
33 | 6 | COMM302 | Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
34 | 6 | VCDE302 | Portfolyo Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
35 | 6 | VCDE308 | Staj | AC | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
36 | 6 | VCDE314 | 3 Boyutlu Modelleme | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
37 | 6 | Alan Seçmeli IV | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
38 | 6 | Fakülte Seçmeli II | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 11 | 8 | 0 | 15 | 30 |
YIL 4 | ||||||||||
GÜZ | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
39 | 7 | COMM401 | Dijital Estetik | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
40 | 7 | COMM403 | Yaratıcı Sunum | FC | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 | |
41 | 7 | Alan Seçmeli V | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
42 | 7 | Fakülte Seçmeli III | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
43 | 7 | Üniversite Seçmeli I | UE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 11 | 10 | 0 | 16 | 30 | |||||
BAHAR | ||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | ||||
T | P | L | K | AKTS | ||||||
44 | 8 | VCDE402 | Marka Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
45 | 8 | VCDE404 | Final Projesi | AC | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 | |
46 | 8 | Alan Seçmeli VI | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
47 | 8 | Fakülte Seçmeli IV | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
48 | 8 | Üniversite Seçmeli II | UE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 10 | 12 | 0 | 16 | 30 |
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Teo | Uyg | Lab | Krd | AKTS |
ARCH320 | Işık ve Gölge ile Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ARHA409 | Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ARHA101 | Sanat Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA107 | Antik Ortadoğu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA109 | Antik Mısır | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA110 | Antik Yunan | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA401 | Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA406 | Güncel Mimarlık ve Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS202 | Temel Sanat Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS205 | Mitoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS303 | Güncel Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS360 | Sanat ve Mekan | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
CDNC220 | Beden Zindeliği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
FIDE201 | Film Türleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FIDE215 | Post Prodüksiyon Stüdyosu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
FMPA221 | 20. Yüzyılın İkonları ve Tarzları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA222 | Performans Sanatının Kültürü | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA324 | Elektronik Çağda Müzik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA325 | Dünya Müziği ve Kültürleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA326 | Müzikal Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA423 | Yaratıcı Uygulama ve Dans | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
INAD310 | Çağdaş Tasarım Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
INDD310 | Tasarım Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
INDD317 | Mobilya ve Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
INDD430 | 20.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PHVD102 | Fotoğrafta Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PHVD216 | Deneysel Fotoğraf | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Sayı | Program Öğrenim Çıktıları |
1 | İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir. |
2 | Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir. |
3 | Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir. |
5 | İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir. |
6 | Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. |
7 | Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir. |
8 | Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir. |
9 | Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular. |
10 | Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir. |
11 | Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. |
12 | Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
13 | Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir. |
14 | Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
15 | Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir. |
16 | Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir. |
17. | Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir. |
18 | Dijital teknolojileri ve yapay zeka tabanlı/ destekli tasarım araçlarını görsel iletişim tasarımı ve prodüksiyonu aşamalarında yaratıcı ve yenilikçi biçimde entegre etmeyi ve kullanmayı bilir. |
19 | Tasarım çalışmalarında yapay zeka uygulamalarını estetik ve özgünlük açısından eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, etik kurallara uygun olarak kullanır. |
YIL 1 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
1 | 1 | COMM101 | İletişimin Temelleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
2 | 1 | VCDE103 | Görsel İletişim Tasarımı Tarihi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | ||
3 | 1 | VCDE111 | Temel Tasarım | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
4 | 1 | PHVD111 | Temel Fotoğrafçılık I | AC | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | ||
5 | PLAS111 | Desen I | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |||
6 | 1 | SOFL101 | Akademik İngilizce I | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam Kredi | 14 | 8 | 0 | 18 | 30 | ||||||
BAHAR | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
7 | 2 | COMM122 | Dijital Hikâye Anlatımı | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
8 | 2 | COMM102 | İletişim Tarihi | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
9 | 2 | VCDE112 | İnsan Odaklı Tasarım | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | ||
10 | 2 | VCDE132 | Bilgisayar Grafikleri ve Görüntü | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
11 | 2 | PLAS112 | Desen II | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | ||
12 | 2 | SOFL102 | Akademik İngilizce II | UC | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | ||
Toplam Kredi | 14 | 8 | 0 | 18 | 30 |
YIL 2 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
13 | 3 | COMM201 | İletişim Kuramları | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
14 | 3 | VCDE201 | Görüntü, Ses, Hareket | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | ||
15 | 3 | VCDE211 | Vektörel Çizim | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
16 | 3 | VCDE203 | Görsel Dil ve Kültür | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
17 | 3 | TUDI/TURK201 | Türk Dili I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
18 | 3 | AIIT/HIST201 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
19 | 3 | AE | Alan Seçmeli I | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 17 | 4 | 0 | 19 | 30 | ||||||
BAHAR | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
20 | 4 | COMM202 | İletişim Sosyolojisi | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
21 | 4 | COMM204 | İletişimde İnovatif Uygulamalar | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
22 | 4 | VCDE202 | Tasarım Teorisi | AC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
23 | 4 | VCDE212 | Tipografi ve Sayfa Tasarımı (Önkoşul VCDE 211) | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | VCDE211 | |
24 | 4 | TUDI/TURK202 | Türk Dili II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
25 | 4 | AIIT/HIST202 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | UC | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | ||
26 | 4 | AE | Alan Seçmeli II | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 18 | 2 | 0 | 19 | 30 |
YIL 3 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
27 | 5 | COMM301 | Sosyal Bilimlerde Aaştırma Yöntemleri | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
28 | 5 | VCDE301 | İlüstrasyon | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
29 | 5 | VCDE303 | Temel Grafik Tasarımı (Önkoşul VCDE 212) | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | VCDE212 | |
30 | 5 | FIDE331 | Görüntü Tasarımı ve Görsel Efekt | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
31 | 5 | AE | Alan Seçmeli III | AE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
32 | 5 | FE | Fakülte Seçmeli I | FE | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 15 | 6 | 0 | 18 | 30 | ||||||
BAHAR | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
33 | 6 | COMM302 | Yaratıcı ve Sorgulayıcı Düşünme | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
34 | 6 | ANIM212 | 3D Modelleme | FC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
35 | 6 | VCDE302 | Portfolyo Tasarımı | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
36 | 6 | VCDE308 | Staj | AC | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | ||
37 | 6 | AE | Alan Seçmeli IV | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
38 | 6 | FE | Fakülte Seçmeli II | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 11 | 8 | 15 | 30 |
YIL 4 | |||||||||||
GÜZ | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
39 | 7 | COMM403 | Yaratıcı Sunum | FC | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 | ||
40 | 7 | COMM401 | Dijital Estetik | FC | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | ||
41 | 7 | AE | Alan Seçmeli V | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
42 | 7 | FE | Fakülte Seçmeli III | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
43 | 7 | UE | Üniversite Seçmeli I | UE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 11 | 8 | 17 | 30 | |||||||
BAHAR | |||||||||||
Ders No | Dönem | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Kategorisi | Kredi | Ön Koşul | |||||
T | P | L | K | AKTS | |||||||
44 | 8 | VCDE402 | Brand Design | AC | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
45 | 8 | VCDE404 | Final Project | AC | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 | ||
46 | 8 | AE | Alan Seçmeli VI | AE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
47 | 8 | FE | Fakülte Seçmeli IV | FE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
48 | 8 | UE | Üniversite Seçmeli II | UE | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | ||
Toplam Kredi | 10 | 12 | 0 | 16 | 30 |
ALAN SEÇMELİ DERSLER | ||||||||
Ders No | Dönem | Dersin Kodu | Dersin İsmi | Kredi | ||||
T | P | L | K | T | ||||
1. | 3 | VCDE207 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
2. | 3 | VCDE209 | Yaratıcı Reklâm Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
3. | 3 | VCDE213 | Reklam Fotoğrafçılığı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
4. | 3 | VCDE231 | Yaratıcı Reklam Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
5. | 3 | VCDE233 | Stratejik İletişim Planlaması ve Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
6. | 3 | VCDE235 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
7. | 4 | VCDE204 | Tanıtım ve Promosyon Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
8. | 4 | VCDE206 | Transmedya Hikâye Anlatımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
9. | 4 | VCDE208 | Dijital Medya Pazarlaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
10. | 4 | VCDE214 | Logo Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
11. | 4 | VCDE218 | Veri Madenciliği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
12. | 4 | VCDE222 | Yayın Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
13. | 4 | VCDE224 | Gelecek ve Gelişen Teknolojiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
14. | 4 | VCDE226 | Yapay Zekâ | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
15. | 4 | VCDE262 | Renk Kompozisyonu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
16. | 5 | VCDE305 | Konvsiyonel Baskı Teknikleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
17. | 5 | VCDE307 | İnfografik Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
18. | 5 | VCDE315 | Stop Motion’a Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
19. | 6 | VCDE304 | Konvansiyonel Baskı Teknikleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
20. | 6 | VCDE306 | Ambalaj Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
21. | 6 | VCDE312 | Web Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
22. | 6 | VCDE316 | Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
23. | 7 | VCDE401 | Arayüz Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
24. | 7 | VCDE403 | Sinemada Grafik Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
25. | 7 | VCDE405 | Mobil Uygulama Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
26. | 7 | VCDE409 | VR ve AR Ortamlarında Grafik Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
27. | 7 | VCDE411 | Yardımcı Teknolojiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
28. | 7 | VCDE413 | Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
29. | 7 | VCDE415 | Medya Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
30. | 8 | VCDE408 | Dijital İllüstrasyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
31. | 8 | VCDE414 | Animasyon Stüdyosu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
32. | 8 | VCDE416 | Teknoloji Etiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Teo | Uyg | Lab | Krd | AKTS |
ADVE132 | Yaratıcı Reklam Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ANIM462 | Animasyon Stüdyosu | 0 | 6 | 0 | 3 | 5 |
CODE203 | Stratejik İletişim Planlaması ve Yönettim | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
COMM305 | Medya, İktidar and Kültür | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
COMM312 | Medya Hukuku ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
DIME203 | Dijital Medya Pazarlama | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
DIME211 | Video Sanatları | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
DIME301 | Yazım Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
DIME303 | Oyun Mekanikleri ve Seviye Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
DIME402 | Yeni Nesil Medya | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
DIME405 | Mobil Uygulama Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
DIME414 | Dijital İlustrasyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
DIME416 | Multimedya için Foley Ses Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME202 | Dijital Oyun için Konsept Sanatı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME204 | 2B Oyun Animasyonu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME207 | Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME208 | Oyunlar için Müzik Üretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME211 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
GAME213 | Oyun Sektöründe Yapay Zeka | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
GAME214 | Yaratıcı Reklam Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME215 | Oyun Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME216 | Veri Tabanı Sistemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME313 | Mobil Uygulama Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME315 | Yardımcı Teknolojiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
GAME316 | Bilgisayar Ağları | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
GAME318 | Technology Etiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
GAME410 | Oyun Motorlarında Görsel Efekt | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER | ||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Teo | Uyg | Lab | Krd | AKTS |
ARCH320 | Işık ve Gölge ile Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ARHA409 | Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
ARHA101 | Sanat Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA107 | Antik Ortadoğu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA109 | Antik Mısır | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA110 | Antik Yunan | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA401 | Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARHA406 | Güncel Mimarlık ve Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS202 | Temel Sanat Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS205 | Mitoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS303 | Güncel Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
ARTS360 | Sanat ve Mekan | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
CDNC220 | Beden Zindeliği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
FIDE201 | Film Türleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FIDE215 | Post Prodüksiyon Stüdyosu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
FMPA221 | 20. Yüzyılın İkonları ve Tarzları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA222 | Performans Sanatının Kültürü | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA324 | Elektronik Çağda Müzik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA325 | Dünya Müziği ve Kültürleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA326 | Müzikal Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
FMPA423 | Yaratıcı Uygulama ve Dans | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
INAD310 | Çağdaş Tasarım Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
INDD310 | Tasarım Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
INDD317 | Mobilya ve Tasarım | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
INDD430 | 20.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PHVD102 | Fotoğrafta Güncel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PHVD216 | Deneysel Fotoğraf | 1 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Sıra | Program Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencilerin çağdaş kültürde görsel iletişim ilkelerini anlamaya yönelik bilgili, eleştirel ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak. |
2 | Disiplinin kendine özgü nitelikleri ve başlıca varsayımları, tartışmaları ve kuramsal modelleri hakkında bir anlayış geliştirmek. |
3 | Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı da dahil olmak üzere bir dizi ticari ve yaratıcı bağlamda ileri düzeyde pratik beceriler geliştirmek. |
4 | Çeşitli küresel biçimleriyle görsel kültürün etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluşturmak. |
5 | Sosyal bağlamında görsel temsilin teorik analizinin yanı sıra grafik tasarım, web tasarımı ve video prodüksiyonu da dahil olmak üzere interaktif medyada titiz uygulamaya dayalı dersler alma fırsatı sunmak). |
6 | Entelektüel merakı ve hem sözlü hem de yazılı olarak kanıta dayalı argüman ve tartışma kullanımını teşvik etmek. |
7 | Öğrencileri, daha geniş bir dünya ile aktif ve hevesli bir şekilde ilişki kurmaya devam edecek yansıtıcı, eleştirel, bağımsız düşünürler olarak gelişmeye teşvik etmek. |
8 | Görsel iletişimin farklı dönemleri ve tarihsel gelişimi hakkında bir anlayışa sahip olmak. |
9 | Bir profesyonel olarak çalışmak, yüksek uygulama standartlarını korumak ve hızla değişen bir ortama uyum sağlamak ve bir ekip içinde çalışma becerisi kazanmak. |
10 | Çeşitli geçmiş toplumlardaki görsel kültürleri ve çağdaş ve gelecekteki tasarım trendlerini anlamak. |
11 | Ticari bağlamda çizgi altı ve çizgi üstü görsel tasarım bilgisini geliştirmek. |
Sayı | Program Öğrenim Çıktıları |
1 | İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir. |
2 | Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir. |
3 | Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir. |
5 | İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir. |
6 | Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. |
7 | Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir. |
8 | Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir. |
9 | Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular. |
10 | Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir. |
11 | Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. |
12 | Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
13 | Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir. |
14 | Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
15 | Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir. |
16 | Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir. |
17. | Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir. |
Sayı | Program Öğrenim Çıktıları |
1 | İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir. |
2 | Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir. |
3 | Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir. |
5 | İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir. |
6 | Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir. |
7 | Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir. |
8 | Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir. |
9 | Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular. |
10 | Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir. |
11 | Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir. |
12 | Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
13 | Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir. |
14 | Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
15 | Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir. |
16 | Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir. |
17. | Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir. |
18 | Dijital teknolojileri ve yapay zeka tabanlı/ destekli tasarım araçlarını görsel iletişim tasarımı ve prodüksiyonu aşamalarında yaratıcı ve yenilikçi biçimde entegre etmeyi ve kullanmayı bilir. |
19 | Tasarım çalışmalarında yapay zeka uygulamalarını estetik ve özgünlük açısından eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, etik kurallara uygun olarak kullanır. |
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü nedir?
Dünyanın değişen koşulları içinde yaşadığımız dijital devrim, yaşam dair tüm ihtiyaçları yeniden tanımlarken, iletişim alanında görsel olanın önemini oldukça artırmıştır. Görselliğin bu derece önem kazandığı, imajların yeniden tasarlandığı ve kimliklerin görsellikle inşa edildiği günümüz koşullarında görsel iletişim tasarımına olan ihtiyaç öne çıkmıştır. Tasarımcılar fikirleri, bilgileri ve görsel uyaranları geniş bir kitleye iletmek için yaratıcı, yenilikçi ve ikna edici stratejiler geliştirebilir yeteneklere sahip olmalıdırlar.
Bölümün amacı nedir?
ARUCAD Görsel İletişim Tasarımı Bölümü çizim, renk, tipografi, illüstrasyon, yayın ve editöryal tasarım, dijital tasarım, reklam, medya tasarımı, ambalaj tasarımı, fotoğrafçılık, üç boyutlu animasyon gibi temel tasarım öğelerini ve süreçlerini kapsamaktadır.
Bölüm kaç yıllıktır?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.
Eğitim dili nedir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.
TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da kalkan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü için AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.
Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83
KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.
Zorunlu stajı var mı?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümünde 30 iş günü zorunlu staj bulunmaktadır.
Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim yoğun olarak nerelerde olacak?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile Bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.
Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:
- Teorik dersler sınıflarda,
- Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında,
- Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde,
- Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
- Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.
Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı bir eğitim sistemine sahiptir. Bununla birlikte ARUCAD’da öğrenciler mekandan bağımsız öğrenme süreçleri ile de desteklenmekte ve yıl boyunca açılan sergiler, paneller, etkinlikler ile öğrenim süreçleri pekiştirilmektedir. Bu kapsamda öğrenciler her güz ve bahar dönemi olmak üzere yılda iki kez halka açık karma öğrenci sergileri ile kariyerlerine daha emin adımlarla ilerlemeleri için desteklenmektedir.
Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvarlarda var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2), Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.
Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü mezunları, medya sektörünün görsel iletişimle ilgili tüm alanlarında çalışma olanağı bulabilmektedir. Kamu ve özel sektör kurumlarının kurumsal iletişim birimlerinde, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinin görsel iletişim ve tasarım birimlerinde, internet medyası gibi pek çok alanda çalışabilirler. İletişim uzmanı, web tasarımcısı, yaratıcı yönetmen, proje yöneticisi, oyun tasarımcısı ve mobil uygulama tasarımcısı gibi unvanlara sahip olabilirler.
Neden ARUCAD’da okumalıyım?
ARUCAD öğrencilere kendi yeteneklerini kefedebilmeleri için gereken yaratıcı ortamı sağlamakla kalmıyor, deneyimli ve alanında uzman eğitim kadrosuyla poransiyellerinin keşfedilmesini ve daha ilerisi için cesaretlenmesini sağlıyor.. Üretirken öğrenmek, öğrenirken üretmek felsefesi ile öğrencilerimize üretime dayalı bir eğitim sunuyoruz.
Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:
- Adobe Creative Suite
- En az 16 GB RAM’a sahip, en az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC
- Canon EOS R50 ya da türevi fotoğraf makinesi
- Wacom tablet