Yeni Medya ve İletişim

Dijital çağ, medya ve iletişim sektöründe köklü değişimlere yol açarak geleneksel gazetecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarının ötesine geçen yeni bir dönemi başlatmıştır.

Hakkında

Medya profesyonelleri artık yalnızca içerik üretmekle yetinmemekte, aynı zamanda bu içerikleri yenilikçi yöntemlerle tasarlayıp sunarak etkileşim yaratma becerisi kazanmaktadır. ARUCAD Yeni Medya ve İletişim Bölümü, bu dönüşümün farkında olarak, öğrencilerini dijital dünyanın dinamiklerine uyum sağlayacak yaratıcı, eleştirel ve yenilikçi bireyler olarak yetiştirmek için kapsamlı bir eğitim programı sunmaktadır.

Bölümümüz, teori ve pratiği birleştiren çağdaş bir eğitim modeli benimser. Dört yıllık programımızda öğrencilerimiz, gazetecilik, reklamcılık, halkla ilişkiler ve yayıncılık gibi temel disiplinleri dijital platformlara adapte etmeyi öğrenir. Kariyer hedeflerine uygun olarak, yeni medya gazeteciliği, dijital yayıncılık, içerik üretimi ve sosyal medya yönetimi gibi rollerde çalışmaya hazır hale gelirler.

Disiplinlerarası eğitim anlayışımız, medya, teknoloji, sanat ve sosyal bilimler gibi farklı alanları bir araya getirerek öğrencilerimizin yenilikçi çözümler geliştirme becerisini artırır. Bu yaklaşım, öğrencilerimizin hem bireysel hem de ekip çalışmasında başarılı olmalarını sağlar.

Modern stüdyolar ve laboratuvarlarla desteklenen eğitim sürecinde öğrenciler, video prodüksiyon, ses kaydı, grafik tasarım, web geliştirme ve dijital sanatlar gibi alanlarda pratik yapma imkanı bulur. Teknolojik altyapımızda VR/AR cihazları, profesyonel video ekipmanları ve güncel dijital medya yazılımları bulunmaktadır. Ayrıca, sektörle kurduğumuz iş birlikleri, öğrencilerimize gerçek projelerde deneyim kazanma ve profesyonel bağlantılar kurma fırsatı sunar.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Çağdaş Öğüç

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Çağdaş Öğüç

Bölüm Başkanı

Doç. Dr. Nuran Öze

Yrd. Doç. Dr. Huri Yontucu

YIL 1
GÜZ
Ders NoDönemDers KoduDers AdıDers KategorisiKrediÖn  Koşul
TPLKAKTS
11İLET 101İletişimin TemelleriFC30035 
21İLET 103Medya Okur YazarlığıFC30035 
31YMED 101Medya BecerileriAC22035 
41YMED 105Dijital Tasarım KonseptleriAC22035 
51YMED 103Temel FotoğrafçılıkAC14036 
61INGL101Akademik İngilizce IUC30034 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
72İLET 122Dijital Hikâye AnlatımıFC22035 
82İLET 102İletişim TarihiFC30035 
92YMED 102Web TeknolojileriAC22035 
102RKLM 132Yaratıcı Reklam TasarımıFC22035 
112GİTA 132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüFC22036 
122INGL 102Akademik İngilizce IIUC30034 
Toplam Kredi   1830 

 

YIL 2
GÜZ
133İLET 201İletişim KuramlarıFC30035 
143TUDI 201Türk Dili IUC20022 
153YMED 203Dijital Medya PazarlamaAC22035 
163YMED 203YayıncılıkAC22036 
173AIIT 201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022 
183YMED 201Oyun Tasarımı KonseptleriAC22035 
193AEAlan Seçmeli IAE30035 
Toplam Kredi   1930 
BAHAR
204İLET 202İletişim SosyolojisiFC30035 
214TUDI 202Türk Dili IIUC20022 
224YMED 202Podcasting ve BloggingAC30036YMED 203
234İLET 204Yenilikçi UygulamalarAC30035 
244AIIT 202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022 
254YMED 204Etkileşim TasarımıAC22035 
264AEAlan Seçmeli IIAE30035 
Toplam Kredi   1930 
YIL 3
GÜZ
275İLET 301Sosyal Bilimlerde Araştırma YöntemleriFC30035 
285YMED 301Yazım TeknikleriAC22035 
295GİTA 307Infografik TasarımFC22035 
305SİNE 331Hareket Tasarımı ve Görsel EfektUC22035 
315AEAlan Seçmeli IIIAE22035 
325FEFakülte Seçmeli IFE30035 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
336İLET 302Yaratıcı ve Kritik DüşünmeFC30035 
346YMED 302Yaratıcı Veri GörselleştirmeAC22035 
356YMED 304Dijital Medya PortfolyoAC22035 
366YMED 308StajAC00005 
376AEAlan Seçmeli IVAE30035 
386FEFakülte Seçmeli IIFE30035 
Toplam Kredi   1530 
YIL 4
GÜZ
397İLET 403Yaratıcı SunumFC240410 
407İLET 401Dijital EstetikFC30035 
417AEAlan Seçmeli VAE30035 
427FEFakülte Seçmeli IIIAE30035 
437UEÜniversite Seçmeli IFC30035 
Toplam Kredi   1630 
BAHAR
448YMED 402Yeni Nesil MedyaAC30035 
458YMED 404Bitirme ProjesiAC240410 
468AEAlan Seçmeli VIAE30035 
478FEFakülte Seçmeli IIIFE30035 
488UEÜniversite Seçmeli IIUE30035 
Toplam Kredi   1630 
1. İLET 101 – İLETİŞİMİN TEMELLERİ
Bu ders, dijital medya teorisi içerisinde oluşan ve teknolojinin hızla gelişmesiyle şekillenmeye devam eden farklı gelenek ve felsefeleri incelemektedir. Ders, iletişim kuramlarının dijital medyaya bağlandığı noktaların haritalanmasının yanı sıra, medya formlarının üretimi ve tüketiminde ortaya çıkan sosyal ve kültürel süreçleri de inceler. Ders, medyanın politik ekonomisi, Tekno dönüşüm, dijitalleşmenin küreselleşme üzerindeki etkisi, sosyal medyanın bireylerin dönüşümü ve sosyal ilişki biçimleri üzerindeki etkisi üzerine odaklanır ve öğrenciler bu alandaki temel teorik metinleri okuyabileceklerdir.
 
2. İLET 103 – MEDYA OKURYAZARLIĞI
Özellikle internet çağında habere erişim çok kolaylaşması, okuyucu profillerinin de değişmesine yol açmıştır. Bu çerçevede, haberin nasıl hazırlandığı, hangi kitlenin hedef alındığı ve yalan haberin nasıl tespit edileceği önem kazanmaktadır. Ders kapsamında, Medya okuryazarlığı, dünyada medya okuryazarlığı ve Kıbrıs’ta medya okuryazarlığı incelenecektir. “Medya okuryazarlığı Neden Gereklidir?” sorularına yanıt aranacaktır. Derste, kitle iletişim araçları ve sunulan içeriklerin hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarına bağlı olarak toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkisini irdelenecektir.
 
3. YMED 101 – MEDYA BECERİLERİ
Bu ders, öğrencilere internet üzerinden içerik düzenleyebilecekleri çeşitli paylaşım ortamlarını ve sosyal medya araçları ve terminolojisinin temellerini tanıtır. Bu derste öğrenciler blog oluşturma araçlarını, web tasarımının temellerini öğrenecek ve farklı sosyal medya platformlarında içerik oluşturmayı ve paylaşmayı öğreneceklerdir.
 
4. YMED 105 – DİJİTAL TASARIM KONSEPTLERİ
Medya alanında kullanılan araçları tanıması ve dijital platformda dijital içerik oluşturmak için en iyi ortamı seçmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
 
5. YMED 103 – TEMEL FOTOĞRAFÇILIK
Bu ders, öğrencilere fotoğraf makinesinin temel çalışma mantığını, lensleri ve fotoğraf çekiminin başat unsurlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca fotoğraf sanatının teknik olanaklarla yeniden üretiminin nasıl gerçekleştiğini öğrencilere anlatmayı hedeflemektedir.
 
6. INGL 101 – AKADEMİK İNGİLİZCE
 
7. İLET 122 – DİJİTAL HİKAYE ANLATIMI
Bu ders, sosyal medyada ve diğer yeni dijital platformlarda sunulacak çeşitli biçimlerde dijital hikayelerin geliştirilmesi ve üretim süreci ile ilgilidir. Bu ders, klasik hikaye anlatımı yapılarında doğrudan bir kökene sahiptir ve illüstrasyonlar, fotoğraflar, video ve hareketli grafikler gibi multimedya araçlarını kullanarak modern hikaye konseptini yeniden tanımlamayı takip edecektir.
 
8. İLET 102 – İLETİŞİM TARİHİ
Tarih kavramı ile ilgili eleştirel bir perspektif kazandırmak; bilgi, haberleşme, sözlü ve yazılı kültür, kitle iletişim araçları, medya gibi kavramları, bunlarla ilişkili olay ve olguları toplumsal ve tarihsel bağlamları etrafında değerlendirmektir.
 
9. YMED 102 – WEB TEKNOLOJİLERİ
Bu dersin amacı, öğrencilere gerekli yazılımlarla kendi web sitelerini nasıl tasarlayacaklarını ve oluşturacaklarını öğretmek ve WordPress, wix, squarespace gibi güncel web tasarım platformlarını nasıl kullanacaklarını öğretmek ve internette görünürlük yaratmaktır.
 
10. RKLM 132 – YARATICI REKLAM TASARIMI
Bu ders, çağdaş reklamcılıkta yaratıcılığın önemini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler reklam endüstrisinin teorik ve pratik yönlerini öğrenirler. Bu derste, yaratıcı reklamcılığın sonuçları sosyal ve ticari bir bağlamda ele alınmaktadır. Aynı zamanda, viral ve gerilla pazarlaması da dahil olmak üzere reklam oluşturma sürecinde giderek daha önemli hale gelen yöntemler ayrıntılı olarak tartışılmaktadır. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası ölçekte başarılı bir getiri elde eden seçilmiş reklam kampanyalarının hikayelerini analiz eder ve yaratıcı reklamcılığın temel özelliklerini belirleme yeteneğini geliştirir.
 
11. GİTA 132 – BİLGİSAYAR GRAFİKLERİ VE GÖRÜNTÜ
Bu ders, öğrencileri Raster görüntü düzenleme teknikleriyle tanıştırır. Kurs boyunca öğrenciler her türlü raster (piksel tabanlı) görüntüyü nasıl manipüle edeceklerini öğreneceklerdir. Kavramsal kolajlar ve temel grafik tasarım çalışmaları oluşturmaları istenecektir. Dijital fotoğrafçılığı düzenleme becerilerinin kazanılması, temel dijital resim oluşturma ve çeşitli tasarım ödevlerinde raster görüntü düzenleme tekniklerinin nasıl kullanılacağı konusunda pratik bilgilerin geliştirilmesi bu dersin temel amaçlarıdır.
 
12. INGL 102 – AKADEMİK İNGİLİZCE
 
13. İLET 201 – İLETİŞİM KURAMLARI
Bu dersin amacı, iletişim disiplinini anlamanın temeli olan temel iletişim teorilerini ve tarihlerini tanıtmaktır. Bu teoriler kişilerarası, grup, örgütsel, kültürlerarası ve kitle iletişim bağlamlarına uygulanabilir. Her teorinin temel kavramlarını anlamanız beklenecektir.
 
14. TUDI 201 – TÜRK DİLİ I
 
15. YMED 203 – DİJİTAL MEDYA PAZARLAMA
Dijital Medya pazarlaması dersinin amacı, öğrencilere yeni medya kanalları aracılığıyla pazarlamada yeni yaklaşımlar sağlamaktır. Öğrenciler, dijital pazarlamanın iş avantajları ve pazarlama başarısı için önemi hakkında bilgi sahibi olacak; başarılı bir dijital medya pazarlama planları geliştirmek ve yürütmek.
 
16. YMED 205 – YAYINCILIK
Bu dersin amacı; öğrencilere, dijitalleşen dünyada ortaya çıkan yeni yayıncılık sistemleri ve teknikleri hakkında temel bilgi sağlamaktır. Bu ders, internet ve dijitalleşme ile değişen yayıncılık anlayışı, yeni nesil yayın platformlarının teknik altyapısı, kültürel etkileri ve izleyici ile olan ilişkisi oluşturmaktadır.
 
17. AIIT 201 – ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
 
18. YMED 201 – OYUN TASARIM KONSEPTLERİ
Bu dersin temel amacı, öğrencilere oyun tasarımının tüm yönlerini sıfırdan üretim aşamasına kadar öğretmektir. Bu ders sırasında öğrenci çeşitli oyun platformları için tasarım hakkında bilgi edinecektir. Kendi anlatılarını, karakter tasarımlarını ve düzenlerini oluşturarak oyun tasarım prosedürünü öğrenecekler.
 
20. İLET 202 – İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ
Bu ders, çağdaş toplumlarda kitle iletişim araçlarını ve iletişimi kavramanın sosyolojik bir yolunu kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, ders öğrencilere eleştirel düşünme için gerekli araçları sağlamak için gerekli teorik arka planı sunar. Tam bir dönem ders vermek yerine, öğrencilerin tartışmalara katılımı teşvik edilecektir. Bu ders, ulus, etnik köken, ırk, cinsiyet, sınıf ve göç gibi önemli soruları tanıtarak Kıbrıs’taki iletişim alanının gündeme getirdiği konuları eleştirel bir şekilde detaylandırma yeteneğini sunacaktır. Ara sıra film gösterimleri ve görsel sunumlarla, ders öğrencileri etkileşimli bir şekilde eleştirel yaklaşımlara katılmaya teşvik edecektir.
 
22. YMED 202 – PODCASTING VE BLOGGING
Bu ders, öğrencileri daha iyi hikaye anlatıcıları olmalarına yardımcı olmak için podcasting ve bloglamanın tüm yönleriyle tanıştırmak için tasarlanmıştır. Öğrencileri tükettikleri hikayeler hakkında eleştirel düşünmeleri için eğitecek ve onlara ses ve yazılı üretimdeki güncel eğilimler hakkında çalışma bilgisi verecektir. Profesyonel ses ekipmanlarının yanı sıra cep telefonları kullanarak ses toplama, görüşme, senaryo yazma, ses düzenleme ve “radyo sesi ” geliştirme dersleri verilecektir.” Her öğrenci, dönemini kendi seçtikleri bir konuda bir uzun metrajlı podcast oluşturarak geçirecek.
 
23. İLET 204 – YENİLİKÇİ UYGULAMALAR
Bu ders, öğrencilerin iletişimde yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, kendi ilgi alanlarından insanlarla tanışma fırsatına sahip olmak için stajdan önce bu dersi almalıdır. Buna ek olarak, bu ders aynı zamanda öğrencilere bu alanda çalışan uzman veya akademisyenlerden İş Sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
 
25. YMED 204 – ETKİLEŞİM TASARIMI
Teknolojinin günlük hayatımızın bir parçası olarak getirdiği birçok farklı arayüzün yanı sıra, eğitim ve sanatın farklı alanlarındaki etkileşimlerin ve etkileşimlerin tasarımı da önemli bir rol oynamaktadır. Çeşitli platformlara, araçlara, eserlere, cihazlara ve içeriğine nasıl eriştiğimizi, her geçen gün nasıl yaşadığımızı ve ilerlediğimizi daha da derinden etkiliyoruz. Bu ders, farklı alanlarda etkileşim tasarımı ve uygulaması üzerinde çalışırken, çevremizdeki şeyleri daha yararlı ve gerçekten yararlı hale getirmek için teknik ve yaratıcı becerilerin nasıl uygulanacağını gösterecektir
 
27. İLET 301 – SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu dersin amacı, Sosyal Bilimler araştırma mantığı, araştırma tasarımı stratejileri ve çeşitli araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. Başka bir deyişle, bu ders sosyal bilimcilerin nasıl araştırma yaptıklarıyla ilgilidir. Sosyal Bilimler araştırmalarına nicel ve nitel yaklaşımları, epistemolojileri, araştırma tasarım stratejileri ve Sosyal Bilimler araştırmalarını yürütmek için sundukları araçlar açısından karşılaştıracağız.
 
28. YMED 301 – YAZIM TEKNİKLERİ
Bu ders, haber değerlendirme, haber yazma, temel haber teknikleri ve düzenleme, özel haber yazma, hukuk ve etik ile çeşitli topluluklardan haberleri kapsayan temel becerileri öğretir.
 
30. SİNE 331 – HAREKET TASARIMI VE GÖRSEL EFEKT
Bu dersin temel amacı, film yapımının çeşitli biçimlerinde Görsel Efekt tekniklerini öğretmektir. After Effects ve hareketli grafik tekniklerine ek olarak; bu ders, öğrencileri yeşil kutu, izleme/sabitleme, maskeleme/ renk derecelendirmesi ve renk düzeltmesi kullanarak teknik film yapımına hazırlamayı amaçlamaktadır.
 
34. YMED 302 – YARATICI VERİ GÖRSELLEŞTİRME
Bu ders, son teknoloji veri görselleştirme konusunda kapsamlı bir temel sağlayacaktır. Öğrenciler, ilgili metinleri ve araştırma makalelerini okuyup tartışacaklar, ayrıca son teknoloji veri görselleştirme kütüphanelerini içeren bir dizi programlama projesi kullanılarak değerlendirilecekler.
 
35. YMED 304 – DİJİTAL MEDYA PORTFOLYO
Ders, dijital medya portföyü ve üretimi için tasarlanmıştır: planlama, kitle analizi, medya seçimi, yazma, medya formatları, üretim, telif hakkı konuları, pazarlama ve dağıtım. Bu ders ile öğrenci, Dijital Medya araçlarındaki yeteneklerini ve araştırmalarını yapabilme yetisini geliştirir.
 
36. STAJ
Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla ilgili mesleki bilgilerini uygulamalarına ve iş hayatında deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır. Staj deneyimi, öğrenciye bir çalışma ortamında sınıfta öğrenilen bilgi ve becerileri uygularken kariyer ilgi alanlarını keşfetme fırsatı sağlar.
 
39. İLET 403 – YARATICI SUNUM
Bu stüdyo dersi, etkileşimden bilgi görselleştirmeye kadar programlamanın yaratıcı olanaklarını araştırır. Öğrenciler etkileşimli anlatıları ve oyunları, yazılım sanatını, simülasyonları ve ortaya çıkan davranışları ve diğer kod tabanlı formları keşfederler. Dersler, tartışmalar ve gösteriler, yaratıcı bir uygulama olarak programlamada kavramsal, estetik ve teknik bir temel sağlar.
 
40. İLET 401 – DİJİTAL ESTETİK
Bu ders, tasarımınızda size yardımcı olmak ve belirli bir amaç ile etkili bir şekilde iletişim kurmak için retorik bir yaklaşım benimsemektedir. Fotoğraf, grafik tasarım ve işbirliği becerilerini güçlendirecek farklı alanlarda birçok farklı yaratıcı rol deneyeceksiniz. Gerçek ve hayali müşteriler için görsel olarak çekici ve etkili tasarımlar üretmeyi öğreneceksiniz; fotoğraf manipülasyonu ve illüstrasyon gibi bilgisayar tasarım becerilerinizi geliştirin; ve tasarımın doğasını ve bir tasarımcı ve yaratıcı süreç olarak kendi kişisel sesinizi yansıtın.
 
44. YMED 402 – YENİ NESİL MEDYA
21. yüzyıl, dijital devrimin ortaya çıkmasıyla toplumun sürekli teknolojik ilerlemesine tanık oldu. Küreselleşme ile birleştiğinde dijitalleşmenin dinamik doğası, dünya teknolojisini daha yüksek bir çentik haline getirdi. İnsanların yaşama,çalışma ve oyun şeklini değiştirdi. Sonuçta,genel olarak medya, iletişim ve sosyal etkileşim çalışmalarına ve uygulamalarına yeni bir anlam getirdi. Bilgi teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte iki farklı nesil var. Bu nesillerden biri teknoloji çağında doğdu ve teknoloji ile büyüdü. Diğeri geç çağlarda teknoloji ile buluşuyor. Böylece farklı alışkanlıklara, farklı beklentilere ve farklı öğrenme tercihlerine sahiptirler. Bu arada, teknoloji ve İnternet altyapısındaki gelişmelerle birlikte, çevrimiçi öğrenme ortamları Yüksek Öğretimde alternatif bir öğrenme ortamı olarak popüler hale gelmiştir. Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni neslin ihtiyaç ve beklentilerine göre çevrimiçi ortamlarını tasarlamalarına yardımcı olmaktır.
 
45. YMED 404 – BİTİRME PROJESİ
Bu ders, mezun konumunda olan Yeni Medya ve iletişim öğrencilerine, ilgi duydukları bir alanda ve konuda genişletilmiş bir ampirik araştırma yapma fırsatı sunar. Öğrenciler, literatür araştırması ve kapsamlı okuma, planlama, yürütme, veri analizi ve yayın standartlarına göre yazılı bir araştırma raporu hazırlamayı içeren orijinal bir proje konusu seçerler.
19. ALAN SEÇMELİ I
 
YMED 207 – DİNAMİK WEB TASARIMI
Bu ders, öğrencilere temel web tasarım becerilerinin ötesine geçmeyi ve programlama ve kodlama yoluyla dinamik web siteleri oluşturmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler HTML5, CSS3, PHP MySQL, JavaScript ile her tarayıcı ve cihaz için Ürün geliştirmeyi öğrenecek ve profesyonel web siteleri tasarlayabilecektir.
 
YMED 209 – DİJİTAL MEDYA TARİHİ
Dijital Medya pazarlaması dersinin amacı, öğrencilere yeni medya kanalları aracılığıyla pazarlamada yeni yaklaşımlar sağlamaktır. Öğrenciler, dijital pazarlamanın iş avantajları ve pazarlama başarısı için önemi hakkında bilgi sahibi olacak; başarılı bir dijital medya pazarlama planları geliştirmek ve yürütmek.
 
21. TUDI 202 – TÜRK DİLİ II
 
24. AIIT 202 – ATAÜTÜRK İLKELER VE İNKILAP TARİHİ II
 
26. ALAN SEÇMELİ II
 
YMED 206 – SOSYAL MEDYA İÇERİK YÖNETİMİ
Bu ders, hemen hemen her endüstride dünya çapında işlerin nasıl yapıldığını anlamanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır ve sosyal medyanın yükselişi ve tüketiciler ve markalar arasında önemli ölçüde artan bilgi yayma hızı gibi çeşitli temel bağlamsal faktörlerdeki değişiklikler nedeniyle değişmiştir. Temel amaç, dijital ortamda gerçekte neler olup bittiğine dair net bir bakış açısı elde etmektir, böylece tüketicilere, yöneticilere ve diğer kurumsal paydaşlara gerçek değerini takdir etmeye başlayabilirsiniz. İş hedeflerine ulaşmak için sosyal medyada ve tüketiciden tüketiciye sosyal etkileşimlerde bulunan fırsatlardan yararlanan pazarlama stratejileri geliştirmek için gerekli olan ilgili bilgi, bakış açıları ve pratik becerileri size sağlayacaktır.
 
YMED 208 – DİJİTAL MEDYA KURAMLARI
Bu ders, dijital medya teorisi içinde oluşan ve teknolojinin hızla gelişmesiyle oluşmaya devam eden farklı gelenek ve felsefeleri inceler. İletişim teorilerinin dijital medyaya bağlandığı noktaların haritalanmasının yanı sıra, medya formlarının üretimi ve tüketiminde ortaya çıkan sosyal ve kültürel süreçleri de inceler. Bu ders, medyanın politik ekonomisi, tekno-dönüşüm, dijitalleşmenin küreselleşme üzerindeki etkisi, sosyal medyanın bireylerin dönüşümü üzerindeki etkisi ve sosyal ilişkiler biçimlerine odaklanır ve öğrenciler bir dizi temel kavramı dikkate alarak alandaki temel teorik metinleri okuyabilir.
 
29. GİTA 307 – İNFOGRAFİK TASARIM
Bu dersin amacı, yoğun verilerin içerik ve anlam açısından kolay anlaşılmasını sağlamak için hazırlanan ayrıntılı ve açıklayıcı grafik eserlerin tasarım mantığı hakkında eğitim vermektir. Dersler sırasında, grafik öğeleri ve illüstrasyonlar yardımıyla metin biçiminde algılanması zor olan büyük miktarda verinin görselleştirilmesi üzerine farklı uygulamalar gerçekleştirilecektir.
 
31. ALAN SEÇMELİ III
 
YMED 303 – OYUN MEKANİĞİ VE BÖLÜM TASARIMI
Oyunlar, tasarlanmış etkileşimin en eski biçimlerinden bazılarını temsil eder ve bu ders, dijital ve dijital olmayan oyunların tasarımı ve analizinde pratik talimatlar sağlar. Öğrenciler, çeşitli platformlarda oyun tasarımlarını analiz etmek ve karşılaştırmak için metinleri, araçları, referansları ve tarihsel bağlamı kapsar. Mekanik ve oyun tasarımında edinilen bilgi ile öğrenci, oyunların test edilmesine ve prototiplenmesine odaklanmaya başlayacaktır. Bunların hepsi, öğrencilerin çeşitli türler için mekaniği ve seviye tasarımını anlamalarını sağlayan fiziksel prototiplerdir.
 
YMED 305 – KÜLTÜRLERARASI DİJİTAL İLETİŞİM
Kültürlerarası iletişim, bir dizi akademik disiplin tarafından incelenen dinamik, sürekli değişen bir alandır. Bu ders, bu alana disiplinler arası bir yaklaşım benimsemekte ve öğrencilere, haberlerde yer alan konularda akran değerlendirmesi ve problem çözme tartışmalarını içerecek bir dönem blog projesi aracılığıyla stratejik iletişimde uygulama uygulayacakları temel bilgileri vermektedir.
 
32. FAKÜLTE SEÇMELİ I
 
İLET 303 – KÜRESEL SORUNLAR
İLET 305 – MEDYA İKTİDAR VE KÜLTÜR
GİTA 305 – KONVANSİYONEL BASKI TEKNİKLERİ I
GİTA 301 – İLLÜSTRASYON
GİTA 207 – KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
 
33. İLET 302 – YARATICI VE KRİTİK DÜŞÜNME
Bu dersin amacı, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak tanıyan teknik ve araçları anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olmaktır. Bu derste, öğrenciler mühendislikte problem çözme tekniklerini ve yeni veya alternatif çözümler elde etmek için yaratıcı tekniklerin bilgi ve kullanımını, takım çalışmasını, motivasyonu, alternatif çözümlerin performansını arttırmayı ve gelecekteki profesyonel çalışmalarının tüm alanlarında yenilik kavramını öğreneceklerdir.
 
 
37. ALAN SEÇMELİ IV
 
YMED 306 – DİJİTAL İŞ AKIŞI
Dijital medya yönetimi, içerik yönetimi, fotoğraf işleme, video üretimi veya herhangi bir dijital medya post prodüksiyon aşamasında iş akışı sürecini etkin bir şekilde tasarlamak, içeriğin oluşturulması kadar önemlidir. Bu derste, öğrenciler çeşitli yazılım ve yöntemler kullanarak projeler aracılığıyla iş akışı süreçlerini tasarlayarak içeriğin kolay ve etkili bir şekilde nasıl oluşturulacağını öğreneceklerdir.
 
YMED 312 – VİDEO ÇALIŞMALARI
Video uygulama kursu, öğrencilere fikrin ilk aşamasından yayıncılık aşamasına kadar bir video yapma adım adım öğretmek için tasarlanmıştır. Bir video ürünü oluşturma prosedürünü anlamak, öğrencilerin kendi video bloglarını, belgesellerini, video denemelerini ve video sanatlarını yayınlamalarına yardımcı olacaktır.
 
38. FAKÜLTE SEÇMELİ II
 
İLET 304 – STK’LAR İÇİN İLETİŞİM YÖNTEMİ
İLET 308 – YARATICI YAZARLIK
GİTA 262 – RENK KOMPOZİSYONU
İLET 314 – YARATICI ENDÜSTRİLER
İLET 312 – MEDYA HUKUKU VE ETİĞİ
İLET 306 – GİRİŞİMCİLİK VE PROJE YÖNETİMİ
GİTA 304 – KONVANSİYONEL BASKI TEKNİKLERİ II
 
41. ALAN SEÇMELİ V
 
YMED 401 – YARATICI KODLAMA
Bu stüdyo dersi, etkileşimden bilgi görselleştirmeye kadar programlamanın yaratıcı olanaklarını araştırır. Öğrenciler etkileşimli anlatıları ve oyunları, yazılım sanatını, simülasyonları ve ortaya çıkan davranışları ve diğer kod tabanlı formları keşfederler. Dersler, tartışmalar ve gösteriler, yaratıcı bir uygulama olarak programlamada kavramsal, estetik ve teknik bir temel sağlar.
 
YMED 403 – İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ
Bu ders, 19. yüzyıl ve modern siyaset teorisyenlerinin, yirminci yüzyılın ilk yıllarında yargıçların ve ekonomistlerin düşüncelerini, ifade ve bilgi özgürlüğünün neden önemli olduğunu ve ifade özgürlüğü yoluyla kurulan değer ve ilkeleri inceleyecektir.
 
42. FAKÜLTE SEÇMELİ III
 
ANMS 411 – 3D KARAKTER TASARIMI
İLET 405 – SİYASAL İLETİŞİM KAMPANYALARI
GİTA 403 – SİNEMADA GRAFİK TASARIM
GİTA 401 – ARAYÜZ TASARIMI
 
43. ÜNİVERSİTE SEÇMELİ I
 
ARTS 261 – GLASS IN ARCHITECTURE
PHVD 331 – LANDSCAPE PHOTOGRAPHY
PLAS 451 – ART MANAGEMENT AND CURATING
INDD 321 – ORGANISM I
ARTS 463 – SPACE AND PERSPECTIVE
ARCH 361 – TECHNOLOGY IN BETWEEN
INDD 421 – LIGHT
FIDE 201 – FILM GENRES
FIDE 215 – POST-PRODUCTION STUDIOS
VCDE 207 – INTERPERSONAL RELATIONSHIPS AND COMMUNICATION
VCDE 301 – ILLUSTRATION
VCDE 307 – INFOGRAPHIC DESIGN
 
46. ALAN SEÇMELİ VI
 
YMED 406 – MOBİL AYGITLAR İÇİN TASARIM
Bugünün dünyasında neredeyse herkesin bir mobil cihazı olduğu için, cihazlar günlük yaşamın önemli bir parçası haline geldi. Bu nedenle, bilginin dağıtımı, içeriğin üretimi ve insan ile dijital içerik arasındaki etkileşim büyük değişiklikler yaşadı. Dersin amacı, uygulamalar üretmek ve var olan uygulamaları değerlendirmektir.
 
YMED 408 – GİZLİLİK VE GÖZETİM
Bu ders, teknolojilerin ve toplumların güvenlik, korku, kontrol ve/veya güvenlik açığı üretmek için etkileşime girdiği karmaşık yolları haritalayarak gözetim teknolojilerini keşfedecektir.
 
47. FAKÜLTE SEÇMELİ
 
GİTA 402 – MARKA TASARIMI
GİTA 406 – GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMINDA ÖZEL KONULAR
GİTA 408 – DİJİTAL İLLÜSTRASYON
ANMS 252 – STOP-MOTION ANİMASYON
ANMS 462 – ANİMASYON STÜDYOSU
 
48. ÜNİVERSİTE SEÇMELİ
 
ARTS 202 – ART CONCEPTS
PHVD 216 – EXPERIMENTAL PHOTOGRAPHY
ARTS 206 – ART IN ARCHITECTURE
ARTS 360 – ARTS AND SPACE
PLAS 382 – MASK
ARCH 320 – DESIGNING WITH LIGHT AND SHADOW
ARTS 380 – THEMATIC READINGS
INAD 326 – TECHNOLOGY I
ARTS 404 – MITHOLOGY
ARCH 332 – PLACE, SPACE AND POETICS
CERG 334 – STAINED GLASS
ARCH 350 – THE ANCIENT AND EARLY MEDIEVAL CITY
VCDE 204 – PUBLICITY AND PROMOTION STRATEGIES
COMM 302 – CREATIVE AND CRITICAL THINKING
DIME 302 – CREATIVE DATA VISUALIZATION
COMM 308 – CREATIVE WRITING
COMM 312 – MEDIA LAW AND ETHICS
INAD 324 – FILM AND SPACE

Yeni Medya ve İletişimi Bölümü nedir?  
Yeni Medya Bölümü, öğrencilere dijital ortamlarda her türlü içeriği, platformun disiplinine uygun bir şekilde hazırlama imkanı sağlayan eğitim programıdır. Gelişen ve değişen iletişim teknolojileri, iletişim ortamlarında değişikliklere yol açmıştır. Yeni iletişim yöntemleri, bireylerin birbiriyle ilişki kurma süreçlerinde değişimler ortaya çıkarmıştır. Yeni medya ile; internet aracılığıyla üretilen ve akıllı herhangi bir cihaz aracılığıyla görüntülenen içerikler, kullanıcıların çevrimiçi ortamlarda sosyal çevresiyle iletişim kurmasını kolaylaştırırken, gerçek zamanlı olarak içerikle etkileşim kurulmasına da aracılık eder. Geleneksel anlamda medya biçimlerinin aksine; yeni medya; anlık olarak kullanıcıyla iletişim kurma olanağı taşıması bakımından; modern dünyanın olmazsa olmazıdır. Yeni Medya Bölümü, alanda çalışan profesyonellerin, yeni iletişim modellerini algılama ve özgün içerik üretmesine katkı sağlar.

 Bölümün amacı nedir?   
Yeni Medya ve İletişim Bölümünün temel amacı, dijital platformlar aracılığıyla, görsel ve işitsel içerikler hazırlayarak; kamuoyunu talep edilen alanda bilgilendirmeyi sağlamaktır. Program, öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırarak, günümüz medya ortamlarına hakim, geleceğin iletişim uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Yeni medya ve iletişim uzmanları fikirleri gerçeğe dönüştürmek, yenilikçi medya teknolojisi geliştirmek, yeni medya tasarımını eleştirel bir şekilde analiz etmek ve edinilen bilgileri bir dizi çalışma ortamında uygulamak için pratik becerilere sahip olmalıdır. ARUCAD Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde eğitim alan öğrenciler, günümüz iş gücündeki hemen hemen her alana uygulanabilecek medya ve iletişim becerilerini kullanabilen geleceğin medya profesyonelleri olarak yetiştirilmektedir.

Bölüm kaç yıllıktır?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

 Eğitim Dili nedir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümünün eğitim dili Türkçe’dir.

 TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da olmayan Yeni Medya ve İletişim Bölümüne AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı? 
Yeni Medya ve İletişim Bölümünde 3. sınıfa gelen her öğrenci, uzmanlaşmak istediği bir alanda 30 iş günü staj yapmak zorundadır. Staj programı, öğrenci ile danışman arasında yapılacak görüşmelere göre Üniversite yönetimi tarafından düzenlenecek ve öğrencinin 30 iş günü boyunca profesyonel yaşam ortamında deneyim kazanmasına olanak verilecektir.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim yoğun olarak nerelerde olacak?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin pratik dersleri yoğunluklu olarak bilgisayar laboratuvarları ve Medya Stüdyosu’nda gerçekleşmektedir. Teorik dersler ise, Üniversite Kampüsü içinde bulunan dersliklerde yapılmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler sınıflarda
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında
  • Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
  • Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı eğitimi sunmaktadır.

 Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2),  Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.

Ders çeşitliliği sayesinde, öğrenciler Yeni Medya alanının sunduğu mümkün olan tüm olanakları deneyimleyecek ve uzmanlaşabileceği alanı kendisi belirleme şansı yakalayacaktır.

 Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü mezunları geniş bir iş yelpazesine sahiptir. Bu bölümden mezun olacak öğrenciler; grafik tasarım, dijital reklamcılık, internet gazeteciliği, sosyal medya danışmanlığı, çeşitli kurum ve kuruluşların basın ve medya danışmanlığı, yazarlık, dergi, gazete, televizyon ve haber ajanslarının çeşitli kademeleri, dijital ajansların farklı pozisyonları, web sayfası tasarımları ve pazarlama-tanıtım sektörlerinde iş bulma olanağına sahip olurlar.

 Neden ARUCAD’da okumalıyım?
İş piyasasında son derece rekabetçi ve vasıflı çalışanlar yüksek talep görmektedir. Böylesine rekabetçi bir iş piyasasında, nitelikli bir üniversite diplomasına sahip olmak, öğrencilerin kariyer beklentilerini önemli ölçüde artırabilmektedir. Arkın Yaratıcı Sanatlar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde görev yapan akademik personel, sadece akademik deneyim anlamında değil, pratik yaşamda da edindiği tecrübe ile öğrencilere sektörlerde yaşanan gelişmeleri aktarabilme yetisine sahiptir. ARUCAD öğrencileri, zengin bir çeşitliliğin sunduğu ayrıcalıklardan yararlanarak, profesyonel kariyerlerine bir adım önde başlama fırsatı yakalayacaktır. ARUCAD, öğrencilerine yeni beceriler edinme fırsatı sunarken, farklı sanat formları, medya ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra fotoğrafçılık ve dijital teknolojiler gibi alanlarda da uzmanlık becerileri kazanma olanağı tanımaktadır.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

  • Adobe Creative Suite
  • En az 16 GB RAM’a sahip,
  • En az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC
  • Canon EOS R50 ya da türevi fotoğraf makinesi