Görsel İletişim Tasarımı

Görsel İletişim Tasarımı programımız, öğrencilerin görsel iletişim tasarımının işlevlerini, olanaklarını ve rolünü derinlemesine anlamalarını sağlayarak, onları bu alanda yaratıcı ve yenilikçi bireyler olarak yetiştirmeyi hedefler.

Hakkında

Teorik ve uygulamalı bir eğitim yaklaşımıyla yapılandırılan program, öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirirken, eleştirel ve kavramsal düşünme yeteneklerini güçlendirmeye odaklanır.

Program, öğrencilerin fikirlerini dijital ve basılı dergiler, kitaplar, illüstrasyon, markalaşma ve görsel kimlik, tabela, mobil uygulamalar, animasyon, web siteleri, fotoğraf ve film gibi çeşitli mecralarda ifade edebilme yetkinliği kazanmalarını sağlar. Bu ortamlar, sosyal, kültürel ve ticari bağlamlarla ilişkilendirilerek tasarım süreçlerine dahil edilir. Bu sayede öğrenciler, bireysel ve ekip çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilecek çok yönlü bir eğitim alır.

Görsel İletişim Tasarımı programı, geleneksel ve dijital tekniklerde uzmanlaşma fırsatı sunar. Modern stüdyo, laboratuvar ve atölye olanaklarıyla desteklenen eğitim sürecinde öğrenciler, yaratıcı fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için gerekli teknik bilgi ve becerilere sahip olur. Ayrıca tarihsel ve güncel sanat ile tasarım akımları, göstergebilim, sosyoloji ve kültürel çalışmalar gibi teorik konular, öğrencilerin kavramsal düşünme becerilerini güçlendirmelerine katkı sağlar.

Program, grafik tasarım, dijital sanatlar, medya ve iletişim teknolojileri gibi alanları bir araya getiren disiplinlerarası bir yapıya sahiptir. Bu yaklaşım, öğrencilerin farklı disiplinlerin yaratıcı potansiyellerinden faydalanarak, çözüm odaklı bir bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olur.

Program, öğrencilerin endüstriyel tasarım projelerinde aktif yer almasını destekler. Yerel ve uluslararası staj ve proje imkanları, öğrencilerin profesyonel ağlarını genişletmelerine olanak tanır. Mezunlar; reklam ajansları, medya şirketleri, dijital tasarım stüdyoları ve animasyon sektöründe kariyer fırsatlarına sahip olabilir. Akademik kariyer yapmak isteyenler ise ileri eğitim programlarına devam ederek tasarım bilgisini yeni nesillere aktarabilir.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Hakan Karahasan

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Hakan Karahasan

Bölüm Başkanı

Prof. Dr. Nezahat Doğan

Prof. Dr. Panteha Farmanesh

Öğr. Gör. Korhan Akbaytogan

Öğr. Gör. Emad Abouata Amlashi

Öğr. Gör. Can Friedrich Luckinger

YIL 1
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
11COMM101İletişimin TemelleriFC30035 
21COMM105Temel Fotoğrafçılık IFC14036 
31COMM107Desen IFC22035 
41VCDE103Görsel İletişim Tasarımı TarihiAC30035 
51VCDE111Temel TasarımAC22035 
61SOFL101Akademik İngilizce IUC30034 
Toplam Kredi14801830 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
72COMM106İletişim SosyolojisiFC30035 
82COMM108Desen IIFC22035COMM107
92COMM122Dijital Hikâye AnlatımıFC22035 
102VCDE112İnsan Odaklı TasarımAC22036 
112VCDE132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüAC22035 
122SOFL102Akademik İngilizce  IIUC30034 
Toplam Kredi14801830 
YIL 2
GÜZ
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
13 3 COMM201 İletişim Kuramları FC 3 0 0 3 5  
14 3 VCDE201 Görüntü, Ses, Hareket AC 2 2 0 3 6  
15 3 VCDE203 Görsel Dil ve Kültür AC 3 0 0 3 5  
16 3 VCDE211 Vektörel Çizim AC 2 2 0 3 5  
17 3 TUDI/TURK201 Türk Dili I UC 2 0 0 2 2  
18 3 AIIT/ HIST201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I UC 2 0 0 2 2  
19 3   Alan Seçmeli I AE 3 0 0 3 5  
Toplam Kredi 17 4 0 19 30  
BAHAR
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
20 4 COMM206 İletişim Hukuku ve Etik FC 3 0 0 3 5  
21 4 COMM208 Yenilikçi Uygulamalar FC 3 0 0 3 5  
22 4 VCDE202 Tasarım Teorisi AC 3 0 0 3 5  
23 4 VCDE212 Tipografi ve Sayfa Tasarımı AC 2 2 0 3 6  
24 4 TUDI/TURK202 Türk Dili II UC 2 0 0 2 2  
25 4 AIIT/ HIST202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II UC 2 0 0 2 2  
26 4   Alan Seçmeli II AE 3 0 0 3 5  
Toplam Kredi 18 2 0 19 30  
YIL 3
GÜZ
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
27 5 COMM301 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri FC 3 0 0 3 5  
28 5 VCDE301 İllüstrasyon AC 2 2 0 3 5  
29 5 VCDE303 Temel Grafik Tasarımı AC 2 2 0 3 5  
30 5 VCDE309 Görüntü Tasarımı ve Görsel Efekt AC 2 2 0 3 5  
31 5   Alan Seçmeli III AE 3 0 0 3 5  
32 5   Fakülte Seçmeli I FE 3 0 0 3 5  
Toplam Kredi 12 6 0 18 30  
BAHAR
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
33 6 COMM302 Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme FC 3 0 0 3 5  
34 6 VCDE302 Portfolyo Tasarımı AC 2 2 0 3 5  
35 6 VCDE308 Staj AC 0 0 0 0 5  
36 6 VCDE314 3 Boyutlu Modelleme AC 2 2 0 3 5  
37 6   Alan Seçmeli IV AE 2 2 0 3 5  
38 6   Fakülte Seçmeli II FE 2 2 0 3 5  
Toplam Kredi 11 8 0 15 30  
YIL 4
GÜZ
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
39 7 COMM401 Dijital Estetik FC 3 0 0 3 5  
40 7 COMM403 Yaratıcı Sunum FC 2 4 0 4 10  
41 7   Alan Seçmeli V AE 2 2 0 3 5  
42 7   Fakülte Seçmeli III FE 2 2 0 3 5  
43 7   Üniversite Seçmeli I UE 2 2 0 3 5  
Toplam Kredi 11 10 0 16 30  
BAHAR
Ders No Dönem Ders Kodu Ders Adı Ders Kategorisi Kredi Ön  Koşul
T P L K AKTS
44 8 VCDE402 Marka Tasarımı AC 2 2 0 3 5  
45 8 VCDE404 Final Projesi AC 2 4 0 4 10  
46 8   Alan Seçmeli VI AE 2 2 0 3 5  
47 8   Fakülte Seçmeli IV FE 2 2 0 3 5  
48 8   Üniversite Seçmeli II UE 2 2 0 3 5  
Toplam Kredi 10 12 0 16 30  
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDersin KoduDersin İsmiKredi
TPLKT
1.3VCDE207Kişilerarası İlişkiler ve İletişim30035
2.3VCDE209Yaratıcı Reklâm Tasarımı22035
3.3VCDE213Reklam Fotoğrafçılığı22035
4.3VCDE231Yaratıcı Reklam Tasarımı22035
5.3VCDE233Stratejik İletişim Planlaması ve Yönetimi30035
6.3VCDE235Bütünleşik Pazarlama İletişimi30035
7.4VCDE204Tanıtım ve Promosyon Stratejileri30035
8.4VCDE206Transmedya Hikâye Anlatımı22035
9.4VCDE208Dijital Medya Pazarlaması30035
10.4VCDE214Logo Tasarımı22035
11.4VCDE218Veri Madenciliği22035
12.4VCDE222Yayın Tasarımı22035
13.4VCDE224Gelecek ve Gelişen Teknolojiler30035
14.4VCDE226Yapay Zekâ30035
15.4VCDE262Renk Kompozisyonu22035
16.5VCDE305Konvsiyonel Baskı Teknikleri I22035
17.5VCDE307İnfografik Tasarımı22035
18.5VCDE315Stop Motion’a Giriş22035
19.6VCDE304Konvansiyonel Baskı Teknikleri II22035
20.6VCDE306Ambalaj Tasarımı22035
21.6VCDE312Web Tasarımı22035
22.6VCDE316Girişimcilik30035
23.7VCDE401Arayüz Tasarımı22035
24.7VCDE403Sinemada Grafik Tasarım22035
25.7VCDE405Mobil Uygulama Tasarımı22035
26.7VCDE409VR ve AR Ortamlarında Grafik Tasarım22035
27.7VCDE411Yardımcı Teknolojiler30035
28.7VCDE413Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı22035
29.7VCDE415Medya Psikolojisi30035
30.8VCDE408Dijital İllüstrasyon22035
31.8VCDE414Animasyon Stüdyosu22035
32. 8VCDE416Teknoloji Etiği30035
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders KoduDers AdıTeoUygLabKrdAKTS
ADVE132Yaratıcı Reklam Tasarımı22035
ANIM462Animasyon Stüdyosu06035
CODE203Stratejik İletişim Planlaması ve Yönettim22036
COMM305Medya, İktidar and Kültür30035
COMM312Medya Hukuku ve Etik30035
DIME203Dijital Medya Pazarlama22035
DIME211Video Sanatları22035
DIME301Yazım Teknikleri30035
DIME303Oyun Mekanikleri ve Seviye Tasarımı22035
DIME402Yeni Nesil Medya30035
DIME405Mobil Uygulama Tasarımı22035
DIME414Dijital İlustrasyon22035
DIME416Multimedya için Foley Ses Tasarımı22035
GAME202Dijital Oyun için Konsept Sanatı22035
GAME2042B Oyun Animasyonu22035
GAME207Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı22035
GAME208Oyunlar için Müzik Üretimi22035
GAME211Veri Yapıları ve Algoritmalar30035
GAME213Oyun Sektöründe Yapay Zeka30035
GAME214Yaratıcı Reklam Tasarımı22035
GAME215Oyun Tasarımı22035
GAME216Veri Tabanı Sistemleri22035
GAME313Mobil Uygulama Tasarımı22035
GAME315Yardımcı Teknolojiler30035
GAME316Bilgisayar Ağları22035
GAME318Technology Etiği30035
GAME410Oyun Motorlarında Görsel Efekt22035
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders KoduDers AdıTeoUygLabKrdAKTS
ARCH320Işık ve Gölge ile Tasarım22035
ARHA409Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji22035
ARHA101Sanat Tarihine Giriş30035
ARHA107Antik Ortadoğu30035
ARHA109Antik Mısır30035
ARHA110Antik Yunan30035
ARHA401Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi30035
ARHA406Güncel Mimarlık ve Sanat30035
ARTS202Temel Sanat Kavramları30035
ARTS205Mitoloji30035
ARTS303Güncel Sanat30035
ARTS360Sanat ve Mekan30035
CDNC220Beden Zindeliği22035
FIDE201Film Türleri30035
FIDE215Post Prodüksiyon Stüdyosu22035
FMPA22120. Yüzyılın İkonları ve Tarzları30035
FMPA222Performans Sanatının Kültürü30035
FMPA324Elektronik Çağda Müzik30035
FMPA325Dünya Müziği ve Kültürleri30035
FMPA326Müzikal Sinema30035
FMPA423Yaratıcı Uygulama ve Dans22035
INAD310Çağdaş Tasarım Yaklaşımları30035
INDD310Tasarım Tarihi30035
INDD317Mobilya ve Tasarım22035
INDD43020.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri30035
PHVD102Fotoğrafta Güncel Konular30035
PHVD216Deneysel Fotoğraf14035
 
Sayı Program Öğrenim Çıktıları
1 İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2 Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3 Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir.
5 İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir.
6 Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
7 Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir.
8 Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
10 Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir.
11 Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
12 Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
14 Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir.
15 Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir.
16 Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir.
17. Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir.
18 Dijital teknolojileri ve yapay zeka tabanlı/ destekli tasarım araçlarını görsel iletişim tasarımı ve prodüksiyonu aşamalarında yaratıcı ve yenilikçi biçimde entegre etmeyi ve kullanmayı bilir.
19 Tasarım çalışmalarında yapay zeka uygulamalarını estetik ve özgünlük açısından eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, etik kurallara uygun olarak kullanır.
YIL 1
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
11COMM101İletişimin TemelleriFC30035 
21VCDE103Görsel İletişim Tasarımı TarihiAC30036 
31VCDE111Temel TasarımAC22036 
41PHVD111Temel Fotoğrafçılık IAC14036 
5 PLAS111Desen IAC22033 
61SOFL101Akademik İngilizce IUC30034 
Toplam Kredi 14801830 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
72COMM122Dijital Hikâye AnlatımıFC22035 
82COMM102İletişim TarihiFC30035 
92VCDE112İnsan Odaklı TasarımAC22037 
102VCDE132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüAC22036 
112PLAS112Desen IIAC22033 
122SOFL102Akademik İngilizce IIUC30034 
Toplam Kredi 14801830 
YIL 2
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
133COMM201İletişim KuramlarıFC30035 
143VCDE201Görüntü, Ses, HareketAC22036 
153VCDE211Vektörel ÇizimAC22035 
163VCDE203Görsel Dil ve KültürAC30035 
173TUDI/TURK201Türk Dili IUC20022 
183AIIT/HIST201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022 
193AEAlan Seçmeli IAE30035 
Toplam Kredi17401930 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
204COMM202İletişim SosyolojisiFC30035 
214COMM204İletişimde İnovatif UygulamalarFC30035 
224VCDE202Tasarım TeorisiAC30035 
234VCDE212Tipografi ve Sayfa Tasarımı (Önkoşul VCDE 211)AC22036VCDE211
244TUDI/TURK202Türk Dili IIUC20022 
254AIIT/HIST202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022 
264AEAlan Seçmeli IIAE30035 
Toplam Kredi18201930 
YIL 3
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
275COMM301Sosyal Bilimlerde Aaştırma YöntemleriFC30035 
285VCDE301İlüstrasyonAC22035 
295VCDE303Temel Grafik Tasarımı (Önkoşul VCDE 212)AC22035VCDE212
305FIDE331Görüntü Tasarımı ve Görsel EfektFC22035 
315AEAlan Seçmeli IIIAE30035 
325FEFakülte Seçmeli IFE30035 
Toplam Kredi15601830 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
336COMM302Yaratıcı ve Sorgulayıcı DüşünmeFC30035 
346ANIM2123D ModellemeFC22035 
356VCDE302Portfolyo TasarımıAC22035 
366VCDE308StajAC00005 
376AEAlan Seçmeli IVAE22035 
386FEFakülte Seçmeli IIFE22035 
Toplam Kredi118 1530 
YIL 4
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
397COMM403Yaratıcı SunumFC240410 
407COMM401Dijital EstetikFC30035 
417AEAlan Seçmeli VAE22035 
427FEFakülte Seçmeli IIIFE22035 
437UEÜniversite Seçmeli IUE22035 
Toplam Kredi118 1730 
BAHAR
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
448VCDE402Brand DesignAC22035 
458VCDE404Final ProjectAC240410 
468AEAlan Seçmeli VIAE22035 
478FEFakülte Seçmeli IVFE22035 
488UEÜniversite Seçmeli IIUE22035 
Toplam Kredi101201630 
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders No Dönem Dersin Kodu Dersin İsmi Kredi
T P L K T
1. 3 VCDE207 Kişilerarası İlişkiler ve İletişim 3 0 0 3 5
2. 3 VCDE209 Yaratıcı Reklâm Tasarımı 2 2 0 3 5
3. 3 VCDE213 Reklam Fotoğrafçılığı 2 2 0 3 5
4. 3 VCDE231 Yaratıcı Reklam Tasarımı 2 2 0 3 5
5. 3 VCDE233 Stratejik İletişim Planlaması ve Yönetimi 3 0 0 3 5
6. 3 VCDE235 Bütünleşik Pazarlama İletişimi 3 0 0 3 5
7. 4 VCDE204 Tanıtım ve Promosyon Stratejileri 3 0 0 3 5
8. 4 VCDE206 Transmedya Hikâye Anlatımı 2 2 0 3 5
9. 4 VCDE208 Dijital Medya Pazarlaması 3 0 0 3 5
10. 4 VCDE214 Logo Tasarımı 2 2 0 3 5
11. 4 VCDE218 Veri Madenciliği 2 2 0 3 5
12. 4 VCDE222 Yayın Tasarımı 2 2 0 3 5
13. 4 VCDE224 Gelecek ve Gelişen Teknolojiler 3 0 0 3 5
14. 4 VCDE226 Yapay Zekâ 3 0 0 3 5
15. 4 VCDE262 Renk Kompozisyonu 2 2 0 3 5
16. 5 VCDE305 Konvsiyonel Baskı Teknikleri I 2 2 0 3 5
17. 5 VCDE307 İnfografik Tasarımı 2 2 0 3 5
18. 5 VCDE315 Stop Motion’a Giriş 2 2 0 3 5
19. 6 VCDE304 Konvansiyonel Baskı Teknikleri II 2 2 0 3 5
20. 6 VCDE306 Ambalaj Tasarımı 2 2 0 3 5
21. 6 VCDE312 Web Tasarımı 2 2 0 3 5
22. 6 VCDE316 Girişimcilik 3 0 0 3 5
23. 7 VCDE401 Arayüz Tasarımı 2 2 0 3 5
24. 7 VCDE403 Sinemada Grafik Tasarım 2 2 0 3 5
25. 7 VCDE405 Mobil Uygulama Tasarımı 2 2 0 3 5
26. 7 VCDE409 VR ve AR Ortamlarında Grafik Tasarım 2 2 0 3 5
27. 7 VCDE411 Yardımcı Teknolojiler 3 0 0 3 5
28. 7 VCDE413 Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı 2 2 0 3 5
29. 7 VCDE415 Medya Psikolojisi 3 0 0 3 5
30. 8 VCDE408 Dijital İllüstrasyon 2 2 0 3 5
31. 8 VCDE414 Animasyon Stüdyosu 2 2 0 3 5
32. 8 VCDE416 Teknoloji Etiği 3 0 0 3 5
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Teo Uyg Lab Krd AKTS
ADVE132 Yaratıcı Reklam Tasarımı 2 2 0 3 5
ANIM462 Animasyon Stüdyosu 0 6 0 3 5
CODE203 Stratejik İletişim Planlaması ve Yönettim 2 2 0 3 6
COMM305 Medya, İktidar and Kültür 3 0 0 3 5
COMM312 Medya Hukuku ve Etik 3 0 0 3 5
DIME203 Dijital Medya Pazarlama 2 2 0 3 5
DIME211 Video Sanatları 2 2 0 3 5
DIME301 Yazım Teknikleri 3 0 0 3 5
DIME303 Oyun Mekanikleri ve Seviye Tasarımı 2 2 0 3 5
DIME402 Yeni Nesil Medya 3 0 0 3 5
DIME405 Mobil Uygulama Tasarımı 2 2 0 3 5
DIME414 Dijital İlustrasyon 2 2 0 3 5
DIME416 Multimedya için Foley Ses Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME202 Dijital Oyun için Konsept Sanatı 2 2 0 3 5
GAME204 2B Oyun Animasyonu 2 2 0 3 5
GAME207 Geleneksel Masa Oyunu Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME208 Oyunlar için Müzik Üretimi 2 2 0 3 5
GAME211 Veri Yapıları ve Algoritmalar 3 0 0 3 5
GAME213 Oyun Sektöründe Yapay Zeka 3 0 0 3 5
GAME214 Yaratıcı Reklam Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME215 Oyun Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME216 Veri Tabanı Sistemleri 2 2 0 3 5
GAME313 Mobil Uygulama Tasarımı 2 2 0 3 5
GAME315 Yardımcı Teknolojiler 3 0 0 3 5
GAME316 Bilgisayar Ağları 2 2 0 3 5
GAME318 Technology Etiği 3 0 0 3 5
GAME410 Oyun Motorlarında Görsel Efekt 2 2 0 3 5
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Teo Uyg Lab Krd AKTS
ARCH320 Işık ve Gölge ile Tasarım 2 2 0 3 5
ARHA409 Bilim Kurgu Filmlerinde Mimarlık, Sanat, Kentsel Mekan ve Teknoloji 2 2 0 3 5
ARHA101 Sanat Tarihine Giriş 3 0 0 3 5
ARHA107 Antik Ortadoğu 3 0 0 3 5
ARHA109 Antik Mısır 3 0 0 3 5
ARHA110 Antik Yunan 3 0 0 3 5
ARHA401 Sanat Tarihi Teorisi ve Tarihi 3 0 0 3 5
ARHA406 Güncel Mimarlık ve Sanat 3 0 0 3 5
ARTS202 Temel Sanat Kavramları 3 0 0 3 5
ARTS205 Mitoloji 3 0 0 3 5
ARTS303 Güncel Sanat 3 0 0 3 5
ARTS360 Sanat ve Mekan 3 0 0 3 5
CDNC220 Beden Zindeliği 2 2 0 3 5
FIDE201 Film Türleri 3 0 0 3 5
FIDE215 Post Prodüksiyon Stüdyosu 2 2 0 3 5
FMPA221 20. Yüzyılın İkonları ve Tarzları 3 0 0 3 5
FMPA222 Performans Sanatının Kültürü 3 0 0 3 5
FMPA324 Elektronik Çağda Müzik 3 0 0 3 5
FMPA325 Dünya Müziği ve Kültürleri 3 0 0 3 5
FMPA326 Müzikal Sinema 3 0 0 3 5
FMPA423 Yaratıcı Uygulama ve Dans 2 2 0 3 5
INAD310 Çağdaş Tasarım Yaklaşımları 3 0 0 3 5
INDD310 Tasarım Tarihi 3 0 0 3 5
INDD317 Mobilya ve Tasarım 2 2 0 3 5
INDD430 20.Yüzyılın İkonik Tasarım Objeleri 3 0 0 3 5
PHVD102 Fotoğrafta Güncel Konular 3 0 0 3 5
PHVD216 Deneysel Fotoğraf 1 4 0 3 5
Sıra Program Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin çağdaş kültürde görsel iletişim ilkelerini anlamaya yönelik bilgili, eleştirel ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak.
2 Disiplinin kendine özgü nitelikleri ve başlıca varsayımları, tartışmaları ve kuramsal modelleri hakkında bir anlayış geliştirmek.
3 Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı da dahil olmak üzere bir dizi ticari ve yaratıcı bağlamda ileri düzeyde pratik beceriler geliştirmek.
4 Çeşitli küresel biçimleriyle görsel kültürün etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluşturmak.
5 Sosyal bağlamında görsel temsilin teorik analizinin yanı sıra grafik tasarım, web tasarımı ve video prodüksiyonu da dahil olmak üzere interaktif medyada titiz uygulamaya dayalı dersler alma fırsatı sunmak).
6 Entelektüel merakı ve hem sözlü hem de yazılı olarak kanıta dayalı argüman ve tartışma kullanımını teşvik etmek.
7 Öğrencileri, daha geniş bir dünya ile aktif ve hevesli bir şekilde ilişki kurmaya devam edecek yansıtıcı, eleştirel, bağımsız düşünürler olarak gelişmeye teşvik etmek.
8 Görsel iletişimin farklı dönemleri ve tarihsel gelişimi hakkında bir anlayışa sahip olmak.
9 Bir profesyonel olarak çalışmak, yüksek uygulama standartlarını korumak ve hızla değişen bir ortama uyum sağlamak ve bir ekip içinde çalışma becerisi kazanmak.
10 Çeşitli geçmiş toplumlardaki görsel kültürleri ve çağdaş ve gelecekteki tasarım trendlerini anlamak.
11 Ticari bağlamda çizgi altı ve çizgi üstü görsel tasarım bilgisini geliştirmek.
Sayı Program Öğrenim Çıktıları
1 İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2 Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3 Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir.
5 İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir.
6 Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
7 Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir.
8 Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
10 Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir.
11 Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
12 Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
14 Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir.
15 Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir.
16 Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir.
17. Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir.
 
Sayı Program Öğrenim Çıktıları
1 İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2 Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3 Görsel iletişimin tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı dahil olmak üzere çeşitli ticari ve yaratıcı bağlamlarda gelişmiş pratik becerileri konusunda bilgi sahibidir.
5 İletişim ve görsel iletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal belgeler hakkında bilgi sahibidir.
6 Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikler ile bilgisayar yazılımlarını kullanma becerisine sahiptir.
7 Yaratıcılığı öne çıkararak, soyut ve somut kavramları yansıtan, yenilikçi ve özgün yapıtlar ortaya çıkarma becerisine sahiptir.
8 Yaratıcı ve yenilikçi fikirleri grafik, fotografik, tipografik, illüstratif, 2 ve 3 boyutlu, hareketli ve etkileşimli görsel ifadelere dönüştürme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Gelişen ve değişen medya ortamlarındaki tasarım teknolojileri ile görsel iletişim tasarımı tekniklerini uygular.
10 Tasarım süreçlerinde estetiği ön plana çıkaran tasarımlarla görseller oluşturma yetkinliğine sahiptir.
11 Tasarıma dayalı proje geliştirme sürecinde, problemi tanımlama, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum yetkinliğine sahiptir.
12 Görsel İletişim alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
14 Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı kurabilme yetkinliğine sahiptir.
15 Evrensel görsel kültürü anlamlandırma ve sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını ilişkilendirme yetkinliğine sahiptir.
16 Görsel iletişim tasarımı alanındaki projeleri eleştirel ve bağımzı bir yaklaşımla inceleme, anlama ve yorumlama yetkinliğine sahiptir.
17. Tasarımlarını bir portfolyo dokümanı haline getirme, sunma beceri ve yetkinliğine sahiptir.
18 Dijital teknolojileri ve yapay zeka tabanlı/ destekli tasarım araçlarını görsel iletişim tasarımı ve prodüksiyonu aşamalarında yaratıcı ve yenilikçi biçimde entegre etmeyi ve kullanmayı bilir.
19 Tasarım çalışmalarında yapay zeka uygulamalarını estetik ve özgünlük açısından eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, etik kurallara uygun olarak kullanır.

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü nedir?
Dünyanın değişen koşulları içinde yaşadığımız dijital devrim, yaşam dair tüm ihtiyaçları yeniden tanımlarken, iletişim alanında görsel olanın önemini oldukça artırmıştır. Görselliğin bu derece önem kazandığı, imajların yeniden tasarlandığı ve kimliklerin görsellikle inşa edildiği günümüz koşullarında görsel iletişim tasarımına olan ihtiyaç öne çıkmıştır. Tasarımcılar fikirleri, bilgileri ve görsel uyaranları geniş bir kitleye iletmek için yaratıcı, yenilikçi ve ikna edici stratejiler geliştirebilir yeteneklere sahip olmalıdırlar.

Bölümün amacı nedir?
ARUCAD Görsel İletişim Tasarımı Bölümü çizim, renk, tipografi, illüstrasyon, yayın ve editöryal tasarım, dijital tasarım, reklam, medya tasarımı, ambalaj tasarımı, fotoğrafçılık, üç boyutlu animasyon gibi temel tasarım öğelerini ve süreçlerini kapsamaktadır.

Bölüm kaç yıllıktır?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

Eğitim dili nedir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümünün eğitim dili İngilizce’dir.

TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da kalkan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü için AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?

KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümünde 30 iş günü zorunlu staj bulunmaktadır.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim yoğun olarak nerelerde olacak?
ARUCAD modern stüdyoları ve bilgisayar destekli teknolojileri ile Bölüm öğrencilerine uluslararası düzeyde altyapı olanakları sunmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler sınıflarda,
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında,
  • Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde,
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
  • Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı bir eğitim sistemine sahiptir. Bununla birlikte ARUCAD’da öğrenciler mekandan bağımsız öğrenme süreçleri ile de desteklenmekte ve yıl boyunca açılan sergiler, paneller, etkinlikler ile öğrenim süreçleri pekiştirilmektedir. Bu kapsamda öğrenciler her güz ve bahar dönemi olmak üzere yılda iki kez halka açık karma öğrenci sergileri ile kariyerlerine daha emin adımlarla ilerlemeleri için desteklenmektedir.

Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvarlarda var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2),  Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.

Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü mezunları, medya sektörünün görsel iletişimle ilgili tüm alanlarında çalışma olanağı bulabilmektedir. Kamu ve özel sektör kurumlarının kurumsal iletişim birimlerinde, reklam ve halkla ilişkiler şirketlerinin görsel iletişim ve tasarım birimlerinde, internet medyası gibi pek çok alanda çalışabilirler. İletişim uzmanı, web tasarımcısı, yaratıcı yönetmen, proje yöneticisi, oyun tasarımcısı ve mobil uygulama tasarımcısı gibi unvanlara sahip olabilirler.

Neden ARUCAD’da okumalıyım?
ARUCAD öğrencilere kendi yeteneklerini kefedebilmeleri için gereken yaratıcı ortamı sağlamakla kalmıyor, deneyimli ve alanında uzman eğitim kadrosuyla poransiyellerinin keşfedilmesini ve daha ilerisi için cesaretlenmesini sağlıyor.. Üretirken öğrenmek, öğrenirken üretmek felsefesi ile öğrencilerimize üretime dayalı bir eğitim sunuyoruz.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

  • Adobe Creative Suite
  • En az 16 GB RAM’a sahip, en az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC
  • Canon EOS R50 ya da türevi fotoğraf makinesi
  • Wacom tablet