Yeni Medya ve İletişim

Dijital çağ, medya ve iletişim sektöründe köklü değişimlere yol açarak geleneksel gazetecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarının ötesine geçen yeni bir dönemi başlatmıştır.

Hakkında

Medya profesyonelleri artık yalnızca içerik üretmekle yetinmemekte, aynı zamanda bu içerikleri yenilikçi yöntemlerle tasarlayıp sunarak etkileşim yaratma becerisi kazanmaktadır. ARUCAD Yeni Medya ve İletişim Bölümü, bu dönüşümün farkında olarak, öğrencilerini dijital dünyanın dinamiklerine uyum sağlayacak yaratıcı, eleştirel ve yenilikçi bireyler olarak yetiştirmek için kapsamlı bir eğitim programı sunmaktadır.

Bölümümüz, teori ve pratiği birleştiren çağdaş bir eğitim modeli benimser. Dört yıllık programımızda öğrencilerimiz, gazetecilik, reklamcılık, halkla ilişkiler ve yayıncılık gibi temel disiplinleri dijital platformlara adapte etmeyi öğrenir. Kariyer hedeflerine uygun olarak, yeni medya gazeteciliği, dijital yayıncılık, içerik üretimi ve sosyal medya yönetimi gibi rollerde çalışmaya hazır hale gelirler.

Disiplinlerarası eğitim anlayışımız, medya, teknoloji, sanat ve sosyal bilimler gibi farklı alanları bir araya getirerek öğrencilerimizin yenilikçi çözümler geliştirme becerisini artırır. Bu yaklaşım, öğrencilerimizin hem bireysel hem de ekip çalışmasında başarılı olmalarını sağlar.

Modern stüdyolar ve laboratuvarlarla desteklenen eğitim sürecinde öğrenciler, video prodüksiyon, ses kaydı, grafik tasarım, web geliştirme ve dijital sanatlar gibi alanlarda pratik yapma imkanı bulur. Teknolojik altyapımızda VR/AR cihazları, profesyonel video ekipmanları ve güncel dijital medya yazılımları bulunmaktadır. Ayrıca, sektörle kurduğumuz iş birlikleri, öğrencilerimize gerçek projelerde deneyim kazanma ve profesyonel bağlantılar kurma fırsatı sunar.

Program Türü

Lisans

Eğitim Süresi

4 Yıl

Bölüm Başkanı

Yrd. Doç. Dr. Çağdaş Öğüç

Akademik Kadro

Yrd. Doç. Dr. Çağdaş Öğüç

Bölüm Başkanı

Doç. Dr. Nuran Öze

Yrd. Doç. Dr. Huri Yontucu

YIL 1
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
11İLET101İletişimin TemelleriFC30035
21İLET105Sosyal PsikolojiFC30035
31İLET107Temel FotoğrafçılıkFC14036
41YMED105Dijital Tasarım KonseptleriAC22035
51YMED107Medya OkurYazarlığıAC30035
61INGL101Akademik İngilizce IUC30034
Toplam Kredi15601830
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
72İLET106İletişim SosyolojisiFC30035
82İLET108Dijital PazarlamaFC30035
92İLET122Dijital Hikâye AnlatımıFC22035
102YMED102Web TeknolojileriAC22035
112YMED106Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüAC22036
122INGL102Akademik İngilizce IIUC30034
Toplam Kredi15601830
YIL 2
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
133İLET201İletişim KuramlarıFC30035
143YMED205YayıncılıkAC22036
153YMED215Dijital TipografiAC22035
163YMED219Mesleki İngilizce IAC30035
173AIIT201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022
183TUDI201Türk Dili IUC20022
193 Alan Seçmeli IAE30035
Toplam Kredi17401930
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
204İLET204Yenilikçi UygulamalarFC30035
214İLET206İletişim Hukuku ve EtikFC30035
224YMED202Podcasting ve BloggingAC22036
234YMED220Mesleki İngilizce IIAC30035
244AIIT202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022
254TUDI202Türk Dili IIUC20022
264 Alan Seçmeli IIAE22035
Toplam Kredi16401930
YIL 3
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
275İLET301Sosyal Bilimlerde Araştırma YöntemleriFC30035
285YMED301Yazım TeknikleriAC22035
295YMED313Infografik TasarımAC22035
305YMED315Hareket Tasarımı ve Görsel EfektAC22035
315 Alan Seçmeli IIIAE22035
325 Fakülte Seçmeli IFE22035
Toplam Kredi121001830
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
336İLET302Yaratıcı ve Kritik DüşünmeFC30035
346YMED304Dijital Medya PortfolyoAC22035
356YMED308StajAC00005
366YMED318Etkileşim TasarımıAC22035
376 Alan Seçmeli IVAE22035
386 Fakülte Seçmeli IIFE30035
Toplam Kredi12601530
YIL 4
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
397İLET401Dijital EstetikFC30035
407İLET403Yaratıcı SunumFC240410
417 Alan Seçmeli VAE22035
427 Fakülte Seçmeli IIIFE22035
437 Üniversite Seçmeli IUE30035
Toplam Kredi12801630
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
Kredi
TPLKAKTS
448YMED402Yeni Nesil MedyaFC30035
458YMED404Bitirme ProjesiAC240410
468 Alan Seçmeli VIAE22035
478 Fakülte Seçmeli IIIFE22035
488 Üniversite Seçmeli IIUE30035
Toplam Kredi12801630
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.3YMED207Dinamik Web Tasarımı22035
2.3YMED209Dijital Medya Tarihi30035
3.3YMED211Medyada Anlatı Çeşitleri22035
4.3YMED217Video İçerik Üretimi22035
5.4YMED206Sosyal Medya İçerik Yönetimi22035
6.4YMED208Dijital Medya Kuramları30035
7.4YMED210Medya için Tasarım22035
8.4YMED214Siyasal İletişim Kampanyaları30035
9.4YMED216Medya Etiği30035
10.4YMED218Reklam Fotoğrafçılığı22035
11.4YMED222Stratejik İletişim ve Yönetim30035
12.4YMED226Araştırmacı Gazetecilik30035
13.5YMED305Kültürlerarası Dijital İletişim30035
14.5YMED309Viral Reklamcılık22035
15.5YMED311Medya, İktidar ve Kültür30035
16.6YMED310Ses Efekt Tasarımı22035
17.6YMED312Video Çalışmaları22035
18.6YMED314Finansal Okuryazarlık30035
19.7YMED401Yaratıcı Kodlama22035
20.7YMED403İfade Özgürlüğü30035
21.7YMED405Tasarımda Algı ve Görsel Okuma22035
22.8YMED410Yaratıcı Reklam Tasarımı22035
FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.5İLET104Davranış Bilimleri30035
2.5İLET307Diksiyon ve Hitabet30035
3.6İLET308Barış Gazeteciliği30035
4.6İLET312Medya Hukuku ve Etiği30035
5.6İLET316Sosyal Psikoloji30035
6.7İLET405İletişimde Müziğin Analizi30035
7.7İLET407Sosyal Medya Yönetimi22035
8.8İLET406Film Analizi30035
9.8GİTA103Görsel İletişim Tarihi30035
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.7OYNC223Seslendirme30035
2.7OYNC225Sahne Sanatları Yönetimi ve İletişimi30035
3.8OYNC224Sanat Felsefesi30035
4.8MSSF321Pop Kültür30035
SayıProgram Öğrenim Çıktıları
1İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3Yeni medya tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
5Dijital dünyadaki gelişmeleri ve format değişimlerini takip edebilir ve bunlara uyum sağlayarak oluşturulan multimedya prodüksiyonlarında uygulayabilir.
6Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir.
7Görsel kültürün çeşitli küresel biçimlerinde etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluştuabilir.
8Alana ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuat, ve mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir.
9Yeni medya içeriklerini anlama ve eleştirel olarak analiz etme becerisine sahiptir.
10Dijital platformlar için verileri analiz ederek içerik üretime ve yönetme ile ilgili ortamları tasarlar, uygular ve geliştirir.
11Oluşturulan çalışmalarla çeşitli dijital platformlarda farklı küresel formlarda iletişim kurabilme ve pazarlayabilmeyi öğrenir.
12Yeni medya alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13Görsel tasarım konularında dijital platformları etkin biçimde kullanma becerisine sahiptir.
14Yeni medya alanındaki iletileri eleştirel bakış açısıyla ele alma ve çözümleme yetkinliğine sahiptir.
15Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
16Yeni medya ürünlerini; yaratıcı düşünce, girişimcilik ve özgün bakış açısıyla geliştirme yetkinliğine sahiptir.
17Ürettiği eserlerin araştırma, tez, haber makaleleri, filmler, web siteleri, fotoğraf denemeleri ve animasyonları içeren kapsamlı bir dijital portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir.
18Yapay zekanın, yeni medya ekosistemine etkilerini değerlendirir; makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve bilgisayarda görme vb. tekniklerini kullanarak yaratıcı içerik üretimi, dağıtımı ve etkileşim süreçlerini bilir, uygular ve analiz eder.
19Yapay zekayı çalışmalarına dahil ederken etik boyutları analiz etme becerisine ve etik davranma sorumluluğuna sahiptir.
YIL 1
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
11İLET101İletişimin TemelleriFC30035 
21İLET103Medya Okur YazarlığıFC30035 
31YMED101Medya BecerileriAC22035 
41YMED105Dijital Tasarım KonseptleriAC22035 
51YMED103Temel FotoğrafçılıkAC14036 
61INGL101Akademik İngilizce IUC30034 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
72İLET122Dijital Hikâye AnlatımıFC22035 
82İLET102İletişim TarihiFC30035 
92YMED102Web TeknolojileriAC22035 
102RKLM132Yaratıcı Reklam TasarımıFC22035 
112GİTA132Bilgisayar Grafikleri ve GörüntüFC22036 
122INGL102Akademik İngilizce IIUC30034 
Toplam Kredi   1830 
YIL 2
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
133İLET201İletişim KuramlarıFC30035 
143TUDI201Türk Dili IUC20022 
153YMED203Dijital Medya PazarlamaAC22035 
163YMED205YayıncılıkAC22036 
173AIIT201Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IUC20022 
183YMED201Oyun Tasarımı KonseptleriAC22035 
193AEAlan Seçmeli IAE30035 
Toplam Kredi   1930 
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
204İLET202İletişim SosyolojisiFC30035 
214TUDI202Türk Dili IIUC20022 
224YMED202Podcasting ve BloggingAC30036YMED203
234İLET204Yenilikçi UygulamalarAC30035 
244AIIT202Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIUC20022 
254YMED204Etkileşim TasarımıAC22035 
264AEAlan Seçmeli IIAE30035 
Toplam Kredi   1930 
 
YIL 3
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
275İLET301Sosyal Bilimlerde Araştırma YöntemleriFC30035 
285YMED301Yazım TeknikleriAC22035 
295GİTA307Infografik TasarımFC22035 
305SİNE331Hareket Tasarımı ve Görsel EfektUC22035 
315AEAlan Seçmeli IIIAE22035 
325FEFakülte Seçmeli IFE30035 
Toplam Kredi   1830 
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
336İLET302Yaratıcı ve Kritik DüşünmeFC30035 
346YMED302Yaratıcı Veri GörselleştirmeAC22035 
356YMED304Dijital Medya PortfolyoAC22035 
366YMED308StajAC00005 
376AEAlan Seçmeli IVAE30035 
386FEFakülte Seçmeli IIFE30035 
Toplam Kredi   1530 
YIL 4
GÜZ
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
397İLET403Yaratıcı SunumFC240410 
407İLET401Dijital EstetikFC30035 
417AEAlan Seçmeli VAE30035 
427FEFakülte Seçmeli IIIAE30035 
437UEÜniversite Seçmeli IFC30035 
Toplam Kredi   1630 
BAHAR
Ders
No
DönemDers
Kodu
Ders AdıDers
Kategorisi
KrediÖn
Koşul
TPLKAKTS
448YMED402Yeni Nesil MedyaAC30035 
458YMED404Bitirme ProjesiAC240410 
468AEAlan Seçmeli VIAE30035 
478FEFakülte Seçmeli IIIFE30035 
488UEÜniversite Seçmeli IIUE30035 
Toplam Kredi   1630 
ALAN SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.3YMED207Dinamik Web Tasarımı22035
2.3YMED209Dijital Medya Tarihi30035
3.3YMED211Medyada Anlatı Çeşitleri22035
4.3YMED217Video İçerik Üretimi22035
5.4YMED206Sosyal Medya İçerik Yönetimi22035
6.4YMED208Dijital Medya Kuramları30035
7.4YMED210Medya için Tasarım22035
8.4YMED214Siyasal İletişim Kampanyaları30035
9.4YMED216Medya Etiği30035
10.4YMED218Reklam Fotoğrafçılığı22035
11.4YMED222Stratejik İletişim ve Yönetim30035
12.4YMED226Araştırmacı Gazetecilik30035
13.5YMED305Kültürlerarası Dijital İletişim30035
14.5YMED309Viral Reklamcılık22035
15.5YMED311Medya, İktidar ve Kültür30035
16.6YMED310Ses Efekt Tasarımı22035
17.6YMED312Video Çalışmaları22035
18.6YMED314Finansal Okuryazarlık30035
19.7YMED401Yaratıcı Kodlama22035
20.7YMED403İfade Özgürlüğü30035
21.7YMED405Tasarımda Algı ve Görsel Okuma22035

 

FAKÜLTE SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.5İLET104Davranış Bilimleri30035
2.5İLET307Diksiyon ve Hitabet30035
3.6İLET308Barış Gazeteciliği30035
4.6İLET312Medya Hukuku ve Etiği30035
5.6İLET316Sosyal Psikoloji30035
6.7İLET405İletişimde Müziğin Analizi30035
7.7İLET407Sosyal Medya Yönetimi22035
8.8İLET406Film Analizi30035
9.8GİTA103Görsel İletişim Tarihi30035
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ DERSLER
Ders NoDönemDers KoduDersi İsmiKredi
TPLKAKTS
1.7OYNC223Seslendirme30035
2.7OYNC225Sahne Sanatları Yönetimi ve İletişimi30035
3.8OYNC224Sanat Felsefesi30035
4.8MSSF321Pop Kültür30035
SayıProgram Öğrenim Çıktıları
1Öğrencilerin çağdaş kültürde görsel iletişim ilkelerini anlamak için bilgili, eleştirel ve yaratıcı yaklaşımlar geliştirmelerini sağlar.
2Disiplin ve önemli varsayımlar, tartışmalar ve kuramsal modellerinin farklı özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Grafik ve görsel-işitsel multimedya tasarımı da dahil olmak üzere bir dizi ticari ve yaratıcı bağlamda gelişmiş pratik beceriler geliştirir.
4Görsel kültürün çeşitli küresel biçimlerinde etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluşturur.
5Grafik tasarım, web tasarımı ve video üretimi de dahil olmak üzere etkileşimli medya, sosyal bağlamda görsel temsilin teorik analizinin yanı sıra titiz uygulama tabanlı kurslar alma fırsatı sunar.
6Entelektüel merakı ve hem sözlü hem de yazılı olarak kanıta dayalı argüman ve tartışmanın kullanımını teşvik eder.
7Öğrencileri, daha geniş dünyayla aktif ve coşkulu bir şekilde etkileşime girecek yansıtıcı, eleştirel, bağımsız düşünürler olarak geliştirmeye teşvik eder.
8Görsel iletişimin farklı dönemlerini ve tarihsel gelişimini bilir.
9Profesyonel olarak çalışmayı öğrenir, yüksek uygulama standartlarını korur ve hızla değişen ortamlara uyum sağlayarak, bir takım olarak çalışma yeteneği kazanır.
10Çeşitli geçmiş toplumlarda, çağdaş ve gelecekteki tasarım trendlerinde görsel kültürleri anlar.
11Ticari bir bağlamda, çizginin altında ve üstünde görsel tasarım bilgisini geliştirir.
12Eleştirel görsel analizin terminolojisini ve metodolojisini anlar.
SayıProgram Öğrenim Çıktıları
1İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3Yeni medya tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
5Dijital dünyadaki gelişmeleri ve format değişimlerini takip edebilir ve bunlara uyum sağlayarak oluşturulan multimedya prodüksiyonlarında uygulayabilir.
6Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir.
7Görsel kültürün çeşitli küresel biçimlerinde etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluştuabilir.
8Alana ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuat, ve mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir.
9Yeni medya içeriklerini anlama ve eleştirel olarak analiz etme becerisine sahiptir.
10Dijital platformlar için verileri analiz ederek içerik üretime ve yönetme ile ilgili ortamları tasarlar, uygular ve geliştirir.
11Oluşturulan çalışmalarla çeşitli dijital platformlarda farklı küresel formlarda iletişim kurabilme ve pazarlayabilmeyi öğrenir.
12Yeni medya alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13Görsel tasarım konularında dijital platformları etkin biçimde kullanma becerisine sahiptir.
14Yeni medya alanındaki iletileri eleştirel bakış açısıyla ele alma ve çözümleme yetkinliğine sahiptir.
15Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
16Yeni medya ürünlerini; yaratıcı düşünce, girişimcilik ve özgün bakış açısıyla geliştirme yetkinliğine sahiptir.
17Ürettiği eserlerin araştırma, tez, haber makaleleri, filmler, web siteleri, fotoğraf denemeleri ve animasyonları içeren kapsamlı bir dijital portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir.
Sayı Program Öğrenim Çıktıları
1 İletişim alanının tarihsel gelişimini, temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini bilir.
2 Temel tasarımın ilke ve elemanlarını bilir.
3 Yeni medya tarihi, kuram ve kuramcıları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
5 Dijital dünyadaki gelişmeleri ve format değişimlerini takip edebilir ve bunlara uyum sağlayarak oluşturulan multimedya prodüksiyonlarında uygulayabilir.
6 Yeni medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibidir.
7 Görsel kültürün çeşitli küresel biçimlerinde etkisi ve önemi hakkında bir anlayış oluştuabilir.
8 Alana ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuat, ve mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir.
9 Yeni medya içeriklerini anlama ve eleştirel olarak analiz etme becerisine sahiptir.
10 Dijital platformlar için verileri analiz ederek içerik üretime ve yönetme ile ilgili ortamları tasarlar, uygular ve geliştirir.
11 Oluşturulan çalışmalarla çeşitli dijital platformlarda farklı küresel formlarda iletişim kurabilme ve pazarlayabilmeyi öğrenir.
12 Yeni medya alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Görsel tasarım konularında dijital platformları etkin biçimde kullanma becerisine sahiptir.
14 Yeni medya alanındaki iletileri eleştirel bakış açısıyla ele alma ve çözümleme yetkinliğine sahiptir.
15 Proje aşamasında araştırma, planlama, uygulama ve raporlama yetkinliğine sahiptir.
16 Yeni medya ürünlerini; yaratıcı düşünce, girişimcilik ve özgün bakış açısıyla geliştirme yetkinliğine sahiptir.
17 Ürettiği eserlerin araştırma, tez, haber makaleleri, filmler, web siteleri, fotoğraf denemeleri ve animasyonları içeren kapsamlı bir dijital portfolyo haline getirme ve sunma yetkinliğine sahiptir.
18 Yapay zekanın, yeni medya ekosistemine etkilerini değerlendirir; makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve bilgisayarda görme vb. tekniklerini kullanarak yaratıcı içerik üretimi, dağıtımı ve etkileşim süreçlerini bilir, uygular ve analiz eder.
19 Yapay zekayı çalışmalarına dahil ederken etik boyutları analiz etme becerisine ve etik davranma sorumluluğuna sahiptir.

Yeni Medya ve İletişimi Bölümü nedir?  
Yeni Medya Bölümü, öğrencilere dijital ortamlarda her türlü içeriği, platformun disiplinine uygun bir şekilde hazırlama imkanı sağlayan eğitim programıdır. Gelişen ve değişen iletişim teknolojileri, iletişim ortamlarında değişikliklere yol açmıştır. Yeni iletişim yöntemleri, bireylerin birbiriyle ilişki kurma süreçlerinde değişimler ortaya çıkarmıştır. Yeni medya ile; internet aracılığıyla üretilen ve akıllı herhangi bir cihaz aracılığıyla görüntülenen içerikler, kullanıcıların çevrimiçi ortamlarda sosyal çevresiyle iletişim kurmasını kolaylaştırırken, gerçek zamanlı olarak içerikle etkileşim kurulmasına da aracılık eder. Geleneksel anlamda medya biçimlerinin aksine; yeni medya; anlık olarak kullanıcıyla iletişim kurma olanağı taşıması bakımından; modern dünyanın olmazsa olmazıdır. Yeni Medya Bölümü, alanda çalışan profesyonellerin, yeni iletişim modellerini algılama ve özgün içerik üretmesine katkı sağlar.

 Bölümün amacı nedir?   
Yeni Medya ve İletişim Bölümünün temel amacı, dijital platformlar aracılığıyla, görsel ve işitsel içerikler hazırlayarak; kamuoyunu talep edilen alanda bilgilendirmeyi sağlamaktır. Program, öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırarak, günümüz medya ortamlarına hakim, geleceğin iletişim uzmanlarını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Yeni medya ve iletişim uzmanları fikirleri gerçeğe dönüştürmek, yenilikçi medya teknolojisi geliştirmek, yeni medya tasarımını eleştirel bir şekilde analiz etmek ve edinilen bilgileri bir dizi çalışma ortamında uygulamak için pratik becerilere sahip olmalıdır. ARUCAD Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde eğitim alan öğrenciler, günümüz iş gücündeki hemen hemen her alana uygulanabilecek medya ve iletişim becerilerini kullanabilen geleceğin medya profesyonelleri olarak yetiştirilmektedir.

Bölüm kaç yıllıktır?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü dört yıllık bir lisans bölümüdür.

 Eğitim Dili nedir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümünün eğitim dili Türkçe’dir.

 TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü YÖK Atlas’ta yer almaktadır. Dolayısıyla TC öğrencileri YKS (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) ile bölüm tercihini yapabilmektedir. Barajların kaldırılması ile birlikte taban puan zorunluluğu da olmayan Yeni Medya ve İletişim Bölümüne AYT puanı hesaplanan her öğrenci tercih verebilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC vatandaşları ve KKTC’de ikamet eden TC vatandaşları bu bölümü nasıl tercih edebilir?
KKTC ve 4 senelik lise eğitimlerini KKTC liselerinin birinde tamamlamış TC vatandaşları her bölüme sınavsız başvuru yapabilmektedir. Online başvuru formunu doldurdukları takdirde (https://kibrisaday.arucad.edu.tr/hemen-basvur/) belirlenecek mülakat günü ve saatine uyarak kendilerini, istedikleri bölümleri ve amaçlarını açıkladıkları sözlü bir mülakata girerler. Mevcut portfolyosu bulunan her öğrenci bu süreçte portfolyolarını sunma şansına da sahiptir. Burs oranı belirlenen her öğrenci ön kayıtlarını gerçekleştirerek ARUCAD Ailesine dahil olabilmektedir.

Soru ve görüşleriniz için WhatsApp destek hattımız: (0533) 820 21 83

KKTC’de ikamet eden yabancı uyruklu vatandaşlar ve yurt dışı başvuru süreçleri nasıl ilerlemektedir?
Yabancı uyruklu öğrenciler KKTC’de ikamet ediyorsa Üniversite tarafından belirlenen tarihlerde mülakata girerek ve portfolyosunu sunarak kayıt olabilir. Yurt dışında yaşayan adaylar, çevrimiçi (online) – (https://prospective.arucad.edu.tr/apply-now/) başvurusunu yapıp portfolyosunu göndererek kabul almaktadır.

Zorunlu stajı var mı? 
Yeni Medya ve İletişim Bölümünde 3. sınıfa gelen her öğrenci, uzmanlaşmak istediği bir alanda 30 iş günü staj yapmak zorundadır. Staj programı, öğrenci ile danışman arasında yapılacak görüşmelere göre Üniversite yönetimi tarafından düzenlenecek ve öğrencinin 30 iş günü boyunca profesyonel yaşam ortamında deneyim kazanmasına olanak verilecektir.

Üniversitenin alt yapısı bu bölüm için yeterli mi? Derslerim yoğun olarak nerelerde olacak?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin pratik dersleri yoğunluklu olarak bilgisayar laboratuvarları ve Medya Stüdyosu’nda gerçekleşmektedir. Teorik dersler ise, Üniversite Kampüsü içinde bulunan dersliklerde yapılmaktadır.

Ders içeriklerine göre eğitiminiz aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:

  • Teorik dersler sınıflarda
  • Uygulamalı derslerin bir çoğu PC ve MAC Laboratuvarlarında
  • Baskı odaklı dersler Baskı Atölyesi’nde
  • Çizim içerikli dersler İnterdisipliner Stüdyo’da,
  • Video ve fotoğraf içerikli dersler Film Stüdyolarında işlenmektedir.

Uygulamalı eğitimin oranı nedir?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü yarı yarıya teori ve uygulamalı eğitimi sunmaktadır.

 Yeterli atölye, stüdyo ve laboratuvar var mı?
ARUCAD bünyesinde mevcut 13 atölye (Baskı, Resim, Heykel, Seramik, Ahşap, Marangoz, Cam Füzyon, Cam Gravür, Cam Finisaj, Sıcak Cam, Vitray, Kalıpla Şekillendirme, Açık Alevde Şekillendirme) , 11 stüdyo (Animasyon, Dijital Prodüksiyon, Film, Fotoğraf (2),  Ses, Tasarım, Temel Sanat ve Desen, Taş Yontu, İnterdisipliner) ve 7 laboratuvar (PC (3), MAC (3), Fab Lab) bulunmaktadır. Son teknolojik ekipmanlar kullanılarak tasarlanmıştır.

Ders çeşitliliği sayesinde, öğrenciler Yeni Medya alanının sunduğu mümkün olan tüm olanakları deneyimleyecek ve uzmanlaşabileceği alanı kendisi belirleme şansı yakalayacaktır.

 Mezuniyet sonrası iş olanaklarım ne olacak?
Yeni Medya ve İletişim Bölümü mezunları geniş bir iş yelpazesine sahiptir. Bu bölümden mezun olacak öğrenciler; grafik tasarım, dijital reklamcılık, internet gazeteciliği, sosyal medya danışmanlığı, çeşitli kurum ve kuruluşların basın ve medya danışmanlığı, yazarlık, dergi, gazete, televizyon ve haber ajanslarının çeşitli kademeleri, dijital ajansların farklı pozisyonları, web sayfası tasarımları ve pazarlama-tanıtım sektörlerinde iş bulma olanağına sahip olurlar.

 Neden ARUCAD’da okumalıyım?
İş piyasasında son derece rekabetçi ve vasıflı çalışanlar yüksek talep görmektedir. Böylesine rekabetçi bir iş piyasasında, nitelikli bir üniversite diplomasına sahip olmak, öğrencilerin kariyer beklentilerini önemli ölçüde artırabilmektedir. Arkın Yaratıcı Sanatlar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde görev yapan akademik personel, sadece akademik deneyim anlamında değil, pratik yaşamda da edindiği tecrübe ile öğrencilere sektörlerde yaşanan gelişmeleri aktarabilme yetisine sahiptir. ARUCAD öğrencileri, zengin bir çeşitliliğin sunduğu ayrıcalıklardan yararlanarak, profesyonel kariyerlerine bir adım önde başlama fırsatı yakalayacaktır. ARUCAD, öğrencilerine yeni beceriler edinme fırsatı sunarken, farklı sanat formları, medya ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra fotoğrafçılık ve dijital teknolojiler gibi alanlarda da uzmanlık becerileri kazanma olanağı tanımaktadır.

Bölüm için tavsiye edilen malzeme listesi:

  • Adobe Creative Suite
  • En az 16 GB RAM’a sahip,
  • En az 500 GB SSD, NVIDIA GeForce RTX4050 Ekran Kartlı bir PC
  • Canon EOS R50 ya da türevi fotoğraf makinesi